Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Aftensmad til daglig? Mad ideér :)
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 14:25

ja, jeg der bor alene eller sammen med kæresten, veninde etc. (altså - ikke hjemme).

Hvad laver i til daglig af mad ?

Jeg har så mange ting jeg gerne vil lave.

meeeen - så kræver det bare der er to aftensmadstidspunkter om dagen :p ..

Kom gerne med jeres idéliste :)

.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det vildt
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 14:33

Nu bor jeg ikke alene, men jeg laver ofte grøntsagssupper, rodfrugter i ovnen, hokaido "pommes", ratatouille, pasta m. linser, quinoa salat, pizza, stegte porre, tærter osv.

__DER ER STILLE OG ROLIG KNALD PÅ

0
0
Svar på denne tråd

dsfdsfsd
Forfatter: 
Dato:  06-11-2010 17:07

Lige pt. bor jeg hos min kære mor, men har boet ude i tre år og flytter igen d. 15. - De retter jeg ofte lavede/laver er:

Lasagne
Frikadeller
Pastasalat(er)
Bøffer
Medister
Pasta-retter
Kylling
Salat
Burgere
Pitabrød
Hjemmelavet pizza

Kogt skinke/hamburgerryg
Flæskesteg/kamsteg/ribbensteg når jeg har tid <3 haps (oftest om søndagen)

Og så serveres de forskellige ting ofte med sovs, kartofler (flødekartofler<3), pommes friter, grøntsager osv til.

Laver ofte store potioner som så fryses ned for at spare penge :P

ps. jeg eeeelsker kød, som i nok kan se. Men derfor skal der altid være tilbehør til.

- Josefine, Miré & Fox Trot

Horses are not our whole lives, but they make our lives whole

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 01:18

Jeg er mester i at lave store portioner og så fryse det ned i små portioner, sådan at jeg har lækker og nem aftensmad, til de dage, hvor tiden ikke lige er til at lave mad.

For mig er det specielt godt, fordi det meste af mit liv foregår på tegnesalen oppe på universitetet, hvor vi har en mircobølgeovn, hvilket gør at jeg kan medbringe min tupperware-bøtte, og wup - så er der aftensmad. Både langt sundere og billigere, end de andre der hver aften hopper ned på et af de omkringliggende madsteder.

Når jeg laver store portioner af den slags kan det eksempelvis være lasagne, spagetti eller min absolutte favorit (som jeg sådan ca lever af i øjeblikket) - diverse grønsager stegt på panden, derefter kogt til en eller anden form for hjemmelavet "sovs" (tomat/karry/krydder/etc.) for så til sidst at blive hældt sammen med en portion kogte ris. Nemt og lækkert! Det kan varieres i det uendelige. Jeg bruger gerne bare de grønsager jeg nu lige har liggende, og laver det gerne, når jeg kan se at det er ved at være tid til at få ryddet op i køleskabet. Den portion jeg lavede i går indeholdte: ærter (frost), majs (dåse), sukkerærter (friske), kidneybønner (dåse), squash (frisk), porrer (friske), champignoner (friske), perleløg (glas), løg (friske), hvidløg (friske) og rosenkål (friske). Kogt sammen til en karry-ret. Ahh, det var lækkert!

Ellers har jeg for tiden en fettish for risotto, hvilket i dag var som sådan: Porrer (friske), champignoner (friske), hvidløg (friske), risottoris, spinat (frost), boullion samt revet ost (frisk). Heller ikke dårligt, selvom denne her "skrabede" udgave var knap så god som jeg den jeg lavede til mine housemates den anden dag. Mmmm :)

Åhh ja, i onsdags lavede jeg den bedste kartoffel-pore suppe. Mums! Det bedste var da jeg skulle forsøge at lave mine egne melboller (jeg bor i England, og her kan man ikke købe kød- og melboller på frost som derhjemme) - haha, det skal i da næsten lige have et billede af:

HHAHAA !

De smagte heldigvis bedre end de synede. De smagte faktisk glimrende - at jeg så nok lige skal øve mig lidt inden jeg vil servere det for andre, det er så lige en anden sag ;)

Don't imitate, innovate !
"Venner er som stille engle, der løfter os op,
når vores vinger har problemer med at flyve"
0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 14:23

noget vildt nemt, billigt og lækkert. plejer jeg at koge pastaer, tømme en cremefine ned i gryden, stege nogle bacon stykker og putter dem ned i blandningen og til sidst noget brocolli.. Det er SÅ lækkert :) Og man kan jo selv bestemme hvilke ting man vil putte i. Og koster højest en 30 kr at lave.

>> ,, Fite " <<
Elsker min Janco Baby <3

- Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -

0
0
Svar på denne tråd

karmafidusen
Forfatter: 
Dato:  07-11-2010 19:56

Bor godt nok hjemme, men har været i gang med flere frokostprojekter, som også har kunnet bruges som aftensmad, og laver såmænd også en sjælden gang med selv (:

Eksempelvis kyllingenuggets! Super nemt og mega lækkert :D

Man skærer såmænd bare nogle kyllingefiletter ud i mindre stykker, pisker noget æg sammen med salt og peber, vender stykkerne i det, vender dem derefter i rasp og så på panden ved svag varme til de er gyldne (: MUMS!

Eller pasta og kyllingesalat er også altid et hit (:

Og en god måde at få grøntsager på kan være diverse super nemme thairetter, eller bare thai-inspirerede retter (:

En anden god måde er at stege forskellige grøntsager som er snittede i halvtynde strimler på panden (: Og lige inden de skal af, så vende dem i lidt honning på panden, så de får en meeeeget svag sødme (:

.. by each others side, we'll fight for the winners circle ..

? you might not be my whole life - but you make my life whole ?

Super holstener vallak til salg

7 år, springhest, og super smuk(;

Kontakt på +4522 48 54 70

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 12:56

Her står retten vidst lidt for ofte på Lasagne, lasagnette eller fuldkornspasta m. kødsauce!

Men har også lavet kyllinge brystfilleter med pikant ost i med ovnbagte kartofler til + en salat m. hytteost :)

Vi bruger ovnbagte kartofler eller blandede rodfrugter til meget.

En god sund ret er også: Pangasiusfilet i fad m. ovnbagte rodfrugter eller f.x fiskelasagme m. pangasiusfisk!

Lakseportioner bagt i ovnen m. pesto, frisk pasta og evt. tomatsalat

Hvis jeg kun er mig selv, og det skal være nemt har jeg nogle grøntsager på frost, der kommer i en wok gryde og så en masse forskellige kryderier osv, kylling i og fuldkornspasta :)

Supper er jo meget relevante for årstiden, elsker selv kartoffel-porre suppe, men ellers er der krydret tomat/kødsuppe, blomkålssuppe, grøntsagssuppe osv :)

Selv er jeg desværre ikke så opfindsom, så det bliver ofte det samme ;)

Jannie

Tidligere med Magic Bonnie og Enekærs Ana-Bell

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-11-2010 22:11

Her er de absolutte gengangere hos os:

Kyletter med pasta eller pommes frites

Dolmio sauce med pasta

Bøf med spejlæg

Tærte (forskelligt fyld, men ofte kylling+bacon+forårsløg+tomat+ peberfrugt)

Pasta Carbonara

Pizza, altså the hjemmebagt kind

Boller i karry

Kylling i karry

Suppe, the frozen kind, oksekøds/hønsekøds

* Louise *

Glæder sig til forårets smukke føl...

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 08:12

Nu har mig og min kæreste godt nok kun boet ude i snart 2 mdr. men vi har da fået lavet en del.

Hjemmelavet pizza

Burger

Pitabrød

SUSHI hjemmelavet selvfølgelig

Frisk pasta med grøntsager, bacon og ostesovs

Ovnbagte grøntsager og kartofler

Lasagne

Kylling og ris

Tarteletter

Salat

Pasta kødsovs

og ja, vi har også en masse ting vi gerne vil lave :D

0
0
Svar på denne tråd

Mad, mad, mad, mad <3 <3 <3
Forfatter: 
Dato:  13-01-2011 19:30

Kan da komme med et bette udpluk

Rodfrugtesuppe - smager altså bar super nice, også det jo også billigt pga årstiden :)

Bagte rodfrugter - Igen, billigt, lækkert og smager super nice. Også det jo sundt!

Pastasalat m. frisk pasta, agurk, champignon, forårsløg, broccoli, rød peber, baconknas, også diverse tilbehør såsom mozerella, "frisk" feta, oliven<3, majssnacks og sådan. Det nok nærmest min livret, @!#$ det luksus.. Og usundt! NAM!

Lasagne - Det dog næsten altid hjemmelavet, gider ik det knorr pjat.

Fyldt kylling ell. kalkunbryst

Kylling i ovn

Hjemmelavet burger

Store "fede" bøffer - Når der lige er råd til det, køber næsten altid ved "rigtig" slagter og ik i supermarked.

Boller i karry

Diverse former for fisk og skaldyr.. - Elsker fisk og skaldyr! Mmh.

Rodsammen - Diverse "rester" af grøntsager, kød osv. i køleskabet

Frikadeller

Diverse salater

Diverse tærter - det blir dog oftest til porretærte.

Bagte kartofler

Rugbrøds madder

Agurkesuppe - lyder spøjst, men det smager faktisk nice :b

Stegeben

Det sårn lige hvad jeg kan komme på lige nu.. Er sygt dårlig til at fryse ned og sådan.. Har et rimeligt stort madbudget, det betyder meget for mig med ordentlig mad. Dog sys jeg det er lidt kedeligt kun at lave mad mig selv. Æv. Det mere spændende laver jeg på mit arbis, så har ik det vilde behov for at eksperimentere herhjemme :)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider