Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Opdatering + MANGE billeder :-)
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 14:08

Hej ænder!

Det er jo en evighed siden jeg har opdateret jer - har faktisk aldrig rigtig gjort det.. ;D Så hvis I ikke er i humør til en masse læsning, så rul ned til billederne, og hvis I ikke er i humør til det, så benyt tilbageknappen i venstre hjørne ;D

Men det med ikke at opdatere, skal der laves om på nu! Der er nemlig sket en masse siden jeg sidst oprettede et indlæg! :)

Jeg har jo part på en palomino-pony, der hedder Sylvester (Sylle). Men han er omkring 135-137 cm. i stg. og jeg selv er omkring de 180 cm. høj - hvoraf langt størstedelen består af ben... Udover det, føler jeg, at jeg har lært det jeg kan af Sylle. Derfor er beslutningen kommet til, at jeg skal have ny part. - Og hvor heldig kan man lige være, at den hest, jeg har sendt mange forelskede blikke oppe i stalden, mangler part? ;D

Det er altså blevet til, at jeg pr. 1. oktober (for at give ejer tid til at finde ny part) stopper på Sylle og får part på en oldenborger/fuldblod ved navn Fenando.

Han er 5 år, men sent i sin ridning, da han har haft brækket et ben og derfor stået stille længe. Men han er fit for fight igen nu, så nu er det bare om at få ham redet. :)

Det bliver dog virkelig sørgeligt at sige farvel til Sylle, da han er den første hest jeg har haft part på, og det i ca. 4 år. Så der blev tudet lidt, da jeg skulle fortælle det til hans ejer, men er også lettet over at have fået det gjort.

Nu til lidt billeder. Først af Syllebylle <3

Fra i vinters af. Lige ved at rette tæppe :P Skulle en hyggetur i skoven med min far (der var på gåben)

På vej til skoven - limboostien ;D

Wruum wruum! Så var de væk...

Her er fra et par uger siden. Beklager den ekstremt ringe kvalitet, men de er taget i ridehus en regnvejrsdag med mit lille digitalkamera... - Og af min mor ;D ;D ;D

Ps. Jeg ved godt min opstilling er hæslig + bøjlerne for korte, men kan ikke bruge mine ben ordentligt, hvis bøjlerne bliver længere... OG! Så er der også det faktum, at mine kakkelrør af nogle ridestøvler er ved at blive redet til på disse billeder - hjælper ikke ligefrem ;D

Nej, det er umuligt at træde hælene ned med de støvler!

Puuh, hvor jeg kommer til at savne ham.. <3

Men... til Fenando.

Flere undskyldninger: Der er jo lige det med at skulle op på sådan en HEST når man har redet pony i 4,5 år... Det er ikk' så let endda. Bær over med mig. Og Fenando har også et par dårlige vaner med 1) at kaste med hovedet, og 2) at gå bag lod. Jeg skal lige lære ham at kende, samt lære at ride ordentlig dressur, da det for det meste er blevet til skovture med Sylle ;D

Btw er det 3. gang jeg rider ham her :)

Søde, fine hest <3

Se, hvor hun kan læne sig tilbage!

Det' hårdt at ride hest.. ;D

Især når den går med mulen i vejret...

Men sød - dét er den!

Beklager hvis det er lidt rodet, ænder. Sådan er det, når der er meget at fortælle ;D

I må meget gerne smide en kommentar til min ridning, nye, eller gamle hest :)

Sille med part på Sylle.

jeg bliver aldrig voksen - jeg lærer bare at lade som om i andres samvær. (o;

- FLOTTE DERBY RIDESTØVLER SÆLGES! -

0
0
Svar på denne tråd

cfghvjhbjnkm
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 14:35

Jeg er dybt fascineret af, at du kan ride så lille en pony, med de ben der! Men I er søde sammen ;D han ser skøn ud! På den anden side så klæder det dig enormt godt at komme op på noget højere. I er rigtig harmoniske sammen.

så meget bag lod synes jeg ikke den er, men det ligner også at du er god til at få løsnet den, og redet den frem. Nåe, men jeg er sikker på at I nok skal blive super gode sammen. husk at vise masser af billeder : D

Kalløh (-:

- med stjernen Stald Kiels Jagt

0
0
Svar på denne tråd

1234567
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 15:01

jamen tillykke med den nye, den er godt nok fin!

og ja det klær dig altså at komme op på noget større end den bette pony - og du blir glad for det, selvom man savner de små ;D

:: Egoise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
www.ofag.dk www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 15:50

Kalløh og Jagt: Haha, jeg tror det er fordi de er vokset imens jeg har redet ham, så har vænnet mig til det lidt efter lidt ;D

Tusind tusind tak, ejeren sagde faktisk det samme mht. at løsne! Det er lige om at finde den gyldne middelvej med at give efter, når han så endelig går der :)

Jeg skal nok få vist flere billeder - det er mit tidlige/meget forsinkede nytårsfortsæt, at jeg skal holde jer opdaterede med billeder af ham den flotte nye ;D

Louise: Mange tak! Ja, min veninde, der var med deroppe (hun har ikke en dyr forstand på heste) sagde da hun så ham: "Den ser også lidt mere prof ud end den gamle" :P hahaha..

Ja, man savner vel altid det gamle, men glæder mig til at komme ud og strække benene noget mere ;D

Sille med part på Sylle.

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 19:17

Ja sikke det pyntede at komme op på hest!

I er et super flot par, og han ser bare rigtig dejlig ud! Glæder mig til flere billeder af jer :)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn ..
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 21:02

..

Sikke dog en dejlig pony :D Jeg er sikker på at I to har fået meget godt ud af hinanden - Men hold da op hvor dig og hesten passer godt sammen. Jeg synes det ser så harmonisk ud! Og er sikker på du får nogle store aha oplevelser, med den store forandring.

- Louise R

" Hvis folk er glade, er det deres egen skyld.

- For der er sku nok at være ked af! "

*Didrik min Trolde'bolle?!*

Jeg elsker dig <3

( And miss you more than ever :'/ )

0
0
Svar på denne tråd

hehhehe
Forfatter: 
Dato:  22-08-2010 23:18

Fatter virkelig ikke at du kan ride den pony med fødderne helt dernede ;-D Ganske pæn ridning ser det nu alligevel ud til. Men det klæder dig helt klart at komme op på noget større :-) Og det skal der jo også til en gang imellem, så man må skifte ponyen ud, sådan er det desværre. Dejligt at du fik 4 gode år med Sylle, og stadig kan besøge ham, når nu de står i samme stald :-D Held og lykke!

Hvor høj er ham den nye?

Rulammet

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 14:26

Sofie: Tusind tak, er simpelthen også bare helt oppe at køre over endelig at komme i gang med noget "rigtig" ridning :)

En gammel rideskole pony på 19 år kan jeg ikke komme så meget videre med, uanset hvor sød den er ;D

Louise: Iiih, det varmer! :D De der aha-oplevelser har jeg allerede haft efter at have redet Fenando 4 gange Det er SÅ skønt!

Rulammet: Haha, tak. Jeg synes det ser hæsligt ud, men sjovt var det. Og ja, har virkelig fået tappet den lille pony for en masse gode oplevelser! Så er klar til at komme videre - og nemlig, det er et klart plus jeg stadig kan se ham deroppe! ;D

Jeg mener Fenando er omkring 165, men har faktisk ikke fået det at vide, så det er kun efter øjemål.

Sille med part på Sylle.

0
0
Svar på denne tråd

hehhehe
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 16:25

Okay - misunder dig lidt med din højde når det kommer til rideverdenen, må være rart at se godt ud på en af de heste, der kan klare sig på banerne ;-D Med mine 154 cm er det svært at undgå at ligne en lille prop ovenpå ;-D

Rulammet

Når jeg siger nej, så mener jeg jo; og når jeg siger jo, så mener jeg måske; og når jeg siger måske, så mener jeg ja; og når jeg siger ja, så mener jeg nej!

0
0
Svar på denne tråd

Besvarelse
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 17:31

Ih hvor er han lækker, Sille! I ser rigtig godt ud sammen, det klær dig rigtig godt at komme op på noget større Jeg glæder mig til at følge jeres udvikling!

Line & Rhapsody

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 20:24

Hvor er den lille blodine (ponyen) dog sød !

Sådan en har jeg også i ridning for tiden, dog 149 og med fylde ;)

Det klæder dig virkelig at komme op på en hest så dine ben ikke ser så lange ud.

Skøn hest og nydelig ridning, som flere også har skrevet ser den ikke ud til at putte sig så meget igen :)

Jeg har selv svært ved at slippe de søde ponyer og ham jeg har i ridning er jo også til salg, men sødere pony skal man lede længe efter og hvis han dog var de 20 cm højere! ;)

Men den (pony)forelskelse kan jeg se du deler med mig.

¤ Cille Raahauge ¤

- Søger Lånehest, se annonce -

Lækker spring pony til salg!

LA-MB spring, LB dressur, kat.1 fra 2001
Klik her eller
Klik her!

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  23-08-2010 22:05

Rulammet: Guud ja! Den fordel ved at være høj har jeg aldrig taget i betragtning :P Ser kun ulemper ved det - græsset er jo ALTID grønnere på den anden side... ;D

Linøøøh: Tak Linesen! Ja, du må jo se ham i levende live... Engang ;D Tihi..

Cille: Jeg er også ret vild med ham, den sidste dag bliver hård! Kan godt forstå hvad du mener, der er bare noget nuttet over ponyer. Man har lyst til at tage dem med hjem og lade dem gå i haven! ;D

Tak for rosen! Det varmer virkelig :)

Og kan kun give dig helt ret - hvis Sylle liiige var 30 cm. højere havde jeg højst sandsynligt ikke skiftet... :D

Sille med part på Sylle.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider