Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Er det ok at bruge bresme?? smed!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 19:59
Hejsa!
HVad synes I om det?
Jeg synes bestemt ikke det er i orden at bruge bremse, men jeg synes tilgændgeld at det heller ikke er rimligt at ødelægge smedens rygge ved at have en hest der danser rundt og ikke vil løfte ben.
Jeg synes at man skal lære hesten at stå nogenlunde før den for smed.
Jeg gør bl.a. det at hvis hesten ikke vil løfte stiller jeg mig ved siden af den. klemmer blødt, hårdere og hårdere på de sener, til den løfte også slipper jeg med det samme. det gør jeg til den gør det ved et let tryk. også holder je hoven lidt og til sidst renser også til aller sidst banker på hoven med hovrenseren så den vender sig til de lyder og den føelse. også gør jeg det hele tiden hvis den ikke vil. ikke i træk, men når vi er kommet ned i ridehuset. hvis jeg hopper af under en tur, når jeg laver horsemanship når jeg er hoppet af hesten, igen inden hesten skal på fold, osv. Men hvis den har svært ved det og danser, skal den for en bare lige lægge løfte eller give efter på benet. det skal den så "1000" gange til den er i orden med det. så man øver det grunddigt. Jeg synes heller ikke man skal binde hesten stramt helst holde den. da jeg synes også man skal have styr på sit flugtdyr SELVOM den ikke er bundet...
Det var bare det.
Hvad er jeres mening?
Knuz fra Rebecca
http://www.rebecca-hesten.sunet.dk
Jeg hedder Rebecca og jeg er er født d. 02-09-89 og er helt vild med heste og dyr. Jeg rider dressur, spring, laver horsemanship, løtspringer, skovture og meget mere. I kan læse om mig hjemmeside, men den er lidt i krak. Husk: Når man føler hvor lidt man når men sin slid.
Er det vigtigt at mindes at
TING TAR TID.

Tag den tid ting tar, så ting tar mindre tid...!
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det ok at bruge bresme?? smed!
Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:03
Aner ikke hvad bremse er ???

~Kald mig bare tosset :-P -jeg selv kalder mig
HESTETOSSET :-D ~

{> Hilsner fra mig og Fancy!! {>
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:05
Heller ikke moi! :D
:-P Hestehilsner fra moi -gogo! :-D

:-) Hvem er verdens sødeste pony?
- Selvfølelig, ♥Iris♥ {>

Min ICQ ~ 179318573 !

EMINEM styrer verden for vildt! *yeaRh baby*
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:07
En bremse er en slags klemme man propper på hesten så den vidst ikke kan danse rundt pg.a noget med vejrtrækningen. kan ikke helt forklare... ;-)http://www.rebecca-hesten.sunet.dk
Jeg hedder Rebecca og jeg er er født d. 02-09-89 og er helt vild med heste og dyr. Jeg rider dressur, spring, laver horsemanship, løtspringer, skovture og meget mere. I kan læse om mig hjemmeside, men den er lidt i krak. Husk: Når man føler hvor lidt man når men sin slid.
TING TAR TID.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:11
Det er da bedst at binde (ik stramt) hesten når den får sko på eller bare beskåret hove, så ved den at den ik kan løbe. Men hvis man står med den i hånden ved den at hvis den bliver bange kan den bare rive sig løs og løbe væk, hvilket jo både er synd for hest og smed!

Skrækkelige hilsner from Gjose *Skriiiiig* *Gg*

Vær dig selv, ingen andre kan være dig! -Citat fra en klassekammerat

Der findes mange hylder, det gælder bare om at finde den rette! -Ciatat Anders And
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:18
Gjose: Jamen det er rigtigt hvis ens hest ikke ved at i dine hænder løber dne altså ikke til langbortistand.hvis den er bundet og den bliver bange, er det da synd for hestens nakke.
Men jeg synes det er i orden at binde hesten, men den skal da vide at i ens hænder skal den ikke bare løbe. Paw reagere på et lille ryk hvis han bliver bange og hopper til og springer derfor bare lige et lille hop til siden. men jeg synes at det er bedst at hesten har respekt og kan stå løs. Men løs bundet er da klart fint. :-)
Knuze
TING TAR TID.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:25
Nu er 'gengiver' jeg lige det min smed sagde sidst han var her: han var ude hos en dame som havde købt to islændere hos en anden en som syntes at de skulle ha det ligesom på Island, dvs. at de slet ik havde været i hånder. Men hende damen som havde købt dem nu ville gerne holde (en af gangen) hesten mens den blev skoet. (de var 4-5 år mener jeg) Den første blev forskrækket og løb afsted med hende 2-3 gange, men da de bandt den stod den som om at den blev skoe hver dag. Så... men selvfølgelig, hun havde jo ik haft dem så længe så (og ved heller ik om hun har hørt om det) hun kunne lave horsemanship meeen... ja... det var bare det!

Der findes mange hylder, det gælder bare om at finde den rette! -Ciatat Anders And
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:27
Jeg har ikke set så meget til det der "bremseværk" fordi jeg er der ikke selv når Happy for smed fordi der er jeg i skole..Men Happy er der ingen problemer med, hun løfter bare hoven..bim BAM bum..så er det ferdigt!!

men syntes det er forkert - men så er der da heller ike alt det vrævl, og det gør jo heller ikke noget at tænke lidt med det man har, fordi man vel jo ikke selv komme til skade...

*Rigtige Rytter*
*Rider Dressur*

Præsentation Mail Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:40
Har ikke noget i mod den HVIS
den bruges korrekt.

Men skal også tænke på sig selv & sit eget ansvar.
Hvis der var en 300-500 kg tung hest der dansede rundt om mig så havde jeg jo også gjort noget..man skal også tænke på sig selv...Hestene er et stort dyr og det skal have respekt MEN respekt på den rigtige måde, ellers nytter det ikke, det nytter ikke at slå hesten løs.

*Rigtige Rytter*
*Rider Dressur*

Præsentation Mail Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 20:49
Helt vildt enign med dig Happy ;-D Meeen det kan nu altså os godt se lidt voldsomt ud med sådan en ting på næsen! (Er det ik der man sætter den, eller tænker jeg på den der'tang' der sætter ringe i næserne på tyrene?!)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 21:26
Jeg har ikke rigtig noget seriøst forhold til bremser, da min hest ALTID (7-9-13) har stået pænt ved smeden! Den har kun fået sko mens jeg har haft den!! Den er dog blevet meget bedre!! i sommers fik den dog drejet øret rundt fordi den var lidt fræk ;-)

~Qnus *Chili-Willy*

*Rigtig piger rider, seje tøzer springer*

Tænkt kan siges, men sagt kan ikke forties.

Jeg har en HOPPE og jeg er stolt af det!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  03-02-2003 23:19
Jeg mener godt, at man må bruge bremse, hvis den bruges korrekt og af fagmænd, der mener, at det er nødvendigt i den givne situation. Jeg har selv oplevet bremsen stærkt misbrugt på en øresky araberhoppe, som jeg red i et par måneder på en rideskole - HVER gang hun skulle have hovedtøj på gik beridereleven hen og lagde bremse på hende..! I stedet for at tage sig tid til at lære hesten ikke at være bange for sine ører, så brugte de bremsen som en hverdagsting - DET er forkert efter min mening.
Til gengæld kan jeg godt se nødvendigheden af en bremse, hvis en dyrlæge fx ikke kan komme til en hest i en nødsituation hvor der ingen tid er at spilde.

Mht. beslagsmed, så har jeg selv en besværlig hoppe (hun blev fejlagtigt skoet under forfangenhed, hvilket gjorde utroligt ondt på hende, så nu er hun bange for at få sko på), men min nye smed har ALDRIG foreslået, at det kunne ordnes med en bremse. Derimod anbefalede han noget beroligende medicin fra dyrlægen, så hesten blev rolig og fandt ud af at det ikke gjorde ondt. Det kom nu aldrig i brug for jeg trænede meget med min hest og hvis hun får lov til at æde en halv pose rugbrød hver gang, så sker der ikke noget videre nu ;-)

En bremse er enten en pind med et tov på, som er bundet i en løkke eller to metalstænger, som kan klemmes sammen. Begge dele bruges til at lægge omkring hestens 'mulesnut' (det kalder vi det ;-) Kender ikke fagudtrykket, men det er det yderste af hestens overlæbe ) og så klemmer man ellers til. Pga. presset frigives så et stof i hesten, som 'lammer' den, så den står stille og ikke reagerer på hvad man gør ved den - den står bare helt stille. Det er i hvert fald den forklaring jeg har fået - hvis nogen har en mere præcis kan de jo bare skrive den :-)

-Sine
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-02-2003 08:33
Jeg syntes d er okai hvis den bruges præsist! Og KUN når d er nødvendigt c'fø'li!

:-) Kramzer fra Lærke :-)

Mit ICQ nummer: 294752969

Remember the M
Remember the E
Put them 2-gether
And remember ME!

I have a pen
My pen is blue
I have a friend
My friend is you

0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det ok at bruge bresme??* spøgsmål*
Forfatter: 
Dato:  04-02-2003 13:37
Syndes det er okay at bruge en bremse, når den bruges korrekt...

Jeg kan ikke helt forstå dem der har noget imod det, da jeg da helt klart ville tænke på hvad der var bedast for hesten. Hvilken af disse 2 eksepler ville i vælge:

Hesten skulle have sko eller andet, og den var ved at gå i panik. Og kunne gøre skade på sig selv eller dem omkring den.

1.Ville i så tage en bremse så den faldt til ro, og ingen kom til skade.

2.Eller lade vær med at bruge den også der var 99% chance for at den kom til skade eller dem omkring den.

Ville helt klart vælge numer 1.

Rigtige rytter rider spring

Den rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDI

Tjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det ok at bruge bresme??* spøgsmål*
Forfatter: 
Dato:  04-02-2003 16:15
Har intet imod det, hvis den bruges korrekt.

Vibeke~Inkatino

"Det mest sikre tegn på, at der ikke findes intelligent liv andre steder i universet er, at de endnu ikke har prøvet at kontakte os."
- Steen og Stoffer
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det ok at bruge bremse??* spøgsmål*
Forfatter: 
Dato:  04-02-2003 20:57
Ligesom I andre siger, så synes jeg også at det er okay at bruge bremse på en hest, hvia man gør det korrekt.
Har "været med" til at bruge en bremse nogle gange, enten fordi at en hest havde et sår, som den ikke ville have renset eller fordi den ikke ville stå stille da den skulle bedækkes... Men har aldrig brugt den på min egen hest - det er hun alt for "tålle" til ;-)

-Lise
0
0
Svar på denne tråd

Re: Er det ok at bruge bremse??* spøgsmål*
Forfatter: 
Dato:  05-02-2003 16:11
en gang da Bobby var til dyrelægen og jeg var med fik han en slags klemme på overlæben tror jeg det var! men jeg ved ikke om det så er en bremse ?:)

er du til fest eller er du til hest?

:P Et mega knus fra Ann-Sofie og Bobby :P
:D verdens bedste HEST er Bobby :D

Hvor godt kender du mig og Bobby?

chek min hjemmeside her

nu er der billeder i min præsentation (i)
0
0
Svar på denne tråd

SVAR
Forfatter: 
Dato:  05-02-2003 18:21
SVAR.
Jeg synes ikke det er OK. Jo selvfølgelig i untagelser.
Jeg synes bestemt det er meget respektløs at tro: når den er bundet sker der ikke noget, men når jeg er i min ejers hænder kan jeg bare løbe min vej...
Min hest skal aldrig have sådan en på, og hvis de er umulige må de bare vente med at blive smedet til de kan stå pænt uden at være bundet.
Jeg har en gang siden lang lang tid holdt min hest i grimen da den skulle bindes, og det var et af shetlænderføllene der var bange for smeden.
Ellers står mine bare pænt, med løs snor.
Der er vidst mange jeg er uenige med. Så er det godt jeg har en vilje på 10 ;-)
Men jeg synes bare at hesten skal have kunne smedes uden bremse. Jeg kender en hest, som aldrig har fået beskåret bagben, da den har været mishandlet eller noget. Man kunne ikke en gang røre ved hendes bagpart. Og jeg arbejdede med den med noget horsemanship en dag.( det er en hestehvisker der har hende, hun har bare 5 andre så har bare ikke arbejdede med hende) Hun er 4 år ca. hesten. Da jeg havde arbejdede med hende i ca 10 min kunne jeg røre hende hele vejen ned ad bagbenene. Det jeg havde gjort var noget tillids/respekt træning. bl.a. hun skulle gå bag ved mig, stoppe en meter bag ved mig.

Knuzer fra Rebecca
TING TAR TID.

0
0
Svar på denne tråd

Re: SVAR
Forfatter: 
Dato:  05-02-2003 21:18
Jeg har ikke noget imod bremser, når de bruges korrekt!

Det kan godt være at "alle heste burde stå stille når de bliver smedet og har dyrlæge". -Ja, det burde de, men sådan er det altså bare ikke.

Der ER nogle heste der ikke kan lide dyrlæger og smede, enten p.gr.a dårlige oplevelser eller noget andet.

Det er altså ikke små legekammerater, men store magtfulde dyr på 5-600 kilo der er tale om.
Hvis man er indehaver af en hest, der eks. er bange for sprøjter og skal vaccineres, hvad er så bedst?
-At dyrlægen risikerer liv og lemmer ved at stikke hesten uden at berolige den, eller at berolige den med bremse eller meidicin først?

Jeg synes det er vigtigere at dyrlægen beholder sin førlighed, end at man skal holde sig til "det naturlige" og bare lære hesten det.
Det ville da heller ikke være så fedt hvis dyrlægen brækkede en nål inde i hesten.

En bremse gør jo ikke ondt på hesten.
Den udløser bare nogle beroligende stoffer, der får hesten til at slappe af.
Der er også dem, der mener at den slapper af, fordi den koncenterer sig om smerten fra bremsen og ikke det andet den var ved.
Men det tror jeg ikke på af flere grunde:
-En brems bliver brugt af mange dyrlæger/andre over hele landet. Hvis den var ond mod hesten, tror jeg den var blevet afskaffet forlængst!
-Jeg tror ikke på at en bremse kan få en hest med 500 kilo på bagen til at føle SÅ stor smerte (i alle tilfælde, ligemeget hvilken hest man bruger), at den ikke tænker på det andet ubehagelige den var ved.

Jeg vil langt hellere være fri for at bruge noget som helst, men hvis det skulle blive nødvendigt med et dyrlægebesøg, hvor hesten var "vild" kunne det da blive nødvendigt.
Jeg vil hellere bruge bremse end at ty til beroligende medicin som får hesten til at være døsig i flere timer.
Nej tak!

~Ida

Ondskaben er et bjerg. Hver og en bestiger sit eget for at udpege de andres.
~ Afrikansk ordsprog ~

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  06-02-2003 20:25
IDA
Uenighed..
Jeg ved godt du siger " jamen der er tale om dyr på 500 kg" Ja det er der, men de kan jo godt være rolige uden at være forkælet og veje 500 kg. Jeg synes da ik det har noget med vægten at gøre. Jeg siger også at hvis hesten bare virkelig skal det eller bliver den syg eller noget andet synes jeg det er ok. Men da ikke hvis den skal have vac. Det betyder bare at hesten ikke har tillid til jer...
Horsemanship er noget alle har....det der adskiller folk, er om man har godt horsemanship eller dårligt horsemanship...Eller bare et sted ind imellem. Horsemanship er det engelske ord for heste - viden. Faktisk kan betyder ordet direkte oversat Heste-mand-skib! ...- Hest og menneske i samme båd.... Det er ordet for samarbejde, og de mennesker der har god horsemanship, ligger vægt på at man er i "samme båd", det vil sige samarbejder om tingene...Man bliver et team!!
Horsemanship er kommet til Danmark fra U.S.A, fra Monty Roberts der optrådte på tv for ca. 4-5 år siden. det var programmet; manden der taler med heste, og det vandt skabte stor forbavselse og røre i alverdens hestekredse. Faktisk er det sådan at mange i Danmark ser det som noget "nyt" , noget "inn" - ja ligefrem noget trylleri.... - men egentlig skal folk jo bare tænke sig om, for det har faktisk også eksisteret her i lille Danmark for 1000 år tilbage. Dengang vi havde hesten i stedet for traktoren ,- Der var vi afhængige af hestens velvilje, respekt og tillid...- Der lystrede hesten mandens mindste vink og dengang manden respekterede og værdsatte sin hest som et levende individ han kunne lære noget af... - dengang hesten og bønderne var i samme båd!! Så da traktoren kom, blev heste til sport og kom til byen, blev opstaldet osv. hesten kom med, men det gjorde opdragelsen bare ikke. De lærte at hesten reagerede hvis vi ikke gjorde først og at hesten skulle"knækkes"
Hvor mange vil ikke gerne have en hest der kan gå igennem ild og vand med sin hest?

Du siger at det bliver brugt over hele landet osv. Ja, men hvor mange ting prøver dyreværnet ikke at lave om på??? MANGE. Det er fra den første januar blevet indført at heste ikke må gå alene. Men hvis du alligevel køre dig en tur er der millioner af heste der går rundt alene. For hesten er det det værste der kan ske. STÅ uden sin flok. Det er livstruende. Og når man ser hvordan heste som 2 års bliver tilredet.
Ja, jeg synes bestemt IKKE der er mange der kan håndtere sin hest. http://www.rebecca-hesten.sunet.dk
TING TAR TID.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 14:24
Hej Rebecca,
Først vil jeg lige sige at jeg har stor respekt for din måde at omgås heste på.
Du skriver meget om tillid, horsemanship og sådan og jeg er sikker på du går efter de naturlige måder og gensidig tillid mellem hest og rytter :)

Til dit indlæg:
>>Jeg ved godt du siger " jamen der er tale om dyr på 500 kg" Ja det er der, men de kan jo godt være rolige uden at være forkælet og veje 500 kg. Jeg synes da ik det har noget med vægten at gøre<<
Det har da noget at gøre med vægten.
Det jeg mener er, at det er dumt at tage chancer med et så stort dyr som hesten.
Selvfølgelig kan de være rolige selvom de er store, men det er alle ikke, og jeg mente de heste der ikke var trygge ved smed/dyrlæge.

>>Jeg siger også at hvis hesten bare virkelig skal det eller bliver den syg eller noget andet synes jeg det er ok. Men da ikke hvis den skal have vac. Det betyder bare at hesten ikke har tillid til jer...<<
Du siger altså, at er hesten syg er det ok den er urolig ved dyrlæge, skal hesten vaccineres og er urolig betyder det at den ikke har tillid til jer.
-Uenighed!
For det første synes jeg det går ud på ét.
Fordi hesten er syg, ændres dens psyke da ikke så meget, at det er anderledes fr den at være bange for dyrlæge end ellers.
For det andet betyder det da ikke at hesten ikke har tillid til rytteren.

Jeg kan godt se hvad du mener;
Hvis hesten har tillid til rytteren vil den også finde sig i alt når rytteren hjælper den. Ikke?

Men sådan synes jeg ikke man kan kategorisere det.
Det kommer an på hvordan man definerer "tillid".

Jeg kender selv flere heste, som ejerne kan ride uden besvær kun i grime og træktov. Heste, hvor ejeren eks. kan kravle under maven på hesten, trække ture hvor hesten bare følger rytteren, at hesten følger rytteren på folden. At hesten kommer farerne når rytteren kalder på den på folden.

Dét kalder jeg tillid.

At selvsamme heste har en angst for dyrlæger, -betyder det så at de slet ikke har respekt for rytteren?
Jeg mener ikke man kan forklare det så enkelt.

Den ene af hestene, der passer til følgende beskrivelser ovenover er ike så glad for dyrlæger, da den har haft en del dyrlægebesøg p.gr.a en langtidsvarerne sygdom med indlæggelse på et hestehospital.

Den anden ved jeg ikke hvorfor den er vild når dyrlægen skal sprøjte den.

Jeg synes ikke man skal misbruge bremser og andre beroligende ting.
Jeg går først og fremmest ind for, at man lærer sin hest at være mere rolig.
Men det kan altså blive nødvendigt.

Se realistiskt på det;
Der er masser af heste der er til fare for sig selv og dyrlægen rundt omkring i Verden. Sådan ER det, og hvis det blev forbudt med en brems skulle de alle til at fylde deres heste med beroligende medicin.
En løsning jeg ikke er glad for.

Selvfølgelig er det op til ejeren at få hesten til at slappe af.
Det lærer de fleste da også hen ad vejen, men det tager sin tid.

Der ER heste der er vilde når dyrlægen er der.
Sådan er det, og det kan der ikke laves noget om på sådan lige her og nu.
Når de skal have dyrlæge står valget på tre ting:
-Give den beroligende medicin.
-Bruge en bremse
-Lade være med at bruge noget, og sætte hestens og dyrlægens gode helbred på spil.

-Hvad vælger du?
Jeg vælger bremsen. Jeg synes ikke det bør være nødvendigt at bruge langtidsvarig medicin bare for at give hesten en sprøjte.
Og dette er ikke af økonomiske grunde, men af den grund at hesten så går og er sløv i lang tid efter.

>>Du siger at det bliver brugt over hele landet osv. Ja, men hvor mange ting prøver dyreværnet ikke at lave om på??? <<
Ja, det ved jeg godt, men kæmper Dyreværnet for at få stoppet brugen af bremse? Jeg synes de burde have vigtigere ting at give sig til.

>>Det er fra den første januar blevet indført at heste ikke må gå alene. Men hvis du alligevel køre dig en tur er der millioner af heste der går rundt alene. For hesten er det det værste der kan ske. STÅ uden sin flok. Det er livstruende. Og når man ser hvordan heste som 2 års bliver tilredet.
Ja, jeg synes bestemt IKKE der er mange der kan håndtere sin hest.
<<
Hvornår har jeg sagt noget om dyrevelfærdet?
Jeg mener da også det er ganske forfærdeligt med heste, der står alene.
Det kan man ikke byde et flokdyr som hesten!

Men jeg synes ikke man kan sammenligne sådanne dyrevelfærdsproblemer som alene-heste og heste der bliver tilredet for tidligt, med en dims, der beroliger hesten.

~Ida

~ Afrikansk ordsprog ~

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 18:49
Hejsa!
Jeg synes viu skal stoppe den snak, men vil bare lige svare noget.
Der ER heste der er vilde når dyrlægen er der.
Sådan er det, og det kan der ikke laves noget om på sådan lige her og nu.
Når de skal have dyrlæge står valget på tre ting:
-Give den beroligende medicin.
-Bruge en bremse
-Lade være med at bruge noget, og sætte hestens og dyrlægens gode helbred på spil.

-Hvad vælger du?
Hvad jeg vælger? Jeg vælger at min hest skal vente med at dyrlægen skal komme. Og hvis han kommer så må han sætte sit liv på spil. Og hvis han ikke må, må han gå.
Jeg synes det er fuldstændig okay at smeden går fordi at han ikke vil sko en besværlig hest.
De ting der er vigtigt for en hest når den skal smede.

- Smeden skal have tålmodighed og han skal ikke være bange eller have angst. Ikke den mindste smule.

- Hesten skal selvfølgelig kunne løfte ben i længere tid og kunne have at man banker på hoven med en hovranser.

Så behøves der faktisk ikke andet... SELVOM det er en hest med udfordringer( problemer)

Knuzer fra Rebecca

TING TAR TID.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  07-02-2003 19:17
Hejsa,

Ja, det kan du ha' ret i.

Men nogle gange kan dyrlægebesøget bare ikke udskydes, hvis den er syg.

Men ellers giver jeg dig ret, og resten har vi jo snakket om på beskeder ;D
~Ida

~ Afrikansk ordsprog ~

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider