Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

uddannelse vs. sygdom
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 09:59

Jeg er i den uheldige situation at jeg nu i et par år har lidt under en depression + andet.

Jeg blev medicineret i et år først, og stoppede så fordi alt gik efter planen. I samme hug startede jeg på uddannelse som pædagog i sensommeren sidste år.

Desværre kom min sygdom tilbage med fuld kraft, og gjorde míg ude af stand til at passe studie - og mit liv for den sags skyld.

I december blev jeg sygemeldt, og startede på medicin igen. Som alle der har været igennem den mølle, så ved I at den slags tager tid at komme ovenpå igen.

Nu står jeg så med muligheden for at starte på studie igen her d. 1 februar, - ELLEr d. 1 september.

Her kommer mit dilemma. Hvis jeg venter til den 1. sept. så bruger jeg vel en fandens masse SU klip på intet.

Og hvis jeg dropper fra for at så sygedagpenge, så siger min studievejleder at jeg vil blive kaldt ind til alle mulige samtaler der ikke er gode for mig lige nu - samt jeg nok vil miste min dejlige bolig, som er for studerende.

Indeni føler jeg mig ikke klar til at starte. Når jeg tænker på det, får jeg det fysisk dårligt.

Men på samme tid, kan jeg ikke overskue konsekvenserne af IKKE at starte igen. - Og så er jeg vel også lidt pinlig over at sige jeg er sygemeldt hver gang folk spørger hvad jeg laver.

Der er åbenbart ingen der kan hjælpe mig, for min studievejleder er umulig at træffe, og når hun er der, kan hun ikke rigtig svare mig på mine spørgsmål.

Puha - jeg ved ikke hvad jeg skal gøre Jeg føler mig presset ud i at starte d. 1 februar.

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh...
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 10:54

SELVFØLGELIG skal du ikke starte pr. 1 februar hvis du ikke føler for det!!!! Du må aldrig presses ud i at starte på en uddannelse, specielt hvis du ikke er psykisk klar til det.

Dit liv kommer først, derefter uddannelse.

0
0
Svar på denne tråd

lalalalal
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 14:28

Normalt ville jeg svare det samme som REH. MEN!!

Nu har jeg selv stået i samme situation - bare med sygemelding fra job.

Jeg startede før jeg følte jeg var klar. Men jeg følte det var nødvendigt.

Jeg kunne simpelthen ikke klare alle samtalerne som sygemeldt med kommunen. At jeg konstant skulle kæmpe for overhovedet at få lov til at være syg, selvom jeg havde læge og psykolog på min side. Det er et rent helvede. Og der er MINDST samtaler hver 4. uge. Og efter ret kort tid skal du i syge-aktivering. Du får altså slet ikke den ro du længes efter som sygemeldt, tvært imod.

Derudover - hvis du skal kæmpe med alt det + økonomi/SU + mister bolig.. så ville JEG vurdere at det er bedre at give det et forsøg med skoleopstart til februar. Selvom det virker helt uoverskueligt og umuligt - så vej det mod alternativet. Verden er IKKE let for de sygemeldte (her tænker jeg på sygemeldte med mentale sygdomme af en eller anden art).

IKKE let.

Det er nemmere at være syg i skole eller arbejde, end sygemeldt. For det meste da. Hvilket jo er dybt tragisk.

Men jeg vil sige - jeg klarede det. Somehow. Og har ikke været sygemeldt siden. Det er nu et år siden jeg vendte tilbage til jobbet.

Tro på dig selv!

- Julie med Mimira <3

0
0
Svar på denne tråd

applecheeks
Forfatter: 
Dato:  24-01-2011 15:46

- det er en super uretfærdig situation for unge med psykiske problemer, at der ingen hjælp, what so ever, er at hente.. nå jo, jeg kan godt få tilskud til psykolog og alt det pjat - men så skal jeg stadig give 360,- pr. samtale. Prøv at hiv det ud gange 2 når man kun lever af sin SU :)

Trine Pilgaard
med Chester

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  27-01-2011 18:07

Chester: Psykolog koster penge ja, men psykiater skulle efter sigende være gratis, hvis du bliver henvist af lægen etc. Nu ved jeg dog ikke om det kun gælder for unge under 18 år oder was. :/

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider