Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

** havde den vildeste ridetur** ( lidt langt)
Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 16:59
Hey.........

Havde endelig begivet mig ud på en tur i terrænet. ( min hest er noget af et navevrag i terrænet).

Jeg havde ikke taget martingale på for at se hvordan at han så ville reagere.

Jeg havde redet ca. 5 minnuter da han så en fulg på 5 meters afstand flyve op. Vendte den om på et splidt sekund og løb den anden vej.

Jeg fik ham stoppet og ville have ham forbi, det fik jeg også til sidst.

Jeg red ud på en stubmark, da var temmelig stor. Han kørte lidt op men skridtede da ellers meget pænt.

Da jeg så red ned af en bakke kom 3 hjorte løbende hen af marken, det var for meget for ham. Han vendte lyn hurtigt om i fuld galop. Jeg blev så forskrækket at jeg lige var ved at kaste mig af da jeg ikke vidste hvordan at jeg skulle stoppe ham.

Men efter at jeg havde galoperet 20 meter, tog jeg i den ende tøjle og drejede ham rundt. Jeg fik ham stoppede. Jeg ville have ham til at slappe lidt af og ville vente med at ride vidre til at hjortene var løbet helt væk, men nej det kunne han ikke vente på.

Han begyndte at stå og stejle, han stejlede 3 gange, også var der jo ikke andet at gøre end at ride ham frem.

Jeg blev nød til at ride ham skrådt fordi hvis jeg ligeudrettet ham ville han spænde afsted.

Da jeg kom ned for enden af marken og ud på grus stien kunne jeg ligeudrette ham igen.

Jeg aner ikke hvordan at jeg skal lære ham at det ikke er farligt at ride i terrænet. Han gør det samme selvom at der er en anden med...

Har i et råd...??

Qnuzzer Rikke...Rigtige rytter rider spring

Den rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDI

Tjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: ** havde den vildeste ridetur** ( lidt langt)
Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:01
Det kan være at du skal prøve at gå en tur med ham i terrænet nogle gange - altså ikke ride ham i terrænet... 8-) Men ellers aner jeg det ikke hvad du skal gøre...

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:05
i stedet for at ride kan du gå en tur med ham så han ved at der ikke sker ham noget.. ?
- CBP
Som leder efter en HEST
Le ikke af alderdommen, men håb af du selv når den.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:07
CBP: Lige mine ord ;-)

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:08
Jups... *gG*
- CBP
Som leder efter en HEST
Le ikke af alderdommen, men håb af du selv når den.
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:13
Har prøvet at gå med hma, men hvis han ser noget der er farligt nægter han at gå.

Og det er rimlig svært at holde en hest på 162 stg, når den først bliver bange....

Men ellers tak for rådet.......

Rigtige rytter rider spring

Den rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDI

Tjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:22
Prøv at lade en mere efaren ride ham i terrænet..... Det der er jo livsfarligt :D

Vrinsk Ludvig
Den skøre tøz, som hellere vil lege Hestehvisker, end at ride

Trofast medlem af TBHT
JHN's hesteracekender nr. 1

Jeg får ikke hesten til at gøre hvad jeg beder den om. Jeg får den til at kunne tænke sig at gøre hvad jeg beder den om ! :D

Du bliver født som original - men ender som en kopi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:24
Jeg ville simpelthen blive ved med at ride og ride - evt. vælg et par få ture og rid dem indtil han kender dem.

Ellers tag toppen af krudtet i ridehuset og rid så ud

Men god fornøjelse med at lære ham det.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:25
Jeg ville simpelthen blive ved med at ride og ride - evt. vælg et par få ture og rid dem indtil han kender dem.

Ellers tag toppen af krudtet i ridehuset og rid så ud

Men god fornøjelse med at lære ham det.

Hilsen Heidi
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 17:40

Jeg ville også starte med lige at ride krudtet af ham inde i ridehuset, også prøve bagefter. Bare start med at ride små korte ture....så kan du jo gøre dem længere når det går bedre...

Ellers så prøv at få hjælp til at holde ham, så i måske er to???? ej. Ved ik om man kan det, det var bare et forslag! ;-)

~Kald mig bare tosset :-P -jeg selv kalder mig
HESTETOSSET :-D ~

{> Hilsner fra mig og Fancy!! {>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 18:12
Jeg synes at du, som Heidi&Lena siger, prøv at ride en bestemt tur hver gang. Når hesten så har lært den godt at kende, så kan du begynde ligeså stille at ride andre ture!

Skrækkelige hilsner from Gjose *Skriiiiig* *Gg*

Vær dig selv, ingen andre kan være dig! -Citat fra en klassekammerat

Der findes mange hylder, det gælder bare om at finde den rette! -Ciatat Anders And
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 20:01
Hejsa
Heh jeg var også ude og ride tur idag, men det gik så lidt bedre end dig det kan man vist roligt sige :-D
Men ligesom *Zar* siger vil det nok være bedst hvis man lige går en tur med hesten!

Men jeg har et godt råd til dig: Vær fuldstændig cool, når du ridder i skov m.m. altså lad være med at være nærvøs da det smitter MEGET af på hesten, og så blir den også nærvøs og så må guderne vide hva der sker :-(
Du SKAL tro på dig selv når du ridder, mht. at du godt kan stoppe den, for så kan du også godt!

M.V.H
Tine

(")(")
( '.')
(")(")

**Vær dit eget ikon**

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  09-02-2003 23:33
Havde det samme problem med Tarzan, men ligeså snart der kom en anden hest med, blev han meget roligere...

♥ Knuz Nicole og Masta ♥

*Gør livet til en fest - Rid en Hest !*

Hvad er Jeg ? <---- Klik !
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider