Hey.........
Havde endelig begivet mig ud på en tur i terrænet. ( min hest er noget af et navevrag i terrænet).
Jeg havde ikke taget martingale på for at se hvordan at han så ville reagere.
Jeg havde redet ca. 5 minnuter da han så en fulg på 5 meters afstand flyve op. Vendte den om på et splidt sekund og løb den anden vej.
Jeg fik ham stoppet og ville have ham forbi, det fik jeg også til sidst.
Jeg red ud på en stubmark, da var temmelig stor. Han kørte lidt op men skridtede da ellers meget pænt.
Da jeg så red ned af en bakke kom 3 hjorte løbende hen af marken, det var for meget for ham. Han vendte lyn hurtigt om i fuld galop. Jeg blev så forskrækket at jeg lige var ved at kaste mig af da jeg ikke vidste hvordan at jeg skulle stoppe ham.
Men efter at jeg havde galoperet 20 meter, tog jeg i den ende tøjle og drejede ham rundt. Jeg fik ham stoppede. Jeg ville have ham til at slappe lidt af og ville vente med at ride vidre til at hjortene var løbet helt væk, men nej det kunne han ikke vente på.
Han begyndte at stå og stejle, han stejlede 3 gange, også var der jo ikke andet at gøre end at ride ham frem.
Jeg blev nød til at ride ham skrådt fordi hvis jeg ligeudrettet ham ville han spænde afsted.
Da jeg kom ned for enden af marken og ud på grus stien kunne jeg ligeudrette ham igen.
Jeg aner ikke hvordan at jeg skal lære ham at det ikke er farligt at ride i terrænet. Han gør det samme selvom at der er en anden med...
Har i et råd...??
Qnuzzer Rikke...
Rigtige rytter rider springDen rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDITjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog