Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Kunne i ikke lige kigge på min stil..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 18:56
Hej allesammen....
jaa vi har så haft stil for (min klasse) i historie og her er den stil som jeg aflerverede jeg ved godt hvad jeg har fået men jeg syntes det kunne være sjovt hvis i prøvede at vudere den og give jeres bud på hvad i syntes jeg skulle have det skal lige siges at jeg kun havde en dag til at skrive den og den skulle være på en 2 til 3 sider... den handler om den sorte død

Den sorte død (Dagbog)

Kære dagbog

I dag den 3/4 – 1349 har pesten hærget i Danmark i et år og det er bestemt ikke blevet bedre, mange har mistet familie medlemmer og i nogle tilfælde er hele familier blevet fuldstændig udslettet.

Pesten er forfærdelig, det starter med at man bliver utilpas og kort tid efter får man store bylder på hele kroppen, det er derfor at den har fået tilnavnet ”Den sorte død”. Fordi der findes ingen medicin imod den og hvis man først får den, dør man allerede efter et par dage.

I dag kom der en mand ind, bærende på sin kone, hun var syg og fyldt med store bylder over hele kroppen, det var tydeligt at hun var ved at dø. De bad begge om at vi måtte gøre noget, som kunne helbrede hende. Vi prøvede men allerede efter ca. en halv time var det slut, hun var død, som så mange tusindere andre. Manden både græd og råbte at det også var de skide jøder som stod i ledtog med djævlen, og at de burde brændes. Men det blev de jo allerede, de blev indfanget og brændt i massevis på et stort bål og til hvad nytte? Pesten foresatte jo.

Den. 3/5 – 1349 det er forfærdeligt, alle er sultne, for nu har pesten også bredt sig til vores mad. Næsten alle landes køer, grise og får er ved at rådne op ad pest, kornet er heller ikke blevet høstet på grund af at folk er så afkræftede, der må gøres noget, jeg Karl Jensen er blevet bedt om at tage til kongen, for at bede om den bedste læge og noget mad. Men jeg må skynde mig for der er ikke meget tid tilbage før hele Danmark er død af pest. I morgen den. 4/5 – 1349 tager jeg af sted.

Den 4/5 – 1349 jeg må skynde mig slottet ligger ca. 1500 meter væk fra byen. Da jeg ankom til slottet, havde jeg lidt problemer med at komme ind. Så måtte jeg fortælle til kongens tjener hvad mit ærende var, da tjeneren hørte dette, sagde han straks til vagterne, at jeg skulle have lov til at komme ind ifølge med to vagter og tjeneren.
Da jeg havde konfronterede konge med hvad jeg ville, blev der straks sendt bud efter den bedste læge og noget mad.
Kongen bad mig derefter om at tage tilbage til kirken og fortælle den gode nyhed, hvad jeg straks gjorde. Da jeg kom tilbage til kirken var det blevet sent og der var ikke nogen, så jeg måtte vente til i morgen med at fortælle dem det.

Den. 5/5 – 1349 I dag var jeg tidligt oppe, jeg måtte skynde mig over i kirken og fortælle dem om den gode nyhed, da jeg ankom var de alle sammen kommet og ventede spændt på at få af vide hvad jeg havde at sige, jeg fortalte dem at jeg selv personligt havde snakket med kongen og han straks efter at have hørt hvad jeg havde af sige, havde sendt bud efter den bedste læge og noget mad.
Da de andre i kirken havde hørt dette blev der helt stille og så kom spørgsmålet ”jamen hvornår kommer det så” ”jaaa hmm han sagde at det ville komme så hurtigt om muligt” og så udbrød der en jubel. (Historien efter)

Der gik ikke meget tid før maden og lægen kom, der blev grådigt gået til maden mens lægen prøvede at hjælpe så mange som muligt, desværre døde mange og pesten var først helt udryddet den. 18/6 – 1350 med rigtig mange døde.

Skrevet af: Stephanie 7.c
Knuz step..

En rigtig hoppe skal hedde Shakira
Mens en rigtig vallak skal hedde Pan
KRK. Præsentation. Mail. Min ponz hp.
0
0
Svar på denne tråd

Re: Kunne i ikke lige kigge på min stil..
Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:10
Hej, :-)

Den er rigtig god ! Fra en 1 - 10 skala ville jeg give dig... Hmm... 5½ ;-)

*KnuZar*

Når du kigger på dine fødder, behøver du bare
at beslutte dig for hvilken som er den højre, så kan du være sikker på, at den anden er den venstre.
Citat: Peter Plys 8-)

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:15
den var da go` har du en hoppe der hedder Shakira??vi har et føl fra sidste år der hedder Shakira :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:16
den var da go` har du en hoppe der hedder Shakira??vi har et føl fra sidste år der hedder Shakira :-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:18
ups..undskyld...men god stil..helt klart!!!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 19:20
Tone: ja det har jeg du kan se hende i min præsentation eller på min hp.

Præsentation

Min ponz hp.

Knuz step..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 20:18
Hej med Dig

Jeg sys den er godt lavet og ville nok give den Ææhm 7 HiHi men den er da flot lavet på 2 - 3 dage sys helt klart den er god ;D

Vi Sez Mini

*Tag en Kiks og Tør øjnene*

Hov Forresten Min Mail
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 21:54
Altså fra den normale karakter-tabel(00-13) ville jeg give dig 10-11!

HVad fik du for den?

~Julie

Pigen der ikke har flere tårer...

Tasia er væk... Mit LIV er væk...

:{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-( :{-(

Hvis man kunne krydse et menneske med en hest, vil mennesket forbedres men hesten forringes
Oprindelig citat: Mark Twain
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  13-01-2003 22:23
HmmM... Det ved jeg ik... Den er RIGTIG god men hader at give andre karakter.... sys den ska ha 10 ;-D

Hvordan gik det med Jagten her i weekenden?

Knus og kram fra Heste-Julle :-) Mischa ;-D og Ranja ;-)

Mennesket er frit som fuglen i et bur.
Man kan bevæge sig inden for visse grænser.

-citat- J. C. Lavater ;-D
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 14:12
Okay.... jeg fik 8 men min lærer havde læst forkert
der ved 1500 meter det havde han læst som km. såå han sagde at jeg skulle have haft 9..

Heste-julle: Var ikke afsted alligevel da det jo
stadig var frostvejr ØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØØVVVVVvvvVV

Minimusen: jeg havde kun 1 dag...

Knuz step..

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 14:23
hey..
ja, nu har du jo sagt hva du fik.. hm..
Knuz mille
Smil til hesten og hesten smiler til dig!

Husk: Lig så mange hestefolk, lig så mange meninger!

Søger part til Monique!
0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 14:48
Den var da rigtig god! 9-10 i karakter syntes jeg! Men du havde nogle stavefejl nogle steder ...
Ellers rigtig godt lavet!

Qnuz Tina **Unique**

Unique kunne få så mange **stjerner**, at universet ville være som et tomrum!
0
0
Svar på denne tråd

Din stil...
Forfatter: 
Dato:  14-01-2003 20:40
Hej.

Jeg troede at du ikke havde afleveret den endnu, så jeg har siddet og samlet kommentarer, men jeg regner med at du vil have dem alligevel??

Ærende = Ærinde

Familie medlemmer = familiemedlemmer

I stedet for "skide jøder", som nok ikke blev brugt så meget dengang kunne du have skrevet "forbandede jøder"

Måske er stilen lidt for faglig, altså den handler ikke nok om hans følelser.

Det er ikke så tydeligt hvad den gode nyhed er og hvem det gælder. Man kan tro at det er ham der får mad og en god læge

Slutningen kunne også have endt: Pesten krævede mange dødsofre. Det andet lyder lidt akavet.

- Din stil er rigtig godt skrevet, du har et godt og varieret sprog med få stavefejl.

Jeg ville give dig 9.

Men helt kan du ikke regne med det jeg skriver, og den karakter jeg giver, for jeg går i 10. og kan ikek helt huske, hvad der kræves af en i 7.

Du må endelig ikke tage min kritik negativt, jeg mener det kun godt! jeg kan godt lide at få kritik for mine stile, selvom det kan være hårdt, så lærer man af det!

Hilsen Heidi og Lena

PS: Tror også jeg vil lægge min stil herind??
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider