Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Har i besøgt disse lande?
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 21:50

Eller rettere sagt byer måske..

Det er sådan at jeg skal på interrail med min veninde til sommer (YAY) og derfor er vi jo igang med at planlægge nu!

Så ville høre om i har været nogle af følgende steder og om i eventuelt har nogle anbefalinger af noget vi bare ikke må gå glip af, eller om noget der måske er ren turistfælde...

Vi skal til:

- Berlin
- Prag
- Budapest
- Venedig
- Paris
- Amsterdam

SKINKE.

aner ikke hvad jeg skal skrive.

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 22:06

Jeg har været i Venedig i sommers hvor jeg så Skt. Markus kirken (dog kun udefra) - men dette var et must for mig at se, da vi kun var derinde i én dag og derudover er byen jo super smuk at gå rundt i.

Var i Berlin i sommers på studietur - og synes i skal slå et smut forbi Jüdische Museum, vi så dog ikke det hele og det synes jeg virkelig var en skam. Derudover synes jeg helt klart i skal tage ud at se Berlinmuren - ellers er det også rigtig flot at se udsigten fra Kuplen på den tyske Rigsdag. Hm. Kan ikke komme i tanke om mere der skal ses i Berlin - derudover synes jeg i skal lægge mærke til hvor forskellig arkitekturen er i byen :)

Var i Prag for en del år siden - og ja, kan ikke huske så meget - men gå ned til broerne, det er flot, synes jeg :)

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

berlin.
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 22:38

Jeg har været i Berlin på studietur engang i 8.klasse, det er dog meget lang tid siden. Men kan da huske, at det var et ret fedt sted at shoppe. :-) Så det må i hellere prøve. Og så er det jo facinerende på en eller anden måde, at gå at se ruinerne af muren.

Jeg kender intet til bylivet (eftersom jeg gik i 8. og var afsted med folkeskolen ;-))

Meen, risdagen er også en super fed oplevelse, som jeg synes i bør prøve..

Kan desværre ikke udtale mig om de andre storbyer, da jeg dog har været i nogle af landende, men aldrig storbyerne.. :-)

Men hvis jeg selv skulle til Paris, så vil jeg klart se eiffeltårnet. Men det regner jeg med, er en selvfølge :-)

Amanda Karlsen

- ke 08/09 -

0
0
Svar på denne tråd

uytghjuyhg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 09:21

Jeg har været i Berlin, Venedig og Paris. Klart 3 fede byer!

I Venedig skal i bare rundt og se de gamle gader, det er helt fantastisk. Og i paris skal i selvfølgelig se Eifeltårnet, Nortre Dame, latinerkvarteret osv. :D

Rigtig fede byer! Har i mulighed for at komme til Athen? Det er nemlig også en fantatisk by.

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 14:21

Gitte R: Måske spørger jeg dumt men hvad er Jüdische Museum? Og ja berlinmuren skal vi helt klart se!

J to the: Det ved jeg egentlig ikke om vi har (Athene) Men min bror har været der, og han anbefaldede det ikke. En begrundelse fik jeg egentlig aldrig... :P Men det kunne da overvejes.

SKINKE.

0
0
Svar på denne tråd

ggggggggg
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 15:10

Jeg har været i alle de nævnte byer undtagen prag, og jeg vil sige, at det i de fleste af dem er stemningen der bør opleves.

Nu er jeg meget glad for shopping (desværre i den dyre ende) og der er berlin, venedig og paris super :)

Budapest var jeg ikke synderligt begejstret for - og Amsterdam husker jeg ikke så tydeligt (6-7 år siden el. lign.)

Men i paris, vil jeg anbefale det samme som j to the, i berlin skal bør i se holocaust mindesmærket og i venedig er det bare gaderne - men markuspladsen er et must :-) (kan ikke undgås)

............/lone

............no. 9

0
0
Svar på denne tråd

Lalalal
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 15:16

Jeg har også været i de fleste af de byer du nævner, men jeg holder mest af Berlin. Det ER virkelig Europas hovedstad hvis du spørger mig.

Det er en masse kunst, seconhands osv. Derfor vil jeg(med alle byerne) ikke anbefale dig noget specielt, da det meste er turistfælder og bygninger som man sagtens kan se på billeder.

Hvis man VIRKELIG vil føle byen og kulturen skal du opsøge den subkultur Berlin er kendt for. Opsøge de store kunstmiljøer, gå i gaderne(også de smalle ;)), kigge i seconhands, tage s-ban og gå på barer. Berlin er fænomenal! (y)

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 15:22

Det er et museum der symboliserede jødernes liv under anden verdenskrig og sådan noget :) Virkelig spændende - er ked af vi ikke så det hele.

Og ja - holocaust mindesmærket er også specielt.

{Gitte R}

Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.

0
0
Svar på denne tråd

Har i besøgt disse lande?
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:19

Number 9: Uha, det har jeg desværre ikke råd til :P Men det er altid sjovt at ose rundt!

Lauraj: JA har hørt så meget om berlin, og glæder mig sindsygt meget!! Det er nemlig turistfælderne jeg super gerne vil undgå, for det er jo populære byer vi skal til, og det er så ærgeligt at undgå at opleve kulturen i hver storby :(

Subkulturene i Berlin: Hvor finder man dem? Udover at prøve veje man ikke ville havde taget også, er der nogle specifikke steder, evt adresser du kan huske ? :-)

Gitte R: Okay, det skal klart besøges så! Mig og min veninde har begge interesse for ánden verdenskrig, så den kan vi umuligt misse :)

SKINKE.

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  25-01-2011 21:43

Jeg har været i Berlin, Prag og Paris :)

Berlin : med min 10. klasse og i uge 10 drager jeg afsted dertil med min hf klasse.

TV tårnet og east side gallery (mener jeg nok det hedder. det lange stykke af muren man kan følge med alt kunsten på) er helt klart et kig værd! Jødemuseet virker også ret vildt og gennemtænkt mht arkitekturen, men har desværre aldrig selv været der.

risdagen eller hvad den hedder er også meget sjov - men bered jer på syyyyg kø!

holocaust pladsen med alle de der kasser er rigtig sjov!

det er ultimativ shop amok by!

Prag : med familie. vi tog egentlig bare derne for en lille billig ferie. man skal se den der kendte bro der er der for ude i den bydel er der sjovt! og så er der er sådan noget fontaine halløj musik show som er ret hyggeligt, ellers syntes jeg bare der er hygget at gå rundt.

og billigt

Paris : FED BY!! og i skal skal skal ind på louvre! (og sæt en hel dag af til det for det er kæææmpe men lad vær med at bekymre jer om mona lisa for det er skuffelse, men der er fyldt med så meget andet fedt!)

altså paris er bare fed at gå rundt i. virkelig lækker by!

:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider