Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

 Dit arbejde, med din hest/pony
Forfatter: 
Dato:  19-09-2012 13:14

Hej JHN.

 

Nu vil jeg gerne høre lidt om hvad i laver med jeres hest/pony.

 

Selv har jeg to islændere. Den ene er min gamle stævne-ismule, men som nu er gået over i hygge-ridning. Med ham går vi på æblejagt, skridter ture i grime, går ture. Og ind imellem træner vi lidt dressur i skridt og få gange i trav. Vi laver også tricks og jordarbejde. Det er også hyggeligt.

 

Den anden er lige begyndt, med opstart på stævner. Lige i øjeblikket har jeg fået slået min arm - men hesten skal stadig ud. Så vi går ture og laver lidt tricks. Men i de mere normale omstændigheder, så springer vi lidt (max højde 80 cm.) Og øver vores dressur meget. Når vi er til stævne, rider vi tölt og spring ind imellem trec.

Mit jordarbejde med denne ismule er alt mellem himmel og jord af øvelser der kan bruges... tillid osv. + at vi rider ture i skoven og er på oval- og springbaner. Terrænbaner er vi også på ind imellem.

 

 

Men nu til jeres.

 

 

 

 

 

 

 


Mvh. Nikoline

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Fidibus og Diesel
Forfatter: 
Dato:  24-09-2012 14:22

Hejsa!

 

Jeg har en dejlig unghest på 1 år som jeg trækker tur med så den vender sig til trafiken og biler og høje lyde der er masser af arbejde mens jeg om onsdagen ride på en rideskole på en hest der hedder Diesel og det er fint det er en gang dressur,men jeg er springrytter. jeg springer være eneste lørdag. Jeg elsker alt det arbejde der er ved det med heste.

 

 

 

Hilsen Gabrielle/Fidibús

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hyggeligt
Forfatter: 
Dato:  25-09-2012 12:05

Det var da hyggeligt :-)


Mvh. Nikoline

 

----Gør livet til en fest, rid islandsk hest----

 

 

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 super!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 20:53

Ja det er det skam sødte jeg elsker at springe men den tinker jeg rider skoleridening/almindligridning på er lidt sur og gnaven for tiden. Og den danske varmblod jeg springer på er så sød og dejlig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 super!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2012 20:54

Ja det er det skam sødte jeg elsker at springe men den tinker jeg rider skoleridening/almindligridning på er lidt sur og gnaven for tiden. Og den danske varmblod jeg springer på er så sød og dejlig!

0
0
Svar på denne tråd
 
 har skrevet ´det i dansk
Forfatter: 
Dato:  18-10-2012 19:43

måske er den lidt lang og dårlig, men jeg brugte lang tid på den selvom det bare stor ud af mig da jeg skulle skrive. Er 11 og går i 5.

Her:

 

Mister X

Jeg er total fan af heste. Heste, heste, heste og atter heste!

Jeg ville vildt gerne have en pony, jeg plagede og plagede. Altid det samme svar: 'Nej pus, der er så meget arbejde i det og det koster meget. Jeg har ikke råd til det og heller ikke råd til at du kan gå til ridning. Kom! Nu finder vi noget godt i fjernsynet og så får du et æble.' Det var sådan når jeg var meget ked af det. Min far fandt så Marie, hun havde jo heste. Jeg begyndte til ridning.

Jeg startede med at ride på en pony der hed Bobo, men den rev mig sådan i hænderne. Maries veninde Helle, hendes datter havde en pony der hed Mister X. Han er vildt sød! Jeg hang om halsen på ham da vi var færdige. Jeg glædede mig meget til næste gang.

Sådan gik hver anden fredag.

Vi flyttede ud til Marie og jeg begyndte til ridning om onsdagen og om mandagen. Om mandagen red jeg på hold og om onsdagen alene. Vi var ikke stærke i galop begge to. Det var så med longe et halvt år ca..

Hver Februar er der hestemesse i Herning Messe Center. Det er hårdt at vandre rundt en hel dag, og så var det jo to dage. Marie købte et underlag til mig og da jeg kom hjem lagde jeg sten på den. Mister kom på sommergræs ude ved os om sommeren. Der blev holdt ridelejr og jeg kom med. Marie var også med. Det var vildt sjovt! Vi red to gange om dagen, en ved ca. middag hvor vi red lidt forskelligt hver dag, fx. Dressur ponygames, spring, military osv.. Efter vi havde spist aftensmad red vi tur hver aften. Den gang havde jeg aldrig prøvet at springe men det ville jeg gerne og det viste sig at Mister havde prøvet at springe 110cm. I oxer (oxer= to helt almindelige spring sat sammen). Det gik med susende fart over alle springene. Det var sjovt, og da jeg kom hjem begyndte jeg til spring om torsdagen. En helt almindelig dag i sommerferien kom jeg hjem ovre fra campingpladsen som vi ejer, kaldte far og Marie mig ud inde fra mit værelse hvor jeg lukkede vinduet. De sad ved spisebordet og så meget alvorlige ud.

Marie samlede et papir op fra bordet og rakte det hen til mig. Jeg læste det meget nøje og skrev straks under. De smilede og kiggede på hinanden. Så sagde min far, ''Nååårhhh, er det noget der kan bruges?'' Jeg nikkede og var helt pjaf. 'Papiret' var en kontrakt på Mister!!! Min helt egen dejlige pony! Så red jeg ikke mere på holdet om mandagen, fordi jeg ikke rigtig fik noget ud af det. Nu kom jeg så bare mere over i klubben og red uden undervisning. Misters gamle sadel var bestemt ikke god, den smuttede frem for det første pga. han var for tyk og for det andet bare fordi det var en møgsadel. Undskyld? Jeg fik en ny sadel i julegave. Det var meget koldt da vi kom derud. Det tog lidt tid at finde den rigtige sadel. Da vi fandt den rigtige sadel skulle jeg prøve den. Det bombede meget i starten men som jeg ellers red videre blev det bedre. Galoppen var en ren leg! Han var så fantastisk! Han sprang også i rigtig galop som vi begge to førhen havde haft rigtig svært ved. At springe forkert an i galop betyder at hesten tager det forkerte ben forrest rundt i galoppen. En uge efter skulle mig og Mister til stævne og jeg var meget spændt. Den første klasse var en LD2. Den red vi med en fejl. Trille kunne jo ikke ride pogrammet rigtigt. Den sidste klasse en LC1 red vi med forkert galop ved første galop som Mister havde og stadig har en smule svært ved hvis man ikke koncentrer sig i dag. Men selvom jeg red fejl i LC1'en, vandt jeg. Jeg fik en rød roset og et rødt skilt til at sætte på hans boksdør.

Efter foråret og i sommerferien var der ridelejr igen. Denne gang var Marie ikke med. Men det var også mega sjovt!

 

 

Håber i nåede så langt;)

 

 


Trille H-M & Mister X

 

Vi har vores kampe om hvem der bestemmer

Vi har vores kampe om hvad du skal

Vi har vores kampe om hvordan du skal opføre dig

 

MEN JEG ELSKER DIG!!!<3

 

***Kys og kram***

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider