Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Hesteejer for første gang
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 19:09

Jeg står i den situation at jeg nu sandsynligvis snart får mit største ønske siden jeg var 6 år gammel opfyldt - jeg skal være hesteejer!

Så vil jeg egentligt bare gerne høre lidt om, hvordan det var for jer første gang I købte hest, om I har nogle gode råd at give eller lignende? Ja, bare fortæl lidt

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  09-01-2010 20:22

For mig var det virkelig en drøm, der fik i opfyldelse - jeg købte min drømmepony, som egentlig ikke var og aldrig ville komme til salg.

Jeg købte hende for alle mine konfirmationspenge, som jeg heldigvis ikke havde brugt!
Efterfølgende har jeg haft 2 jobs samtidig siden jeg købte hende.

Gode råd - mht. at finde hesten; Du ved når det er den rigtige ;)

Budget: Der er ALTID ekstra udgifter - smed, dyrlæge, vacination, tandlæge, sadelmager - you name it! Så det er vigtigt at være forberedt.

Det er nok også en god idé inden, at finde et sted du vil stå - og tjekke f.eks. smed, forsikring osv. ud :)

» Mvh. Lone

- med Camilla og bonus-ponyen Siena

0
0
Svar på denne tråd

HESTE...
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 11:59

Mit bedste råd er, at du skal give dig god tid - vent til du finder den rette! :-)

Da jeg skulle have hest, var jeg ude og prøve en hoppe før jeg mødte Low. Selvom ejeren syns vi bare passede super sammen, var der bare ikke det som sagde at det var den jeg skulle have, at det var bare min drømmehest.
Så gik turen hele vejen til Jylland for at prøve for at kigge på den røde pony Low - og det var HELT anderledes, bare da han stod i sin boks viste jeg det var bare ham. Det er svært at forklare, alt i mig fortalte mig bare at det var min drømmepony :-)

Så husk det, giv dig god tid til at kigge rundt.

Simone & Low Länder
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 14:14

Tillykke! Hvor er det fedt :)

Selvom du har drømt om det siden du var 6 og det sikkert bare ikke kan gå hurtigt nok, så må du virkelig tænke dig om!

Find ud af hvilken hest du vil lede efter og husk, at der findes rigtig rigtig mange derude :)

den halve parade er den alle taler om,

men ingen ved hvad er

0
0
Svar på denne tråd

at købe hest
Forfatter: 
Dato:  10-01-2010 20:45

Sørg for du har nogle med der ved noget om det - det er nemt bare at forelske sig i det første og bedste ;)

Og så er det også vigtig du sætter der ned og tænker over hvad 'planen' er med din kommende hest. Hvis du gerne vil ride grand prix dressur, dur det f.eks ikke at købe en 18-årig gammel traver.

Katja med Corvetten

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3

En dårlig taber er en god vinder !

Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det !

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider