Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

når ens forældre udskyder ting s;
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 21:13

hej ænder. :)

kender i det når ens forældre bliver ved med at udsætte alting ?`s;
jeg skulle fx. have været til frisør for godt og vel 2 måneder siden, men intet er sket, selvom jeg spørger min far næsten hver dag, og vi snart skal til frisør..
"det kan i jo komme i næste uge, så kan i også købe det der tøj som jeg lovede jer"

og hvad bliver det til?
ingenting!!

Nu står det enten til at jeg selv skal betale frisør, da min mor ikke har råd, og jeg har adresse hos min far + han får alle børnepengene ..
så synes egentlig det er mest rimeligt han betaler, når han nu også har lovet det..
det er også næsten 2 måneder siden vi skulle ud og shoppe, men ligesom med frisøren bliver det bare ALDRIG til noget..
er ved at være godt træt af det, så det ender sikkert med at jeg selv betaler frisør, da mit hår seriøst mangler af blive farvet ;o og klippet.. det er seriøst så slidt, og farven er virkelig grim lige pt.
gider ikke at farve mit hår selv, da man aldrig kan stole på farven! (;
en dag fik jeg helt sort hår, så var jeg nødt til at farve det lysere igen ;/

måske synes nogle at dette indlæg er pylret og ikke hører til herinde, men andre der har det lidt på samme måde?

Min fars kones dreng, har været til frisør 3-4 gange imens vi kun har været det én gang, og han får tit nyt tøj, jeg synes virkelig det er så snyd/træls, og det er jo ikke engang min fars "rigtige" dreng? ..(;

men nu snakker jeg med far om det imorgen og igen hører til hvorfor der altid skal gå så laaang tid før der bliver gjort noget ved det..
og så må vi se om jeg selv skal betale..

jeg er 15, og tjener i måneden ca. 1200-1800 kr. og en tid hos frisøren koster altså 2500,- ihvertfald der hvor vi plejer (;

* sagde malené d;
m. ponyen alexandra og hesten frederik + låneponyen maggie (;

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 21:41

lol, mine forældre lavet ik andet end udsætte.

"fiona det går altså ikke at du køber busbiletter på din telefon hele tiden, det er simpelthen for dyrt"

det meget fint mor. hvem er det der konstant udskyder at få bestilt nyt buskort?

FONABONA

UDEN I'ET LOL

0
0
Svar på denne tråd

RE: når ens forældre udskyder ting s;
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 21:49

Jeg kan sagtens forstå du er irriteret over, at din far løber fra aftaler, men så må du sørge for, at I aftaler en dag og ikke "måske engang i næste uge...".

Aftal evt. at tage ud at shoppe med nogle veninder.

Derudover må jeg indrømme, jeg umiddelbart synes, du lyder lidt forkælet på den uvidende måde/pylret (som du jo selv bruger som begreb). Lad nu være med at opfatte det ondt, negativt eller lignende, det skal ikke menes sådan. Børnepengene ligger, når man er på din alder, på ca. 2500 pr. kvartal så vidt jeg ved. Disse penge skal først og fremmest gå til at dække kost, logi, vand og varme - dvs. de basale ting. Og nej, dette er ikke gratis. Samtidig diverse skoleting, evt. skolepenge hvis privatskole, evt. transport.

Derefter kommer sport, fritidsinteresser, mobil, internet, tøj, frisør osv., der kan kategoriseres som mere luksus.

Nu er der også en grund til, at man må arbejde, fra man er 13. Teenagere har ofte en stor trang til at shoppe, feste, gå til frisøren, på café osv., og børnepengene kan ikke dække ALT. Selvfølgelig har forældrene også en løn, men de skal jo betale diverse lån af, forsikringer osv. Så selvom ens forældre har forsørgerpligt over en, indtil man bliver 18, har man til dels selv ansvar for at betale for diverse luksus-ting.

Mht. din fars kones søn, hvem betaler så (med sikkerhed)? Gør drengen selv, gør moren, gør faren, gør din far? Der er jo en stor forskel.

Men jeg vil foreslå dig at snakke med din far, som du også har tænkt dig. Hav dog i baghovedet, at penge ikke vokser på træer. Når man begynder at regne på det er det overraskende, hvor mange penge man egentlig bruger.

Men ingen tvivl om, at din far skal overholde sine aftaler mht. at tage med ud at shoppe, betale frisør osv, hvis han har lovet det.

Ditte

- I'm just a dreamer

0
0
Svar på denne tråd

Lalalla.
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 22:43

Jamen der er ikke andet at gøre end at sige: Far, hvad siger du til jeg bestiller tid hos frisøren på onsdag?

Hvis han siger god for det, bestiller du og så har I en aftale som er FAST.

Du skal også selv tage lidt intiativ, i stedet for at tro det hele bliver serveret på et sølvfad. For kære ven, det gør det ikke :)

0
0
Svar på denne tråd

What ??
Forfatter: 
Dato:  02-11-2009 23:29

2500kr for en gang hos frisøren ???

Så er det vist kun fair at du selv betaler..

Katja med Corvetten

Tidligere med Boy og Nimble Guy <3

En dårlig taber er en god vinder !

Den, der siger, det ikke kan lade sig gøre, skal ikke afbryde den, der gør det !

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 09:30

Corvette: Der står at børnepengene er 2500 :P

- Julie Salomonsen

Zacharias Blue <3

Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/

PRESTIGE SPRINGSADEL KØBES!

Skriv hvis du har en tilsalg :D

0
0
Svar på denne tråd

JulieS »Durango14«
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 10:08

"jeg er 15, og tjener i måneden ca. 1200-1800 kr. og en tid hos frisøren koster altså 2500,- ihvertfald der hvor vi plejer (;"

- S a g d e

Møjsenkøjseren

- Jeg vil hellere hades for den jeg er, end elskes for den jeg ikke er.

0
0
Svar på denne tråd

frisør.
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 10:18

Ja jeg ville nok finde et andet sted at få ordnet hår. Personligt betaler jeg 500 kr. for klip + helfarvning af håret d:

Celeste liva
-
Part søges på hest i Smørum/omegn
0
0
Svar på denne tråd

Hahaha..
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 10:55

2500 kr. er fandme sgu også mange penge for en omgang farve og klip..

Hvad med du fandt et lidt billigere sted, eller betalte halvdelen af det selv. Kan da godt forstå din far udskyder det med de priser

0
0
Svar på denne tråd

hejhej
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 15:33

årh ja, det havde jeg ikke læse xD

@!#$, enten er din frisør viiiildt dyr ellers må du godt nok have noget sygo sindsygt langt tykt hår som må tage flere dage at ordne med den pris. det er da nærmest tyveri..

- Julie Salomonsen

Zacharias Blue <3

Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/

PRESTIGE SPRINGSADEL KØBES!

Skriv hvis du har en tilsalg :D

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  03-11-2009 17:00

Måske hun har sat et nul for meget på :)

Men jeg er lige blevet klippet for 95 kr. i dag ;) Blev klippet ved frisør fordi der skulle etager i, ellers klipper min mor mig gratis.

Undskyld, men bliver nød til at sige noget! Da jeg var 15 år betalte jeg stort set alt selv! Og som 15 årig burde man godt kunne finde ud af at tage til frisør selv! :)

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

frisør og tøjkøb farmand skal med!
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 20:18

synes ærlig talt også at du virker noget forkælet....

find dog et biligere sted at gå til frisør.

og som 15 årig ville jeg nok godt kunne finde ud af, at købe tøj uden farmand under armen....

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

SVAR :)
Forfatter: 
Dato:  05-11-2009 17:31

hej alle sammen :)

Måske er jeg kommet til at skrive det på en måde, så jeg lyder alt for forkælet, men nej det er jeg altså ikke..
og med hensyn til frisøren, så er det prisen lagt sammen for mig og min søster :)

Rosenborg: jeg kan altså godt finde ud af at købe tøj selv, det gør jeg altid? (;
-du har sikkert også været ude og shoppe med dine forældre før, og det er det vi skal?
det handler jo ikke om at jeg ikke kan finde ud af det..

ville jo også bare høre om andre kender noget til det, for jeg synes sku det er ved at være lidt træls..
det er SÅ sjældent vi får tøj af mine forældre, vi køber det altid selv, og så er vi til frisør 1 gang om året, som min far plejer at betale ..

Men altså det var ikke for at i skulle tro jeg var forkælet

* sagde malené d;
m. ponyen alexandra og hesten frederik + låneponyen maggie (;

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider