|
|
| Løn til barnepige |
| Forfatter:  |
Sofie G |
| Dato:  |
09-07-2010 17:19 |
|
Hej piger! Jeg har lige fået job som barnepige for mine genboers 2-årige datter. Jeg er selv 17 år, og de tilbyder en løn på 50 kr. i timen. Er der nogle af jer der har været barnepiger? Er det en rimelig løn? Det skal lige siges at det er uanset tid på døgnet - det er den samme løn om det er om eftermiddagen eller om aftenen, mens hun sover. Nogle gange kan jeg måske også sidde ovre på mit eget værelse med en babyalarm (men derfor skal jeg selvfølgelig stadig kunne være til rådighed med det samme ). Hvad synes I? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dsgdgdsg |
|
|
Det er en ganske fornuftig løn, da jeg går ud fra, at du ikke skal betale skat for det. Mindstelønnen med beskattelser, ligger omkring de 100 kr i timen. Så 50 kr i timen, lige i lommen er fornuftigt nok selvom det ikke lyder af meget.
Naphtali Dan - FlavaBC Real bad gyal live ah Brooklyn!
Reggae, Ragga, Rasta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| løn ... |
nannafrederiksen |
09-07-2010 17:47 |
|
Jeg synes det lyder meget fint.
Jeg får i hvert fald kun 40 i timen, for at hente og passe to på 4 og 2 år(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lkjlkjlkj |
Sofie G |
09-07-2010 18:10 |
|
Okay, det er godt at høre det ikke er helt forkert skudt så med de 50 kr.  Det er bare fordi min veninde får 65 kr., så ville lige høre om det var det generelle prisleje? Jeg kan stadig godt bruge flere meninger 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fghfghjufgijfxg |
Zulu |
09-07-2010 19:23 |
|
Jeg syntes, at det lyder meget rimeligt. Nu er det jo heller ikke lige det mest krævende arbejde, at være barnepige så, jeg syntes det lyder, som en fair betaling.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| karmafidusen |
|
|
Jeg vil sige, jeg selv har været barnepige til 50kr. og det er jo fint, når det er skattfrit. Men jeg var nu også barnepige for nogle lidt ældre børn, så det krævede ikke så meget. Så egentlig (synes jeg) at du nok godt kunne forlange 55-60kr. i timen, eftersom barnet kun er to år! De kræver sådan set lidt mere d: I hvert fald kan du godt kræve lidt mere, hvis du også skal passe hende i sene aftentimer. (:
.. by each others side, we'll fight for the winners circle .. ? you might not be my whole life - but you make my life whole ? Super holstener vallak til salg 7 år, springhest, og super smuk(; Kontakt på +4522 48 54 70
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| BARNEPIGE.. |
|
|
Jeg fik selv 50 da jeg var barnepige - Så det syns jeg er helt fair 
Simone & Low Länder Tidligere med Low Länder. - du vil altid mangle i hverdagen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| barnepige |
|
|
50 kroner i timen er en ganske god løn for at passe børn skattefrit, men på trods af alt ville jeg have forlangt 55 kroner i timen, når det er trods alt er et toårigt barn som sætter nogle helt andre krav end for eksempel børn på fem år. Men det er rigtig hyggeligt at være barnepige, og børnene (barnet) kommer til at holde rigtig meget af dig 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej lille tulipan.. |
|
|
Da jeg passede to MEGET energiske unger på hhv. 3 og 7 år fik jeg 70 i timen - men det var også kun halvanden timen af gangen og der var pæænt meget arbejde i det  Jeg synes 50 er rimeligt.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ghjklæ |
|
|
Jeg får nogen og 50-55 kr. i timen for at passe 2 piger på hhv. 4 og 6. Det er som regel om aftenen, og forældrene er rimelig rundhåndet, så der kommer vist lidt oveni Men omkring 55 vil jeg sige.. Men 50 lyder fair nok.
Kalløh (-: - med stjernen Stald Kiels Jagt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vkhfvkjshfvk |
|
|
Jeg er nok den eneste der ikke synes, at det er en fair pris. Du har ansvaret for et andet lille menneske, der er ude af stand til at gøre noget selv, hvis ulykken skulle indtræffe. Ville sige min. 70 kr. i timen, grundet ansvaret.
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Løn til barnepige |
|
|
Nu vi er inde på emnet - hvordan har I fundet familierne? Jeg vil gerne passe børn, men ved ikke helt hvor jeg skal lede hvis man kan sige det sådan 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfrrtttttert |
|
|
jeg har to små søskende som begge går i børnehave, så det er et par piger som de går i børnehave med - i første omgang satte jeg vist bare en seddel op dernede 
Kalløh (-: - med stjernen Stald Kiels Jagt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvordan |
nannafrederiksen |
11-07-2010 10:11 |
|
Hvis det er i orden, vil jeg gerne lige spørge om I så synes det er for lidt at jeg får 40 i timen, for en dreng på 4 og en pige på 2, som jeg henter fra dagpleje og børnehave, og passer tre timer hjemme hos dem selv, hver onsdag og hver anden torsdag og hver fjerde fredag?(:
Men med hensyn til hvor jeg fandt mit henne; så satte jeg først sedler op i to supermarkeder i vores by. Der blev jeg så kontaktet, men de mente vi skulle være to til at passe deres tre børn - vi kom op og besøgte dem, men de ringede aldrig tilbage.
Så kom min nabo en dag nede i Rema 1000, og spurgte om jeg ikke var interesseret i at passe deres søn på 6 år, og lægge ham i seng hver torsdag - og det gjorde jeg så i et år; der fik jeg 30 kr. i timen.
Så har jeg så også været så heldig at have to søstre som har børn, og som har veninder med børn - og der kom min ældste storesøsters veninde en dag og spurgte hende om jeg stadig havde brug for arbejde, for hun kendte nogen som manglede en barnepige - og så ringede hun til mig, og jeg kom ned og møde dem og alt mulig, og det er så der jeg arbejder nu(:
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hsgfadgvkhadg |
|
|
Nanna: Ja, alt alt for lidt. Du passer TO børn og får løn der svarer til lidt mere end én isvaffel i timen.
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| efrhgredehty |
|
|
Nanna: Jeg må altså give numsefisken ret, du får alt alt for lidt!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ljlkjlkjl |
Sofie G |
11-07-2010 20:54 |
|
Tak for de mange svar! Det lyder som om det er nogenlunde passende  Personligt var det mine genboer, der kontaktede mig. Så det var sådan set ikke noget jeg søgte, men jeg sagde alligevel ja  Og synes godt nok 40 kr. lyder af lidt, Nanna, når det er to så små børn...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|