Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Nytårsråd - fra os med hunde ..
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 11:55

Dyrefondets nytårsråd

· Skyd ikke fyrværkeri af i nærheden af hunde eller andre dyr, som kan komme til skade, få høreskader eller blive angst for fyrværkeri resten af livet.

· Lad bordbomber og lignende være bandlyste, hvis der er dyr til stede.

· Tal beroligende til hunden, hvis den bliver bange. Vær selv rolig! Bliver man ophidset eller skræmt, vokser dyrets angst. Ved at negligere støjen og hunden, viser man, at der ikke er noget at være bange for.

· Tag ikke hunden med til nytårsfest, men gerne til nytårshygge.

· Lad ikke hunden være alene hjemme.

· Giv aldrig dyr beroligende medicin uden forudgående aftale med dyrlægen. Anvend aldrig medicin beregnet for mennesker, med mindre dyrlægen har givet grønt lys. Tal med dyrlægen i god tid inden nytårsaften.

· Find det sted i boligen, hvor der er mindst nytårsstøj. Tænd for radio/tv, så fyrværkeriet ikke er den eneste støj - og bliv i nærheden af dyret.

· Tag i sommerhuset - eller på besøg i rolige omgivelser.

· Gå en lang tur med hunden i snor sent om eftermiddagen den 31. december - før skyderiet tager til. Er hunden løs, risikerer man, at den løber væk i panik ved skyderi.

· Anvend kun det lovlige fyrværkeri - det flotte uden knaldeffekt.

· Begræns fyrværkeriet til selve nytårsaften - ikke flere uger før eller efter. Nytårsaften kan dyreejerne beskytte familiedyrene mod støjen - det er umuligt i flere måneder.

· Pas på hundens poter nytårsdag, hvor det kan flyde med glasskår på gade og vej, i parker mv. Brug ikke flasker til at affyre raketter fra - brug et jernrør, der er sat fast i jorden eller en spand med sand.

Er jeg den eneste som ikke vil lade min hund være alene hjemme nytårsaften?

Hvad gør i ved jeres hunde, så de ikke bliver bange?

»Jeg er kun Chelle«

^Tidligere med Vestergaards In-zeit

Nu med Chinese Crested hanhunden,

Mexi Sigo-Liv

Linka R.I.P

Kærlighed ?

Du er drømmen !

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 12:12

Vi gør absolut intet, - vores hunde er ligeglade med at det siger bang udenfor.

- Der kommer måske et bjæf eller to, alt det knaldebang skal jo ikke komme her og tro det er noget!

Men vi er herhjemme med hundene, bare kæresten og jeg, spiser noget god mad, hygger, ser film - sidste år så vi Dr. Dolittle, hvilket den yngste hund syntes var fedt, han var helt vild med bjørnen i filmen og sad og kiggede med *GG*

Ellers så må mine råd være, lad vær med at skælde hunden ud, og lade være med at ynke hunden!

- Ved at ynke den, og ha' ondt af den, fortæller man den også at der er noget helt galt, og det kan være ligeså slemt som at skælde den ud.

Skal man medicinere hunden, så sørg for at man får noget der både beroliger og bedøver, - nogle gør bare så hunden blir sløv, men den registerer stadig alt og det er bare så synd.

- Så hellere at hunden sover igennem det hele.

Min mormors hund er fx mega ræd for nytår, - well nytår, tordenvejr, andet der kan sige høje lyde.

- Cd'er, anden træning osv. hjælper ikke, så han blir "dopet", og sover rusen ud, uden at opdage noget.

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

asasasas
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 12:16

Vi har jagt hunde så det ville være lidt mærkeligt hvis de blev mega bange.

Vi er alligevel hjemme, p.g.a hestene, men de er også ligeglade.

. Lotte & Monique .

- uden Gorba

R.I.P 7/10 - 09

Savnet og elsket for den du var, og vil altid være.

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 13:43

Rollo: Jeg ved at Sigo er bange for torden, men jeg har endnu ikke haft ham nytårsaften. Så tror jeg skal have snakket med dyrlægen, for han bryder sig bestemt ikke om høje lyde.

»Jeg er kun Chelle«

^Tidligere med Vestergaards In-zeit

Nu med Chinese Crested hanhunden,

Mexi Sigo-Liv

Linka R.I.P

Kærlighed ?

Du er drømmen !

0
0
Svar på denne tråd

tjaøhm
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:03

Vi har tre hunde herhjemme, to af dem volder i det store og hele aldrig problemer, den sidste gør altid. Ikke i form af, han er bange, nej, han synes bare det er mega skægt at bruge hele aftenen på at løbe rundt i hele huset og gø konstant! Det er virkelig hele natten han gør det, man kan slet ikke få fred, og vi har forsøgt med noget beroligende ordineret af dyrlægen - der var absolut ingen forskel! Ret vildt.

Men ja, sådan er det med ham. På stranden får vi ikke fred, for der står han enten i vandkanten og gør af bølgerne eller gør af vores andre hunde, så de også er ved at blive sindssyge. Han gør og trækker og vender sig rundt når man møder en anden hund ude på en tur, og bliver ved op til fem minutter efter. Han går amok hvis man møder en hest eller ser et kørende tog. Han gør af biler, der kører forbi når man går ved vejen, og hvad værre er, at han gør af de biler, der passerer, når han selv sidder i en kørende bil! Man kan næsten ikke få kontakt med ham, og hvis han ved en fejl slipper ud i indkørslen kan man råbe nok så meget på ham, man vil alligevel stå og se på at han bare løber sin vej!

Vi har prøvet med halsbånd, der sprøjter med en slags citronsaft når det registrerer at hunden gør, det havde ingen effekt overhovedet. Vi har prøvet med at spraye vand, bruge et båthorn - intet hjælper.

Han driver os til vanvid og smitter de andre hunde med sin opførsel, har aldrig set en hund som ham - tror I, der kan være en hjerneskade eller lignende?

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg gør intet....
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:07

Min er støver, og mange af dem jeg kender, er også iskolde..

Mvh. Cecilia

Med Østerskovs Focus og Siggi

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 15:56

LilleChelle: Er også første nytår vi har Lucky, - er spændt på hans reaktion, men vi har tænkt os at gøre præcos det samme som altid, og se om det ikke smitter af.

- Pas på med at vælge at dope ham, når du ikke 100% ved hvordan han reagerer.

Evt. kan man få noget "urtemedicin", bachs, som de skal ha' hele december, og skulle være beroligende.

- Om det virker ved jeg ikke, vi prøvede at være med i et eksperiment med det, med Buller, men det virkede ikke og var også placebo vi havde fået, lidt øv.

Er så synd når de er bange nytårsaften, og hold k*ft jeg hader de idioter som absolut skal skyde af hele december, - hold jer dog til nytårsaften!

- Undskyld hvis jeg fornærmer nogen nu, men JEG er faktisk møg skudræd ;-D

Rulammet: Hold da op, wauw han lyder ihærdig!

- Hvad race er han? Og hvad for noget medicin fik han da I prøvede at "dope" ham ned?

Lyder godt nok helt vildt, - kan I komme i kontakt med ham når han blir sådan?

Rollo

MARSVINEUNGER SÆLGES

3 hanner og 5 hunner, i skønne farver!

AVLSTJENESTE

West Highland White Terrier

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

nytårsaften
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 20:00

mine egne hunde er ligeglade.

men min søsters er bange. godt han er oppe på landet nytårs aften og ikke hjemme i københavn.

selv var jeg også totalt ræd da jeg var lille, og græd helt vildt når der blev skudt raketter af.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

ekekekekkekeke
Forfatter: 
Dato:  01-11-2009 21:35

Jeg har to hunde.

Den ene er såååå ligeglad! Den elsker det. Vi skal passe meget på, for den løber ud når nogle går ud af døren fordi den syntes det er så sjovt at spændende. Den står bare ved døren hele aftenen og kigger og vil ud.. Engang var den smuttet ud sammen med nogle af børnene der havde glemt at lukke døren :p Så løb den efter noget, og stak hovedet ned i en raket! Hvis ikke vi havde fået kaldt den til os var det gået galt. Sidst på aftenen plejer vi at gå en tur med den og så er den helt vildt frisk for at komme ud og se det spændende fyrværkeri :)

Så har jeg en anden hund (de er samme race) men den er ikke ret gammel, og den har vi aldrig oplevet nytår før. Så det glæder vi os til at se hvordan bliver ..

* CAMP TRAUSTARUM :D

Emma & Gelliganol Geogette

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  04-11-2009 18:05

Emma-BB: Haha! :D Det lyder næsten som en beskrivelse af min schæferdreng på 11 år ;D

Mvh.

Mia-musen

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider