Jeg rider ALTID med hjelm. Jeg gør det på grund af jeg sidder på et levende væsen, som jeg ikke altid får læst 100% rigtigt 
Derudover har jeg to meget specifikke billeder i hovedet hver gang vi kommer til ridehjelmsdebatten: det første er til et stævne, på opvarmningsbanen. En pige rider sin hest rundt i pæn og kontrolleret galop, der er åbenbart glat og pludselig forsvinder benene under den. Både hest og rytter havner på jorden. Det andet billede er af min søster, som rider tværs hen over ridebanen på en lille shetlænder - i næste øjeblik falder den simpelthen på næsen ned i sandet.
I disse situationer er det hverken hest eller rytter, der begår en fejl. Så selvom man kender sin hest ud og ind og man aldrig er faldet af den, ja, så kan man stadig være uheldig.
Man skal dog være opmærksom på, at det faktisk ofte går galt med de bundstabile, rolige heste, fordi rytteren simpelthen ikke forventer, den kan blive forskrækket eller gøre noget andet end den plejer. Nogengange er det lige før jeg tror det er mest sikkert at ride på en meget varm og nervøs hest, for der er man altid forberedt 
Naturligvis synes jeg også man har et ansvar over for dem, der holder af én, når nu man har man valgt at gå til ridning. Det er farligt at have med heste at gøre, men man mærker det ikke til hverdag, da det jo går godt det meste af tiden. Så man må lige huske sig selv på det en gang imellem