Jeg er mester i at lave store portioner og så fryse det ned i små portioner, sådan at jeg har lækker og nem aftensmad, til de dage, hvor tiden ikke lige er til at lave mad.
For mig er det specielt godt, fordi det meste af mit liv foregår på tegnesalen oppe på universitetet, hvor vi har en mircobølgeovn, hvilket gør at jeg kan medbringe min tupperware-bøtte, og wup - så er der aftensmad. Både langt sundere og billigere, end de andre der hver aften hopper ned på et af de omkringliggende madsteder.
Når jeg laver store portioner af den slags kan det eksempelvis være lasagne, spagetti eller min absolutte favorit (som jeg sådan ca lever af i øjeblikket) - diverse grønsager stegt på panden, derefter kogt til en eller anden form for hjemmelavet "sovs" (tomat/karry/krydder/etc.) for så til sidst at blive hældt sammen med en portion kogte ris. Nemt og lækkert! Det kan varieres i det uendelige. Jeg bruger gerne bare de grønsager jeg nu lige har liggende, og laver det gerne, når jeg kan se at det er ved at være tid til at få ryddet op i køleskabet. Den portion jeg lavede i går indeholdte: ærter (frost), majs (dåse), sukkerærter (friske), kidneybønner (dåse), squash (frisk), porrer (friske), champignoner (friske), perleløg (glas), løg (friske), hvidløg (friske) og rosenkål (friske). Kogt sammen til en karry-ret. Ahh, det var lækkert!
Ellers har jeg for tiden en fettish for risotto, hvilket i dag var som sådan: Porrer (friske), champignoner (friske), hvidløg (friske), risottoris, spinat (frost), boullion samt revet ost (frisk). Heller ikke dårligt, selvom denne her "skrabede" udgave var knap så god som jeg den jeg lavede til mine housemates den anden dag. Mmmm 
Åhh ja, i onsdags lavede jeg den bedste kartoffel-pore suppe. Mums! Det bedste var da jeg skulle forsøge at lave mine egne melboller (jeg bor i England, og her kan man ikke købe kød- og melboller på frost som derhjemme) - haha, det skal i da næsten lige have et billede af:

HHAHAA !
De smagte heldigvis bedre end de synede. De smagte faktisk glimrende - at jeg så nok lige skal øve mig lidt inden jeg vil servere det for andre, det er så lige en anden sag