Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Fra mørkebrunt til blond hår?
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 18:19

Hej HG'er. :)

Jeg vil så gerne have lyst hår! Ikke hvidt, men sådan en flot lys farve. Jeg har normalt en mellembrun hårfarve og har selv farvet det i et par måneder, hvor jeg bare skiftede mellem forskellige farver brun. Men så kom jeg på den her idé, med at jeg ville have lysere hår. På det tidspunkt ikke blond, bare lysere. Så jeg slæbte min veninde med til frisør og sagde "Det her hår vil jeg gerne have!" og frisøren sagde, at det kunne jeg ikke få med det samme, men med et par omgangs hårfarvninger ville jeg godt. Så hun farvede masser af lyse striber i mit hår, og i starten så det ikke så godt ud, men 1 måned efter fik jeg flere striber i og det blev rimelig lyst. Men ikke blond.

Allerede 2 uger efter det, var jeg så dum at farve mit hår mørkebrunt igen, hvilket er mig en gåde Det blev mørkt nogle steder, andre steder var det stadig lyst og så havde det et grønligt skær. Så jeg bestilte tid hos frisøren og fik det gennemfarvet en mørkebrun farve...

Og nu er mit spørgsmål bare, hvordan får jeg det lyst? Jeg vil allerhelst selv farve det, da jeg ikke har råd til flere frisørregninger lige nu

Er den her metode helt hen i vejret?

Købe et par omgange afblegning

Et par uger eller dage efter farve det med en askeblond

Jeg har ingen erfaring med hjemmeafblegning og har hørt de vildeste rygter om at håret falder af, smelter og alt muligt

Så ænder, hjælp mig!!!
Hvad er jeres bedste idé? Og kommentarer som "Tag til frisør" kan jeg ikke rigtigt bruge, da det ikke bliver aktuelt

Kom med jeres bedste råd og jeres egne erfaringer

L . P . V .

0
0
Svar på denne tråd

jhgbnjkh
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 19:27

Det var sgu dumt af dig.. Det er en god idé at bruge hjernen inden man farver løs.

Men du gør bare som frisøren. Lyse striber i, lidt af gangen. Aldrig helfarv, det bliver ikke pænt. Striber, striber, striber.

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

fvvvvvvvvvvvvvvvvv
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 19:39

Jae, det er det sikkert, men har ikke forstand på hårfarve og derfor spørger jeg jer. Hvis jeg var prof. eller var sindsygt meget inde i det, havde jeg nok ikke spurgt her.

Men tak for rådet :-)

L . P . V .

0
0
Svar på denne tråd

jsifjsifjsif
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 21:41

Jeg startede med at farve rødt i mit hår og begyndte derefter at farve det blond med forskellige blonde nuancer.. Nu har jeg en naturlig blond farve, men gør det endelig hos frisøren.

Jeg har haft alle farver efterhånden, fordi jeg ville gøre det selv. Det kan simpelthen ikke betale sig i længden, nu plejer jeg mit hår med dyre hårprodukter. Samler man den pris med de mange hundrede kroner jeg har brugt på hårfarve, så er frisøren vist billigst

L

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 21:43

Er selv ved at tage uddannelse som frisør, og jeg siger bare: aldrig aldrig ALDRIG hjemmefarv det! Håret bliver simpelthen en høstak..

Frisøren har for det første bedre farve, der er mere skånsomt for håret og kan også fortælle dig hvad dit hår kan holde til og ikke kan holde til.. Selv lyse striber kan smadre håret.

Så mit råd må være: vent til du har råd til at gå til frisøren.. Selvom det er træls at vente, bliver du mere ked af at have ødelagt hår!

*

In order to be irreplaceable,
one must always be different

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 22:12

Hvad med at give dit hår en pause, brug nogle hårmasker og vent til du har penge nok til at gå til frisøren.

Jeg farver selv mit hår, det var været lilla, pink, sort, brunt, rødt.... Men de gange det har været 'vilde' farver har jeg også afbleget det, men TRO mig, det er ikke pænt det afblegede hår, selv efter det blev afbleget to gange med meget meget stærk afblegning, så var det stadig ikke den samme farve over det hele, og jeg har 10 års 'erfaring'.
Det bliver ikke pænt med blond, det er helt utroligt at jeg stadig har hår på hovedet når jeg tænker over det. Held og lykke.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 22:20

Tænk dig om en eksrta gang.

Jeg fik sidste jul lyse striber og med nogle måneders mellemrum fik jeg lagt flere og flere i, og i sommers var jeg blond. Der gik præcis 1½ måned, så farvede jeg et mørkt igen.. Mit hår blev så slidt af de lyse striber, selvom jeg fik det ved frisøren.

Nu plejer jeg mit hår med dyre produkter og mit hår er stadig ikke "sundt" og har ingen anelse om hvornår det bliver det igen...

Forresten lyder dit hår til at have det værre end mit havde da jeg gik i gang, med alt den farvning dit lige har været igennem.. Ødelagt hår er bare ikke flot, så tænk lig over det :)

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

Wdddddddd
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 22:53
Zig-zag, det lyder lidt ligesom med mit. Altså jeg fik lyse striber i over flere gange og så mørkt hår igen og nu er mine spidser ret slidte, men efter jeg er begyndt at bruge en dyr hårkur er mit hår ok igen. Tror måske I har ret. Jeg må starte forfra med at få flere og flere lyse striber i hos frisør, og så bruge ordenlige hårprodukter efter farvningen.

L . P . V .

0
0
Svar på denne tråd

Lige et spørgsmål mere...
Forfatter: 
Dato:  28-11-2010 22:56
Hvis jeg nu får striber i hos frisøren indtil mit hår er ok lyst, kan det så bedre tåle at blive farvet med en lys hårfarve (hjemmefarve) altså ikke af afblegning, end det kan lige nu hvor det er mørkt? For jeg har ikke råd til at gå til frisør hver mdr. i lang tid og jeg får jo hurtigt udgroninger? :-)

L . P . V .

0
0
Svar på denne tråd

uhuhuhuhuh
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 21:50

Jeg havde farvet mit hår siden jeg var 13, og har haft alle de hårfarver du kan komme i tanke om. Var den vildeste farvelade.

Her i sommers besluttede jeg mig for, at det gad jeg ikke mere. Synes et eller andet sted, at der er noget fesent ved ikke at have sin egen hårfarve, og har desuden altid syntes at de flotteste hårfarver var dem man ikke kunne farve sig til.

Jeg havde mørkebrunt hår da jeg gik i gang, og afblegede det 2-3 gange. Så gik jeg i gang med hårFARVE, for at komme af med det gule skær. Jeg ville gerne ha' en pæn naturlig lys blond farve (som jeg har naturligt, skal det siges) og det er altså lykkes rigtig godt :) Mit hår er overhovedet ikke mere ødelagt end det var før jeg gik i gang. Det kan dog anbefales at tage en tur til frisøren efter du har været i gang med afblegningerne, da spidserne bliver smadrede. Men nu havde jeg så heller ikke klippet mit hår i flere år, så det var nok mere derfor ;D

Altså - Det kan sagtens lade sig gøre, ad den vej du har tænkt dig. Det lykkedes for mig, da jeg er endt op med en rigtig pæn lys blond farve, uden at den er barbiehvid eller dullegul.

oluja

0
0
Svar på denne tråd

Supersneglen Sneggla
Forfatter: 
Dato:  29-11-2010 23:25

Klorin :D

i did. og mit hår blev lyst.

og nej, det kan jeg ikke anbefale!

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  30-11-2010 18:00

Oluja: Okay tak for svaret ;-)

Når du skriver hårFARVE var det så sådan at de 2-3 første gange afblegede du det, og efter det brugte du en alm. hårfarve (ikke afblegning) for at få det gule skær væk?

L . P . V .

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  07-12-2010 00:44

Mullegrisen: Aldrig hjemmefarve synes jeg nu er så meget sagt. Har farvet mit hår i flere år nu, både platinblond, mørkt, rødt osv. og mit hår er langt og sundt.

Selvfølgelig skal man da lige tænke over hvad man gør ved sit hår.

Men man kan sagtens farve det hjemme.

Iøvrigt til jer der siger at man ikke kan afblege det hjemme uden det ødelægger håret. Det kan man altså godt. Har selv gjort det nogle gange nu, og det har været godt nok alle gangene.

Sidste gang, var der en frisør der der sagde til mig at det kunne hun egentlig ikke have gjort bedre med sine super fancy frisør kemikalier :)

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

Fra mørkebrunt til blond hår?
Forfatter: 
Dato:  08-12-2010 10:54

Nu må jeg altså bare lige tilføje en kommentar, som jeg ofte har siddet med, når jeg har læst hårfarvningsindlæg:

Forskellige personer har forskelligt hår. Nogle hårtyper kan ingenting tåle, mens andre sagtens kan tåle nogle hårdere kemikalier, uden at det falder af!

Har man meget tyndt hår, som i forvejen er slidt, er det måske ikke en god idé at begynde at affarve det, men har man tykke hårstrå, og derudover et sundt hår, så kan man måske tåle det. Man ved det ikke, før man har prøvet.

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider