Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Ridebukser (Hjælp) !
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 15:47

Hej.

Jeg skal ud og købe nye ridebusker..

Men Aner ikke hvad jeg skal købe med hensyn til, mærke Pris Osv.

Så, fortæl lidt om dine ridebuker Ang. pris, mærke, og kvalitet.

Og sæt meget gerne et billede ind af dem.

Håber der er nogle heste tøser der ville hjælpe mig :)

//Anne Sofie

Ånder for heste!

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 17:20

Nu rider jeg ikke mere, men i sin tid bestod alle mine ridebukser stort set kun af mærket Pikeur. De er af super god kvalitet, det mærkes tilgengæld også på prisen.

Det er meget muligt at de ligger på omkring de tusind.

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 17:42

Jeg har ligeledes Pikeur De fungerer rigtig godt for mig - har erfaret at ridebukser ikke er det sted man skal spare

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

dgedeter
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 21:47

har et par pikeur til 1000 kr. og syntes ikke de er så vildt fede igen de er sådan meget tynde i stoffet - til gengæld kan man ikke se de slidt overhovedet, og de har holdt rigtig godt intil videre = gode bukser.

mine yndlings er desværre lige gået i stykker efter omkring 5 års brug. det var nogle catago der var sat ned til 500 fra 1000.

kunne rigtig godt tænke mig et par kingsland da de har super fede designs - det bare lige på den forkerte side af 1000.

men syntes de bukser til omkring 500-700 kr er fine -har bare svært ved at finde nogle til den pris der sidder ordentligt, så jeg finder altid kun ridebukser på tilbud.

:: Radise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  07-06-2010 22:44

Jeg har også 3 par Pikeur. Dem kan jeg virkelig anbefale dig. Men de fleste modeller ligger altså et stykke over de 1000.

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser.
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 10:15

Jeg rider med Pikeur, og det gør jeg af den simple grund, er det simpelthen er nogle af de bedste ridebukser man kan få (efter min mening!) De sidder perfekt, er af utrolig god kvalitet og så er de heller ikke helt grimme :b

Mine kostede vidst nok lidt over 1000, men som Sofie også siger, har jeg erfaret, at man ikke skal spare penge på ridebukser, for det kan altså bedst betale sig i længden at købe nogle i ordenlig kvalitet.

Jeg rider næsten hver dag, og mine Horze holdt kun i et halvt år - så kunne skindet ikke holde mere :b

Men Pikeur kan helt klart anbefales !!! Jeg elsker dem! :b

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn ..
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 18:17

** Bonus spørgsmål!! **

Jeg har været på udkig, hele Roskilde dyreskue rundt (Stortset ;) ) og synes ikke jeg kunne finde nogle ridebukser som sad godt??

Hvis du har nogenlunde de samme mål som mig må du meget gerne svare hvilket ridebukse mærke du bruger, og i hvilken str. :-)

Jeg er 158 høj (=korte ben) og er en blanding af 36-38 i H&M bukse str.

((De ridebukser jeg har nu, er nok vokset til mig. De er fra Catago og str. 158. Da jeg prøvede en rigtig str. 158 kunne de sku ikke lukkes. :P Meen No hard feelings. ))

- Louise R

" Hvis folk er glade, er det deres egen skyld.

- For der er sku nok at være ked af! "

*Didrik min Trolde'bolle?!*

Jeg elsker dig <3

( And miss you more than ever :'/ )

0
0
Svar på denne tråd

Hmmmmm
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 20:20

Jeg er mest tilfreds med de ridebukser med helskind.. Og så skal stoffet være lidt tyndt, ikke for tykt og 'tungt' - specielt ikke i sommermånederne.

Jeg anbefaler (mærker): Horsehead, CRW og Strong Horse.

Jeg kan godt være lidt nærig, så max 4-500 kr. for et par ridebukser. Det er jo ikke ligefrem busker til det fineste brug.. :)

// Rejen

Meat is Murder!

0
0
Svar på denne tråd

hehheeeh
Forfatter: 
Dato:  08-06-2010 21:26

Flere par ridebukser til over 1000 kr. stykket...?

Nå, men jeg har et par m. helskind til stævner og et par med knæskind til hverdagsbrug. Dem med knæskind har holdt i mange år, de kostede vist 400 kr. eller lidt mindre.

Bruger ikke det vilde på den slags :-)

- Rulammet

Nu med skøn og dejlig hisk som part

DK støtter grusom delfinnedslagtning i Japan

Skal det ændres? Klik HER

0
0
Svar på denne tråd

pikeur
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 08:31

jeg kan også kun sige Pikeur

jeg bruger 72 i pikeur hvilken svare til en 36 som er den midste størrelse du kan få fra pikeur.

modellen er Lugana

mine 3 par har kostet 1500, 999, og det sidste par var en gave, men tror det også har været omkring de 1500 kr.

de midterste var på tilbud i Herning sidste år.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

pæloiuhyg
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 12:04

nårja det skal vidst lige tilføjes at jeg kun køber med fuldskind :)

:: Radise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic
www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

Pikeur
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 12:26

Simpelthen de bedste der findes, også selvom de virker tynde i stoffet

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 14:02

Nu til jer der er "nærige" med ridebukser, og ikke bruger så mange penge på dem - det gjorde jeg heller ikke engang - dvs. da jeg red pony. Der var de billige heelt fine Men da jeg kom op på hest fik jeg simpelthen slidmærker/gnavsår i knæene af dem.

Så nu er det pikeur eller noget tilsvarende - går ikke så meget ud fra mærket, men man kan jo mærke 100% om det er noget der er noget værd bare ved at føle på stoffet/skindet.

Har engang redet stævne i billige hvide ridebukser (som havde fungeret fint på ponyen). Allerede efter første klasse kunne jeg mærke de generede i knæet, men der var altså opvarmning og en klasse mere tilbage Da de kom af senere på dagen var det bestemt ikke noget kønt syn, og det tager SÅ lang tid før det heler igen.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med back 2 back?? Er det godt?
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 16:25

Tak for alle svarene.

Har kigget lidt på mærket back 2 back, da jeg syntes det er et kvalitetsmærke, men alligevel ikke for dyrt (Dvs. ikke omkring 1000 kr. men minder Cirka. 500-600 kr.)

Er der nogen der har erfaringer med det mærker?

Ånder for heste!

0
0
Svar på denne tråd

Back 2 back
Forfatter: 
Dato:  09-06-2010 22:33

Jeg har lige pt kun back 2 back ridebukser, med fuldskind, og synes de er rigtig behagelige. Sidder også rigtig godt :)

MVH Jette

Kan du ikke se det smukke ved Fjordheste?

Så trænger du godt nok til briller!

Med Fjordbassen Aladdin og Shetlandsponyen Hannibal <3 <3

Elsker jer

0
0
Svar på denne tråd

Ridebukser (Hjælp) !
Forfatter: 
Dato:  10-06-2010 10:20

Jeg red også med Back 2 back, dengang jeg red. Begge par var med fuldskind, og de holdt fuldt ud de 3-4 år jeg red. De er stadig i god stand, og ligger nu i skabet og samler støv :):(

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  13-06-2010 14:18

Jeg er 160 høj, og bruger ca str 36, nogen gange 38 i bukser :)

Jeg har Pikeur ridebukser som mine absolut yndlings! De er bare super..

Ellers er jeg super glad for nogen ridebukser fra Heri, tror det er Heri der laver dem. Inden i buksekanten står der: Strong horse . (?)

De koster ca 500,-, men de fnulrer også lidt i skindet. ud over det er de helt okay til prisen, og de er også rigtig pæne og sidder godt :)

Så dem vil jeg foreslå til dem der ikke lige kan eller vil fyre 1400,- af på ridebukser :D

>> Isabella & Mr. Malle <<

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider