hej ænder og glædelig bagjul 
Jagt har haft en hovbyld her det meste af december. det startede omkring 4. december, hvor han var MEGET halt. han kom ind og stå nogle dage og vi troede egentlig det var bagbenet, men det virkede ikke varmt. efter en lille uge, skridtede jeg en tur på ham, da han ikke haltede mere. han virkede frisk, så dagen efter prøvede jeg at longere ham, og det gik okay.
mandag aften får jeg så et opkald af en af de andre fra stalden, som siger at Jagt var MEGET halt. ejeren af staldne kunne næsten ikke få ham med ind da der var mad - det ligner ikke Jagt. vi blev enige om at få fat i dyrelægen hurtigst muligt. tirsdag morgen fik jeg fat i ham, og han kom ret akut tirsdag formiddag. for så at konstatere, at det "bare" var en hovbyld
heldigvis ikke mere!
det har så været tirsdag den 15., og siden da har hans hov været forbundet nogle dage, og blevet vasket i sæbespåner + han selvfølgelig har stået inde. i starten af denne uge virkede han frisk igen. betændelsen er løbet ud og han er begyndt at komme ud igen, hvilket passer ham rigtig godt 
men nu til pointen. som i nok kan regne ud, har han stået stået stille i ca. 3 uger, med 1-2 rideture og en 2-3 trækture + meget lidt fold. nu vil jeg så til at ride ham igen, men hvordan vil i mene jeg skal få trænet ham lige så stille op igen?
han skulle jo nødig have overbelastet ben'erne.
fortsat god 2. juledag