Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 træne hesten til at gå til biddet..
Forfatter: 
Dato:  04-08-2014 18:07
Hej allesammen jeg har part på en hest som jeg rigtig gerne vil have til at gå til biddet intet hjælper har prøvet at lave volter og en masse andre ting og det hjælper bare ikke.. Han bider bare på biddet og Tar hovedet op hele tiden efter jeg har prøvet at lave noget med tøjlerne. Så jeg ville bare spørge jer om i ved hvordan man kan få hesten til at gå til biddet uden at tvinge den til at gå i holdning?? Og hvilke øvelser man kunne lave om det er min opstilling der er forkert eller måden jeg holder tøjlen om det er for stramt eller ikke er for stramt....
0
0
Svar på denne tråd
 
 At træne hest til at gå til bidet.
Forfatter: 
Dato:  09-08-2014 13:20

Stop med at fokusere på kun at ride hesten til bidet. Sørg for at din hest er redet godt fremad, og sørg for at have god tøjlekontakt! og lave en masse øvelser hvor du bøjer og stiller hesten.

Lav øvelser hvor du kan bøje og stille din hest, som slangegange, cirkelvolter. Skal du bøje hesten om dit indvendige ben, du bøjer hesten ved at holde an på indvendige tøjle og lægge dit indvendige ben til hesten.


På denne måde opfordrer du din hest til at søge ned, og for hver gang du kan mærke han søger ned, beløn ham med en smule tøjle. Når din hest tager hovedet op, så samler du din tøjle op igen. På denne måde belønner du ham for at søge ned, og fortæller din hest at det "forkert" at søge op.

Et tip kan være at søge dine hænder lidt nedad, uden at presse din hest ned! men stille og roligt med bløde hænder og håndled, og hver gang din hest søger ned, så belønner du ham, og når han har forstået ideen, så får du stille og roligt dine hænder op på plads :-)

Håber det hjalp lidt.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prøv det
Forfatter: 
Dato:  01-10-2014 11:59

Jeg har haft samme problem og så foreslog men ridelære at jeg kunne putte indspændingstøjer(sikkert stavet forkert )på hende og så lad vær at ride den for dybt til at starte med og så tag det i små bidder og SØRG FOR DEN GÅR FREM Så er jeg sikker på det nok skal hjælpe den skal bare gå frem af

0
2
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider