Hello JHN.
Jeg står i den møguheldige lede situation, at mine forældre desværre er nød til at sælge deres gård - dvs. bye bye gratis hesteopstaldning og hjælp dertil 
Jeg har 2 heste, og har ikke råd til at have to opstaldet som min situation ser ud lige nu. Jeg har gang i noget stort med min yngste, vi er lige kommet op og hoppe LA på c-plan og det kører bare derud af, så den har jeg bestemt ikke lyst til at undvære. Den anden jeg har er en 12 årig fuldblod, som jeg har haft de sidste 6-7 år, og virkelig er min soulmate. Den er bare ikke nær så meget konkurrencehest som den anden. Jeg har overhovedet ikke lyst til at undvære nogen af dem, og salg ville knuse mit hjerte.
Derfor har jeg tænkt tanken at jeg kunne låne min fuldblod ud, til hygge/dressur/tur rytter. Jeg behøver ikke en rytter der vil holde den i gang konkurrencemæssigt og pæse afsted, tværtimod så jeg helst at den bare havde et godt år eller to, indtil jeg ku få den hjem igen, og ha den gående de næste ti år igen..'
Så derfor ville jeg høre, er der nogen herinde som har haft lånt hest ud, og hvordan var det? Har i en lånekontrakt, og betalte låner hele gildet så længe det stod på eller hvordan?
Håber I kan hjælpe eller har nogle inputs. Møs