|
|
| Når man er ekstremt kræsen... |
|
|
Hej Ænder  Jeg er i den situation at jeg er MEGET kræsen! Hvilket jeg altid har været, men efterhånden som jeg er blevet ældre, er det begyndt at irritere mig voldsomt! Specielt når man er ude at spise, til fødselsdage eller lignende, at man så ikke spiser det man får severet!  Mit største problem er at jeg ikke kan fordrage salat og i det hele taget grøntsager, den eneste grøntsag jeg kan spise er agurk! Desuden kan jeg ikke lide kartofler, også mange andre ting. Det eneste jeg virkelig elsker, er kød  Mht. salaten har jeg nu sat mig et mål, og det er at jeg skal kunne spise det når min sommerferie er slut, men jeg aner simpelthen ikke om det vil få mig til at kunne lide dte selvom jeg spiser det. Så nu er dte jeg vil høre jer kloge ænder om der er nogle der selv er kræsen, og hvad I eventuelt har gjrot ved det? 
» Bianca Hvolbøll (; _______________________ - Med dressurponyen Maestro ______________::::♥ .. ___________fando :'/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eeeeeeee |
|
|
Jeg har førhen ikke kunne fordrage ost og løg. Løg lærte jeg at spise bare iik rå løg. Føj. Ost har jeg lært mig selv at spise, men kun i perioder og små mængder Men har altid kunne spise det på Pizza og ostehapser har jeg os altid kunne spise. Feks på mc d har jeg altid ville ha uden ost løg og sennep nu spiser jeg med.  Feta har jeg aldrig kunne fordrage det smagte jeg i weekenden og det smagte fint nok, iik noget jeg selv ville købe men hvis det var i en salat ville jeg godt kunne spise det.
Min mening ! Lev med den , eller lad være ! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Smag på tingene, væn dig til dem, efter sigende tager det kun 14 dage at vænne sig til at kunne lide noget bestemt, hvis man vel og mærke spiser en smule af det hver dag... Det hjalp ihvertfald da jeg skulle til at 'lære' at kunne lide øl, men det gælder også madvarer (yay champignoner )
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| seks tegn |
|
|
Jeg vil også sige at den eneste ting du kan gøre, er at begynde at spise det Altså salat i sig selv, smager jo af ingenting? Vand måske? Men hvis du skal ha' blade (anden form for salat) så væn dig til at spise det.. Det må da også være virkelig upraktisk ikke at kunne lide kartofler? Vil også sige du burde prøve at spise det, spis det MED kødet så du ikke kun får smagen af selve kartoflen.. Jeg havde også en ven der ikke kunne lide kartofler, begyndte lidt at grine da han sagde det jeg troede han lavede sjov, men øh.. det gjorde han ikke, men tror nu bare det er fordi jeg er så vant til at spise kartofler, at jeg ikke ville kunne leve uden.
- Med den skønneste Ofeigur.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| fuhdyuj |
|
|
Engang kunne jeg heller ikke lide ost, sennep, løg og peber. Det kan jeg godt nu, dog stadig ikke i de vilde mængder, udover løg. Øv kan stadig ikke lide en ostemad xD Og kan ikke lide oliven eller pickles. Men ellers spiser jeg alt  Men tror man vænner sig til det meste efterhånden, som ens smagsløg modnes 
der er ikke noget der er så skidt, at det ikke er godt for noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| iseiseisøøh |
|
|
jeg kan ikke li tomat men hvis det er i det jeg får at spise tar jeg lidt af den, sammen med noget af det jeg rigtig godt kan li, så kan jeg ikke rigtig smage det  jeg var mega kræsen da jeg var mindre, som i at jeg virkelig virkelig var kræsen. efterhånden er jeg blvet altædende og elsker mad så det ryger bare ned når min mave ellers tillader det  men det hjælper at spise det man ikke kan li i små mindre og så med noget man godt kan li, eller skylle det ned med det man drikker til 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjahøhm |
|
|
Uha, kender ikke lige til, hvad man kan gøre ved det... jeg har aldrig haft det problem, jeg kan spise sådan ca. alt Men du lyder godt nok til at være MEGET kræsen. Synes du skal vænne dig til det langsomt, og så husk på, at det ikke er alting, der behøver at smage godt - man kan også godt spise ting, hvis man bare synes de er middelmådige af smag Håber det hjælper.
Rulammet The brain's supposed to be smart but the true wisdom lies in your heart
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kræsen |
|
|
Sjovt du nævner kartofler. Kan ikke selv fordrage dem. Kan ikke mindes, hvornår jeg sidst har spist en  Jeg er også utrolig kræsen. Kan dog godt lide salat og sådan, men ikke kartofler, sauce, kogte grønsager osv. Kød er jeg vild med, dog for det meste kun kylling og oksekød. Kan ikke lide smagen af gris. Spiser sådan set kun pasta og ris. Kan ikke hjælpe dig med dit problem, hvis du vil lære at spise det. Jeg lærer aldrig at spise det, så har lært at leve med det. Derfor må jeg jo spise noget andet, som kan erstatte det. F.eks bulgur osv 
Emilie  - med den sødeste prinsesse'hund!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Kræsen... |
|
|
Jeg har selv været meget kræsen som mindre. Jeg spiste ikke kød, kun kartofler, grøntsager og brød. Det betød, at når jeg skulle have madpakke med i børnhave/skole, måtte mine forældre opfinde et nyt koncept - "salt-og-peber-maden". Det var en rugbrødsmad med smør, salt og peber (temmelig utiltalende og kedeligt, når jeg tænker på det nu ) Når jeg havde veninder med hjem, og vi skulle have frokost, ville de også have salt-og-peber-madder Mine forældre var vist ikke så stolte af, at pigerne efterfølgende gik hjem til deres forældre og bad om at få sådan en mad med på madpakke næste dag. Nu er jeg ikke længere (lige så) kræsen. Det blev vel bedre, fra jeg var 13 år. Mine bedsteforældre mente, at jeg da begyndte at spise menneskemad Nu spiser jeg gerne kød, men ikke i store mængder. Jeg synes da, at det smager godt, hvis det er noget godt kød, men jeg kan sjældent få en stor bøf ned. Kylling og fisk rører jeg til gengæld ikke. Fugl tror jeg egentlig godt, at jeg ville kunne lide i udskåret tilstand, fx på en pizza e.l., men jeg bryder mig simeplthen ikke om at spise fugl. Måske det hænger sammen med, at jeg i det hele taget ikke er så glad for fugle, når de kommer flyvende og bare går rundt i nærheden af mig. Det samme er med fisk, men det skyldes nok, at jeg synes, de er sådan lidt ulækre, slimede eller skælagtige, når man ser dem, og det er så ikke noget, jeg har lyst til at sætte tænderne i 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| svarsvarsvar |
|
|
Tag en tur på højskole(/efterskole) - SÅ bliver man pludselig altædende! Jeg har også altid været overdrevet kræsen, og specielt i forbindelse med varme grønsager - altså eksempelvis retter med tern af peberfrugt, blomkål, rødbeder, osv - Men altså, man lærer ret hurtigt, at vil man spise er det det der bliver serveret, ellers må man en tur til grillen, og det har hverken kroppen eller pengepungen ret godt af i længden. Så man lærer at spise hvad der bliver serveret - og opdager at nogle ting faktisk er ret lækre, selvom man var overbevist om, at man ikke kunne lide det. Jeg kunne ikke fordrage nogen form for varme grønsager, ikke engang mine ærter eller gulerødder måtte være kogte, nej alt skulle være råt - men nu spiser jeg alle grønsager med stort velbehag, faktisk laver vi ikke en eneste ret herhjemme uden grønsager i længere. Det eneste jeg stadig ikke kan fordrage er tomater og ost (alm. skæreost). Men ja, det eneste der er at gøre, er at begynde. Start med at kunne spise salat i en kebab/burger eller lign., gå så over til at spise en med mere og mere salat og til sidst vil du formodentlig kunne spise det med en gaffel. Så var det for mig, da jeg i tidernes morgen (da jeg var 10 eller lign) lærte at spise salat. Ellers lav den, som mine forældre altid brugte da jeg var lille: "Jamen hvad så hvis du en dag blev inviteret ind til dronningen og skulle spise xxx(indsæt selv det du ikke kan lide), ville du så heller ikke spise det?" - Det havde absolut ingen effekt, da jeg var yngre, men den dag i dag bruger jeg lidt tanken bag det, når jeg generelt er ude at spise ved folk, som man ikke vil skuffe, fordi man ikke vil spise deres mad - eksempelvis de gange jeg har couchsurfet i diverse lande, eller haft couchsurfere boende her. Når folk gør sig den umage at lave mad til dig, spiser du det (ellers lærer man i hvert fald at sætte pris på det, når man flytter hjemmefra )
Don't imitate, innovate ! "Venner er som stille engle, der løfter os op, når vores vinger har problemer med at flyve"
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heej :) |
|
|
Det er et spørgsmål om tilvænning.. Jeg havde det på samme måde engang.. Jeg spiste intet, salat, kartoffler, kød. Kun brød. Men i en periode på 2 måneder hvor jeg blev tvangsfodret lærte jeg at spise en masse forskelligt, fordi de ting jeg ikke spiste havde vitaminer som jeg havde brug for, blev det altså bare stoppet i hovedet på mig.. Ikke at jeg opfordre dig til at gå samme vej med tvang, men på samme måde lære at spise forskellige ting.. 
*Camille*
Min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man er ekstremt kræsen.. |
|
|
Så tager man sig sammen, og begynder at spise det man ikke kan lide. Man kan komme til at lide (næsten) alt, ved tilvænning. Smagsløg fornyer sig tit, og hvad du måske ikke kan lide idag, kan du måske lide om 14 dage..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| madmadmad |
|
|
Jeg var også selv utrolig kræsen engang. Så flyttede jeg op på en skole, hvor vi fik varm med hverdag, det var for det første lidt pinligt og for det andet, bliver man så utrolig sulten, hvis man ikke spiser frokost, hvis man er så kræsen  Jeg vænnede mig bare stille og roligt til at spise det, som blev serveret, hvis det var noget, jeg ikke kunne lide, så tog jeg bare lidt mindre af det, og vænnede mig til smagen Nemt at sige - svært at gøre, men det er ganske effektivt! Jeg er i hvert fald altædende i dag  Ellers kan man også fiske lidt diskret 
o Statsministeren o x Emmelie & Max x l Smil til verden og verden tror, du er en lalleglad idiot l
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kræsen.. |
|
|
Mine råd er nok ikke så gode eftersom jeg er altædende.  (udover rødbeder ) Det er hjernen ikke smagsløgene der bestemmer hvad du kan lide. Så måske skulle du bare tænkte at du kan lide det også spise små mængder over længere tid? Måske vænner du dig til det. 
Intet udstyr erstatter god ridning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| santos |
| Forfatter:  |
Frederikke og Santos (L) |
| Dato:  |
04-07-2010 12:20 |
|
hahah søde Bianca Din stakkel... Det problem har jeg aldrig haft, jeg spiser som du nok ved stortset ALT hihiihihihi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
| Forfatter:  |
Cille Raahauge *Søger lånehest* |
| Dato:  |
04-07-2010 19:38 |
|
Min familie og jeg rejser meget har derfor været tvunget og nød til at kunne spise alt - næsten alt - mad... Noget af det har været mere spændende at smage end andet dog er der også noget jeg ikke kan lide... - Champignon / svampe - Rødt kød - Lever/hjerne/hjerte Jeg spurgte mig selv HVAD er det ved de forskellige ting som jeg ikke kan lide og hvorfor kan jeg ikke lide dette... Champignon / svampe: kan jeg virkelig godt lide smagen men ikke fordrage konsistensen!!! Rødt kød: tanken om blodet i kødet, smagen af 'blod' og typen af kød som er rødt. Lever/hjerne/hjerte: igen konsistensen kan jeg ikke fordrage! det er så svampet og ulækkert synes jeg! Hvis du nu virkelig sætter dig for at du vil lære at spise det så tror jeg også du kan  Tænk over hvad du ikke kan lide ved det og hvorfor... grønsager smager så forskelligt og virkelig godt efter min mening  Spis lækkert så skal det nok smage godt  Held og lykke med dit sommer projekt og husk at dine smagsløs ændre sig så derfor kan du godt i perioder lide noget og ikke lide noget 
¤ Cille Raahauge ¤ - Søger Lånehest, se annonce - Lækker spring pony til salg! LA-MB spring, LB dressur, kat.1 fra 2001 Klik her! eller Klik her!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|