Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

ny pony! -billeder :)
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 17:58

Hej ænder

Så har jeg fået ny pony i ridning.

En dejlig 4 års hoppe, Bakklys Ariel, mere ved vi ikke om hende.

Hun er tilredet men langt fra færdig!

Så ih og åh, jeg glædede mig til at komme igang med hende, men jeg starter ud med at forstuve min hånd(ikke ved ridning, men noget andet) så Sissel(Team Toss) har overtaget ridningen, imens jeg pænt må stå i midten og kigge på :( ..

Jeg regner dog stærkt med snart selv at være klar!

Hun kan jo ingenting, og går ikke helt stabilt, hun er jo kun 4!!

Nyd billeder, jeg gør opmærksom på jeg godt ved sadlen ligger lidt langt fremme :)

Mutti her, oppe med forstuvet hånd, dog kun i skridt :(

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

o9uyufufu
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 18:22

BEMÆRK!!

nu ved jeg jo at mange skal tit gøre sig kloge på unge ponyer/heste som ikke må være for samlet osv. jeg vil bare lige understrege, at det hvor hun går med hovedet er heldige billeder, for hun går og svinger en smule med hovedet. så derfor er det altså IKKE meningen hun skal være så kort i halsen. jeg har kun redet hende de 3 gange, og hun er bestemt ikke nem, så helst ingen kommentare til dette, da vi ER klar over det.

og ja, jeg ser pænt stor ud, men kan fande heller ikke være i den sadel eller de små bøjler, haha :D

Sissel aka Tiss

med DSP-skønheden Barrichello.
uden Joy Salina, Jackie & Toscha.

I will to the top.

0
0
Svar på denne tråd

fin pony
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 18:44

hvor ser den fin ud

Team Rønnebjerggård.......

0
0
Svar på denne tråd

meplwjkåoew
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 18:48

og ja, sissel har helt ret! :)

(hun er rytteren)

-SISSEL?! IKKE KRITISERE BØJLERNE! ;)<3

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

sdfsdf
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 20:44

Nu skriver jeg min helt ærlige mening..

Det første jeg tænkte da jeg så billederne var at den pony, får da en lidt dårlig start på sin ridekarriere.. Sadlen ligger ALT for langt fremme, og det er mig en gåde hvordan I har kunnet ride med den? Følte I ikke at I sad helt oppe på nakken af den?

Men ellers en lille og rigtig lækker hyps, som jeg glæder mig til at se flere billeder af, med en saddel der ligger der hvor den skal ;) !!!

-Bolero1

- Valhallas Bolero & Gismo Silk

0
0
Svar på denne tråd

mwellæfwemflewæ
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 21:12

hvordan det føles mm. kan jeg ikke lige sige, var ikke oppe på hende i mere end 5 minutter.. vi kan ikke rigtig ride med andet, da det er det ejeren har taget med til hende :)

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

AVVVV...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:06

Du siger at det er ejeren der har taget sadlen med til hende, men er du ikke stor nok til at fortælle ejeren at den slet ikke passer hesten. Det der ender ud i en masse rygproblemer....!

Jette Nielsen

Med hesten

Nazal

-

Og katten

Carl

0
0
Svar på denne tråd

gkrepokgepogpor
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:23

rolig, ejeren kan nok godt se det og jeg har sagt det til hende!!

også kan jeg jo ligesom ikke rigtig gøre mere. :)

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

erwerewr
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 22:23

omg.. :D

Ejeren har sendt sadlen med til denne pony, den er vandt til at gå med den, og den er sikkert tilpasset hende. Ja, det ligner den er gledet lidt frem, og Line har også skrevet hun er opmærksom på dette. Sadlen er dog ikke gledet MEGA meget frem, men hvis i ser ponyen "uden" tøj på, kan i godt forstå hvorfor det ser sådan ud. Hun har absolut ingen muskler, er utrolig kort over ryggen, og er ret tynd. Sådan en pony kan man altså ikke finde en sadel som passer.
Men når det så er sagt, så er sadlen heller ikke gledet så meget frem, som det måske ser ud til. For hun er bare så utrolig kort henover ryggen, også fordi jeg og sadlen er så stort, så kommer det nemt til at se ud som om, at sadlen ligger alt for langt fremme.

Men hvis sadlen er det eneste i kan komme i tanke om at skrive om, så tror jeg faktisk Line hellere vil have i lader være :-) for som hun også selv har sagt, er det altså bare en hun har i ridning, fra en hestekyndig avler/ejer. Hun har så sendt udstyret med, også kan Line jo kun regne med det er tilpasset den.
Og når det ikke er værre med sadlen, så går det hele nok!

Sissel aka Tiss

med DSP-skønheden Barrichello.
uden Joy Salina, Jackie & Toscha.

I will to the top.

0
0
Svar på denne tråd

billeder...
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 23:10

At ponyen er vant til at gå med den retfærdiggøre vel ikke at den fortsat skal gå med en sadel som ikke passer? Man kan jo slet ikke se hendes skulder..

Hvis ponyen er så tynd og muskelfattig kan jeg slet ikke forstå at man vil sætte sig op på den, slet ikke når man måske er lidt til den store side.. Ponyen er jo ikke særlig stor, og i og med at den ikke er mere end 4 er den jo heller ikke ordentlig færdig i kroppen..

Det er lidt syd at se at dens spytkirtler bliver most helt sammen. Jeg er ikke tilhænger af jeres form for ridning men i har begge vist noget som er langt pænere end dette..

At de ting i har skrevet bliver kommenteret må man jo forvente når man lægger billeder ud et sted som her..

Line og Markus.
-tag jer i agt for dværgfolket B)

蛋糕
(Kage)

Startrekk Espaniola, 17,5" (men med kort anlægsflade) sort sælges. Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

mlkjfoewp
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 08:40

ja, for HN kan ikke være positive, jeg kan jo ikke give ponyen andet på end jeg har fået med til den! jeg har jo ikke ansvaret for ponyens udstyr. Og at ponyen selv vælger at gå ind og gemme sig kan vi ikke gøre noget ved jo, for hun rides for løse tøjler, og billederne er bare taget i heldige momenter, og jeg har lige snakket med ejeren, og det viser sig at hun faktisk bliver 5 i år.

Og jeg syntes i skal passe på hvad i siger da i ikke kender hende.. Ellers ved hvordan hun ser ud i virkeligheden! ;) .

syntes det er åndsvagt i bliver ved med at kommentere på ting, jeg skriver i teksten at jeg er opmærksom på(ang sadlen).

Og ja, du er velkommen til at komme ned og se hende, og se at hun har det yders godt ;)

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

jtk4wjtopjto43t34
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 09:24

Og hvis du mener Sissel er til "den store side" syntes jeg måske du skulle kigge på hende en ekstra gang, for Sissel er på ingen måde stor!

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

billeder.
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 10:01

Man kan jo ikke regne med at der kommer ene af roser når man poster et indlæg..

Nej du kan selvfølgelig ikke gøre for at ejer har sendt en for dårlig sadel med, men hvis jegvar dig ville jeg ikke lhave lagt den på når først du havde konstateret at den ikke ligger godt..

En hest går ikke selv ind og gemmer sig, det gør den for at slippe for et pres som bliver lagt i munden, det kan jeg ikke se noget heldigt moment over.. Jeg syntes ikke at se ogle løse tøjler?

Jeg siger jo ikke at Sissel er stor, men jeg syntes hun er for stor til ponyen. Jeg har set Sissel in real life, og hun er bestemt ikke stor nej. Men jeg syntes hun passer langt bedre på sin egen.. I og med at ponyen har en kort ryg, skal den jo også have en ret kort sadel, og dermed en ret lille rytter. Kender problemet, min egen hest er også meget kort over ryggen, og er rimellg svær at finde sadel til (har så heldigvis fundet en nu..) men derfor nytter det jo bare at ligge noget på som er for langt, og enten ligger ud over skulderen eller ud over det bagerste ribben..

Det er en rigtig smuk pony, helt sikkert, og hun bliver da en smart model når hun får lidt muskler, men det kræver jo de rigtige forudsætninger :)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

Startrekk Espaniola, 17,5" (men med kort anlægsflade) sort sælges. Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

sdfghjklofghj
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 10:12

Igen, UDSTYR kan jeg ikke gøre noget ved! Udover jeg nu skal prøve en venindes sadel på hende der er smalleren i bommen! -Sissel rider hende kun indtil jeg selv bliver klar, men jeg vil have min hånd helt i orden før jeg selv rider.. hvis du ikke kan se nogle løse tøjler, bedes du igen lige kigge en ekstra gang!

Og jo, nogle heste gør! -bla. hende her! hvis du aldrig før har set en hest der selv gemmer sig har du ikke set så mange heste, før jeg har set flere der gør det, men vi anskaffer skam video til dig imorgen ;).

Line Pedersen.

Vognmandsgårdens Bambi

Hjemmeside - Sponsore

www.lp-foto.dk

0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 10:51

Fin pony :-) ridningen er der kommet kommentare på.

Hvis sadlen virkelig sidder så dårligt, hvorfor rider i så ikke uden sadel indtil der kommer en ordentlig? :) Man vil da for alt i verden, helst undgå at hesten får rygproblemer ISÆR når den er så ung! Men det er jeres valg.

0
0
Svar på denne tråd

billeder
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 11:15

Jeg har skam set rigtig mange forskellige heste og redet mange forskellige heste, men jeg har aldrig set eller redet en hest som gik bag lod medmindre den gjorde det for at vige for et tryk. Det behøver jo ikke være et ret stort pres :)

Du behøver skam ikke at lave video for min skyld, jeg kommentere blot hvad jeg ser på billederne som i syntes er heldige momenter. Det er et debatforum og man lægger vel billeder ind for at få andres syn på det også. Selvfølgelig også for at få ros for hvad man gør, det kender jeg da også selv. Hvis du ikke ønsker at folk med anden ridestil end din egen skal kommentere det, så må du jo skrive det i din tekst. Ikke at det er en sikring for at nogen gør det alligevel, men i og med at det er et debatforum skal der jo forskellige meninger til for at skabe en debat. Hvis alle havde den samme mening, kom der jo ikke meget deabt ud af det. Hvis man gør som man altid har gjort vil man få det resultat man altid har fået.. Det er jo ikke for at rakke jer ned, det må i absolut ikke tro, men jeg har altså, tiltrods for at jeg ikke bryder mig om moderne dressur set noget som var langt pænere og mere fair overfor hesten end det i viser her.

Nu er jeg jo heller ikke den eneste som har komemnteret det.. Men jeg syntes godt nok det er svært at kommentere noget herinde uden det bliver taget ilde op.. Jeg tænekr blot på hvad der er bedst for ponyen..

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

is med fløde
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 11:54

Fin lille pony :) Med hensyn til sadlen så kunne du måske høre ejer om de ikke kan skaffe en halerem bare til at begynde med?

Syndes så godt jeg kan se den løse tøjle flere steder hvor hun putter sig, men et råd til når hun gør det så lige hæv hænderne lidt og rid frem, så får hun skævt ved at gøre det. For får hun lov bliver det en rigtig dårlig vane som bliver svær at slippe af med :)

TheÆblemos

Det handler ikke om hvordan verden ser på dig,
Men om hvordan du ser på verden.
....
,,,,
Sponseret af: AT HorseCare
0
0
Svar på denne tråd

Undskyld
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 13:37

Undskyld, men hvis du er ansvarlig nok til at kunne tage ponyen i ridning, så burde du i min verden også være ansvarlig nok til at kunne se om udstyret passer hesten eller ej, og hvis det sidste er gældende, så til at sige til ejeren, at der måske skal en anden sadel til, før du kan tilride den.

Det ville i mine øjne være rimelig logisk, at den ene ting følger med den anden, - at ejeren har sendt sadlen med ponyen, kan jeg ikke se retfærdiggør det.

Ikke at jeg skal gøre mig klog på hvordan sadlen ligger m.v. men synes det er lidt ærgerligt, at man kan kaste ansvaret fra sig ved blot at sige det er en man har i ridning.

Og derudover, så må man altså forvente at der er både positive og negative kommentarer i en billedtråd, og i stedet for at blive sur og defensiv, kan man jo tænke over hvorfor folk gider bruge tiden på at komme med lange uddybende svar til jer! :-)

- Det er sjældent folk gør det bare fordi de lige fik lyst til at tryne nogen, - det er somregel fordi de gerne vil hjælpe :-)

Rollo

- Marsvinenørd

TELL-MANN WESTIE

- Lucky står til avlstjeneste

ROLLOS MARSVIN

- Opdræt af søde marsvin

- Salg af foder og strøelse

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 13:46

Tak Rollo..! Nu har jeg brugt en hel skoledag på at overveje hvordan man kan formulere det pænt og så kom du lige og gjorde det for mig. Tak! :-D

Til trådstarter og rytter. Går udfra at i bruger sadelmagere til jeres egne ponyer? Og i ved vel hvor vigtigt det er at sadlen ligger korrekt?

Hvordan i hedehulehelvede (ej undskyld, nu gjorde jeg det alligevel ) kan i så være bekendt at lægge sådan en sadel på dyret? Hvis man er dygtig nok, gammel nok og ansvarlig nok til at tage heste i ridning så burde man også være dygtig nok, gammel nok og ansvarlig nok til at vide hvordan udstyret skal sidde. Så kan man ikke bare smide ansvaret over på ejeren. Så må man saftsuseme gribe knoglen og bede ejer om at skaffe noget ordenligt udstyr ellers bliver dyret ikke tilredet, slut færdig. Og uanset om ponyen så havde været 30 år, så kan det der slet ikke forsvares og i kan sku ikke være det bekendt over for hesten. En sadel kan godt glide lidt frem, jo. Men det der er jo ekstremt.

Hilsen Rikke, der nu vil tage ud og være rigtig sød mod sine nyomstoppede sadler.

0
0
Svar på denne tråd

Enig...
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 13:53

Beklager - men det fører ikke noget godt med sig det der.

Nej rytteren er måske ikke "stor" - men FOR stor. Der er en forskel her.

Og sadlen Især når i burde vide bedre.

Med Triumph & Maygårdens Cordial..

Prestige Golden Star new sælges. 17" bom 33 (M) næsten som ny. Brun.

0
0
Svar på denne tråd

tjaeh,,
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 23:19

Line (Markus) - Hvordan kan en hest få spændt sine spytkirtler helt sammen? Jeg har rigtig svært ved at forestille mig det rent biologisk, så det kunne være skønt hvis du kunne oplyse mig :)

0
0
Svar på denne tråd

reh...
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 09:58

REH: Spytkirtlen sidder lige omkring ganachen, så når ganachen bliver trykt hårdt sammen så risikerer man at ødelægge spytkirtlerne, hvilket ikke er særlig smart da hesten jo skal bruge sit spyt til at forarbejde foder osv :)

Line og Markus.

蛋糕
(Kage)

0
0
Svar på denne tråd

gtggggggggg
Forfatter: 
Dato:  07-04-2010 20:48

fin pONY

Team Rønnebjerggård.......

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider