Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Dressur- og stævnebilleder af ponyen
Forfatter: 
Dato:  31-10-2010 22:43

Nogen husker ham måske. Min dejlige lille plet, 6 års dressurpony, som jeg først tilred som 4½ års.

Pga. min graviditet kunne jeg desværre ikke ride ham og ikke finde noget ideelt til ham i Jylland, hvor han stod da vi flyttede til Sjælland, så jeg tog ham hjem og han stod så stille i et halvt års tid. Her på Sjælland var jeg så heldig at komme i kontakt med en familie, hvis datter rider LA-klasserne på C-plan med stor succes og manglede en pony til at komme videre. De fik ham på prøve nogle uger og besluttede at det lige var den rigtige for dem.

Han står på deres egen gård, hvor der er ridehus og alle facilliteter + det er kun et kvarter fra hvor jeg bor.

Stine skal ride Lacoste indtil hendes ponyår udløber, dvs i dec. 2011 og derefter bliver han formentlig sat til salg.

Indtil videre har de dannet par i 2 måneder og tiden bliver brugt på at få kondien op og lære hinanden at kende. Derfor bliver stævnerne i år bare i de små klasser for at Lacoste kan komme ud og kigge og de sammen kan finde hinanden, også udenbys.

2011 står på LA-klasserne på C-plan og så håber vi at slutte året af med lidt højere, men det ser vi på til den tid.

I weekenden startede de deres første stævne sammen i Tuse næs Køre- og rideforeningen. I første klasse vandt de med 70,41% trods et hop fordi Lacoste blev forskrækket. I næste klasse kom et lidt større hop, men de red 69,09%, placerede sig som nr 3 i klassen med kun 2 point til nr. 1.

Så alt i alt en rigtig fin debut for parret. Om to uger skal de til OHR og ride og ugen efter Ringsted Sportsrideklub.

Her er lidt billeder af equipagen. Først fra de første uger sammen:

Lacoste i sin midlertidige boks, da han flyttede derop lidt hurtigere end forventet :-)

Fold med sin foldkammerat, Stines anden dressurpony, Kanok

Parade - og en glad rytter :-)

Arbejdstrav

Lacoste ville gerne putte sig da han startede op igen, men det er allerede blevet MEGET bedre og han har fået næsen frem i takt med at musklerne bliver flere.

Galop

Første stævne - efter første klasse

Et flot par :-)

Desværre ingen billeder fra klasserne, men der er til gengæld video. Det er dog ikke på nettet endnu, men jeg skal forsøge at linke, når det kommer på.

Hvad synes I, er de ikke bare et fint par? Jeg er i hvert fald stolt af dem og glæder mig til at se deres udvikling i løbet af det næste år.

Mvh Juliette

Bedækning tilbydes ved champion palominohingsten Shulay Gold Fever

Sommergræs tilbydes Vestsjælland, 500kr/hest

Mor til verdens dejligeste lille prins fra 28-07-09 og en ny melder sin ankomst 02-02-11

0
0
Svar på denne tråd

Hold da op
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 09:06

Det er da godt nok en smuk en du har dig der.

Og hvor ser det bare godt ud. Han har vist fundet sig den helt rigtige rytter :)

- Sofie.

† Chela †

24/5-95 - 17/10-07

Avl af løvehovedkaniner

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  01-11-2010 20:55

Sikke dog en SMUKKERT! :D Og elsker dens "brune stjerne, i den hvide blis". Vildt sødt :D

>> ,, Fite " <<
Elsker min Janco Baby <3

- Hvis intet fandtes, ville jeg gå i stå -

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider