|
|
| HÅR!!!! |
| Forfatter:  |
Lotte ♥Monique♥ |
| Dato:  |
27-01-2010 19:10 |
|
Jeg vil sååååå gerne have længere hår. Men den gror så langsomt. Hvordan kan man selv "hjælpe" længden på vej? Kan man spise noget? (Er det rigtigt at når håret spalter gror det ikke???)
. Lotte & Monique . - uden Gorba R.I.P 7/10 - 09 Savnet og elsket for den du var, og vil altid være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
NannaG |
27-01-2010 20:11 |
|
Det med at det ikke gror når det er spaltet, tror jeg bestemt ikke er rigtigt.. Håret gror jo oppefra, og det øverste hår kan jo ikke vide at det nederste er spaltet 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Jeg har hørt at man skal have klippet spidserne rimelig tit, hvis man vil have længere hår. Når hår bliver klippet, så vokser det hurtigere.
Hæng mig ikke op på det, hvis jeg tager fejl.
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka! Det er menneskeligt at fejle..
† Rest in Peace †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Håret vokser ikke hurtigere fordi man bliver klippet ofte. Som NannaG skriver, så ved hårrødderne jo ikke at hårspidsen er blevet klippet. Der er jo ingen nervebaner i hår, så hårspidsen kan ikke sende et "jeg bliver klippet nu, skynd dig at voks"-signal til hårødderne. Hvis man lader sit hår gro uden at klippe det, vil det med tiden blive så spaltet og ødelagt i spidserne at det knækker af. Så opnår man aldrig at få langt hår, fordi håret altid knækker. Så hvis man drejer den lidt, kan man godt sige at man får langt hår af at klippe det, men det er nu altså ikke fordi håret gror hurtigere eller mere. Men tilbage til trådstartes spørgsmå, så er der ting du kan gøre for at undgå at ødelægge dit hår. Har hapset det her et sted fra nettet: Det bedste resultat får du ved at få spidserne studset hver 3. måned. På den måde får du gradvist længere hår, samtidig med at du holder håret sundt og pænt at se. Du skal bruge masser af hårkure og gode produkter, og undgå at sætte håret op med elastikker og spænder der strammer på håret der ødelægger og knækker hårfiberne.
"Noget meget smart, klogt, filosofisk eller yderst morsomt"
Hvor er PRINS VALIANT? Rød, 17 årig vallak, 138 stg.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmmm.... |
Zig-Zag |
27-01-2010 21:34 |
|
Jo det med spaltede spidser passer girls! Eller meget ofte passer det. Når spidserne spalter og er meget slidte tager de meget af nærringen fra resten af håret, og dermed gror håret langsommere. Min venindes hår som er meget ødelagt, og nu også meget kort, gror meeeget langsomt. Det er hvad frisørerne siger  Så få klippet spidserne hver 4 måned, brug en god hårkur en gang om ugen og ellers så bare pas på dit hår, så bliver det langt på et tidspunkt. Og sørg nu for at få klippet det en gang imellem. Nogle slidte, spaltede spidser er SÅ grimme, og så er det ikke pænt at have langt hår. 
Zig-Zag I love you. I swear that's true.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Zig-Zag: Hårfolliklerne eller hårsækkene som man også kalder det, sidder i epidermis (overhuden)... Hårene vokser fra bunden af hårfolliklerne på samme måde som neglene gror fra neglerødderne, ved at en kontinuerlig celledeling skubber cellerne opad, samtidig med at de forhorner og dør. For at hår kan gro er der visse vækstbetingelser der skal opfyldes bl.a. næringstilførsel til hårsækken. Næring tilføres via små blodbaner, der når hårsækken. Ovenstående er hapset fra min fysiologibog, dog i lettere forkortet version. Altså! Hvad pokker der end sker for hårets spids kan ikke påvirke hårets vækst. 1. næringen tilføres igennem blodet, så blodtilførslen skal fjernes for at næringstilførslen skal fjernes. 2. Når først håret er skabt tilføres det ikke længere næring. Håret består af døde celler og næring kan altså heller ikke transporteres igennem dem. Dvs. spidserne kan ikke "suge" næring fra resten af håret.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Nogen har let for at få langt hår - for andre duer det bare ikke. Mit hår vokser helt vildt, har altid gjort det - spaltet spidser eller ej. Har lige fået klippet 30 cm. af, for pokker det pyntede  Langt, langt hår er flot, hvis det er tykt - ellers er det altså ikke særlig pænt.
Live your life to its fullest potential... Mor til Oscar 18-09-09
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.... |
Zig-Zag |
28-01-2010 20:01 |
|
Prins: Min frisør forklarede mig bare at, spaltede spidser taget nærring fra resten af håret - netop derfor er det vigtigt at pleje spidserne med hårkur eller lignende. Kan godt se hvad du siger, og nu spørg jeg bare for jeg er ikke frisør, og ved det faktisk ikke, men udfra det du siger lyder det som om nærring kun kommer gennem blodet. Hvad så med f.eks. hårkur? For jeg kan virkelig mærke at mit hår har haft SÅ godt af en god hårkur, efter sidste frisør besøg. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Hårets struktur er sådan en slags flager/lag. Ved sundt hår ligger flagerne tæt, men ved tørt og spaltet hår bliver håret porøst og flagerne "stritter". Ved ikke hvad hårkur gør sådan rent teknisk.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| sdfsdgfd |
|
|
Du må bare være tålmodig Lade håret få en pause fra glatte jern osv. Hvis du fx tager B vitaminer, vil kroppen konsentrer sig om B vitaminet og gøre at du ikke for de andre vitaminer i den potion som du skal bruge. Og håret skal bruge mere end kun B vitamin. Hvis du spiser varieret osv kan du kun vente 
Safia Masood Nu med N.O.H.'S Bahama
Domen, du er elsket<3 Sheila, Elsker dig :I
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gfghjkljhg |
|
|
Ølgær-tabletter  Får dit hår dit at blive mere glansfuldt, sundere og stærkere, samtidigt med at det også kommer til at vokse hurtigere. Afprøvet og godkendt af mig 
.. mvh. j u l i e k r o n b o r g KE 07/08 <3 never let the fear of striking out keep you from playing the game
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asasassa |
Lotte ♥Monique♥ |
31-01-2010 17:37 |
|
Julie: Kan de købes i matas eller hvordan?
. Lotte & Monique . - uden Gorba R.I.P 7/10 - 09 Savnet og elsket for den du var, og vil altid være.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm... |
Zig-Zag |
31-01-2010 21:32 |
|
Julie: Er det, det samme som silica? For så har jeg ingen ændring mærket
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Langt hår.. |
|
|
Jeg lod bare mit være og behandlede det som l'rt, men på trods af det voksede det helt vildt. Jeg blev ikke klippet i oer 2 år, og da jeg endelig gik til frisør sagde hun at mit hår var utrolig pænt, taget i betragtning af hvor lng tid siden det var jeg var blevet klippet og hvordan jeg behandlede det, det ved hun nemlig godt - Høj hestehale HVER dag, stort set aldrig løst hår. Det bliver vaske med shampoo og balsam hver gang, men stort set aldrig hårkure, det har det fået en gang.. Så bare væbne dig selv med tålmodighed så bliver det langt:D
Med hesten Nazal - Og kattene Carl & Calina
Tak for et helt fantastisk godt træf på Sjælland:) Glæder mig allerede til næste år:)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Nu er det så bare jeg tænker... Hvis du VIRKELIG gerne vil have langt hår, og ikke kan vente; har du så overvejet extensions? . Kun hvis du føler det er nødvendigt, selvfølgelig. Jeg har en veninde som var meget ked af hendes hårlængde. Hun skulle bla. til galla, men havde kort hår. Jeg hjalp med at finde nogle clips-on-extensions til hende. De skal selvfølgelig kun bruges til "fine lejligheder", da det ellers slider håret. Men hun siger det var det bedste køb, hun nogensinde har gjort! Og bruger det altid i byen . Skal nok hjælpe med råd - der er nemlig MEGET at tage stilling til - mere end man skulle tro ! Det er selvfølgelig kun, hvis du ikke kan vente. Ellers er de andres råd gode (: .
. Line & Danielle  Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren? If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmmm.... |
Zig-Zag |
04-02-2010 22:49 |
|
Line: Kender du evt. en hjemmeside hvor man kan købe gode og billige extensions?  Vil nemlig også meget gerne have mit lange hår tilbage. Men har altid syntes at extensions var sådan lidt... øhh.. langt hår den ene dag, kortere hår den næste. Synes det virker lidt for falsk. Make up osv. kan man sikkert sige det samme om, I know Men det var ikke for at "diskutere" extensions, vil bare ikke give alt for mange penge for det, hvis jeg endelig får overtalt mig selv 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| heej :) |
|
|
På trendsales, kan du finde nogle gode forhandlere  Elelrs søg på google.. Der er masser af dem 
*Camille*
Min mening 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| *en overskrift* |
|
|
Zig-Zag: Hov, så først dit svar nu :b . Men.. Vil give dit ret i, at det er kikset når nogle bruger sine extensions en dag, og så ikke den næste! Men synes det er noget andet når man er i byen. - I skolen synes jeg det er for dumt. Der skal man jo ikke score alligevel. Haha ;b Men.. Jeg kan faktisk ikke anbefale nogle billige, da det jo tit hænger sammen med kvalitet og kvantitet (Kvantitet tænker man nemlig ikke over, når man køber.. Men det betyder MEGET hvor mange gram/bunder man får! Det kan godt være du finder nogle billige extensions, men så er der måske ikke ret mange gram - så se efter det! Gå desuden efter REMY hår - ellers kan det være umuligt at holde!) Jeg købte mine på Chekos, som godt kan anbefales. Ellers kiggede jeg dengang også på disse sider: www.trendsales.dk/ main.asp?site=view_use...5;&sort=ID www.trendsales.dk/ main.asp?site=view_ite...w_userinfo www.trendsales.dk/ main.asp?site=view_ite...extensions+ trense&sort=ID Bemærk: De er ALLE sammen med krøl! Vil du have glat hår kan de sikkert får MEGET billigere! Se evt på trendsales  Jeg tror at hvis du vil have noget ok, kommer det nok op på 800-1000 kr. Desværre. Men tja - de kan også holde længe så! Og det ser skide godt ud . Mine har holdt siden oktober, og er stadig flotte! Håber det var til lidt hjælp?
. Line & Danielle  Hvis en harefod bringer held, hvad skete der så med haren? If you can't catch a wave then your'e never gonna ride it.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|