|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har grundet jeg går i 3.G, har bil og kæreste i hareskoven været nødt til at lægge hesteriet på hylden for en tid grundet manglende tid, overskud og penge. Nu tror jeg altså at jeg er begyndt at få tilbagefald. Har sågar siddet og kigget på heste og ponyer til salg, og er nu blevet små forelsket i en sød sød sød fjordhest. Hvor er det altså svært at lægge en hobby man har haft gennem (næsten) hele sit liv på hylden. Hvordan har nogle af jer andre klaret det? Nogle gange tænker jeg at det kunne være rart jeg havde lidt flere at dele min hobby med, så jeg evt. kunne snylte lidt på dem og komme med på en ridetur en sjælden gang imellem. Sådan sidder verden bare ikke sammen. 
Hilsen Sofie Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hov dårlig vane med at skrive tal da jeg ikke så tit selv opretter indlæg. Den skulle have heddet Ridning på hylden eller noget i den stil.
Hilsen Sofie Du skal ikke tale grimt om vores mangel på intelligens. Vi er stolte af den.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Puh jeg savner også at ride SÅ meget! - og ville som dig også ønske der var nogen i min omgangskreds der stadig red så jeg kunne snylte lidt på dem og måske få en skridttur. Men jeg har fundet en ny sport, som fylder rigtig meget så for mig har der heller ikke været så meget tid at tænke over det.
__DER ER STILLE OG ROLIG KNALD PÅ
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Lærke: Lige for tiden har jeg også givet mig i kast med tegning og snart også fotografering. Men jeg har brug for noget mere aktivt, eller måske er det lige præcis ridningen jeg har brug for. Det er lidt spøjst det ikke er der mere når man nu har haft det i sin hverdag igennem næsten hele sit liv. Kan se du har fundet roning. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Fabeldyret - Ja, det kan godt være det er noget aktivt man har brug for, eller også bare det at være udenfor og pausen fra al det andet. Men det lyder da godt med noget tegning og fotografering! Og ja - suuuper underligt når det ikke er der mere, når det altid bare har fyldt SÅ meget.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fghvfdf |
|
|
Har også som dig haft en periode, hvor jeg har savnet det super meget. Men nu er jeg også begyndt, som lærke, med en anden sport, nemlig golf. Og så kender jeg nogen der købte hest i sommerferien, som jeg rider på et par gange om måneden, så det hjælper på det 
der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fsszghdx |
|
|
Jeg holdt 1 års pause fra ridningen da jeg gik i 10. klasse/1.G. Jeg solgte min pony i dec. 2007, da jeg faldt for aldersgrænsen, og besluttede mig derefter for at prøve at leve et liv uden heste og ridning  I starten åbnede der sig en hel ny verden for mig, hvor der pludselig var råd til andet end hesteting, der var tid til at gå til fester i weekenden, gå på café med veninderne efter skole og dyrke andre interesser som der før ikke havde været plads til - i det hele taget følte jeg simpelthen bare en frihed uden lige Men pludselig, efter 1/2 - 3/4 års tid med ridning på standby, begyndte jeg simpelthen at KEDE mig så frygteligt. Jeg SAVNEDE det, og jeg savnede den hest jeg solgte så utroligt meget, at jeg stortset ikke kunne fokusere på andet i min hverdag. Det endte så med, at jeg købte mig en ny hest i marts måned i 1.G. Jeg går nu i 3.G, er ludfattig og har absolut ingen tid i overskud, men jeg har ikke ET sekund fortrudt at jeg købte hest igen! Det er simpelthen gået op for mig, at jeg ikke kan fungere uden at have hest. Som dig har jeg også haft med heste at gøre hele mit liv, pånær det år hvor jeg holdt pause. Jeg ved selvfølgelig ikke om det overhovedet ville kunne hænge sammen for dig at få en hest - for der er ingen tvivl om, at det er enormt hårdt og penge- samt tidskrævende - men for mig har det simpelthen været den eneste rette løsning 
Mvh Antonia Tidligere med ponyerne: Bjerregårds Eros & Skippergårdens Delight Aurora Nu med Tysk Varmblods hoppe: Rissa Veil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ertwstyedy |
|
|
- desuden har jeg også kæreste samt 8 timers job ved siden af gymnasiet, og det kan altså lade sig gøre at have hest (med lidt god vilje - og en forstående kæreste )
Mvh Antonia Tidligere med ponyerne: Bjerregårds Eros & Skippergårdens Delight Aurora Nu med Tysk Varmblods hoppe: Rissa Veil
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg har af flere gange mere eller mindre frivilligt lagt ridningen på hylden, og hver gang har jeg konkluderet at jeg savnede det alt for meget. Jeg er nu hesteløs igen på 3. måned, og abstinenserne er virkelig ved at indfinde sig Men jeg må væbne mig med tålmodighed, der går mindst 6 år inden jeg kan se mig selv have hest igen. Da jeg flyttede til Kbh uden at kende et øje herovre, måtte jeg jo skynde mig at få gang i en ny hobby, så jeg ikke ville savne hestene hjemme alt for meget. Jeg læser på uni, dyrker en del sport (svømmer, cykler og løber) og har netop sendt en jobansøgning, som jeg regner med positivt svar på. MEN jeg savner det stadig, og glæder mig som et lille barn hver gang jeg skal hjem på weekend og ride. lærke b: Hvor ror du henne? Jeg vil nemlig også gerne igang med at ro til foråret, men jeg synes ikke rigtigt jeg kan finde nogen steder, hvor jeg kan få noget hjælp til at komme igang?
Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Helena: Hvordan kan det være det går 6 år inden du kan ride igen?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Helena H - jeg ror i DSR som holder til i svanemølle havn og på bagsværd sø, men jeg er blevet spurgt om jeg havde lyst til at ro så det er ikke noget jeg selv har opsøgt. Men, hvis du bor i kbh så prøv og skriv til de forskellige klubber som kvik, bagsværd roklub, DSR osv som holder til på bagsværd sø. Ellers ved jeg der også er noget på furesø. Så prøv og skriv til dem og hør ad - eller tag derud og snak med nogle folk og sådn. Det lige det jeg sådn kan sige. Det er som sagt ikke noget jeg selv har opsagt, det kom til mig. Og held og lykke - det er en rigtig fed sport.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Fabeldyret - Der går ikke 6 år før jeg kan ride igen, men før jeg kan have min egen hest igen  Er lige startet på 1. år på uni (læser til dyrlæge), så der går knap 6 år inden jeg er færdig, og så skal jeg også lige have råd... Hest og uni er økonomisk en ret dårlig kombi. Lærke - Tak, så har jeg da lidt at gå ud fra Jeg blev lidt bidt af det da jeg prøvede sidste år, men har altid boet ret langt fra noget vand. Hvad ror du?
Don't tell me the sky is the limit, if there are footprints on the moon...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Ja okay på den måde. Fik vist ikke lige læst ordenligt. Jeg læste det som at der ville gå mindst 6 år før du kunne se dig selv til hest igen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalalala.. |
|
|
Tjah, for mig var det nemt. Men det var heller ikke et valg dengang, det gled bare ligeså stille ud i sandet.. Synes pludselig jeg kunne finde ting jeg hellere ville. Idag savner jeg det da en lille bitte smule, men ikke sådan at jeg kigger heste til salg osv. Har alligevel ikke tid. Med fuldtidsjob hvor jeg arbejder 12-timers vagter som regel, så gider man bare ikke bruge sine fridage, hvor man gerne vil se sine venner, fyren, slappe af, SOVE osv.. På at tage ud til sin hest. Er dog heldig, jeg kan til vær en tid tage ud til min papfar, se "min" hest (jaeh, det jo ik rigtig ens egen, når man ik passer den mere) og dens kære føl. Så, jeg kan til hver en tid "finde" det frem igen, økonomi er ikke noget proglem for mig, da jeg får betalt gildet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har det vildt |
|
|
Helena H - Ja, jeg havde også SVORET at jeg aldrig ville ro da jeg så rofolkenes hænder, og hørte historierne om bylder i numsen, men så blev jeg bidt af det. Jeg ror i en dobbelt 4.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sfsfsf |
|
|
Jeg lagde det på hylden for.. 4 eller 5 år siden, må det være nu. Det var ikke frivilligt, og har været rigtigt svært at undvære det. Nu har jeg fundet mig en masse andre ting at udfylde min tid med, og kunne slet ikke se mig tid til en hest nu. Dog ville jeg ønske jeg havde muligheden for at sidde til hest blot et par dage om måneden. Jeg har heldigvis en faster med heste, som jeg snylter lidt på en gang i mellem. Det er dog kun skovturshygge, men hvor er det godt nok også dejligt:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|