Hej LilleChelle! 
Foerst lige for at besvare dit spoergsmaal: 'så skal jeg ikke være bange for at flyve selv?'
Nej selvfoelgelig skal du ikke vaere bange
Jeg har floejet alene siden jeg var omkring en 12 aar gammel pga. mine foraeldres arbejde. Det er virkelig nemt og du kan jo spoerge hver anden person du ser for at spoerge om vej - ikke at du faar brug for det, saa laenge du kigger paa skiltene omkring dig. Der vil altid vaere skilte, naar du kigger op. I kbh. lufthavn mener jeg det er store sorte skilte med gul skrift med pile der viser hvilken gate du skal hen til.
Du faar at vide hvilken gate du skal hen til af enten manden/kvinden som du checker ind ved (som ogsaa er der hvor du skal aflevere din baggage) eller ogsaa kan du bare tjekke dit boarding pas (din billet som du ogsaa faar ved check-ind disken).
Jeg regner ikke med at du laver selv check-in, men hvis du goer skal du bare skrive saa kan jeg sagtens forklare dig hvordan det skal goeres 
Udover det... Saa har kbh's lufthavn en masse fede butikker, som man sagtens kan faa mange timer til at gaa ved bare at kigge 
Naar du saa ankommer til din gate, er det normalt at vente lidt indtil du kan begynde at 'boarde', som det hedder naar menneskerne bliver lukket om bord paa flyet.
Naar du endelig er om bord paa flyet er der absolut intet du kan goere udover at slappe af
Hvis jeg var dig, ville jeg spoerge manden/kvinden som du tjekker ind hos om en vinduesplads.. saa kan du se hvordan lille danmark ser ud oppefra 
Naar flyet lander (og forresten er det en god ide at medbringe evt. tyggegummi eller bolscher til naar du lander/letter pga. lufttryk) gaar der som regel et par minutter foer at flyvepersonalet har faaet koblet en trappe/roer/whatever paa saa du kan komme ud. Naar du saa kommer ud kan du i teorien bare foelge de mennesker som var ombord paa samme fly - de fleste skal jo alligevel ud og hente deres baggage, men ellers er det en god ide hvis du kender basic engelsk, saa du ogsaa selv kan finde vej.
Som Cecilia ogsaa fint forklarer kommer du hen til der hvor din baggage ogsaa vil ankomme. Der gaar som regel omkring 20 min fra du har landet til baggagen ankommer saa du behoever ikke at skynde dig
Naar du saa ser din baggage tager du den og foelger bare 'exit'. Er der nogen der henter dig? 
Hvis du har flere spoergsmaal skriver du bare. Ellers vil jeg raade dig til at finde ud af hvilket fly du skal flyve med og saa gaa ind og tjekke selskabets hjemmeside ud. Der tror jeg ogsaa det meste information vil staa.
Mvh. Anna 
p.s. Der er altid brochuerer ombord paa flyet som forklarer visuelt hvad man skal goere i noedsituationer saa vel som stewardesser som forklarer det 'live'. 
God tur! Du skal ikke lade flyveturen skraemme dig - der er virkelig intet at vaere bange for!