Hej ænder 
Jeg ved ikke hvor mange af jer der husker mig, men jeg havde engang (for lang tid siden, tilbage i 05 til 07 en fjordhest der hed Ceres). Jeg solgte jo Ceres og købte Felix i stedet, da jeg voksede fra ponyen
Og hvis i ikke gider læse al teksten, må i hellere springe den over og smutte ned til billederne 
Vi brugte lang, lang, lang tid på at finde den rigtige hest, men kunne ikke rigtig finde noget i vores prisklasse der levede op til vores forventningerne. Men vi var heldige og fandt ved et tilfælde, en skør 5 års oldenborg vallak hos Lindberg heste med en fantastisk gang og poitentale, Felix. Vi valgte at købe ham, og hvis vi fandt ud af at han var for svær kunne vi altid sælge ham igen - men sådan gik det heldigvis ikke!
I det første lange stykke tid sprang han tilbage i kæderne og gik i panik og var i det hele taget rigtig bange for alt
Jeg var rigtig træt af det hele i en lang overgang, men valgte alligevel at beholde ham da han egentlig var sød nok at ride - og det viste sig at være det helt rigtige.
Vi bruge ufattelig lang tid på at gøre ham tryk ved mig og omgivelserne. I ridningen brugte vi utrolig mange kræfter på at lære ham at slappe af. Efter næsten 6 måneder tog vi til stævne startede en enkelt LC1, hvor vi red til 64% og fik en delt 4. plads. Siden da gik det fremad og hele foråret i 2008 startede vi mange stævner og vi havde altid noget med hjem. I sommerferien var vi tager til 4dags stævne i Hodsager, men dette var en meget kort visist, for Felix smed mig af da han pludselig blev bange for noget og jeg kunne ikke ride resten af sommerferien 
Efter sommerferien tog vi på efterskole på Aalestrup Naturefterskole - det bedste jeg nogensinde har gjort, selvom det var svært. I løbet af skoleåret lærte vi hinanden meget bedre at kende og havde noget fantastiske oplevelser sammen - ikke mindst at vinde et klubmesterskab og ride kvadrille med 23 andre
.
Da vi kom hjem igen, havde vi en del ting vi skulle have rettet op på, men dette gik hurtigt og vi kom hurtigt videre (læs: da rytteren forstod hvordan man skulle ride ordenligt :p).
Nu til billederne:

3. dag jeg havde ham, kønt kan man vidst ikke kalde det 

2008: I marts begyndte det heldigvis at se lidt bedre ud, men han havde stadig meget svært vi at slappe af og han manglede mange muskler 

2008: I juni begyndte han lige så stille at slappe af, dette billede er taget 2 uger før han smed mig af :p

2008: En dag på skolen hvor han havde trådt sin sko af :p

Okt 2008: Da jeg ikke kunne ride så meget grundet ryggen løssprang vi ham og hyggede en masse 

2008: Vi startede stadig lidt, men det gik ikke synderlig godt 

DEC 2008: Det gik ligeså stille fremad igen 

MAJ 2009: Det gik rigtig stærkt, da vi begyndte at komme hjem til undervisning i weekenderne 

MAJ 2009: Men selvom han havde ændret sig meget i stalden og i ridningen var den stadig lige så tosset som den plejede 

JUNI 2009: Vores første LB1, som vi vandt 

JUNI 2009: Vores første LB1 på udebane, som vi vandt. Mener vi red til 68,5% 

Og sådan ser det så ud efter to år 
Smid meget gerne en kommentar
.