Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Beretning fra NM :-)
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 00:09

Hvor at begynde? Der er så meget at fortælle - det har i hvert fald været en helt fantastisk tur til Finland :-)

Først et kæmpe tak til alle der har skrevet på Facebook, herinde, HG, i min gæstebog osv. I kan tro jeg er blevet glade for dem, og det har varmet at læse alle de fantastiske og søde beskeder

Så her er, som lovet, billeder og beretninger fra turen. Denne gang skulle vi til Finland. Så lang en tur har vi aldrig været afsted på før, så vi måtte afsted i god tid.

Mandag stod på den sidste programridning, pudsning og pakning. Om aftenen fik vi besøg af Caroline, hendes mor, og ponyen Multistar Scan som vi skulle følges med der op af. Hurtigt blev det tirsdag morgen, og afsted kom vi. På den lange lange tur... Fra nordsjælland gik det til Stockholm, hvor vi og hestene holdt et par timers pause på Runestens gård. Derefter videre til Kappelskär, hvor vi tog natfærgen videre mod Finland. Det var faktsik meget hyggeligt det der med sårn at overnatte på færgen - lidt ligesom at tage med Oslo båden. Hestene havde vi fundet en dejligs stor rummelig trailer til og de var glade for hinandens selskab :)

På færgen

Instalering og aftenfodring på færgen :)

Corvetten og Multiscan i traileren :)

Morgenmad på færgen ;)

Onsdag morgen - morgenfordring og luftning af heste

Tidlig onsdag morgen var vi i land og kunne så køre endnu 200km mod stævnepladsen, hvor vi ankom som de aller første. Hestene blev installeret, vores lejede campingvogn hentet og så var der tid til lidt velfortjent afslapning. De fleste danskere kom i løbet af dagen, og vi fik lavet en rigtig fin "dansker-camp". Corvette virkede ikke synligt påvirket af den lange tur, men hun er jo også vandt til at rejse en del. Om aftenen var hun ude på en god lang skridttur, og så gik vi ellers til ro.

Torsdag begyndte der rigtig at komme liv på stævnepladsen. Rytterne fra Sverige, Findland, Estland og Norge ankom. Dagen bød på mere seriøs ridning, lodtrækning, chef d'equipe møde og smugkigning på terrænbanen.

Skridter varm

Og varme blev vi. Så er det rart med et bad !

Foran den danske lejr :)

Team foto af de danske ungryttere + seniore i de finske fjelde

Og så til terrænbanen - den så sådan her ud:

Ponyernes sidste spring - ikke til os. Øv. Det var ellers sejt :P (Ægte frugt)

Spring 1 - lodret

Spring 2 - hundehus tingest

Spring 3 - kassedims

Spring 4 - kasse

Spring 5 - kasse

Spring 6 - stamme

Spring 7 - halmspring

Spring 8 - lodret med grav

Spring 9, 10a og b - ting med gennemslag, opspring og stamme

Spring 10b og 11 - stamma og lodret

Spring 11 - brændestabel mellem træer

Spring 12 - grøft og hæk

Spring 13 - "aav på numsen"/Gran kasse

Spring 14 - hjørne

Spring 15 - bord

Spring 16 - smal

Spring 17 - smal

Spring 18abc - coffin

Spring 19ab - hække

Spring 20 - "Trafik-tema"

Spring 21ab - a'tempo op af vand

Spring 22 - ned i vandet igen

Spring 23 - gult hus

Spring 24 - kasse

Spring 25 - lodret med grav under

Spring 26 - kasse dims

Fredag middag gik det så rigtig løs. Som den sidste dansker, faktisk den sidste rytter i min klassen red jeg spændt på banen. Corvette var i topform og jeg havde en god mavefornemmelse. Og det blev da også til årets bedste resultat - 43,9 straffepoint og en stor førring. VILDT!

STOR spænding lørdag. Terrænbanen var blevet gået utallige gange, og alt burde være på plads. Det var derfor med stor ærgelse at jeg vågnede op til skidt vejr, med masser af regn. Det var så voldsomt at stævneledelsen valgte at udsætte starten, indtil vejret viste sig fra sin lidt bedre side. Jeg red igen som sidste rytter, og havde derfor mulighed for at heppe på mine holdkammarater inden det gik løs. Men lynhurtigt blev det min tur. Med sommerfulge i maven kunne jeg ride i startboksen, og så gav vi den ellers gas. Især den første halvdel af banen løb Corvette rigtig godt - så er hun altså en fornøjelse at være på. I slutningen af banen mistede hun lidt pusten, så vi kom lige et par sekunder over idealtiden. Men eller kunne jeg ikke klage, hun sprang det hele super fint og førringen var stadigvæk i hus! Det så også rigtig flot ud på hele den danske linje, idet ponyerne og seniorene førte både individuelt og for hold. Og vores JR/UR hold var rykket fra bronze til sølv. Lørdag aften stod på hyggelig fællesspisning, rytterfest og hestepasning. Corvette kom ud og gå en god tur, og blev så ellers puttet til natten.

Spring 3

Wrum wrum

Spring 7

Og 8

igen

Nummer 9

Opsi dasse

Stammen

Og næste

På vej mod hjørnet

Hopla

Wrum... Ja, jeg ved ikke hvad det ligner :D

Bordet

Ud af coffin

Lodret

Og næste

Trafikken

Gennem vand

Alle ridt i terrænet blev vist på en stor storskærm - super fedt:

Se videoen af mig og Corvettes terrænridt her(spol hen til 01:04:45)

Rytterfest

Den finske underholdning var noooget speciel, men fllotte i håret var de da :P

Søndag morgen var det tidligt op til dyrlægetjek.

UR holdet efter vettjek

Og så fulgte der ellers et par nervepirrende timer inden det gik løs. Vi red i omvendt rækkefølge (de bedste tilsidst), hvilket jo ikke gjorde den store forskel, da jeg igen skulle ride som den sidste. Hvis alle red fejlfrit, kunne jeg tillade mig en bom og stadigvæk vinde. Men sådan gik det ikke.. Mange af hestene var lidt brugte efter lørdagens terrænridt, så der blev inkaseret mange fejl. Jeg kunne derfor tillade mig at få 20 fejl og stadigvæk kalde mig individuel nordiskmester 2010. Men ville jeg også vinde den internationale 1*, som jeg også lå i spidsen af, måtte jeg ikke få mere end 8 fejl. Corvette var ligesom mange af de andre heste lidt brugt, og vi fik desværre 12 fejl.

Vi måtte nøjes med 2. pladsen i CIC1*. Men det gjorde ikke så meget, da vi sammen, mig og Corvette, min seje avlshoppe, læremester og allerbedste stjernehest kunne ride ind og modtage vores præmier for det individuelle Nordisk Baltiske Mesterskab 2010. Vi vandt.. Ja, vi vandt sq ! VI VANDT !!! Wauw..
Holdet beholdte sølvmedaljen, og resten af danskerne tog alle resterende guldmedaljer med hjem. Total succes til de danske ryttere :-)

Første præmieoverrækelse

Præmieoverrækkelse nummer 2 - INDIVIDUEL NORDISK MESTER 2010

Corvetten keder sig godt og grundigt :D

Se, det var straks bedre

Og sidst, men ikke mindst. Tredje præmieoverrækelse - holdet vandt sølv :)

Os alle 3 og holdkaptajn Christian nede ved vandtspringet

Corvetten og jeg :)

Mere hold :)

Efterfølgende? Ja, sådan noget har jeg jo aldrig prøvet før. Var pludselig midtpunkt for en hel masse - fotografering, pressemøde, interviews og en god omgang mudder slap jeg heller ikke for. Tak piger ;-)

Hævnforsøg skal der også til:

Bad inden den lange tur hjem

Uhh, det var koldt

Senere på aftenen kunne vi atter vende snuden mod DK. Da vi var installeret på færgen, kunne alle os danskere rigtig fejre sejren og jeg kom først rigtig sent i seng. Tirsdag morgen var vi i Sverige, og så skulle vi ellers bare køre de sidste 700km før vi var hjemme.

I land i Sverige

Hesteluftning

Og sikke en hjemkomst det blev! Venner og familie stod klar med flag, lykkeønskninger, gaver, krammerer, blomster og champagne. Tusinde tak alle sammen - det var helt fantastisk!

Corvette var også glad for at komme hjem. Hun rullede sig de første 5 gange før hun opdagede alle de gaver hun havde fået, i form af guffere og gulerødder.

Hehe, man kan jo ikke se lige godt ud hele tiden ;)

Godt at være tilbage i DK! Finland er langt væk (med hestetrailer bag på)... Som i rigtig langt væk! Men det var hele turen værd. Tænk at Hillerød engang var langt væk når man skulle ud og ride stævne

Det er det bestemt ikke mere. Og faktisk er det lige præcis der NM bliver holdt næste år. Det skal nok blive spændende at ride mesterskab i DK - det er jo nærmest på hjemmebane

Hvad skal vi så tage os til ? Vi har taget den med ro de to sidste uger - så lang en rejse er altså hård for hesten. Nu begynder vi langsomt at starte op og træne mod vores næste vigtige stævne, individuelt DM der bliver afholdt i slutningen af September i Gudenådalen.

Bagefter ville jeg rigtig gerne til Italien og ride en EM kvalifikation som det sidste stævne i år, men det kræver vist at jeg finder en eller flere velvillige sponsorer / støttepersoner. Det bliver jo en halv dyr tur

Men den tid, den sorg. Mig og Corvetten lever stadigvæk højt på vores Findlandstur, og ja - selvom de snakker meget sært i Finland synes jeg nu at det er et alle tiders sted. tak fordi i læste med :)

Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Ponyprinsen, Boy og Nimble Guy <3

Min HP - Min blog

Heste og ponyer tages i ridning

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 01:18

Det er simpelthen for genialt, at have dig som Nordisk Mester ! Jeg forventer stærkt at se dig have samme sucses til OL i 2012! Jeg er lige flyttet til London, så Helena H og jeg har planlagt at skulle ind at se en masse ol-hestning til den tid, og vi satser stærkt på, at se dig også :D

Don't imitate, innovate !
"Venner er som stille engle, der løfter os op,
når vores vinger har problemer med at flyve"
0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 09:46

Det er simpelthen så flot gjort :)

Håber du kan finde nogen sponsorer så du kan få den EM kvalifikation, ville da være så fedt at have dig som europamester ;)

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd

jhgfvbnhg
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 10:37

Tillykke tillykke tillykke ;D hvor er det bare fedt! NØD at se alle billederne og læse teksten - elsker at se billeder fra jer ;)

Igen stort tillykke - det er sådan nogle som jer, der gør os danskere stolte ;)

Fik du ikke nogle røde rosetter fra din førsteplads, eller var det kun medalje? :)

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 14:37

Jeg har ventet på det her indlæg. ;)

MANGE GANGE TILLYKKE MED SEJREN!!!

Jeg er så vild med dine tråde og synes det er så sejt hvad du har opnået på Corvetten!

Håber for jer, at I kan komme til Italien og vise jer frem!

J to the: 1. pladsen plejer at få rosetter i samme farve som landets flag - ergo er blå/hvid 1. plads i Finland. I Sverige blå/gul osv. :)

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  30-08-2010 18:04

Som sagt flere gange allerede er det bare SÅ godt gået Katja!

Glæder mig til det bliver på Hillerød næste år - det er jo her jeg bor ;) Så må jeg komme og heppe

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 07:59

Hvor er det bare FANTASTISK FLOT! Og sikke et dejligt indlæg! Virkelig dejlige, stemningsfyldte billeder, og de spring på terrænbanen er nærmest surrealistiske at se på, når man ved I springer over dem :P

Tillykke med det!!!! ;D

Sille med part på Sylle.

jeg bliver aldrig voksen - jeg lærer bare at lade som om i andres samvær. (o;

- FLOTTE DERBY RIDESTØVLER SÆLGES! -

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 19:45

Eeeej Katja. Det er simpelthen bare SÅ flot!

Sikke en dejlig nyhed fra jer! Stort tillykke igen! :-D

Isabella & Amadeus

Hubertus Ponyvinder 2008.

Dansk Pony Derbyvinder 2009.

0
0
Svar på denne tråd

Hej hej
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:37

Stort tillykke med den flotte titel

Det er sgu godt klaret!

Puha, nogle af springene virker godt nok brede og høje Men I får det jo til at se legene let ud :)

Krydser fingerer for, at I kan komme til EM!

Endnu engang tillykke :)

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

hghjhg
Forfatter: 
Dato:  31-08-2010 20:52

Hahaha, nåh ja ;D fail af mig, at jeg ikke kunne huske, at det ikke var i alle lande i hele verden vinderrosetten var rød ;D selvom rød jo selvfølgelig ER vinderfarven! ;)

Men tillykke igen Katja, så lige dit ridt - det er godt nok flot redet! Har du video fra dressuren?

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

12345678
Forfatter: 
Dato:  01-09-2010 15:21

endnu engang kæmpe tillykke!

i er altså seje ;)

og Finland er et dejligt land! der skal jeg helt sikkert hen igen når min bror er flyttet derop :D

men fedt at de danske ryttere er så seje til det de laver.

tillykke igen igen (Y)

:: Egoise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  03-09-2010 22:49

Haha, Ol.. Mon dog ;) Men tak - tager det som et kompliment :D

Tak alle jer andre for pæne kommentarer :)

Og som der rigtig nok bliver sagt, så ser 1. pladserne sådan ud i Finland :)

Katja med verdens bedste Corvette

Tidligere med Ponyprinsen, Boy og Nimble Guy <3

Min HP - Min blog

Heste og ponyer tages i ridning

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider