Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Syg marsvin :-(
Forfatter: 
Dato:  09-04-2011 10:45

For cirka to uger siden, var jeg til dyrlæge med mit marsvin, fordi hun havde tabt en masse pels på ene side af bagparten og også lidt på den anden side. (hun er helt skaldet med ganske få år) Hendes hud er pæn, ingen skæl eller sår - derfor havde jeg afvist tanken om skab osv. Hvad jeg kunne læse mig frem til på nettet kunne det så enten være hormonforandringer eller kræft og andre ikke så sjove ting. Dyrlægen bekræftede det og kunne ikke rigtig gøre andet end at give hende en hormonsprøjte og se om det hjalp.. Vi skulle så komme tilbage igen om en måned (om to uger nu) Det skal lige siges, at hun drikker helt vildt også..

Desværre er det bare overhovedet ikke blevet bedre. Jeg har lige været fem dage i Berlin og jeg synes godt nok ikke hun ser for godt ud. Da jeg tog afsted var hendes pels ikke særlig pæn, men ikke forværrret. Hun spiste okay og "skreg" stadig op når køleskabet blev åbnet og var stadig i godt humør..

Nu har hun tabt sig mere og er en del for tynd, hun sidder meget stille hele tiden, reagerer ikke rigtig på køleskabet og på "raslelyde" hendes pels er pjusket og ser ikke særlig sund ud. Hun har dog spist pænt. Igår har hun spist en kvart almindelig tomat, en halv gulerod, lidt mælkebøtter og persille, hø + foder.

Men men men, her imorges haltede hun tydeligt på hendes ene bagben, hun vil ikke så gerne ind i hendes hus og så går hun baglæns nogengange? Dette véd jeg ikke var der igår, en rimelig forværring fra den ene dag til den anden synes jeg... (tænker at det måske er en kræft knude, der påvirker nervesystemet?)

Hun er også meget mere stille end før jeg tog til Berlin. Hun har altid været lidt sky og sad helst inde i hendes hus. Nu sidder hun midt i buret og tillader, at man ager hende. Hvilket jo klart er fordi det gør ondt når hun flytter sig... Hun er slet ikke den marsvin jeg kender.

Dyr prøver jo altid at skjule at de er syge, men det undrer mig bare, at hun stadig spiser okay?

Jeg ringer til dyrlægen på mandag (så længe hun stadig spiser og ikke får det værre) Jeg ved nok godt hvilken vej det går desværre. Men nu ved jeg, at der jo sidder nogen marsvine eksperter herinde, som måske kun komme med en gæt på hvad det kunne være?? Jeg har forberedt mig på, at det nok er noget alvorligt - men ja, hvis i har et eller andet - må i meget gerne skrive.

Øv, hvor jeg hader det! :(

Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)

0
0
Svar på denne tråd

Marsvin
Forfatter: 
Dato:  11-04-2011 18:45

Prøv at hop ind på Svinene, www.svinene.dk, og fortæl sygdomsforløbet - der sidder en masse kyndige marsvinefolk inde og kan måske komme med et noget mere kvalificeret bud.

Har ikke selv et bud på hvad der kan være galt - men synes umiddelbart ikke det lyder værdigt for grisen længere :-( Selvom hun spiser er det desværre ikke ensbetydende med at den har det super.

Skal selv sige farvel til en gris lige om snart - hun har en bumblefoot og den bliver ikke bedre, og selvom hun har det okay så er det jo ikke værdigt at hun skal gå rundt med den - hendes ene fod er meget stor og hævet og øm! :-(

Rollo

Dogs are miracles with paws

TELL-MANN;

- West Highland White Terriers

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS;

- Viden om marsvin

- Salg af marsvin

SVINENE;

- Hyggeligt marsvineforum

- Sprængfyldt med viden

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider