Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

HJÆLP Hvad ville i gøre?? (langt)
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 17:07

Hej JHN :)

ved godt mit indlæg måske er ret urelevandt, men jeg er simpelthen nød til at høre hvad i ville gøre i sådan en sitaituon her :(

for er gøre en meeeeget lang histoire lidt mindre lang så:

ca. ved den her tid sidste år var min nu (tidligere) ridelærer mega sød overfor mig, jeg red heste for hende, spiste ved hende og ja alt var perfekt, hun er 22 år. og var fuldstændig som stoesøster for mig.

men så i omkring april fik jeg ny hest, og min tidligere ridelærer var ikke specialt god lige til den hest, men alt gik stadig godt. jeg begyndte så at rid een lille smule undervisning ind imellem ved en anden, som også kender min tidligere ridelærer.

og ja der gik det MEGET galt!! Min tidligere ridelære, begyndte at snakke med de vokse ude i stadlen om mig, hun opdigtede historier om mig og ja alt muligt.

I sommer ferien stod det hele så ret stille, men jeg valgte aligevel at stoppe med hendes undervisning, selv om jeg stadig holdte meget af hende, og jeg beyndte ved min nuværene ridelærer.

lige siden septemper, har det stået på med de voksne i stalden har kommet at sagt til mig, at jeg ikke skal bagtale min tidligere ridelærer jeg har ALDRIG sagt ét grimt ord om hende!!

Hun siger mange grimme ting til hendes bror om mig, og spiller hendes bror op imod mig.

min bedste venninde og mit "forhold" har hun også bevist prøvet at ødelægge, men ja det er heldigvis ikke lykkes hende endnu.

på grund af hende er mit elelrs meget gode forhold til nogle af de voksne i stladen fukdstændig ødelagt, for jeg ved hver gang jeg taler med dem, så skal jeg have at vide hvad jeg nu har gjort af "onde" ting over for min tidligere ridelærer :(

når vi mødes til stævner er det eneste hun kan sige: "din hest gik godt nok DÅRLIGT idag". og når vi mødes i stalden svarer hun mig ikke selvom jeg siger hej.

Dev voksne i stalden tror på hende, og jeg har egentlig ikke lsyt til at fortælle dem ALT det @!#$ hun har sagt og gjort imod mig. hun er altså 22 år så burde godt kune opføre sig ordenligt...

og ja idag får man lige at vide at ALLE andre i stalden har hun inveteret med på en ride tur i nogle dage, undtagen mig. selv min bedste venninde på min alder er inveret med...

jeg er meget ked af det, da hun engang betød rigtig meget for mig, men det er også abre nået så langt ud at jeg ikke er tryg ved at have min hest i sammen stald som hende

og ja undskyld mig laaange og rodet indlæg, jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med det, håber bare der måske er nogle der har ngole gode råd eller måske har oplevet det samme som mig...

Camilla :)

0
0
Svar på denne tråd

sdrghjkl
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 18:07

Har aldrig prøvet det, men hvis du er bange for at hun gør din hest noget, og hun (og de andre voksne) ikke stoler på dig, ville jeg finde mig et andet sted...

Meget mærkeligt at en på 22 kan finde på at opføre sig sådan.

PIRATEN

-med part på ponyerne

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske og savne dig!
Mit fotogalleri

0
0
Svar på denne tråd

jnkjbnjbn
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 18:39

omg en barnlig opførsel.

både fra hende og de andre voksnes side af! s:

jeg havde nok fundet mig et andet sted.

:: ise & Minuet ::
Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

www.Visuelhf.dk

0
0
Svar på denne tråd

asdasd
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 19:21

Årh sødeste Camilla Jeg ved præcis hvordan du har det, da jeg selv har prøvet at være i dit sted....

Det startede lidt i det små med at vi blev skældt ud tit og ofte, uden vi overhovedet havde gjort noget, min søster(8år) og jeg(13år). Vi tog os ikke rigtig af det, men en dag blev min søster skældt så meget ud over en ting som hun ikke en gang havde gjort at hun brød fuldstændig sammen, og hun turde ikke gå ned til sin hest i bare frygt...

Senere blev det til en masse regler, så som at man ikke måtte strigle hestene inde i stalden, og man måtte ikke selv lukke sine egne heste ind uden grund... Og sjovt nok var denne person 25 år gammel, og BURDE være den mest fornuftige, men alle andre pånær mine forældre valgte selfølgelig at tro på personens historier eftersom at personen var den "voksne"...

Senere blev der ligesom med dig lavet en masse historier... Når Jeg red stod personen konstant og nedstirrede en.. Jeg blev hurtigt dømt til en dårlig rytter af de andre i stalden fordi at de troede på personens påståelser.... Min hest havde åbenbart et gjordsår, men underligt nok var det kun personen der kunne se det???? Der blev sagt at hver gang jeg red min hest rev og flåede jeg den i munden.... Jeg kunne aldrig finde på at hive min hest i munden unødvendigt....

Jeg turde til sidst ikke ride når personen var der, for det mindste prik med schenklerne jeg lavede kunne hurtigt blive lavet om til at jeg havde sparket den så hårdt i maven at den nærmest var faldet om... Jeg vidste hvilket tog hun kom med om eftermiddagen, og stationen lå ikke så langt væk fra stalden, så når jeg kunne høre det var det med at få ryddet op og løbe hjem...

Vi lod det hele stå på i ca et år, vi troede sådan på at det hele kunne blive bedre, men det blev det ikke og det ville det heller ikke blive.. Jeg tog mig selv i at gå ud af stalden hvor jeg sagde "Jeg vil ikke ha hest mere", den sætning troede jeg aldrig jeg skulle sige, men personen havde simpelthen forvandlet stalden som ellers var mit fristed, det forvandlede hun til et helvede... Når man gik ud af døren og sagde farvel blev der nærmest vendt øjne af en... Man gik hjem med KVALME fordi der var sådan en ubehagelig stemning!!!!!!

Jeg var selv nede og lukke mine heste ind når hun kom, for ja jeg var bange for at hun kunne finde på at gøre mine "guldklumper" noget.. Jeg var rædselsslagen for at hun kunne komme "til" at glemme en halmsnor inde i mine hests boks når hun lagde foderhalm.. Jeg frygtede det hver gang..

Vi har flyttet hestene og det er så meget bedre, en stald med dårlig stemning er der slet ikke noget ved overhovedet.. Jeg har meget mere overskud oppe hos hestene, man ved at den næste der kommer ind af døren ikke er en man skal frygte, men derimod flinke mennesker som altid har en hjælpende hånd..

Så Camilla mit råd ville være at komme væk fra de sted MED DET SAMME, for det kan kun blive værre når hun først har set sig ondt på dig...... :(

-Bolero1

- Valhallas Bolero & Gismo Silk

0
0
Svar på denne tråd

du beskriver mine tanker meget godt!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 19:59

Mange tak for jeres svar...

problemet er bare at jeg rent ud sagt elsker det sted jeg har hest

det er billigt, top faciliteter, de piger der e rpå min alder er jeg utrolig gode venner med, og der er da også nogle af de voksne der er "neutrale" og blander sig udenom, og ja dem er jeg meget gode venner med...

mine forældre tror på mig, men de har snakket med ejeren af stalden hun kan desværre ikke se det, og kan slet ikke forholde sig til at jeg har de tanker :O

Bolero1 ?Bolero?: du beskriver faktisk rigtig, rigtig godt lige de tanker jeg har :( det er forfærdeligt, og jeg har meget lidt overskud i min hverdag.

problemet er bare at der ikke er nogen anden stald i nærheden, men jeg vil efterhånden på den ene side gøre alt for at komme væk og på dne anden side skal hun bare heller ikke "vinde" jeg kan desværre bare ikke gøre mere :(

0
0
Svar på denne tråd

sdfsdfsdf
Forfatter: 
Dato:  06-03-2010 21:35

Jeg synes du skal lade hende "vinde" det, det lod vi personen gøre.. For det kan kun blive værre og mere syge ting hun kan finde på :(

-Bolero1

- Valhallas Bolero & Gismo Silk

0
0
Svar på denne tråd

NEJ NEJ NEJ
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 18:32

Kan du ikke få dine forældre til at tage med dig i stalden, og så tage en snak face to face med hende den tidligere ridelære? - For den opførsel er slet ikke accptabel fra en voksen af, og sådan noget kan pisse mig så meget af
Ellers holder i ikke staldmøder? Hvis, så igen tag dine forældre med så de kan støtte dig op og fortælle hvordan du oplever din hverdag i stalden. For du skal ikke stå med det selv.

Det er jo også syndt, når du så godt kan lide det sted. Så vil det være ærgeligt, hvis det i sidste ende, ender med du ikke tør komme der mere fordi det er så ubehaligt.

Simone & Low Länder
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 19:10

Hun lyder virkelig som en kælling - synes du skal tage at komme væk derfra. Ved godt, det er trist når man har været venner med en person, at de så pludselig går hen og forandrer sig, men folk er nogen gange nogle helt andre end de udgiver sig for at være, tro mig!

Jeg havde selv part et sted. Ejeren af hesten var super sød. Stedets ejer roste mig meget, og sagde altid hej og var rar over for mig. Men en dag stod min mor og snakkede med hendes mand, og så gik der et eller anden helt galt oven i hovedet på hende! Så hun begyndte at blive så sur og tvær hver gang jeg var derude, og det var kun over for mig. De andre piger i stalden var hun simpelthen så sød over for. Men hun kritiserede alt hvad jeg gjorde. Måtte ikke ride i ridehuset en dag hvor det var mega koldt, og jeg var syg, fik at vide af hende at de kun brugte ridehuset i nødstilfælde? :S Og pludselig måtte jeg slet ikke bruge det mere, selvom de andre sagde, at de godt måtte. Hun hilste kun tvungent på mig, hvis jeg først hilste på hende, og ellers rendte hun bare rundt og lignede en sur citron. Der var 3 gange, hvor jeg blev beordret væk derfra lige da jeg var kommet, af tvivlsomme årsager. Den ene var at jeg ikke måtte bruge ridehuset, selvom det piskede ned, og så kunne jeg jo ikke rigtig ride. Den anden kan jeg ikke huske, men den tredje var fordi jeg kom til stalden kl. 17 om eftermiddagen, og det var åbenbart for sent.

Derefter lavede hun en regel (som selvfølgelig kun gjaldt for mig) om at jeg skulle være ude af stalden allersenest kl. 16.

Det var selvfølgelig umuligt eftersom jeg gik i skole, så måtte droppe det hele. Rigtig ærgeligt når jeg passede sammen med hesten og hestens ejer var rigtig sød :-(

Men ja, hensigten med denne historie er, at selvom de virker nok så søde i starten, kan de vise sig at være nogle værre kramper. Desværre.

Håber du finder ud af tingene, held og lykke!

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

Uden nogen form for hest, desværre.

DK støtter grusom delfinnedslagtning i Japan

Skal det ændres? Klik HER

0
0
Svar på denne tråd

´har prøvet lidt med forældre...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2010 19:18

Mange tak for jeres svar :)

min mor har prøvet at tale med ejren af stedet, og hun har så skældt min tidligere ridelærer ud, og ja det har så hjulpet allerhøjest 2 uger, og så er hun bare startet så småt op igen med hendes forfærdelige opførsel :(

der er mange af tingene jeg ikke har fortalt mine forældre om det, da min far bygger hus for min tidligere ridelærer mand, så jeg vil helst blande dem udenom, for ikke at ødelægge noget for mine forældre...

jeg ville ønske jeg havde en mulighed for at flytte min hest, men jeg kan simpelthen ikke gøre det elsker sleve stedet!!!

og er så ked af at lade hende vinde, men ja jeg er desværre bare ikke tryg ved min tidligere ridelærer :(

0
0
Svar på denne tråd

Overskrift.
Forfatter: 
Dato:  09-03-2010 22:46

Hold da fest hun er da en S K O V L! - At hun kan finde på at være sådan mod dig, også er hun 22 år gammel, men det lyder da ikk til at hun opfører sig som en på 22 ! ! !

- Sorry, men hvis det var mig ville jeg give hende sådan en opførsel lige tilbage i krydderen! - Eller prøve at snakke med hende, eller evt. skrive et brev til hende og spørge hva du har "gjort" mod hende, siden hun kan tillade sig at opfører sig sådan over for dig???

Hilsen Helene

- Med Hesten Sonny :-)

0
0
Svar på denne tråd

karmafidusen
Forfatter: 
Dato:  10-03-2010 08:40

Du må for guds skyld ikke give hende tilbage af samme skuffe! Så bliver det helt sikkert bare endnu værre, og så synker du jo netop også ned på hendes niveau, samtidig med at de ting hun så tidligere har sagt om dig, jo så kommer til at passe... Og det kan umuligt være en forbedring.

Jeg kan også godt følge dig, angående det med gerne at ville væk, men samtidig ikke kan, fordi man elsker selve stedet og fordi man ikke vil lade den anden "vinde". Sådan har jeg også haft det. Bare ikke med en stald eller rideskole, men med den efterskole, jeg går på nu.

Så jeg støtter dig i, at du ikke skal forlade stedet - medmindre det simpelthen ikke KAN blive bedre! Problemer er som sagt til for at blive løst...

Jeg synes at du skal tage fat i din tidligere ridelærer og så stille og roligt snakke til hende, og måske spørge hende om, hvordan det kan være kommet så vidt. Og om ikke det måske var en misforståelse, og hvad hendes syn er på tingene, og så hvad dit eget syn er på det. Hvis ikke det hjælper, så tag en samtale med hende igen sammen med dine forældre og sikkert også ejeren af stedet, så i kan få redet ud i det hele.

Jeg håber at du kan bruge mine råd. Det er i hvert fald sådan, jeg nok selv ville gøre det. Selvom jeg også godt ved, at det kan være svært at komme med sådan en løsning, når man selv står i det, fordi det hele kan virke så uoverskueligt.

Men igen, så håber jeg at du kan bruge det, jeg har skrevet, til noget (:

.. by each others side, we'll fight for the winners circle ..

you might not be my whole life - but you make my life whole

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider