Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Vis jeres heste.
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 08:54

Nu har der været så mange indlæg med billeder af de smukke ænder herinde - Er det ikke på tide, at folk viser billeder af deres skønne heste? (Halvparter osv. er selvfølgelig også velkomne)

Så smid et par billeder og fortæl lidt om jeres kære dyr :)

Jeg kan starte:

Han er en snart 8-årig vallak efter Carano. Han bliver primært brugt til dressur, hvor han går LA1/2 - vi debuterer på distriktsplan om to uger :)

Desuden rider min træner øvelser til M-klasser på ham til dagligt, og planen er, at han skal ud og gå nogle M-klasser efter sommerferien.

Så er der Rocky-drengen:

Min 24-årige araberdreng. Han går primært skridtture i skoven :)

Så smid da nogle billeder, så vi kan se alle de skønne heste på JHN! :)

Christina Buhl

Jalousi handler ikke om at være bange for at miste,

men om at være bange for at dele.

0
0
Svar på denne tråd

Mine....
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 09:05

Surprise:

18 år

Hoppe

Gået lb-la dressur, la-mb spring, enkelt military klasse, ponygames og handicapridning

Mangoley:

19 år

Vallak

Går la dressur, lb spring og cnc80-90 military

Efter Manstein

Nørremøllehøjs Calano:

3 år

Vallak

pt. foldbums og under tilridning

Efter Cajus

Det var min lille flok...

Ridehal/bane ved rådved søges

Hvorfor har vi ingen problemer med at huske

hver enkel lille detalje af hvad vi har oplevet,

men kan ikke huske hvor mange gange

vi har fortalt det hele til samme person

0
0
Svar på denne tråd

hej lille tulipan..
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 09:07

Det her er Sylle, min part som er halv fuldblod halv islænder og en rigtig dejlig pony! ;D

Sille med part på Sylle.

jeg bliver aldrig voksen - jeg lærer bare at lade som om i andres samvær. (o;

- FLOTTE DERBY RIDESTØVLER SÆLGES! -

0
0
Svar på denne tråd

cox er dejlig
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 09:34

Jeg har en dejlig fjordheste vallak på 6 år, bliver 7. den 22. maj :) Han er efter Valdar Halsnæs som far og Pelle Halsnæs som morfar

Som dressur

Som spring

Malene Dolleris

Cox Tidselbjerg

FUS 11/12

stolte som få, stolte som få, stolte AGF i hvid og blå <3

Det er sjovt at tage fjordhest alvorligt

Wintec 500 dressur sadel med cair, 16" sort 1 år gammel sælges

0
0
Svar på denne tråd

Dapoll OX
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 10:52

Jeg har 2 kære araber vallaker på hhv. 4-5. Vi starter med Dapoll som er den jeg har haft længst og kun er min :)

Han er 5 år

ligeomkring pony mål, går pt. lc dressur og er ikke ind sprunget.

Han er avlet på Calbar Arabians og er efter champen hingsten LM Polaris, og har utallige halv søskende som vinder dvs. forskellige dressurtitler og show resultater.

Dapoll har en stor fremtid foran sig og vi håber på at han lever op til hans far og søskende ;)

Dapoll er derudover det største nussehoved i hele stalden (som pt. nok består af 200 heste ) hihi

Herefter har vi CA Psytan, som skal være min mors kommende distance hest. han er 4 år og er efter en stor legende Psytadel som har utallige show resultater og avler føl der bliver champions efter champions.

jeg har desværre ikke nogle nye billeder af Psytan :(

Catrine Nalepa Jensen & CA Dapoll OX !

Bedste fremgang i 2008 på JHN

0
0
Svar på denne tråd

svar svar svar
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 12:56

Sikke nogle dejlige heste i ejer alle sammen.

Nu skal i se mine

Stald Kiels Krønike, årgang 2005. Hun måler lille-hest, og er en skøn selvstændig hoppe. krønike er efter Tippe Halsnæs og Max. Hun fik føl sidste år:

Nu er hun under tilridning og har startet hendes første stævne - men mange flere kommer ude i fremtiden. Hun skal kåres i fjordheste avlen danmark til sommer:

Næste hest er Liva Halsnæs. Hun fylder 4 i år, er ud af prima afstamning, og venter sit første føl om en lille måned. Hun er efter Denna Halsnæs og Granit Halsnæs. Hun er ifolet med Glibings Ajs. Liva skal desværre sælges i løbet af sommeren:

Rosinen i pølseenden er vores nye plag, Emillion af Brødsgaard. Emillion er netop fyldt et år. far : Doaitsen 420 Mor : Sterhoppen Tjitske F.

Nanna Hyllested

Stald Kiels Krønike

Liva Halsnæs

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 15:59

Jamen så må i jo også hellere se min hestepige, som jo egentlig ikke er min, men 'bare' en jeg rider

Hun hedder Robiane-Elmbo, er 13 år gammel, 169 cm høj og efter Robin/Picasso. Jeg rider LA2 på C-plan på hende.

Det er desværre efterhånden ved at være gamle billeder, men det må i leve med, for har desværre ingen fotograf ;)

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 16:53

Her er Lucky Lurito DM som jeg rider og passer stort set som min egen venligst sponsoreret og hjulpet af ejer :-D

Han er en 4 års DV'er efter Lucky Light og Andiamo. Han går dressur på ca. LC-LB niveau og springer også lidt udenfor kategori ;-) Han skal debutere i sit første dressurstævne på lørdag i LD1 og LC1 :-)

Rikke & Lucky Lurito DM

0
0
Svar på denne tråd

casiacasia
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 17:46

Her er min DV Casia, hun er efter Cajus. Hun er ikke nået så langt, men vi er ved at komme lidt igang :)

FREJA.med casia

amina r.i.p 20/11 2007

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 17:58

Rhapsody.

Line & Rhapsody

0
0
Svar på denne tråd

allalalallala
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 18:55

Fenja

Douglas' Ismo

Thorups Manilla

- Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Vis jeres hest(e)
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 19:22

Browny Star :

Quick Latin :

(ikke mig der rider her)

*Nathalia & Browny star*

..Øvelse gør mester..

0
0
Svar på denne tråd

mmmmmm
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 19:34

Lækre heste! :)

Jeg har stadig min pony som jeg har haft siden jeg var 12 år ;)

Chester hedder han, han er fra 96'.. han er et rent gadekryds:)

Trine Pilgaard
med Chester

Hvid kælen marsvineunge, han, gives væk til godt hjem,

evt. med bur.

0
0
Svar på denne tråd

djjdjddjdj
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 20:07

Rebecca og jeg.

(ja hun rækker tunge her)

Emma BB

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 20:13

Hov hov Sofie, jeg vil gerne være fotograf :-)

Og når ja, jeg har denne prinsesse i stalden..

When do we stop existing and start living?

- Celeste Liva

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 21:49

Du kommer bare Nynne!

- du skulle ha været der med et kamera idag, den var suuuuuper :b

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

lålålålålå
Forfatter: 
Dato:  04-05-2010 23:15

Jeg har pt. tre hestebasser under mine vinger :D

Først og fremmest er der Mimira, min part gennem mere end 2½ år. Hun er en Hollandsk Varmblod, med et fantastisk sind. Har brugt lang tid på at gøre hende afslappet og lydhør under rytter, og nu er hun bare en drøm! Hun er bestemt min soulmate i hesteform :D

Og så er ingen uge i øvrigt kedelig med hende, hun er ret fjollet til tider ;)

Og nå ja - hun er født med en bule ind i panden :D

(billeder i kronologisk rækkefølge fra forrige år og til nu)

Udover Mimsen er jeg begyndt at træne og tilride en Araberhoppe, som har været udsat for, hvad skal vi kalde det, ikke-særlig-hestekyndig behandling gennem sit liv. Hun er 9 år gammel og rå. Da hun ankom hos sin ejer Lone i efteråret kunne man slet ikke komme til hende, og hun lignede noget der var løgn.. Jeg overtog træningen af hende for en-to mdr siden, og hun er bare en stjerne! Har været oppe og ligge på ryggen af hende osv nu :)

Hun var i fol, og i går nat fik hun det dejligste, men svage, lille hoppeføl <3 I starten ville hun ikke kendes ved det, og lillepigen var jo meget svag, så vi var godt nervøse. Efter et hårdt første døgn, hvor jeg tilbragte MANGE timer i boksen som barnepige ;), er hun nu sikker <3

Her er de to smukke vidunderpiger, som på meget kort tid har fået en utrolig stor plads i mit hjerte:

Og af lillepigen:

Hoppens navn er Baziza OX og føllets er KG Ksarvina (tror det var sådan haha) Charm OX. Hun er efter Charmoulix :)

-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd

llllllllllllllllllll
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 12:04

Her er min allerbedsteste dreng, vi har 4 år på bagen sammen nu :)

Simpelthen den mest fantastiske hest, vi hår nået så meget på vores 4 år :) Min allerbedste ven.

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

Tralala
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 12:25

Her er min skønne hest:

Hendes navn er Ja'thopa. Hun er ren OX araber og er efter The Promise (The Minstril x El Thay Tohfa) og ud af Epicha (Epi x Ruscha).
Hun er halv egypter, og derudover er hun et mix af polske, spanske og crabbet linier.

Hun bliver 4 her om en månedes tid, og hun er i fuld gang med tilridningen, som går over alle forventninger.
På tirsdag skal hun til bedækning, hos en læækker araber hingst, som hedder Said El Dine. Så der forventer jeg at få en lille føllebølle ud af det, og helst en pige. ;)

Derudover skal hun vises på araber show i slutningen af juli, også håber jeg at kunne starte hendes stævne karrier derfra. :D

Simone & Ja'thopa OX
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Ja'thopas Hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 14:14

Vi har en lille bunke heste.

-Som altid bliver rigtigt navn og afstamning ikke nævnt :)

Alle, foruden om en, er dog svensk varmblod.

11-års Hingst

Springer S.

Hoppe på 9 år.

Springer M

Vallak på 7 år

Springer L-M

-Disse 3 heste er søskende. Hingsten og vallaken er helsøskende, hoppen har en anden fader.

Så har vi en 2-års efter før viste hoppe.

Desværre har jeg ingen nye eller fine billeder af hende.

En 1-års efter før viste hingst, har vi også.

Hun er min øjesten og derfor lidt ekstra billeder af hende :D

I stalden står også en 13-års hoppe, tidligere S-springhest - skal nu overgå i avlen. Jeg rider hende, indtil hun skal tilbage til ejerne.

Den sidste hest har jeg ingen billeder af - men hun er stamhoppen på 21 år. Moder til de 3 øverste, henholdsvis mormor og farmor til nr. 4 og 5.

Det var så hvad vi har i stalden :)

Live your life to its fullest potential...
Mor til Oscar 18-09-09

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 15:59

Jeg har en bette fjordheste/araberblanding på 9 år 150 cm, der hedder Max. Vi har kendt hinanden i 4½ år nu, og der er ingen der aner, hvor han kommer fra.

UPS ...

Emmelie
Smil til verden, og verden tror du er en lalleglad idiot
Med Skønne Max

0
0
Svar på denne tråd

eheheehe
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 16:23

Nej, hvor bliver man altså misundelig

- Rulammet

Nu med skøn og dejlig hisk som part

DK støtter grusom delfinnedslagtning i Japan

Skal det ændres? Klik HER

0
0
Svar på denne tråd

Foxy..........
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 19:55

Jeg har part på den dejlige pony, Foxy.

Han er en gammel dreng på 26, men trives fantastisk, og der kan sagtens komme masser af krudt i ham, under en galop på stranden, eller på springbanen..!

Jeg har redet ham snart 1 1/2 år...

Billede

Stævne på Allerupgaard, d. 25 april 2010 (begge billeder)

Billede

Wruuum ^

Det var så lidt og den dejlige dreng ;D

M.V.H. Jasmin

FOXY

0
0
Svar på denne tråd

fefeewewerw
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 22:19

Jamen så vil Jagt og jeg da også være med.

Stald Kiels Jagt er min superskønne fjordheste-vallak på.. 5 år må han være efterhånden. :D Jeg har haft ham siden han var 3 og nytilredet - og jeg vil ikke bytte ham for noget i verden.

- Jagt når han er allermest charmerende. :P Ingen kommentare.....

Kalløh (-:

- med stjernen Stald Kiels Jagt

0
0
Svar på denne tråd

mine heste.
Forfatter: 
Dato:  05-05-2010 23:34

Vi starter med Lucky - mit absolutte et og alt!

Lucky blev brugt som ultimativ allround pony. Han sprang med super teknik og gejst, og han gik dressur for de letteste hjælpere og for ham var det fedeste i verden, en tur i naturen, allerhelst med god fart :) Han lærte mig alt, fra at jeg kun kunne sidde på en hest, til at kunne ride. Jeg savner ham hver eneste dag. Han var ikke "bare en pony," han var og er stadig verdens allerbedste

pony. Ham vil jeg aldrig glemme <3

R.I.P skønne pony!

Så er det Markus - mit absolutte hjertebarn!

Markus er ubeskrivelig. Han er ligesom en lille dreng som har fået alt for meget cola og alt for meget sukker! :D Altid kæk og glad, ikke på den stressede måde, men mere som jeg-kan-ikke-sidde-stille og jeg-skal-vide-alt agtigt. Stor personlighed, og finder sig ikke i hvadsomhelst. Han er på ingen måde uopdragen, han er bare evigt positiv. Han kan altid redde en dårlig dag med sit blide væsen og positivitet. Han er virkelig verdens skønneste hest, en rigtig supermule! :)

Line og Markus.
-tag jer i agt for dværgfolket B)

蛋糕
(Kage)

Startrekk Espaniola, 17,5" (men med kort anlægsflade) sort sælges. Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 09:47

Spring-giraffen alias Lindegårdens Quickstep er en 6 års DV-hoppe, jeg har i ridning med henblik på salg. Hun er efter Bøgegårdens Quattro/Bøgegårdens Lantano/Lucky Light og ud af en præstationshoppestamme, der tæller flere elitehopper.

Redet siden januar og snart startklar i LA-dressurklasser. Er netop begyndt indspringning med rytter, løsspringer overbevisende og med super teknik.

I må desværre nøjes med et enkelt snebillede, fotografen har ikke været forbi for nylig :(

Dejlig springbetonet DV-hoppe sælges

6 år gammel, 172 cm i stg.

Skriv for mere info

"In the end, it's not the years in your life that count.

It's the life in your years."

Abraham Lincoln

0
0
Svar på denne tråd

Svarsvar
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 19:44

Voodan. 14-15 år gammel elevhest der opfører sig som en 4-årig. Startet en enkelt gang i LA1 dressur, men er meget dygtig taget i betragtning at han er elevhest. Genstand for mange smil og tårer :P

Voodan

I love you, I swear that's true

I can not live whitout you

Nu næsten voksne og følsomme xD

0
0
Svar på denne tråd

vores....
Forfatter: 
Dato:  06-05-2010 21:18

Sizze Bredager

Sizze er 13 år. Hun er efter Sarnau Venture og mf. Allegro.

Hun er kåret i hovedstambogen i DSP og er B-pony i dressur. Startet til og med PRM med placeringer

Jeg fik Sizze, da hun var 8 år og jeg var 12 år. Sizze har givet mig så mange dejlige oplevelser og minder. Hun er heldigvis stadig min.

Kærsholms Chapmann

Chapmann er "min" storhest som jeg fik den 17.01.10. Han er en dejlig DV vallak på 11 år og er efter Churchill. Mf. Corlando. Han har før jeg fik ham gået til og med La4 med sin ejer.

Vi har indtil nu startet la1-la3-la4 og La5 med placeringer

Snerle:

Min første pony som jeg fik da vi begge var 5 år og som jeg nu har været den heldige ejer af i 12 år. Hun har en meget speciel plads i mit hjerte. Jeg rider ikke selv Snerle mere. Hun bliver nu redet af min lillesøster på 9 år.

Snerle og jeg startede op til lb klasserne i dressur og spring. Snerle er ½ welsh mountain og ½ fjordhest

Filur:

jeg fik Filur da han var 7 år gammel og jeg var 8 år. Jeg har nu været den heldige ejer af ham i 9 år. Filur har givet mig mange gode oplevelser og mange vilde rodeo turer. Vi har startet mange dressur + springstævner sammen med mange placeringer. Filur er nu legeonkel for vores hingsteplag

Hyldtoft´s Kika Bredager

Vores dejlige 3 årige DSP hoppe. Kika er efter Siska Bredager og Vasehøj´s Kashi. Mf. Møllegårds Sinalco.

Vi købte Kika da hun var 2 ½ måned gammel. Kika skal kåres i år og skal rides til

Hyldtoft´s Passion.

Passion er vores dejlige hingstplag på 10½ måned. Han er ½ bror til Kika. Han er efter Siska Bredager og Triple Trees Prince Perfect. Mf. Møllegårds Sinalco.

Hilsen Betina og de 5

dejlige ponyer

Snerle - Sizze - Filur- Kika - Passion.

Nu også med hesten: Kærsholms Chapmann

Vinder af JHNs Championatliste Dressur Kat. 1 i 2008 og 2009

0
0
Svar på denne tråd

llllll
Forfatter: 
Dato:  08-05-2010 19:51

Aktiv Junior som jeg rider LC LB på ;)

Og Baron, som jeg godt nok lige har byttet ud, men som jeg rider for for en indtil den bliver solgt:

Og så Jackie som Baron er blevet byttet ud med, som jeg også rider fordi den skal sælges og lige trænes op ;)

Mille Guldbjerg

og

Aktiv Junior

SUPER 1'er spring pony til salg!

0
0
Svar på denne tråd

lalalala!
Forfatter: 
Dato:  16-05-2010 19:50

Ak ja så må det vidst også være min tur!:D

Her er min lille Appaloosa, som jeg købte 1 August, sidste år.

Han er 5 år og ca 1,48 høj, han har gået nogle få spring stævner og 1 dressur stævne, men lige nu står han desværre stille pga kodeledsforvridning (staves)

Inden han kom til vores gård som rideskolehest. Havde han stået på en mark i 3-4 mdr uden mad, og derfor kan man stadig ikke komme helt ind i boksen hos ham, jeg købte ham efter han havde stået der i ca et halvt år. Og har nu haft ham næsten et år:D

Og jeg elsker han over alt på jorden!!!!!

Lidt dressur stævne:D

Billede

Lidt spring.

Det skal dog lige siges at dette er første gang jeg ride på ham, han var rideskole pony dengang.

Billede

Og lidt fra Folden:D

Billede

Nu med egen prikket pony:*

Fandt ud af at et eller andet var galt, da selv min usynlige ven, ikke ville lege med mig.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider