Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Når kæresten vil i krig
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 16:06

Hej JHN.

Jeg har et problem, der samtidig både er et etisk spørgsmål og et følelsesmæssigt kompleks:

Min kæreste vil i krig.

Han har været værnepligtig i fire måneder, og ved med sikkerhed, at hans jfremtid er i det danske forsvar. Han vil søge ind som officer til foråret, men hvis han ikke kommer ind, vil han istedet blive konstabel. Dette betyder, at han bliver udstationeret i Afghanistan i 7 måneder eller noget i den stil. Og jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal håndtere det!

På den ene side støtter jeg ham og synes det er fedt, at min kæreste ved hvad han vil og vil kæmpe for demokrati og sådan ..

men han er forhlvede min kæreste, han skal da ikke rende rundt og blive dræbt af vejside bomber langt fanden i vold! Jeg vil gerne støtte ham, men jeg kan simpelthen ikke, og jeg ved ikke om det er mig, der bare er pisse egoistisk og en @!#$ kæreste. jeg prøver virkelig, men inderst inde, synes jeg det er forfærdeligt, at han gerne vil i krig!!

Måske burde jeg bare lade vær at tænke på det, for under alle omstændigheder går der jo nogen tid før det sker, men jeg kan ikke lade være med at bekymre mig allerede nu, og hver gang man hører om en ny ung soldat, der er død dernede, krumme jeg tæer og tænker: det kunne blive min kæreste.

Men hvad siger I - hvis det var jeres kæreste, eller far, eller bror eller en anden I havde meget kær, ville I så bare være stolte, eller ville I ligesom mig være forfærdede??

Mvh, Ukompliceret (MeFeNiRo)
F'ck the mainstream 8D .
'' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3
Punk isn't dead. It's hiding.
0
0
Svar på denne tråd

12345nb
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 16:08

jeg ville have det fuldstændig ligesom dig!
jeg syntes ikke de er specielt egoistiske eller noget men jeg ville ikke kunne støtte dem ægte i deres beslutning.

:: ise

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

Men på ryggen af Minuet

0
0
Svar på denne tråd

hej hejm
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 16:50

Min bror har været udsendt 3 gange til den danske ambassade i Irak som PT soldat! :)

Først blev jeg lidt ked af det, da han fortalte - eller ja, nok mere skræmt og bange, fordi vi kort tid forinden havde mistet vores fætter i en ulykke, så jeg kunne ikke klare tanken om, at miste flere.

Men det er hans valg, og jeg vil udelukkende støtte ham i det, jeg forstår ham, og er stolt af det han vil kæmpe for, så ja.. vi har altid snakket godt om det!

Jeg tror godt, at jeg forstår dig, og det er en virkelig svær situation at stå i! Min kæreste har også sagt, at han godt kunne overveje det, men har tilgengæld også sagt, at han ikke vil udsendes 6 måneder, for så lang tid vil han ikke være hjemmefra igen. Hvis det kommer til det, at det bare er det han virkelig vil, så må jeg jo støtte ham, og se om jeg kan leve med det :)

Jannie

Tidligere med Magic Bonnie og Enekærs Ana-Bell

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 18:05

Ville nok have det ligesom dig. Ville have det MEGET dårligt med at sende min kæreste afsted som soldat. Min Onkel er major (er det vist :b) han har i hvert fald rimelig høj rang, så når han er afsted rører det mig ikke ret meget, han er KUN i grøn zone. Men at sende én afsted, og så endda sin kæreste, som skulle ud og være hvor det sker - så ville jeg hellere holde ham hjemme.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbumbubm
Forfatter: 
Dato:  27-01-2010 18:44

Jeg har været i din situation - og jeg er endda militærmodstander og modstander af krigen ;) Men jeg støttede ham hundrede procent. Hvis han skulle klare at være dernede og føle at det hele ikke var alt for uuoverskueligt og hårdt, havde han brug for at vide, at os herhjemme støttede ham. Selvfølgelig er man bange og selvfølgelig synes man det er noget @!#$, når en man elsker, risikerer livet - og i det hele taget at de skal være væk så længe. Men hvis det er meant to be, så holder forholdet. Og hvis du vil din kæreste og jeres forhold det bedste, så støtter du ham - det betyder ikke, at du ikke må være ked af det og have det skidt med det. Men du er nødt til at lade ham vide, at på trods af det, så synes du stadig han skal gøre det, der føles rigtigt for ham!

Min kæreste var udsendt to gange.. Alligevel blev det en trafikulykke hjemme i Danmark der tog livet af ham, før han skulle afsted den tredje gang.

-applecheeks
"I am the terror that FLAPS in the night, I am the wrong number calling you at 3 AM.. I am DARKWING JULIE"

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider