Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Når det er sjovt at ride....
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 13:50

... Min kæreste har altid sagt, at ridning skal være noget man gør fordi man kan lide det - man skal have det sjovt når man rider.

Efter jeg solgte min gamle Islænder for 4 år siden (de gamle her på JHN vil nok kunne huske Røde - mit lille kuglelyn) har ridningen aldrig været det samme for mig. Jeg red - jeg arbejde endda som rytter, jeg nød det - men det var ikke SJOVT, jeg skridtede ikke af med ondt i kinderne, fordi jeg ikke kunne stoppe med at smile - sådan som det var med Røde.

Bevares, jeg var da glad når noget gik godt eller fungerede - men ikke sådan, jublende-glad-i-låget.

På arbejde - 5 års hingst.

Min smukke dejlige Røde i sneen, marts 2006

Jeg troede den tid var forbi, at jeg måske ikke rigtig var til ridningen længere - men jeg kunne jo alligevel godt lide mit arbejde.

Så blev jeg gravid

På ryggen af Lillen (med hovedet under armen - ingen ridehjelm og kondisko) jeg har her under 3 mdr. til termin.

- min smukke søn kom til verden i september 2009 - jeg var på hesteryg igen kort tid efter.

Første tur på Lillen efter fødslen.

Jeg VILLE ride, men jeg var usikker - meget usikker.

I starten af december eskalerede det hele - jeg sad stor hylende og rystende på ryggen af Lillen. Jeg turde hverken forsætte eller hoppe af...

De næste mange måneder turde jeg dårligt fodre vores heste, jeg var blevet skrækslagen for al omgang med hestene... Jeg VLLE - men jeg turde ikke. Skrækken der sad i mit hoved, vandt desværre over lysten i mit hjerte :(

Til mit store held bød marts 2010 på en glædelig ting - jeg fik muligheden for at låne en pensioneret springhest, som havde hoppet S til internationale stævner - hun skulle nu være avlshoppe, men nåede dog at hjælpe mig med min frygt inden...

2. gang på ryggen af Pia-hesten, jeg var dødnervøs og skridte kun meget kort.

Jeg blev modigere og mærkede at usikkerheden begyndte at fortage sig - Piahesten gav mig mod på ridningen igen, hun lærte mig også at ridningen skulle være en leg - en leg, hvor begge de to individer skulle have det lige sjovt.

Pia hesten april 2010

I maj rejste Pia hjem til Finland for at starte sin nye karriere som avlshoppe. Jeg red igen ikke - havde ikke modet på vores egne heste i stalden. Ville gerne - turde ikke.

Noget skete i slutningen af juli måned... Min kæreste red rundt på hingsten ned på vores springbane, jeg mærkede suget, lysten og viljen. Spurgte om jeg måtte prøve - red et par runder i trav og skridtede derefter af. Jeg var lykkelig - det føltes godt, det føltes rigtigt!

2. gang på ryggen af hingsten.

Min dejlige ven...

Jeg begyndte nu at komme i gang med ridningen - ikke bare af hingsten med også af vores hoppe Zemmi.

Zemmi - slutningen af juli måned.

Hingsten er og bliver dog min favorit - han er jo springhest, men vi leger nu lidt med dressuren... Vi har til og med været ude til lidt stævner...

Opvarmning ved vores første stævne sammen.

Jeg har i Prick-hingsten fundet en ven - en makker. En hest jeg stoler på, en hest jeg nyder hvert minut med, en hest jeg elsker at ride...

I går fik jeg taget lidt billeder af os sammen - vi har meget at lære os endnu, fremfor alt skal vi lære hinanden at kende. Men at vi begge nyder hinandens selskab - ja det er jeg faktisk ikke i tvivl om.

Min ven...

Wroooooom - fuld fart frem...

Starten på en stor arbejds pirouette.

Vi er startet - vi gør det her sammen...

På ryggen af dig er ridning sjovt igen

Jeg håber I overlevede min lange fortælling - jeg ville egentlig bare have vist de sidste billeder, men nu fik i min historie.

En lille kommentar er altid velkommen :)

Live your life to its fullest potential...
Mor til Oscar 18-09-09

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 14:14

hold op nogle dejlige heste i arbejde med! lige mine typer udseensmessigt ;D

hvor er det dejligt du har fået modet igen! :) og herligt du virkelig kan mærke forholdet mellem dig og den grå er så godt : )

Dejligt at høre det kan ende godt! selv vil jeg gerne ud og arbejde med springheste, men er samtidig bange for det bliver mere job en fornøjelse. og frygten er for mig også et problem så snart det ikke er min bette pony. blev sparket i brystet af min første hest. min pony havde jeg i ca 6 år og jeg havde ingen problemer med den. men så snart de blir lidt større end de 132 cm som ponyen var, skal der næsten intet til før jeg har lyst til at slippe dem og løbe min vej.

skal ud og have hest igen når jeg er færdig med min HF, men jeg kan ikke lade vær med at tænke jeg sikkert ender med noget der overhovedet ikke lever op til hvad jeg vil.

Men rigtig dejligt indlæg at kigge og læse : D

:: Invader ise ::
Minuet , Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

"Something is broken and it is not your fault?" "I know, I'm scared too"

0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 15:35

Jeg droppede også dyrpasser udannelsen af samme grund, ville være bange for at det sjove ved at have hest ville forsvinde og blot blive en pligt. Så snart jeg er tvunget til det, mister jeg lysten så smårt.

Men dejligt at du har fået modet tilbage til at ride og fundet lykken i det :)

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd

tjahhøhm
Forfatter: 
Dato:  02-11-2010 23:24

SKØNT at du er kommet igang igen :-) Kanonlækre heste, og ham hingsten er nu altså smækker :-D

Rulammet

Gør som du altid har gjort

og du vil få hvad du altid har fået

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhhhhhh
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 08:35

Dejligt du har overvundet din frygt :) Og at du har fundet en makker i hingsten, som i øvrigt er knald lækker, og du rider ham rigtig pænt

Har i en stald derhjemme hvor du arbejder med heste? Eller har du arbejdet i andre stalde?

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  03-11-2010 16:20

Pirat - Tak for din kommentar :)
Jeg var 16 da jeg første gang arbejdede et år med heste. Havde så et år hvor jeg gik i skole, derefter har jeg næsten udelukket arbejdet som rytter fra jeg var 18-22 år. Til sidst var det bare et job - et job jeg godt kunne lide, men ridning var alligevel ikke det samme længere.

Jeg har aldrig været bange for heste, satte mig på ryggen af ALT - min angst kom efter jeg fødte min søn. Havde aldrig taget ud og arbejdet med heste hvis jeg havde været bange/usikker omkring hestene. Jeg har set ALT for mange piger, som kom til min arbejdsplads med en lille usikkerhed - de forlod den med noget der tangerede rædsel :(

TheÆblemos - Tak for din kommentar :)
Ridning skal være sjovt, det skal være noget man nyder - det ved jeg nu og livet som amatør rytter er heeeerligt :D

Johannsen - Mange tak for din kommentar :)

Vi har stald hjemme med pt. 3 heste. Men de år jeg har arbejdet som rytter, har været for andre :)

Live your life to its fullest potential...
Mor til Oscar 18-09-09

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  04-11-2010 00:39

Hvor er det skønt at læse, søde!

Jeg husker i hvert fald Røde.. (Er det allerede 4 år siden du kom af med ham????)

Fantastiske heste, specielt jeres hingst - hvor har han dog et fantastisk ud.. Kan godt forstå du nyder hans selskab - og hvor er jeg glad på dine vegne for at du har fået lysten tilbage.

Det er SKØNT at se dig på hesteryg i hvert fald..

Håber du har det godt med din skønne lille familie :)

KRISTINA OUTZEN..

Nu uden hendes lille stykke himmel;

©©LINSE AUNSBJERG©©

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider