Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Calico's skade.. hvad nu?
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 18:25

Jeg har siden tirsdag overvejet meget, hvorvidt jeg skulle skrive dette indlæg.
Det er møghamrende svært at skrive, endnu sværre at tænke på, men aller sværest at forholde mig til.

Calico stod det meste af 2010 med kodeledsbetændelse, forårsaget af en minimal gevækst på h. forben. Han blev behandlet, gevæksten blev inaktiv og han var en drøm at ride på.

For en mdr tid siden føltes noget anderledes, og jeg gav ham et par fridage. Den dag jeg ville starte op igen, blev han sparket i hovedet på folden og måtte sys. Det resulterede i endnu 14 dages fri (flængen sad lige ved hovedtøjet)

Endelig kunne jeg gå i gang igen, men nu var han virkelig uretgående. Ikke halt, men meget småtgående på h. forben..

Jeg tog ham til dyrlægen, overbevist om det var endnu en omgang kodeledsbetændelse.. men nej.

Trods gevækstens inaktivitet, kan han nu mærke den.
Han blev bedøvet i h. forben og det gav ham plads til at vise sin halthed i v. forben også.
Det viser sig, at han har gevækst på begge forben.
Gevæksten viser sig i form at et minimalt tyndt lag rug knogle ud over den plane fine almene knogle.

-og nu har han ondt.

Denne.. ja, skade kan man jo ikke kalde det, kan ikke behandles, og det ser ikke lyst ud.

Han skal til tjek igen d. 24 kl 13.00, og så må vi se hvilken vej det går. Men jeg kender vejen, jeg kender den på forhånd.

N A N O U

Perfect horses for perfect riders.
- well i'm not perfect either :-)

0
0
Svar på denne tråd

forfærdeligt.
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 20:34

Årh hvor er det forfærdeligt for dig :'( den næste tid bliver hård!

Jeg ved præcis hvordan du har det. Det du gennemgår nu, gennemgik jeg for 2 år siden. D. 19 februar 2009 blev min Ness taget fra mig. Hun havde havde sådan on/off skadet/halt i næsten 2 år, men med lange perioder hvor der ikke var noget. Først sidst i december 2008 tog vi beslutningen og røgtenede hende, dette skulle vi have gjort meget før. Hendes dragtbruske var vokset 2-3 cm længere end normalt, i et forsøg på at stabilisere koden. De voksede stadigt og ville ikke nogensinde blive inaktive. Jeg skulle tage en beslutning, endten lade hende aflive/slagte med det samme, eller vente på at de ville blive så slemt at hun ikke kunne leve som foldbums, da hun så ikke ville kunne gå.

Jeg valgte naturligvis det første og der gik ikke mere end et par uger efter jeg havde fået dommen før jeg bare hele tiden kunne fornemme på hende at hun havde ondt :( .

Så hun rejste d. 19 februar 2009 kl. 8.40 :'(

^ den sidste gang jeg sad på ryggen af hende, 2 januar 2009. En fantastisk unghest som på mange måder minder om din, sådan som du beskriver den!

Men du kan bare skrive, hvis du har behov for at snakke med en som har gennemgået det samme!

Stutteri Rannerupgaard

Jenny, Nelly, Hlin, Candy & Giza .

Hvil i fred; Velour & Vanessa.

0
0
Svar på denne tråd

good luck
Forfatter: 
Dato:  06-02-2011 21:33

Ønsker jer den største held d. 24.

Sidder helt i tåre og kan følge dig hele vejen, jeg mistede min første pony til spat og mister måske også min dejlige hest, dina, som desværre er halt på bagnene

Hilsen Smukke Silver King Og Nikita <3

0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  07-02-2011 08:56

Aldrig sjovt at opdagde sådan noget. Har heller aldrig grædt så meget som da Grafik fik konstateret knogleforandringer i kodesenebenet. Heldigvis blev det opdaget så tidligt at ringsko kunne hjælpe på problemet. Men igen, slidskaden er der og vil aldrig forsvinde.

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  09-02-2011 19:33

Årh nej, hvor er jeg ked af at læse det om calledrengen .

- slet ikk det man lige har lyst til at læse, når man åbner en tråd fra dig Nanna . Stakkel dig :(

Krydser fingre d. 24

- xoxo

- Nanna -

You have not lived,
until you find something worth dieing for!

"Jeg, ved det menneskeligt at fejle".

0
0
Svar på denne tråd

wwrwerewr
Forfatter: 
Dato:  10-02-2011 15:19

Nej hvor er jeg ked af at høre det! Jeg ved præcist hvordan du har det, og kan virkelig godt følge dig..

Håber på et mirakel sker, men ihvertfald skal du vide, at selvom det bliver en rigtig hård periode, indser man også at det er det bedste, og derved kan acceptere det bedre..

Men ja, det er virkelig ikke rart, og du skal vide at du altid kan komme til mig! For jeg ved virkelig hvordan du har det..

Det var jo lidt af det samme som skete med Chello :(

Sissel aka Tiss

Barrichello,

du er den smukkeste stjerne på himmelen,

R.I.P!

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  16-02-2011 20:13

Hvor er nogle ting bare uretfærdige sommetider!

Jeg håber i kan se bedring når han skal til dyrlæge næste gang. Han er en fornuftig og meget køn hest

-Kristina:)

& Fanni♥ nu også med Thy Tarzan♥

R.I.P Lucas. sov godt min skat♥ Den smutteste stjerne på himlen♥

0
0
Svar på denne tråd

opdatering
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 20:16

Jeg fik aldrig opdateret.

Calico var rentgående !!! Dyrlægen fattede intet, jeg fattede intet. Vi havde jo ikke sat en ´behandling i gang, men af en eller anden årsag, var han rengående.

Vi blev sendt hjem med et genoptrænings prg og diverse tilskud.

Men.. i fredags var den gal igen. Og denne genoptræning, som blev givet som værende 'sidste chance' har nok fået sin ende.
Jeg ringer til dyrlægen mandag, og så ved jeg hvilken vej det går.

Sidste chance er forbipasseret.. satans.

N A N O U

Perfect horses for perfect riders.
- well i'm not perfect either :-)

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  27-03-2011 20:53

Ej N.

jeg havde lige håbet på en god update, for det sidste jeg læste var at han var rengående.

det er virkelig trist!

:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider