Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Idol indenfor hesteverdenen?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:12

Hej ænder :)

Hvem er jeres idol og forbillede indenfor hesteverdenen og ridekunsten? Forklar gerne hvorfor og et billede eller lign.

Mine idoler er:

Klaus Ferdinand Hempfling www.youtube.com/watch?v=zsW6zGCGz5Y

Synes han er en fantastisk hestemand, der virkelig har fundet den gyldne vej til den rejse hest. Har lært så meget af hans bøger og videoer, og har opnået at kunne samle min hest i løs longe via. kropsproget. Fantastisk, hvordan han kan træne sine heste og tæmme de såkaldte "livsfarlige heste". Han kommer i dybden med alle sine forklaringer og udsagn. Han formår at ride en hest korrekt, i mine øjne, uden brug af bid eller løs tøjleføring.

Et andet idol er også Alexander Nevzorov www.youtube.com/watch?v=eHaEzGz0HeE

Også en fantastisk hestemand. Dog har jeg ikke helt kunne finde ud af hans teknikker, har været igang med hans online skole. Det jeg sys er godt ved ham, er at han kan lege med sine heste, at man kan se at de accepterer ham som en af deres, og kan lege med ham. Og ligeledes at han samler sine heste smukt, kun ved brug af cordeo.

Kom frem med jeres idoler, og hvorfor :)

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

lalalalalal
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:25

Jean Francois Pignon, så hans generalprøve i herning, og der var et bånd og en nærhed til de heste jeg aldrig har oplevet .

www.youtube.com/ watch?v=oaI3KlOX470&fe...F0&index=5

www.youtube.com/ watch?v=YG3nK2nfPQo&feature=related

Sia

* Nu med Hera *

Rest in Peace Darwin

0
0
Svar på denne tråd

aasdfghjk
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 20:48

Ute Lehmann.. Er ikke noget så meget igennem hendes principper, men det jeg har læst ind til videre kan jeg lide:)

PIRATEN

Hvil i fred Cocktail, jeg vil altid elske dig!
Min fotohjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Max er sød <3
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:26

Pippi Langstrømpe

Fordi jeg også gerne ville kunne løfte min hest ;D

Emmelie
Hendes som bliver statsminister - blah
Med skønne Max

0
0
Svar på denne tråd

Idol indenfor hesteverdenen?
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 21:30

Som Piraten :) Jeg synes umiddelbart rigtig godt om Ute Lehmann :)

Sabrina

&& Feykir fra Lestrup

0
0
Svar på denne tråd

idoler indenfor hesteverdenen..
Forfatter: 
Dato:  16-11-2009 22:06

Alexander Nevzorover jeg ikke helt vild med. Syntes ikke de rent anatomisk er korrekt.. Er bange for at noget af det "bare" er trikstræning - altså jeg tænker på hans frie "samlinger". Hestene har ikke ryggen med og derfor er det ikke en samling med snarere et tricks han har lært hesten, altså at den skal rejse nakken, når han giver den signalet til det.

Ikke for at være en lyseslukker :)

Line og Markus.
-tag jer i agt for dværgfolket B)

蛋糕
(Kage)

Bates Caprillie Close Contact, 17" Lys brun og Startrekk Espaniola, 17,5" (men med kort anlægsflade) sort sælges. Skriv PB for mere info.

0
0
Svar på denne tråd

ccccccccccc
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 09:03

Kan også godt lide Ute Lehmann, har bare aldrig fået hende studeret nærmere :)

Line: Det kan der være noget om. Men som jeg nævner, er det mest hans leg og tricks med hestene jeg godt kan lide. Men synes generelt hans ridning er pæn, men man ser mere korrekt samling ved Hempfling.

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

Supersneglen Sneggla
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 09:36

Alexander Nevzorov synes jeg gør det godt!

derudover er Dennis Hedebo alså en fantastisk islandshesterytter :)

Amanda&Sneggla

You're asking me out? That's so cute!

What's your name again?

* SNEGGLA SÆLGES! *

* Nu sælger vi også vores Cocker Spaniels *

0
0
Svar på denne tråd

dddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 11:04

Amanda: Nu er jeg slet ikke meget indenfor islænder verdenen, desværre, men godt nok en lækker islænder han sidder på da

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

kagesmagergodt
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 15:59

jeg er enig med line. Alexander er fantastisk for jorden, men på ryggen så er der ikke så meget anatomisk korrekt at komme efter ihvertfald - men det han laver er da godt til en lille afveksling ind i mellem. Jeg siger Ute Lehman her også, lidt Bent Branderup, Hempfling er jeg også med på. Jeg tager lidt af hvert :)

for er der en ting jeg har lært i alle de år jeg har haft med heste at gøre, så er det, at ingen personer har ret i ALT vedrørende heste.

Asta

>> You just can't live in that negative way...

make way for the positive day! <<

Rest In Peace Isabella! :'(

0
0
Svar på denne tråd

Supersneglen Sneggla
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 16:48

Johannsen ♥Marco♥ - ja den er sindssygt fin.

Amanda&Sneggla

You're asking me out? That's so cute!

What's your name again?

* SNEGGLA SÆLGES! *

* Nu sælger vi også vores Cocker Spaniels *

0
0
Svar på denne tråd

hejehj
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 17:08

Jeg hopper med på vognen med Dennis Hedebo Johansen.

Aldrig har en rytter lært mig så meget og aldrig har jeg undet en rytter alt den succes, som han har fået!

Sandra
..med Sneggla vom Störtal

0
0
Svar på denne tråd

heheheh
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 18:59

Jeg har 3:

Heidi Vineke. Har fået undervisning af hende på en hest, der ellers også var redet efter hendes principper. Aldrig har jeg oplevet en så følsom og let gående hest. Hendes teknikker er anderledes end jeg før har prøvet, men de fungerer super godt og er meget skånsomme for hestens mund.

Klaus Ferdinand Hempfling. Så flot og anatomisk korrekt ridning! Har aldrig set en rytter samle sin hest så flot og kontrolleret som han gør det.

Bent Branderup, også bare en fantastisk rytter :-) Med sin vidunderlige knabstrupper, nej hvor er den altså lækker. Han har virkelig formået at ride den op til højt niveau mod alle odds, og hans heste er så utrolig lydhøre over for ham.

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

0
0
Svar på denne tråd

aaaaaaaaaaaa
Forfatter: 
Dato:  17-11-2009 19:51

Ja Alexander er bedst fra jorden, helt klart. Men jeg synes nu stadig hans ridning er pæn, forhold til meget andet man ser nu til dags, og sys han har en god føling med hestene :) men ja, han har ikke en samlet hest, som klaus formår at gøre.

Bent Branderup kan jeg sagtens hoppe med på vognen med :) Men han ligger i toppen på min liste. Nok fordi jeg ikke kender manden og har ikke rigtig studeret ham, men det jeg har set, er flot.

De islænderstævner jeg har været til, synes jeg ofte de har meget fat i deres heste, og de går uroligt og ustabilt med hovedet. Men dejligt at se ham ride den så flot, med løs tøjleføring. Det ser kanont ud, når det først klikker. Ved nu ikke meget om islænder ridning, det er bare min erfaring.

Det der også er fantastisk med Klaus Hempfling er også, at han først rørte en hest da han var 29, og han er nu 48 :) Han har udrettet meget godt på de år kan man sige. Vildt han holder til på en ø i Danmark, ville dø for at komme på et af hans kurser. Er bare dyrt :(

^^ Så snakker man rejst hest i flot samling :)

Marco

~ Bidløst equipage ~

0
0
Svar på denne tråd

hejhej:b
Forfatter: 
Dato:  18-11-2009 22:05

Jeg kan godt lide at se på Jos Lansik og Marcus Ehning :)

07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa

PART SØGES

Klipning af hest tilbydes

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider