Hej JHN 
ved godt mit indlæg måske er ret urelevandt, men jeg er simpelthen nød til at høre hvad i ville gøre i sådan en sitaituon her 
for er gøre en meeeeget lang histoire lidt mindre lang så:
ca. ved den her tid sidste år var min nu (tidligere) ridelærer mega sød overfor mig, jeg red heste for hende, spiste ved hende og ja alt var perfekt, hun er 22 år. og var fuldstændig som stoesøster for mig.
men så i omkring april fik jeg ny hest, og min tidligere ridelærer var ikke specialt god lige til den hest, men alt gik stadig godt. jeg begyndte så at rid een lille smule undervisning ind imellem ved en anden, som også kender min tidligere ridelærer.
og ja der gik det MEGET galt!! Min tidligere ridelære, begyndte at snakke med de vokse ude i stadlen om mig, hun opdigtede historier om mig og ja alt muligt.
I sommer ferien stod det hele så ret stille, men jeg valgte aligevel at stoppe med hendes undervisning, selv om jeg stadig holdte meget af hende, og jeg beyndte ved min nuværene ridelærer.
lige siden septemper, har det stået på med de voksne i stalden har kommet at sagt til mig, at jeg ikke skal bagtale min tidligere ridelærer jeg har ALDRIG sagt ét grimt ord om hende!!
Hun siger mange grimme ting til hendes bror om mig, og spiller hendes bror op imod mig.
min bedste venninde og mit "forhold" har hun også bevist prøvet at ødelægge, men ja det er heldigvis ikke lykkes hende endnu.
på grund af hende er mit elelrs meget gode forhold til nogle af de voksne i stladen fukdstændig ødelagt, for jeg ved hver gang jeg taler med dem, så skal jeg have at vide hvad jeg nu har gjort af "onde" ting over for min tidligere ridelærer 
når vi mødes til stævner er det eneste hun kan sige: "din hest gik godt nok DÅRLIGT idag". og når vi mødes i stalden svarer hun mig ikke selvom jeg siger hej.
Dev voksne i stalden tror på hende, og jeg har egentlig ikke lsyt til at fortælle dem ALT det @!#$ hun har sagt og gjort imod mig. hun er altså 22 år så burde godt kune opføre sig ordenligt...
og ja idag får man lige at vide at ALLE andre i stalden har hun inveteret med på en ride tur i nogle dage, undtagen mig. selv min bedste venninde på min alder er inveret med...
jeg er meget ked af det, da hun engang betød rigtig meget for mig, men det er også abre nået så langt ud at jeg ikke er tryg ved at have min hest i sammen stald som hende 
og ja undskyld mig laaange og rodet indlæg, jeg ved egentlig ikke hvad jeg vil med det, håber bare der måske er nogle der har ngole gode råd eller måske har oplevet det samme som mig...
Camilla