Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Migræne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 18:33

Hej Ænder :)

Jeg står i den situation at jeg lider i ret kraftig grad af migræne, jeg har oftes migræne 1-2 gange om måneden, hvor jeg bliver nød til at blive hjemme.

Derudover har jeg sådan en let hovedpine mellem 0 og 7 dage om i nogen, hvilket er blevet meget værre på det seneste, hvor jeg mindst 5 dage om ugen har en let hovedpine, som jeg nu efterhånden er blevet vant til, overser og gør hvad jeg plejer at gøre.

Så jeg tænkte på om der var andre herinde der led af migræne, og om I har nogle ting i gør specielt for at undgå at få det?

Hvor ofte I har det, og om I ved hvad der gør at I får migræne? :)

Mvh. Bianca :)

» Bianca Hvolbøll (;

_______________________ - Med dressurponyen Maestro

______________:::: ..

___________fando :'/

0
0
Svar på denne tråd

jhgbnmkjh
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 18:46

Jeg har kun haft sådan seriously migræne 2-3 gange - hvor jeg virkelig har haft så ondt i hovedet at jeg fik synsforstyrrelser, kastede op osv. Og det er mange år siden efterhånden.

Men lider som dig også tit af hovedpine. Ikke voldsomt, men ofte bare en konstant pine i hovedet, jeg også tit bare overser. Drikker rigeligt med vand, spiser sundt og varieret og dyrker motion - ved ikke hvorfor jeg får det.

I sidste uge var jeg fx nødt til at tage hjem fra skole mandag, fordi jeg havde hovedpine og kvalme. Og der hjalp det ikke engang at komme hjem, få et par piller og sove 3 timer. Havde ondt i hovedet resten af dagen, og også 3-4 dage mere i sidste uge.

Så jeg er med på en lytter :) har faktisk også ondt i hovedet nu :b

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

migræne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 18:53

Ja, jeg sidder nemlig også nu ovenpå en hård uge med 2 x migræne og har små hovedpine.

I den her uge har det været meget voldsomt, og selvom min mor også lider af migræne og "der er ikke noget at gøre", så siger hun nu jeg skal til lægen og tjekkes, fordi..

Normalt har mine "anfald" kunne lettes blot ved hjælp af ipren og panodil, de hjælper ikke længere, heller ikke på den alm. lette hovedpine.

Det startede tirsdag at jeg måtte blive hjemme fra skole, med aldrig har jeg haft så ondt i hovedet før, jeg sov hele dagen, havde diverse aura med sovende dele i kroppen, synsforstyrrelser osv. og pillerne hjalp bare ikke! Om aftenen fik jeg så noget rigtig migræne medicin, som ikke gjorde at det forsvandt helt, men jeg kunne slappe af.

Onsdag, torsdag havde jeg en alm. "tømmermænds" hovedpine og gik i skole som normalt. Fredag var en af de bedre dage jeg har haft længe.

Lørdag tog jeg på arbejde og 2 timer før jeg fik fri kom migrænen ud af den blå luft, og jeg var på den igen..

Jeg spiser også varieret, er dog meget kræsen og kan ikke lide grøntsager, så det er selvfølgelig svært, men jeg drikker og rigeligt, og dyrker motion, og går til massage og dit og dat.

» Bianca Hvolbøll (;

0
0
Svar på denne tråd

hgbnmkjhgbn
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 18:57

Det kunne måske godt være at du mangler et eller andet vitamin pga. de manglende grøntsager? Ved ikke om du spiser vitaminpiller, men det kunne du prøve :)

Men ja, det er super træls! Og det er skræmmende, at man lærer at leve med det. :s

der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget

0
0
Svar på denne tråd

MIGRÆNE
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 19:11

Jeg lider utrolig meget af migræne, og har haft utrolig mange problemer pga det - måtte droppe landbrugsuddannelsen pga. det, skyhøjt fraværd i skolen (hhx), samtaler om at skulle tage min uddannelse over 4 år i stedet for 3 pga. mit fravær og migræne, været tæt på at midste veninder pga så mange aflyste aftaler, måtte droppe alkohol i en periode osv osv osv..

Jeg lider af den slags migræne, hvor jeg har følelsesforstyrrelser når det er rigtigt slemt. Så når jeg får de slemme migræneanfald, bliver jeg helt 'lam' i højre side og kan ikke løfte min arm eller ben, får symptomer ligende blodprop i venstre ben og mange andre ting. Og ender ofte på sygehuset hvor jeg får en speciel medecinblanding som hedder "London kur", hvor der er beroligende i og nogle andre ting.

Når jeg havde en slem periode, kunne jeg havde migræne 3-4 dage i træk (så kan du se, hvor meget det gik ud over min skole) - ellers havde jeg det for det meste, aldrig en uge uden en hjemmedag pga. migrænen.
- Jeg har været hos diverse læger, fået diverse migrænemediciner (piller, næsespray osv), fået akupuntur, massage, zoneterpi og været hos en neurolog osv - og intet hjalp.

Hvis jeg skulle ud og rejse, på studietur eller ligende, blev jeg nød til at få special tilladelse fra læge og apotek (i form af en masse dokomenter) til at måtte tage mit medicin med, fordi en af de piller jeg tager når det er slemt - er noget som der ofte bliver handlet med eller hvad man skal sige, fordi det er så stærk pille.

Jeg er nu så heldig, efter flere år i helvede, har jeg nu ikke haft migræne i omkring 2-3 måneder - udover en gang da vi var på ferie, men det var overstået efter 4 timer, fordi jeg tog det i "farten", og fik min medecin i tide - jeg har igennem sommerferien droppede alkohol, måske har det hjulpet, måske ikke? Men lige i øjeblikket, nyder jeg at have et normalt liv igen hvis man kan sige det :-)

- Men hvad medicin tager du, når du har migræne? Og føre du migrænedagbog, så du kan finde ud af om det eventuelt er noget mad/drikkelse der tricker det? :-)

Simone & Low Länder

Tidligere med Low Länder.
- du vil altid mangle i hverdagen.
www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ read.php4?f=15&i=71854&t=71854
(- Masser af kjoler, stiletter og wedges
sælges!!)

0
0
Svar på denne tråd

dfghjkfghj
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 20:13

Få tjekket dine øjne hos en optiker eller en øjnlæge..

jeg led af præcis det samme som dig, både ang. migræne og hovedepine.. og den dag i dag har jeg faktisk briller/kontakt linser, og det har hjulpet meget! simpelthen grundet at mine øjne blev for trætte, det gik videre til mit hovede og udviklede sig til migræne eller hovedepine.. (i mit tilfælde "lider" jeg af nærsynethed" bla. min mor har også haft briller for migræne og hovedepine uden at have problemer med at se..

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

http://www.bakke-ly.dk

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 20:54

Jeg har lidt rigtig meget af migræne (6-7 gange i måneden) og det eneste der hjalp på mig var at stoppe på p-piller og begynde på mini piller i stedet :)

Så hvis du er på p-piller kan det være en idé at prøve at skifte til mini piller. Det skader jo ikke, og det hjalp på mig!h

I guess you're the only one left standing,

when everything else goes down

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:29

Jeg har også haft rigtig meget migræne(4-5 om måneden) og jeg er begyndt at tage Q10, og det hjælper faktisk rigtig meget synes jeg! Nu får jeg det for det meste kun, når jeg spiser hvidløg.. men det er en eller anden slags allergi jeg har tror jeg, det har ihvertfald altid været sådan.

Natascha

0
0
Svar på denne tråd

jeg har det vildt
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:32

Jeg ved ingenting om migræne, men så altså lige det der med at du ikke kan lide grøntsager.

Altså.. hvad spiser du så? Du kan jo ikke engang spise et pitabrød fra grillen så for der er jo tomat, agurk og salat i? Eller en kartoffel?

Lever du så bare sådn af brød, pasta og kød?

uanset hvordan det går, skal det nok gå

0
0
Svar på denne tråd

migræne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:40

Jamen jeg får tjekket mine øjne jævnligt, da jeg bruger kontaktlinser, og det vender tilbage selovm styrken er i tip top :(

Lige nu tager jeg ikke som sådan medicin for det, da Ipren har kunnet tage det, indtil i tirsdags, der fik jeg noget af min mors migræne medicin.

Jeg skal ringe til lægen i morgen, for nu skal der ske noget.

Nej jeg spiser ikke et pitabrød fra grillen, med mindre jeg ber om det om det uden salat, jeg prøvede her i sommerferien at "lære" mig selv at spise det, men uden held. Jeg kan simpelthen ikke klemme det ned uden jeg føler det kommer den anden vej igen :(

Og endnu værre er det med en kartoffel :( Så ja, jeg lever at pasta, ris, agurk (den eneste grøntsag jeg kan lide), kylling, fisk og kød. Suk..

» Bianca Hvolbøll (;

0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:44

Jeg lider også af migræne og da dette har været arveligt fra min mors side tog hun mig med til lægen. Min læge gav mig så nogen piller som jeg skal tage bår jeg får mine "anfald".

Udover dette så var jeg også nød til at skifte p-piller, da disse gjorder at jeg havde migræne en gang om ugen.

Men en anden ting er hvor meget søv du får? Når man lider af migræne har man brug for at sove 8 timer dagligt. Så jeg gør det at jeg tager en power-nap på vej hjem fra skole i bussen (tager 45min) også nogen gange en time når jeg er kommet hjem.

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd

cjdvhkdsvkls
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:49

Migræne har jeg ikke forstand på, men den konstante almindelige hovedpine kan skyldes stress.

Jeg tror nu det hele har noget at gøre med, at du ikke spiser grøntsager.

Vitaminpiller kan bare aldrig gøre det 100% ud for rigtig mad.

NUMSEFISKEN

Equito's Litote

Det mest dræbende våben er tungen
0
0
Svar på denne tråd

jeg har det vildt
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:55

Okay, men altså salat er måske heller ikke den lækreste grøntsag.
Hvad med sådan noget som ratatouille? Der er grøntsagerne jo lidt camoufleret.

Men altså, du kan slet ikke lide nogen grøntsager - auberginer, gulerødder, broccoli, bønner, tomater, asparges, peberfrugt, pastinakker, rødbede, porrer, spinat, squash osv?

Da jeg var mindre brød jeg mig heller ikke synderligt om grøntsager, men nu ELSKER jeg dem! Jeg kiggede i en masse kogebøger og fandt opskrifter jeg synes så lækre ud og så prøver jeg dem. Nogle gang er det en succes andre gang smager det ikke specielt godt.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at spise "ordentligt" i hvert fald. Det kan være det har en indvirkning.

uanset hvordan det går, skal det nok gå

0
0
Svar på denne tråd

migræne
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 22:18

Da det også er noget jeg har arvet fra min mor, er hun også meget med ind over, og da jeg også bruger P-piller, skal dette jo vendes en tur med lægen, om det kan være disse.

Jeg ved ikke hvordan det forholder sig med p-piller, for det 1-1½ år jeg brugte dem, var migrænen ikke noget jeg ofte fik. Og hvis jeg gjorde var det højst sandsynligt fordi jeg var påvirket psykisk.

Men det har taget meget til indenfor det sidste år.

Jeg sover mere end jeg førhen har gjort. Inden jeg fandt sammen med min kæreste som jeg først hen af ved 12 - 1 tiden om aftenen og til 7 om morgenen, i weekenden måske en smule længere.

Har aldrig kunnet sove længe. Men nu bor min kæreste hjemme hos mig, og jeg sover senest kl. 23. så jeg når op på ca. 7 timer, også sover jeg gerne lidt når jeg kommer hvem hvis jeg har tid.

Numsefisken: jeg er selv bange for det er stress mht. den næsten konstante hovedpine jeg har. Jeg er kørt fuldstændig surt i mit arbejde og det er lige før jeg ønsker mere end noget andet at jeg kunne holde en pause fra det. Men samtidig vil jeg jo gerne have pengene.

Men allerede i dag går jeg hele dagen og siger "ih hvor jeg bare ikke orker at skulle arbejde i morgen" og det er altså kun 3 timer, men jeg orker det virkelig ikke!

Jeg arbejde mandag 17 - 20.15 og torsdag 16 - 20.15 + hveranden lørdag fra 8-18.15, og div. pålagte vagter, fx nu her skal jeg arbejde 3 weekender i træk, også har jeg "kun" en fri + jeg går i 3.g og har en hest.

Min mor er helt indforstået med at det nok ikke vare længe før jeg bliver nød til at tage en pause fra arbejdet, eller finde noget andet. Men min far forstår mig slet ikke, derfor er det ikke bare noget jeg lige gør + arbejdene hænger jo heller ikke just på træerne :(

Noget andet er at jeg sidder kun i kassen, hvilket ikke er godt, fordi jeg nemt kommer til at sidde og spænde, som også nemt giver mig spændingshovedpine..

Lærke B: det er desværre alle grøntsager undtagen agurk, og en cherrytomat kan jeg også liiige klemme i mig. Agurk er det eneste jeg sådan bare kan gå og spise af, fordi jeg kan lide det, det andet har jeg meget svært ved at klemme ned :(

» Bianca Hvolbøll (;

0
0
Svar på denne tråd

Migræne
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 01:51

Sorry, har ikke lige læst hele tråden - er for træt *GG*

Jeg døjer også med migræne, - i forskellige grader.

- Oftest blot sådan en "mild" grad, som giver mig kvalme og sidder og generer i tændingerne, og så ellers derfra og op til den helt store tur med opkast, synsforstyrrelser etc.

Har det rigtig tit, og har også prøvet noget forebyggende medicin imod det - men fik det seriøst SÅ weird af det, at dét gad jeg ikke igen.

Jeg ved efterhånden nogle ting som tricker mit.

- Fx hvis jeg glemmer at spise, så kan jeg mærke at det kommer.

Eller her om sommeren hvor det er meget varmt, hvis jeg glemmer at få drukket nok (Men den har de fleste jo nok!)

Til tider kan det også være hvis jeg er for meget på computeren, særligt uden briller på.

- Eller jeg har kørt meget bil, stresser meget over tingene etc.

Det er med at holde dagbog over hvad der sætter det i gang, og lære at undgå de ting, og ellers så være god til at ta' det i opstarten.

Ikke så længe siden hvor jeg gik for længe uden at få taget mine piller, og lå en hel nat og brækkede mig, indtil min kæreste kom og reddede mig om morgenen med piller, - sikke en nat... Tager aldrig afsted uden migrænepiller igen, fjols!

Ting som btw hjælper på migræne for mig, er kulde klude eller koldt vand skyllet i nakken - er blodårerne man skal ha' kølet af, så evt. også på håndleddene.

- Bedste jeg ved er faktisk en slushice *GG* Brainfreeeze!

Masser af vand, og søvn.

Og så får jeg total klaus når jeg har det, - gider IKKE ha' nogen som er indenfor 1m radius af mig!

Rollo

- Drømmer om at blive hesteejer igen...

TELL-MANN

Opdræt af Westie & Mops

Parring tilbydes v. Lucky

Hvalpe forventes i uge 42

0
0
Svar på denne tråd

Migræne
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 23:19

Jeg lider også af migræne.
Det er egentlig utroligt så mange unge piger, der døjer med det?

Som Nadja (Allez) siger, hjælper det for nogen, at de skifter fra p-piller til minipiller eller anden form for prævention.

Jeg har ikke gjort det, selvom mit migræne i den grad er hormonelt betinget, da jeg så får problemer med pletblødninger (=pest eller kolera) + at både min mor og mormor lider/har lidt af migræne - så det er altså også noget, der ligger til familien.

Jeg får selv anfald ca. 1-2 gange om måneden. Jeg tager migrænemedicin: Maxalt (utroligt dyrt!), og jeg når ofte at tage det i opløbet. Dog sker det, at jeg ikke er hurtigt nok eller at migræneanfaldet kommer om natten, og når jeg tager min migrænemedicin for sent, virker det altså ikke.

Det er som sagt hormonelt betinget i mit tilfælde, hvilket betyder, at jeg skal være særlig forsigtig med at drikke alkohol og sørge for at få nok at drikke omkring min mens. Men det er jo også forskelligt fra person til person :)

Christina Buhl

Jalousi handler ikke om at være bange for at miste,

men om at være bange for at dele.

0
0
Svar på denne tråd

heej :)
Forfatter: 
Dato:  25-08-2010 17:59

Har altid lidt meget af migræne.

Engang kunne det være 1-2 gange om måneden, nogle gange måneder helt uden, og nogle gange kunne det være ofte.

Sidste år gik jeg helt ned med stress, og der havde jeg voldsom migræne minimum 1 gang om ugen, og hovedpine alle de dage jeg gik i skole.

Det var skolen der forårsagde stress.

Nu sørger jeg for at spise sundt, prøve på ikke at stresse, og få den søvn jeg har brug for så jeger udhvilet.

Lider stadig af migræne, men det har hjulpet så jeg ikke har det så tit :)

*Camille*

Min mening :)

0
0
Svar på denne tråd

r ista
Forfatter: 
Dato:  28-08-2010 19:05

jeg ved intet om migræne heller..

- men spiser du så heller ikke frugt?

Sarah Krog'
- med vidunderdyret Rista :)

0
0
Svar på denne tråd

Migræne
Forfatter: 
Dato:  29-08-2010 10:56

Jeg lider også af meget kraftig migræne. Jeg var her for ikke så længe siden, opppe på 3 gange på 8 dage!

Jeg har fundet ud af at jeg får det, når jeg har været stresset op i flere dage, og derefter slapper af. Derudover kommer det også hvis jeg kombinerer mangel på søvn og usunde spisevaner. Deruvover udløses det også tit efter, hvis jeg har haft mange spændinger i kroppen.

Jeg har fået nogle rigtig gode piller, som virkelig hjælper. Det er imigran, som stikpiller. Dem tager jeg ligeså snart jeg får synsforstyrelser. Det gør ikke at jeg ikke ligger og har det dårligt, men det hjælper på min hovedpine og opkast.

?-lig hilsen Pernille og Papaya.

Jeg elsker min putte foraltid!

Du er for dejlig prinsesse ponyen!

? PAPAYA?

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider