Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ridehjelm?
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 15:28

Hej Ænder!

Rider i med ridehjelm eller ej? Og hvorfor?

- Intet udstyr erstatter god ridning

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 15:58

Ja, fordi jeg ikke gider have ødelagt mit hovede, og synes det ser langt smartere ud med en ridehjelm end med en hjerneskade. :-)

- Med den skønneste Ofeigur.
Tit øjet må tindre og læberne le for at skjule det indre, som ingen må se.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 16:06

jeg rider altid med hjelm.

fordi alt andet er for dumt

...........iSE & BERLIOZ.

Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 17:19

Altid med hjelm, hvorfor? Fordi jeg har et ansvar over for min familie, kæreste og venner, jeg ville simpelthen ikke kunne bære at være skyld i en ulykke med døden/hjerneskade til følge, min omgangskreds ville blive sønderknust, så det er sku ikke kun for min egen skyld.

0
0
Svar på denne tråd

hallöj
Forfatter: 
Dato:  13-09-2011 18:21

Der var engang jeg aldrig havde hjelm på - jeg tilred unghingste uden og det rörte mig ikke det mindste.

Så blev jeg mor! Og nu sidder hjelmen altid på plads når jeg begiver mig ud på hesteryg.

Eller, jeg gjorde faktisk en undtagelse i sidste uge, hvor jeg sad på min hest i 3 minutter uden hjelm. Men ellers - altid!

...

0
0
Svar på denne tråd

allways!
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 08:15

Har ALTID hjelm på, men det er også fordi jeg har en meget ustabil hest og falder tit af. men ville aldrig ride uden hjelm.

Feks. havde jeg her for nogen uger siden et styrt på hesten, dette var hverken min eller hesten skyld men selve banen, hvis jeg ikke havde hjelm på der var jeg nok aldrig kommet op på hesten igen fordi jeg ville have smadret mit hovedet.

derfor rider jeg ALTID med selv når jeg rider verdens roligste hest til verdens sindsygeste hest.

Sagde Nikita og Silver King

0
0
Svar på denne tråd

Ridehjelm
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:05

Som Nikitia skriver så kan det ligeså godt være omgivelserne (ridebanen, vejret, andre forhold) der gør at man falder af hesten, eller at hesten bliver forskrækket om man kan blive smidt af.

Så jeg synes ikke at "jeg har en rolig hest" holder. Eller "jeg er en dygtig rytter"

Synes at rigtig mange "horsemanship-trænere" er et rigtig dårligt eksempel for mange unge, da en stor del af dem rider uden hjelm - desværre.

Det var en af dem der fik mig til at ride uden hjelm som teenager - fordi det var sejt at de kendte horsemanship-trænere red uden hjelm.

Har da heldigvis skiftet mening siden, selvom jeg ikke har været ude for nogle fald/ulykker i mange år, og rider aldrig uden hjelm, uanset hvilken hest jeg rider

*Winnie & Falcon*

Sensation Harmony sadel købes

se her

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 20:36

Jeg rider ALTID med hjelm. Jeg gør det på grund af jeg sidder på et levende væsen, som jeg ikke altid får læst 100% rigtigt :-)

Derudover har jeg to meget specifikke billeder i hovedet hver gang vi kommer til ridehjelmsdebatten: det første er til et stævne, på opvarmningsbanen. En pige rider sin hest rundt i pæn og kontrolleret galop, der er åbenbart glat og pludselig forsvinder benene under den. Både hest og rytter havner på jorden. Det andet billede er af min søster, som rider tværs hen over ridebanen på en lille shetlænder - i næste øjeblik falder den simpelthen på næsen ned i sandet.

I disse situationer er det hverken hest eller rytter, der begår en fejl. Så selvom man kender sin hest ud og ind og man aldrig er faldet af den, ja, så kan man stadig være uheldig.

Man skal dog være opmærksom på, at det faktisk ofte går galt med de bundstabile, rolige heste, fordi rytteren simpelthen ikke forventer, den kan blive forskrækket eller gøre noget andet end den plejer. Nogengange er det lige før jeg tror det er mest sikkert at ride på en meget varm og nervøs hest, for der er man altid forberedt ;-D

Naturligvis synes jeg også man har et ansvar over for dem, der holder af én, når nu man har man valgt at gå til ridning. Det er farligt at have med heste at gøre, men man mærker det ikke til hverdag, da det jo går godt det meste af tiden. Så man må lige huske sig selv på det en gang imellem :-)

...from Rulammet with love

Omsider med Elmholts Napasha

0
0
Svar på denne tråd

gggggggg
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 21:57

Jeg rider altid med ridehjelm på min egen, men hvis jeg bare lige hurtigt skal hjælpe med en hest eller prøve en smutter hjelmen nogle gange - dumt men sandt. Jeg gider simpelthen ikke hente den for 2 omgange eller lignende.

............no. 9

Explore. Dream. Live.

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  14-09-2011 22:07

Har ofte redet Robiane uden hjelm - mest om sommeren fordi det simpelthen er så ubehageligt. Selvfølglig kun i dressur - når der springes og rides tur har jeg altid hjelm på. Og også altid når jeg rider fremmede heste.

Har egentlig vænnet mig til at ride med hjelmen igen, men kan bestemt ikke udelukkes at den indimellem springes over, når jeg skal ride Robsen..

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Bumbum
Forfatter: 
Dato:  16-09-2011 16:16

Tror det let at blive påvirket af hvem som er omkring en. Både da jeg arbejdede i dressurstald og arbejdede på ridecenter, var det ret "moderne" at ride uden ridehjelm, så har egentlig redet meget uden, og også på unge heste selvom jeg ved det dumt.

Faldt dog af min egen hest til springning (her med hjelm) og knaldede hovedet i jorden og gik ud som et lys. Det gav lidt stof til eftertanke.. Og efter jeg nu rider hjemme selv igen, så har jeg ikke glemt hjelmen en eneste gang.

Mvh Julie

.: Liberty og Media Force xx :.

- Fordi det er bedre at være lille og (meget) vågen end stor og doven ;D

1.semesters bøger til sprogstuderende (fransk/engelsk) på ASB sælges billigt!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider