|
|
| Søgt uddannelser? |
|
|
Har I søgt nogle uddannelser? -alle gælder. Selv har jeg lige smidt en online ansøgning afsted på... ...Antropologi og Etnografi ...Psykologi ...Ernæring og Sundhed -prioriteret i ovennævnte rækkefølge. Wuhuuu!
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
|
|
Jeg har for en uges tid siden søgt ind på polit (økonomi) på KU 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfjkdshfkhsjk |
|
|
Maria: Hvad går det mere specifikt ud på? Hov ja, jeg har søgt ind på Århus universitet (antro og etno + psyk) og VIA University College (ernæ og sund).
● NUMSEFISKEN ● ● Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gggggggg |
| Forfatter:  |
number 9 |
| Dato:  |
22-06-2010 18:25 |
|
Er VIA i viborg? 
Selv kan jeg først søge om 1 år - der er jeg færdig med 3g - men tror nu der går lidt mere 
» Mvh. Lone - med Camilla og bonus-ponyen Siena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hjfdgkfsk |
|
|
VIA ligger i Århus. -skal dog ikke skunne sige, om der også ligger centre andre steder i landet. Men jeg har søgt ind i Århus 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| max er sød |
|
|
Jeg har søgt, og er kommet ind på HTX i Århus Midtby - Matematik A, biologi b, psykologi c 
o Statsministeren o x Emmelie & Max x l Smil til verden og verden tror, du er en lalleglad idiot l
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
jeg fortsætter bare på Visuel HF på Viborg Gymnasie og HF.  der er lige to år tilbage og efter det er jeg lost 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg har søgt: |
|
|
Jeg har ansøgt på:
- Jordbrug, fødevarer og miljø - Molekylærbiologi - Molekylærmedicin - Biologi - Geologi I samme priotering som nævnt, og med alle optaget i 09 håber jeg at jeg kommer ind på Jordbrug .. Det hele er ved århus universitet 
- Malene - m. Bára fra Stårup og Frodo www.jølver.dk - Amatørfotograf
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uddannelse |
|
|
Tjaeh søgt og søgt, jeg starter forhåbentligt på det internationale 40 ugers grundforløb på Hansenberg til august  Planen er at knokle for at få et "stipendium" og komme til England i den ene praktik, og så derefter starte på dyrepasser med forsøgsdyr, og hvis jeg må så en 6mdrs praktik i England igen. Planer for fremtiden, yep! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fffffddddd |
Simone Rosholm |
22-06-2010 20:36 |
|
Jepsen, jeg har søgt ind på Copenhagen Business School på linien Interkulturel Markedskommunikation (halvt engelsk eller spansk, og halvt dansk) - jeg flytter lige fra Aalborg og springer ud i det, håber satme jeg kommer ind! 
Simone Menneske, der er ingen vej.. Vejen bliver til når du går.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg havde søgt på sosu-skolen, og er kommet ind, så jeg begynder som sosu-hjælper 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk - Fjordhesten kan og vil!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| NUMSEFISKEN |
|
|
Der er en masse nationaløkonomi, hvor man skal lære at styre statens finanser Så er der noget mikroøkonomi, statistik, økonomisk historie - ja masser af økonomistof, som man skal kunne argumentere for matematisk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Jeg fortsætter på aalborg studenterkursus, dog efter ferien på andet og sidste år .. Derefter er planen at søge ind på AAU på Humanistisk Informatik 
{Gitte R} Alt, hvad der er dejligt, er enten umoralsk, ulovligt, eller også feder det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
Jeg har søgt - og fået- en praktikplads (som indkøbselev) i Tyskland pr. 1. august. Det er vel også en slags uddannelse  - Regner med at søge ind på økonomistudiet om et år. 
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg er heldigvis på uni, så jeg kan med ro i sindet holde sommerferie. Men har da tilmeldt mig et specialekursus i "Arbejdsliv og senmoderne fleksibilitet".
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Maria Juul |
|
|
Lyder alt for økonomisk orienteret til, at jeg kan følge med  Jeg har ikke rigtig nogen back-up plan, hvis ikke jeg kommer ind... Så må jeg tage et friår mere. Så vil jeg sgu lære latin 100%.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarsvarsvar |
|
|
Ja, jeg går jo egentlig allerede på Uni, nærmere Betegnet på København Universitets Biovidenskabelige Fakultet (elsker at sige det, og elsker endnu mere, når de siger det ved stoppestedet i 2A ), hvor jeg læser landskabsarkitektur og bydesign på første år. Men men men - Jeg har jo altid gerne ville være arkitekt og ikke landskabsarkitekt, så jeg har jo brugt året på at finde noget andet - og lige pt. går jeg og venter svar fra Kunstakademiets Arkitektskole (KARCH), hvor jeg i hvert fald gik videre fra første runde af optagelsen  MEN MEN MEN MEN MEN MEN ! - KARCH kan faktisk ret meget rende og hoppe, jeg er nemlig blevet optaget på University of the arts London, Central Saint Martins College of Art and Design hvor jeg starter som arkitektstuderende ved "Architecture; Spaces and Objects" 27. september Tadaaa, Julle flytter til London !
Don't imitate, innovate ! "Venner er som stille engle, der løfter os op, når vores vinger har problemer med at flyve"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lålålålål |
Find-Nemon |
23-06-2010 14:34 |
|
Synes, at det er så spændende med alle de forskellige uddannelser, som I søger ind på. Tænk, at folks interesser virkelig er så forskellige  Selv fortsætter jeg bare på DJH. Men skal sgu nok også blive en udfordring 
Determination to achieve, give you the ability to do it Supra Societatem Nemo Forza Brøndby
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmmmmmmm |
|
|
Hmm.. Ja planen er jo at søge ind på naturvidenskab og it på KU, hvor jeg derefter skal læse videre matematik som kandidat. Men er kommet lidt i tvivl, for vil også gerne læse matematik rent, men så skal man kryder den med et andet fag ( ) Og ved ikke rigtig om jeg kan få lov til at læse filosofi ved siden af. Det kunne jeg ellers også godt tænke mig !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Jeg fortsætter på min uddannelse til tegnsprogstolk 
Hilsen Louise Luna og Snippe <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfsdkjhvkdshfjksd |
|
|
Louise: Ej, hvor sjovt. Hvad laver du så mere præcist på studiet? Hvor lang tid tager det?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Det tager 3 1/2 år, er lige blevet færdig med 1 år  Jamen, vi har stortset kun døve lærere, og til at starte med lærer vi alfabetet på tegnsprog, så har vi tegnsprogsgrammatik, kultur og ikke mindst noget der hedder mundhåndsystem Meget af det foregår gennem leg, og efterhånden bygger vi så mere og mere på, så vi får et større indblik i de forskellige, det er ligesom at lære et helt nyt sprog, og er virkelig spændende. Det er min drømmeuddannelse 
Hilsen Louise Luna og Snippe <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tolv tegn på tyve |
|
|
Har søgt læreplads på det lokale dyrehospital for derefter at kunne starte som veterinærsygeplejerske i Kolding. hvis ikke det går, tager jeg et studenter-kursus så jeg kan blive færdig med mit gymnasie. Hvis heller ikke det går, er jeg fuldstændig lost. men ville være underligt når nu jeg kun mangler mín 3g.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Jeg har søgt ind på... ... Veterinærmedicin (dyrlæge) ... og Naturressourcer - Begge dele på KU/LIFE.
Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges 6 år gammel, 170 cm i stg. Se her for mere info "In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ggggggg |
number 9 |
24-06-2010 19:01 |
|
Helena H: Hvad er en naturressourcer? Og har du ikke efterhånden søgt ind som dyrlæge et par gange? Synes jeg husker du har skrevet det er par gange før. (Ren nysgerrighed)
» Mvh. Lone - med Camilla og bonus-ponyen Siena
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Lalala.. |
|
|
Jeg skal starte på Akademi Merkonom inden for Finansiel Rådgivning her til september. Regner med at komme til at gå på Roskilde Handelsskole. Banken betaler hele omgangen, så jeg klager ikke 
Det er aldrig hestens fejl - derimod rytterens.
Mvh. Michelle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dyjvdy |
|
|
Det lyder spændende med jeres uddannelser. Vil i ikke uddybe, h ad de går ud på, nogle af dem?  Selv er jeg først færdig med gym næste år, og regner så med at tage et sabbatår, hvorefter jeg vil søge ind på KU som dyrlæge (hvis snittet holder på over 10) 
der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| bchjgdcdkgackA |
|
|
Antropologi og Etnografi: Antropologi og etnografi er studiet af mennesket som et socialt og kulturelt væsen. Etnografisk feltarbejde kan udføre overalt, såvel i Danmark som i udlandet. Ved hjælp af etnografiske metoder som deltagerobservation og interview undersøger man, hvordan mennesker skaber betydning i forskellige sammenhænge. På den måde får man forståelse for generelle mønstre i menneskers praksis. Antropologer og etnografer kan finde beskæftigelse inden for bl.a. ulandsbistand, sundhedssystemet, design, byplanlægning og arkitektur samt personaleudvikling. Det kan også være inden for kommunikation og formidling. Psykologi: Du lærer om de teorier, der benyttes til at afdække, hvordan mennesker tænker, føler og handler i bestemte sammenhænge. På studiet bliver du undervist i, hvor stor en rolle fx familien, det sted man bor eller arbejdslivet spiller i forhold til menneskets mentale tilstand. Du lærer også om de fysiske påvirkninger, som man kan undersøge i hjernens biologi og kemi. Som færdiguddannet i psykologi kan du bl.a. blive ansat i private virksomheder, hvor du kan arbejde med personaleudvikling, evaluering og samarbejde. Der er også mulighed for at undervise og forske. Ernæring og Sundhed: På uddannelsen i ernæring og sundhed lærer du om ernæringsrigtig kost, og den betydning kosten har for mennesker. Du får undervisning i emner inden for ernæring, fødevarer og forbrug. Du stifter desuden bekendtskab med pædagogisk teori og praksis og lærer at formidle din viden om sund mad og livsstil. Jobmulighederne inden for ernæring og sundhed er bl.a. som kostvejleder i social- og sundhedssektoren. Du har også kompetencer til at vejlede og rådgive om hygiejne og rengøring på hospitaler, plejehjem og andre institutioner - eller til at stå for kvalitetssikring af produkter i levnedsmiddelindustrien.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Jeg smider en ansøgning afsted til proffesionshøjskolen metropol, hvor jeg vil læse til sygeplejerske, og herefter tage en diplomuddannelse i psykologi! Kæresten og jeg har netop fået en deejlig 2v. lejlighed i KBH i dag 
Jannie Tidligere med Magic Bonnie og Enekærs Ana-Bell
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Et andet valg |
|
|
Hvis jeg skulle vælge noget i en helt anden boldgade, tror jeg faktisk, at jeg kunne finde på at søge antropoligi og etnografi - det lyder rigtig spændende, det du har sat ind!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Lone - i år er det anden gang, jeg søger veterinærmiedicin  Naturressourcer er en bachelor, der spænder meget bredt - husdyrvidenskab, miljøvidenskab, miljøøkonomi, naturforvaltning og plantevidenskab. Bacheloren giver adgang til en række forskellige kandidater, hvor jeg er mest interesseret i Agronomi, Agricultural Development eller Environmental Chemistry and Health. Læs mere om både bachelorens fagpakker og de forskellige kandidater her 
Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges 6 år gammel, 170 cm i stg. Se her for mere info "In the end, it's not the years in your life that count. It's the life in your years."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tjaeh.. |
|
|
Jeg skal lige have taget et par fag på HF her fra sep til næste år. Derefter er planen at søge ind som sygeplejerske på en af skolerne i KBH.
/Line Fuldblod, hesten med xx faktor!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Bum bum |
|
|
Jeg fortsætter hvor jeg er - nemlig på læreruddannelsen i Odense  Dog starter jeg nyt fag efter ferien. Jeg er netop blevet færdig osm dansklærer, så til august står den på engelsk  Og om 2 år er jeg finitto og så skal jeg skisme ud og være Frk. lærer 
Karen "Don´t cry because it´s over - smile because it happened!" .: Trakehner - Der Tradition verbunden. Die Zukunft im Blick. :.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuvfyj |
|
|
Helena h: vil du anbefale at søge direkte ind på veterinærmedicin direkte efter gym, så det ikke gør så meget, hvis ikke man bliver optaget i første forsøg. Eller er det bedre at vente et år efter gym?  spørger fordi jeg selv brænder for den uddannelse  og hvilket snit søger du ind med?
der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hejhej |
|
|
Julie: Jeg vil virkelig anbefale dig et sabbatår eller to. Det er i år to år siden jeg blev student, og det er egentlig først i år jeg føler mig helt klar til at begynde på uni. Selvfølgelig er det meget individuelt hvor klar man er efter gym, men jeg kan mærke på mig selv at et par års "frihed" har været rigtig godt. Hvis du søger kvote 2, er det jo også ret relevant med noget praktisk erfaring af den ene eller den anden art, og da kan man ikke prale med så meget når man kommer direkte fra gym  Af relevant erfaring har jeg bl.a. 5 mdr med heste på fuld tid, 4 mdr på landbrugsskole og 8,5 måneds arbejde som landmand med malkekvæg - dvs. jeg er faglært landbrugsassistent. Mit snit er ikke højt nok til at komme direkte ind via kvote 1, derfor har jeg søgt via kvote 2 i år, og chancen for at komme ind i år er for mig ca. 50 % - jeg klarede nemlig samtlige optagelsesrunder 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| chdjkhvckdshvks |
|
|
J to the: Som Helena vil jeg også anbefale et sabbatår eller to, men husk på, at du kun må gange dit gennemsnit op, hvis du starter senest to år efter studentereksamen. Jeg ville kun tage ét sabbatår 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| cxbcbxcbxcb |
|
|
Jeg søger p.t. læreplads som Konditor i Århus. Jeg er villig til at vente ½ til et helt år på den rigtige læreplads, og i mellemtiden vil jeg arbejde, spare sammen og evt. udnytte mine kontakter i London, hvor jeg kan få arbejde som ufaglært konditor. Lige nu står jeg og venter på svar fra forskellige steder. For at give dem et skub i den rigtige retning, vil jeg også tage i praktik disse steder. Til januar har jeg reserveret en nyrenoveret to'er på Brammensgade i Aarhus, så jeg håber alt er på plads til den tid, da det skal kunne løbe rundt økonomisk også.
Naphtali Dan - FlavaBC Real bad gyal live ah Brooklyn!
Reggae, Ragga, Rasta
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg starter på |
|
|
TEKO den 1. september 
Mvh Flis "If you take one more step, I'll be behind you and put my foot where yours were first, and if you say one more clever thing, I'll just repeat it and act like I said it first" - VETO
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
Frederikke og Santos (L) |
04-07-2010 12:10 |
|
Numse: jeg kunne selv godt tænke mig at søge antropologi / etnografi når jeg er færdig på gym, men kræver det ikke et vildt høj gennemsnit?? Mener jeg har læst at man skulle have 10 eller sådan noget, et sted...:-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdkjhvkfdshjk |
|
|
Frederikke: Den lå på 9,0 på kvote 1 sidste år og 8,6 på standby. -i Århus. Men sidste år var generelt alle de populære uddannelser med meget høje adgangskvotienter pga. de mange søgende, flere end de foregående år. Tror du tænker på psykologi, den lå sidste år på 10,5 på kvote 1  -i KBH.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søgt uddannelser |
|
|
Christina Buhl Jalousi handler ikke om at være bange for at miste, men om at være bange for at dele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
Frederikke og Santos (L) |
04-07-2010 20:15 |
|
Numse: Det var nok fordi jeg kiggede i København, for der var den rimelig høj, men de er jo som regel lavere i Århus fx. ikke? Jeg ville jo egentlig helst læse i Kbh, da min familie bor på Sjælland og jeg er mest til Sjælland hæhæ, men det kan jeg nok godt opgive så:-P hæhæ, for jeg ved jeg ikke kan få sådan et højt gennemsnit på gym... Men en vildt spændende uddannelse lyder det til! Og psykologi interessere mig også rigtig meget, men hvis det også kræver et rigtig højt gennemsnit der, så er det vidst heller ikke det jeg skal satse på;-) hæhæ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rusuge |
|
|
Stina, nu hvor du nævner det, foranlediges jeg lige til at spørge, hvad man egentlig laver i løbet af sådan en rusuge? 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Søgt uddannelser? |
|
|
Maria: RUS-ugeprogrammet er meget forskelligt fra studie til studie Statskundskab i Århus er "kendt" for at have en vild RUS-uge: 7 dages druk i træk  Men pointen med RUS-arrangementerne er, at man skal rystes sammen med sine studiekammerater Der vil ofte være nogle forskellige aktiviteter såsom sportsdag, nogle forskellige kreative ting, en forsmag på det faglige på studiet osv. Og så er der så byture om aftenen  Jeg synes virkelig, at det var en fed uge! Så glæd jer til det.
Christina Buhl Jalousi handler ikke om at være bange for at miste, men om at være bange for at dele.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hdjyjsjhsjyt |
|
|
Stina: Er din mor ikke også studievejleder på Oldtidskundskab? Bliver lidt sjovt, hvis jeg kommer ind og skal ind og snakke med hende, det kommer jo til at gå op i hest og madopskrifter  Frederikke: Ellers er der mange alternativer, hvor du også har psykologien inde over, bare uden rettet til at behandle psykisk syge  Sygeplejestudiet bygger også på lidt psykologi f.eks. og man harmed mennesker at gøre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Numse... |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hfkjehfjhfkjsd |
|
|
Hun har alle de spændende uddannelser 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg har søgt på HUMBAS på RUC. Regner med at det munder ud i engelsk og kommunikation 
____________________________ Kia; everybody's gotta end up somewhere, I'm just taking my time to get there.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jgdfkgldfgfl |
Bella |
12-07-2010 23:20 |
|
Jeg er lige kommet ind på HG KBH Nord.  Senere vil jeg gerne i politiet og militæret. 
Isabella & Amadeus Hubertus Ponyvinder 2008. Dansk Pony Derbyvinder 2009.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|