Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

at flyve selv første gang ? :o
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 13:45

Ja, det er hvad jeg kan komme til .

jeg er blevet inviteret til Sofia i Maj måned, i en weekend :)
meeen, jeg skal selv flyve derned.

Og jeg har ALDRIG været i en lufthavn, eller siddet i et fly :o

Hvordan foregår sådan noget flyvning? Er det som man ser i Airport, sådan noget totalt vildt noget?

.. Sagde LilleChelle ;)

^nogle folk burde lære at begå sig blandt andre!

0
0
Svar på denne tråd

Flyvning...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:03

Min mor er fra Portugal, så vi har en lejlighed dernede, og jeg har fløjet nogle gange alene hjem, hvis min mor skulle være der længere fx.

Hvad mener du helt præcist med hvordan det foregår? Altså hele vejen, eller når man sidder i flyet.

Jeg har ikke lige set Air-port, så jeg ved ikke hvad vildt er, men det er meget nemt, og overhovedet ikke slemt, synes jeg.

I store træk skal man:

- Aflevere sin bagage i Tjek-In.

- Igennem sikkerhedskontrollen.

- Vente på ens fly lander, evt. kigge i butikker.

- Gå over til flyets gate, dvs. der hvor flyet lander, og vise sit pas og billet, og vente til man kan komme ind. (det står på store skærme rundt omkring, hvor og hvornår det er, hvilken gate, og om der er forsinkelser mv.)

- Flyve.

- Vente på sin bagage i ny lufthavn.

og SLUT. :)

- Evt kan man få en fra personalet til at vise vej, det har vi gjort med min mormor, når hun skal tilbage til Portugal herfra fx.

Mvh. Cecilia

Med Østerskovs Focus og Siggi

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

At flyve selv første gang ? :o
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:15

^hvordan får man sin baggage?

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

Bagage...
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:29

Når du ankommer i lufthavnen, så kan du bare følge dem fra dit fly, og så kommer i til et sted med en masse bånd der kører rundt. (ved ikke hvad de hedder, men de ser sådan her ud:)

På skærmen(under 2tallet fx), står der hvilket fly bagagen er fra, og der plejer at være en lige når man kommer ind, der fortæller hvilket bånd man skal gå hen til.

Der plejer at være mange skilte/personale, så det virker noget mere overskueligt, når man kommer derud. :)

Mvh. Cecilia

Med Østerskovs Focus og Siggi

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 14:40

ja okay - så skal jeg ikke være bange for at flyve selv?

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

svarsvarsvar
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 16:17

sæt dig ind i hvordan det fungerer, med inchekning af bagage, hvor man skal gå hen osv, inden du tager afsted - men ellers er det faktisk nemt nok.

Nu har jeg godt nok altid rejst en del med mine forældre og venner, så er da vant til at begå mig i en lufthavn, men da jeg i sidste måned skulle flyve helt helt alene for første gang, var jeg også lige ved at tisse i bukserne :P Godt nok har jeg fløjet mange gange før, men nu skulle jeg jo selv stå for alt - skræmmende !

Men det skal du nok klare - det er slet ikke så svært :)

Don't imitate, innovate !
"Venner er som stille engle, der løfter os op,
når vores vinger har problemer med at flyve"
0
0
Svar på denne tråd

seks tegn
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 17:35

Selvfølgelig skal du ikke være bange for at flyve selv? ;) Det er ikke slemmere end at taget toget, her kommer du bare i luften og skal aflevere din bagage :-) ..

Du kan jo altid spørge folk om hjælp :-)

0
0
Svar på denne tråd

oiewrjoe
Forfatter: 
Dato:  04-04-2010 21:10

Hej LilleChelle! :)

Foerst lige for at besvare dit spoergsmaal: 'så skal jeg ikke være bange for at flyve selv?'

Nej selvfoelgelig skal du ikke vaere bange :) Jeg har floejet alene siden jeg var omkring en 12 aar gammel pga. mine foraeldres arbejde. Det er virkelig nemt og du kan jo spoerge hver anden person du ser for at spoerge om vej - ikke at du faar brug for det, saa laenge du kigger paa skiltene omkring dig. Der vil altid vaere skilte, naar du kigger op. I kbh. lufthavn mener jeg det er store sorte skilte med gul skrift med pile der viser hvilken gate du skal hen til.

Du faar at vide hvilken gate du skal hen til af enten manden/kvinden som du checker ind ved (som ogsaa er der hvor du skal aflevere din baggage) eller ogsaa kan du bare tjekke dit boarding pas (din billet som du ogsaa faar ved check-ind disken).

Jeg regner ikke med at du laver selv check-in, men hvis du goer skal du bare skrive saa kan jeg sagtens forklare dig hvordan det skal goeres :)

Udover det... Saa har kbh's lufthavn en masse fede butikker, som man sagtens kan faa mange timer til at gaa ved bare at kigge :)

Naar du saa ankommer til din gate, er det normalt at vente lidt indtil du kan begynde at 'boarde', som det hedder naar menneskerne bliver lukket om bord paa flyet.

Naar du endelig er om bord paa flyet er der absolut intet du kan goere udover at slappe af :) Hvis jeg var dig, ville jeg spoerge manden/kvinden som du tjekker ind hos om en vinduesplads.. saa kan du se hvordan lille danmark ser ud oppefra ;)

Naar flyet lander (og forresten er det en god ide at medbringe evt. tyggegummi eller bolscher til naar du lander/letter pga. lufttryk) gaar der som regel et par minutter foer at flyvepersonalet har faaet koblet en trappe/roer/whatever paa saa du kan komme ud. Naar du saa kommer ud kan du i teorien bare foelge de mennesker som var ombord paa samme fly - de fleste skal jo alligevel ud og hente deres baggage, men ellers er det en god ide hvis du kender basic engelsk, saa du ogsaa selv kan finde vej.

Som Cecilia ogsaa fint forklarer kommer du hen til der hvor din baggage ogsaa vil ankomme. Der gaar som regel omkring 20 min fra du har landet til baggagen ankommer saa du behoever ikke at skynde dig :) Naar du saa ser din baggage tager du den og foelger bare 'exit'. Er der nogen der henter dig? :)

Hvis du har flere spoergsmaal skriver du bare. Ellers vil jeg raade dig til at finde ud af hvilket fly du skal flyve med og saa gaa ind og tjekke selskabets hjemmeside ud. Der tror jeg ogsaa det meste information vil staa.

Mvh. Anna :)

p.s. Der er altid brochuerer ombord paa flyet som forklarer visuelt hvad man skal goere i noedsituationer saa vel som stewardesser som forklarer det 'live'. ;)

God tur! Du skal ikke lade flyveturen skraemme dig - der er virkelig intet at vaere bange for! :)

Lille Prins
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't

0
0
Svar på denne tråd

isjfijgisg
Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 13:57

Jeg synes det er helt fantastisk at flyve alene, egentlig at flyve generelt!

Der er en masse mennesker til at hjælpe dig, hvis du bliver i tvivl om noget, alt er skiltet op og det eneste du egentlig får brug for, er at være kvik.

Tjek flyselskabets hjemmeside inden du rejser, som LillePrins siger, bl.a. for at tjekke hvor mange kg du må have i henholdsvis din kuffert og din håndbagage.

Husk at holde øje med din håndbagage, hvor dit pas og billet er, din pung osv, det ville være træls at få stjålet det:-)

Hav en dejlig tur!

- Louise

When we touch
electricity gets through
It's a good trick if you can do it
to make me fall in love with you

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  05-04-2010 18:38

- Det er heller ikke så meget i KBH - eller billund, jeg er bange for det.
Mere når jeg skal Hjem nede fra Sofia.
hvor det hele er i et andet land, hvor jeg ikke rigtig kan spørger om så meget.

.. Sagde LilleChelle ;)

0
0
Svar på denne tråd

blabla
Forfatter: 
Dato:  06-04-2010 01:15

Du skulle måske mere være bange for lige pludselig ikke at flyve ej, undskyld!

Har også fløjet lidt selv, men lyt til LillePrins' råd. Er faktisk fornuftigt forklaret, kunne ikke ha' gjort det bedre selv

Og som hun også siger, ha' et eller andet surt eller noget du kan tygge i med, pga. luftrykket.

Jeg er så uheldig at mine ører ikke udligner tryk som de normalt ville gøre når jeg flyver eller dykker under vand, så jeg må have en næsespray med, som jeg sprayer ca. et kvarter - 20 min før, når jeg skal flyve, ellers gør det fandens ubeskriveligt ondt

GOD TUR!

.. Trine ..

Samson <3

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider