Jeg har siden tirsdag overvejet meget, hvorvidt jeg skulle skrive dette indlæg.
Det er møghamrende svært at skrive, endnu sværre at tænke på, men aller sværest at forholde mig til.
Calico stod det meste af 2010 med kodeledsbetændelse, forårsaget af en minimal gevækst på h. forben. Han blev behandlet, gevæksten blev inaktiv og han var en drøm at ride på.
For en mdr tid siden føltes noget anderledes, og jeg gav ham et par fridage. Den dag jeg ville starte op igen, blev han sparket i hovedet på folden og måtte sys. Det resulterede i endnu 14 dages fri (flængen sad lige ved hovedtøjet)
Endelig kunne jeg gå i gang igen, men nu var han virkelig uretgående. Ikke halt, men meget småtgående på h. forben..
Jeg tog ham til dyrlægen, overbevist om det var endnu en omgang kodeledsbetændelse.. men nej.
Trods gevækstens inaktivitet, kan han nu mærke den.
Han blev bedøvet i h. forben og det gav ham plads til at vise sin halthed i v. forben også.
Det viser sig, at han har gevækst på begge forben.
Gevæksten viser sig i form at et minimalt tyndt lag rug knogle ud over den plane fine almene knogle.
-og nu har han ondt.
Denne.. ja, skade kan man jo ikke kalde det, kan ikke behandles, og det ser ikke lyst ud.
Han skal til tjek igen d. 24 kl 13.00, og så må vi se hvilken vej det går. Men jeg kender vejen, jeg kender den på forhånd.