|
|
| 18 års |
| Forfatter:  |
Nikse ♥Claus♥ |
| Dato:  |
22-09-2009 16:27 |
|
Gør livet til en fest rid fjordhest Claus er den bedste for evig og altid.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HyggeHejsa |
|
|
Jeg fik kørekort (til både bil + trailer) af mine forældre, da jeg blev 18. Ellers fik jeg smykker, tøj, film, bøger, flytte-hjemmefra-ting og lidt penge. 
Prinsessa Der er kun ét svar på nederlag - og det er sejr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 18 år.... |
|
|
Jeg fik kørekort, penge, smykker, tøj mv. Du kunne evt. ønske dig service, skåle, glas, gryder osv. (evt. af et bestemt mærke), det er altid godt at have noget til den dag, du flytter hjemmefra 
skrev Maria, som holder af Cashmir Damgård ♥ Pablo ♥ Casandra Damgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 12345678 |
|
|
Fatter ikke hvordan man kan få en gave på 10.000 af sine forældre til sin 18års ......... Jeg har selv betalt mit kørekort, og mine 18års gaver er ikke anderledes end ved andre fødselsdage.. -jeg forventer det ihvertfald ikke.
N A N O U
- stadig ikke færdigmalet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hej hej |
|
|
Jeg fik kørekort + hestetrailer i 18 års af mine forældre :b fik mange smykker og gavekort osv .. 
Hellere fortryde noget man har gjort, end fortryde man aldrig gjorde det ..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <heheh |
|
|
Jeg fik mit kørekort og en bil.  nanou: Det er vel ikke vildere end at folk får heste til 40-50.000 i konfirmationsgave?
it's just love
give it away
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Nej det er ikke vildere end det... men okay, hvor ofte får folk også heste i konfi gave. (taget i betragtning hvor få konfirmander der rider, i forhold til hvor mange 18årige der ønsker sig kørekort) Syntes det er forkasteligt at nogen forventer et kørekort i 18års gave.
N A N O U
Søger en god hesteklipper, skriv PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tralala |
TTrine BBloch AAger |
23-09-2009 22:29 |
|
Nanou - man kan jo altid ønske sig et kørekort. Det er jo ikke ensbetydende med at man forventer at få det. Jeg fik mit kørekort af mine forældre, ikke som en del af min fødselsdagsgave. Det er jeg da superglad for, for ville aldrig have fået råd til det selv. De fleste jeg kender med kørekort har fået det af deres forældre, så det er vel meget "normalt". Men selvfølgelig er der nogle hvis forældre ikke er så gavmilde/har pengene til det.
- Trine Don't let anyone make you feel like you don't deserve what you want
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| <heheh |
|
|
Ja her hvor jeg kommer fra, får folk da gerne megadyre heste i gaver. Og biler og det ene og det andet. så hvor jeg er fra sker det sgu ret tit  Jeg synes da også det ville være tarveligt overfor sine forældre at FORVENTE et kørekort, men her snakker vi vel bare om hvad hun KUNNE ønske sig ik? :)
it's just love
give it away
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tralalala |
|
|
Nanou... man har vel lov at ØNSKE sig et kørekort? Hun bliver jo nok ikke sur hvis hun IKKE får det. Jeg ønskede mig da også en hest til alle mine fødselsdage da jeg var yngre, men forventede ikke at få en.  Det er nu meget almindeligt at få det i fødselsdagsgave af sine forældre, vil da mene at over 50 % af mine venner har fået det af deres forældre. Men det er selvfølgelig ikke alle forældre der har råd til bare at give deres børn det.
Cikorie Thousands of candles can be lighted from a single one, and the life of that one will not be shortened. Happiness never decreases by being shared...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
Sandra (Beauty Star) |
23-09-2009 23:57 |
|
Jeg fik bare almindelig gaver til min 18 års fødselsdag, altså ikke dyrere end til alle mine andre fødselsdage 
Du kan evt. ønske dig udstyr (hvis du har egen hest selvfølgelig). Ellers kan du ønske dig service, såsom tallerkner, glas, bestik etc. medmindre du er flyttet hjemmefra, som jeg var da jeg fyldte 18 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kørekort i gave |
|
|
Mine kommentarer er slet ikke rettet mod trådstarter. K-der hvor jeg kommer fra, er det såmen også meget normalt. 80% af mine venner kører rundt i audier, en enkelt i en ford mustang GT, så jeg er udemærket godt klar over hvor 'normalt' det er. Jeg finder det bare forkasteligt, at det er blevet 'normalt' at give fødselsdags gaver for 10.000+ Begge mine forældre tjener ganske godt, men det ændrer ikke på jeg selv betaler mig kørekort, husleje m.m. At få foræret et trailer kort forstår jeg meget bedre.
N A N O U
Søger en god hesteklipper, skriv PB.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Mine forældre har givet begge mine brødre + mig selv kørekort, det var noget de forærede os fordi vi ikke ryger  Jeg fik en bil også, hvilket mine brødre også fik. En fiat bravo som jeg er rigtig glad for. Ved ikke om det var min 18 års gave? Bilen fik jeg før jeg blev 18 og kørekortet startede jeg på dagen efter min 18 års fødselsdag.
Ved at jeg også får trailerkort når jeg føler mig klar til det.
Udoverdet fik jeg 11.000 af mine forældre på min fødselsdag, og ellers af de andre gæster en masse smykker, lidt udstyr til hesten, parfume, tøj, gavekort og en masse andet..
Jeg har på intet tidspunkt forlangt at få så store gaver, og var heller ikke blevet skuffet hvis de havde været mindre ... Men blev da selvfølgelig super glad for alle mine gaver 
- Julie Salomonsen Zacharias Blue <3
Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nanou... |
|
|
På den anden side er der rigtig mange, som får adgang til en børneopsparing, når de bliver 18. Sådan en har mine forældre ikke haft til mig, men gav mig altså penge til kørekort. Havde jeg haft en børneopsparing, tror jeg ikke, at jeg havde fået sådan en stor gave. Det kan være lidt svært at skelne, hvem der "får både det ene og det andet", det skal man lige huske på (ikke fordi, at alle, som ikke får kørekort, får en børneopsparing, det er jeg klar over ) Jeg forventede dog heller ikke at få kørekortet, havde faktisk selv lagt penge af til det, men så er det jo bare endnu mere dejligt, at jeg rent faktisk fik det i stedet for 
skrev Maria, som holder af Cashmir Damgård ♥ Pablo ♥ Casandra Damgård
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| maria123 |
|
|
Jamen Maria det ændrer da ikke på at det er forkasteligt??
N A N O U
Søger en god hesteklipper, skriv PB. DRESSUR UNDERVISER SØGES (kokkedal/hørsholm) BEHØVER IKKE VÆRE UDDANNET !
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|