Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Salgsannoncer, jeg forstår det ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 10:40

Tit når jeg sidder og kigger lidt for sjov på markedspladsen, på hesteannoncerne, ender det tit med at jeg sidder og ryster på hovedet...

Jeg forstår simpelthen ikke hvordan man kan skrive sådan her i en annonce "Hesten er tit urentgående, og dyrlægen kan ikke se hvad der er galt". Og alligevel vælger ejeren at sælge sin hest videre, velvidende om at kan ende med at blive redet på, hvis den bliver solgt til de forkerte mennesker.

Der var også en pony tilsalg, 23 år gammel, den fejlede intet, men havde det været mig havde jeg ikke solgt den videre, jeg ved ikke hvorfor, men tanken om at den kunne ende som kastebold mellem en masse købere ville jeg ikke kunne holde ud, og ja alle heste kan ende som kastebold, men jeg synes det er noget andet når den er i den alder....

Hvad synes I ænder, er det mig der er pivet eller hvad

-Bolero1

- Valhallas Bolero & Gismo Silk

0
0
Svar på denne tråd

Salgsannoncer, jeg forstår det ikke
Forfatter: 
Dato:  26-06-2010 15:40

Altså mange af de heste der er til salg forstår jeg ikke helt idéen i, for mange er skadet og var det mine havde jeg nok valgt at sige farvel frem for at sende sorteper videre!

Har selv købt en hest som skulle ha' været slagtet, men ejer valgte at sælge til en bekendt, hvor den "bare skulle gå og hygge og være legeonkel for nogle føl indtil den ikke kunne mere" - ikke engang en måned senere satte var hesten til salg, for 3x det vedkommende selv gav 8-)

- Og jeg blev jo så den "heldige" køber, var da glad for hesten, uden tvivl - men havde været rart at kende til alle hans sygdomme m.v. inden jeg købte ham, og fik kun 9mdr med ham, så kunne han ikke mere.

Tilgengæld har min mor lige købt to ponyer, på hhv. 23 og 19 år, men var ikke noget jeg ville praktisere vildt ofte.

- Har ikke noget imod at købe ældre heste/ponyer, men alting med måde.

Skulle jeg selv vælge, ville jeg ikke sælge en gammel eller skadet hest - skulle jeg af med dem ville jeg overveje aflivning/slagtning, medmindre jeg kendte nogen jeg kunne stole på, som kunne få dyret, - på en skrap kontrakt.

Rollo

- Marsvinenørd

ROLLOS MARSVIN

- Ophør af opdræt, mange dyr til salg.

TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til rådighed for avl

SVINENE

- Hyggeligt marsvine- & hamsterforum

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider