Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Monolog - hjææælp!
Forfatter: 
Dato:  26-09-2011 21:40

Heysan ænder. :)

Nu står jeg i den situation, at jeg skal til casting på lørdag! :D det er til en kortfilm som hedder Svigtet. Det står der om filmen:

Svigtet!

Camilla er en helt almindelig teenager. Men da Camilla fylder 12 år vender hele hendes verden op og ned. Hendes far vil skilles og har fundet en anden.
Svigtet handler om de reaktioner man oplever gennem svigt i barndommen, om skilsmisse, jalousi og utroskab.
Vrede, sorg, skyld, skam, usikkerhed, lavt selvværd, modløshed, trodsighed og angst er følelser der - blandet sammen - fører til at have svært ved at stole på andre mennesker, og svært ved at vurdere, hvad der er rigtigt og forkert.
Instruktøren og manuskriptforfatteren Christina Hobel Skjold har med kortfilmen Svigtet ønsket at sætte fokus på disse svigtede unge. Filmen bygger på virkelige hændelser.
Navnene er ændret af hensyn til de involverede.

Filmens handling:

Camilla er 12 år da hendes far finder en anden kvinde, og 13 år når hendes forældre bliver skilt. Hendes turbulente opvækst på landet har ført til en usikker pige med kun ét mål - at blive accepteret af hendes far.
Filmen er opbygget med flashback, der fortæller om farens utroskab, morens afmagt og Camillas nye skæbne.
Camilla ender, som 16 årig i et miljø, der er alt andet end godt for hende, og en aften går det galt.

Til castingen skal jeg have forberedt en monolog. Den skal være hentet fra en anden film eller et stykke eller noget. Nu er det så bare jeg er lidt lost. Hvor skal jeg hente en monolog?? Jeg ville gerne have en, hvor der er noget frustration med, som jeg også ville skulle bruge i filmen. Btw, så ville jeg prøve med rollen som Camilla. :)

På forhånd tak, Sarah.

- I stopped checking for monsters under my bed, when I realized they were inside me. -

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-09-2011 20:04

Så! fandt jeg en monolog! :

- Monolog til åben casting til Svigtet (en kortfilm)

- Fra "Tornfuglene", scenen hvor Ralph kommer til Drogheda efter branden og han og Meggie begynder at kysse for anden gang (første gang var på kirkegården flere år tidligere). Skrevet om fra 3.pers. til 1.pers. fra Ralphs vinkel.

Hun havde bøjet hovedet og lagde forsigtigt læberne mod det beskadigede sted, medens hendes håndflader gled op over mit bryst til hans skuldre med en overlagt sanselighed, der rystede mig i min grundvold. Fascineret, forfærdet, fast besluttet på at gøre mig fri for enhver pris, trak jeg hendes hoved væk; men på en eller anden måde var det eneste, jeg opnåede, at få hende tilbage i mine arme; det var, som om en slange havde snoet sig om min vilje og kvalte den. Smerten var glemt. Kirken var glemt, Gud var glemt. Jeg fandt hendes mund, tvang den grådigt åben, ønskede mere og mere af hende, og kunne ikke holde hende tæt nok på til at dæmpe den frygtelige kraft, der voksede i mig. Hun gav mig sin hals, blottede sine skuldre, hvor huden var mere blød og glat end atlask; det var som at drukne, at synke dybere og dybere, gispende hjælpeløs. Dødeligheden lagde sin vægt over mig, og en vældig vægt, der knuste min sjæl og frigjorde mine sansers mørke vin i en pludselig, voldsom strøm. Jeg følte trang til at græde; det sidste af mit begær ebbede ud under vægten af min dødelighed, og jeg vred mit elendige legeme fri af hendes arme, satte mig bagover på hælene med hovedet sunket forover og blev helt opslugt af at se på mine hænder, der lå rystende på mine knæ.

Meggie, hvad har du gjort ved mig, hvad kunne du ikke gøre ved mig, hvis jeg gav dig lov? Meggie, jeg elsker dig, og det vil jeg altid gøre. Men jeg er præst, jeg kan ikke? Jeg kan bare ikke!

- I stopped checking for monsters under my bed, when I realized they were inside me. -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider