Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Fra blond til brun
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 12:40

Hej JHænder :)

Her kommer lige et hår-indlæg.

Jeg har været lyshåret (faktisk næsten platinblond) i snart 4 år, og nu er tiden inde til at prøve noget nyt. Min rigtige hårfarve er sådan leverpostejsagtig-kedelig, så alt det afblegning har skadet mit hår meget.

Jeg vil gerne have det chokoladebrunt med tiden, men jeg ved ikke, om jeg skal starte ud med striber, og så farve det mørkere og mørkere efterhånden?

Mit andet dilemma er, at jeg ikke ved, om jeg skal gå til frisøren at få det lavet eller min kusine, som er i lære som frisør. Min kusine kan selvfølgelig gøre det bedre, men jeg ved ikke om jeg "tør" lade hende gøre det når det er så drastisk en ændring.

Har nogle af jer evt. selv prøvet at gå fra helt afbleget blond til brun med gode resultater? Læg evt. billeder ind :)

CB
- If you do not succeed, redefine sucess.

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 12:53

Ta du hellere til frisøren. De ved havd de laver og hvordan det skal gøres :)

Jeg har været dum nok til selv at farve mit hår en del gange. Med flere pakker afblegning af gangen. Så smut du hellere til frisøren ;D

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

Lalala..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 13:13

Jeg tror nu din kusine har rimelig godt styr på, hvad hun laver :) Det er sværere at gå fra børk til blond..

Du skal bare finde en brun nuance med rød i, ellers kommer der grønt skær i dit hår.. Eller farve håret i en rød/orange farve og så bagefter putte den ønskede brune farve i :)

Det er aldrig hestens fejl
- derimod rytterens.

Mvh. Michelle
0
0
Svar på denne tråd

Hovsa..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 13:15

Jeg mente selvfølgelig at min kusine kunne gøre det billigere ;) Ved ikke om hun kan gøre det bedre.

Jeg har nemlig også hørt historier fra andre om, at håret kan blive grønt/gråt, hvis det ikke trækker de rigtige pigmenter frem. Men jeg er godt nok heller ikke interesseret i at farve det rødt :b

CB

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 14:08

Jeg har det meste af mit liv afbleget mit hår til reeet lyst blondt - min normale er også noget "kommunefarvet", kedeligt noget.

Det blev besluttet at det skulle farves brunt.

I min svigerfamilie er der en som er i lærer som frisør og hun tilbød at gøre det, da jeg absolut ikke selv skulle begive mig ud i det da håret KUNNE gå hen og blive grønt.

Så vi tog en 5 timers tid på salonen efter lukketid en lørdag, så hun kunne farve det, med rigtig farve fra frisør + klippe det.

Resultatet blev skam også helt perfekt

For pigmentering, farvning + klipning, skulle jeg betale 300kr. og det var egentlig bare for materialerne.

Men jeg vil til enhver tid hellere have hende til det/en anden frisør, fremfor selv at forsøge.

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhhhmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 15:00

Det er skam bare at farve håret rådt først og så farve det brunt bagefter, så kommer der intet grønt ud af det ;)

0
0
Svar på denne tråd

Lalala..
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:07

CB, hvis du læser hvad jeg skriver - står der:

"Eller farve håret i en rød/orange farve og så bagefter putte den ønskede brune farve i"

Hvis det ikke var helt forståeligt, mener jeg at du skal putte en rød hårfarve i - lad virke og skyl ud - så bagefter farver du dit hår med den brune farve du vil ha'.

Håber du forstår nu :) Mente ikke dit hår skulle være rødt i stedet for brunt.

Det er aldrig hestens fejl
- derimod rytterens.

Mvh. Michelle
0
0
Svar på denne tråd

Tak for svar :)
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:48

Casual: Hvor mørk var den farve du fik? Og var det ikke drastisk at gå fra blond til at farve HELE håret brunt?

Jeg kunne skam heller ikke tænke mig at rode mig ud i selv at farve det, selvom jeg selv farver mit hår lyst.

Michelle Jakobsen: Nejnej, jeg ved godt hvad du mente - det er bare det, at hvis jeg farve det hele rødt, hvorefter jeg farve det hele brunt, så er jeg bange for at håret tager for meget skade. Det er jo trods alt HELE håret der får 2 omgange.

CB

0
0
Svar på denne tråd

hhhhmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 16:53

Jeg blev farvet á 2 omgange hos frisøren da jeg gik fra platinblond til mørkebrun og det er altså ikke slemt.

Det er slemmere at få det farvet omvendt, dvs. fra mørkt til blond

0
0
Svar på denne tråd

MM I LH
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:20

Fik du så farvet hele håret i en farve, eller fik du striber i?

CB

0
0
Svar på denne tråd

Balblsalblskdjf
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:22

for snart 2 år siden farvede jeg mit hår fra platin blond til mørkebrunt.

Min mor farvede det først rødt også en brun med en lille smule rød i. Hun er også frisør.

Men gå nu til frisør og få det gjort. Og det SKAL have rød inden, ellers skal der i hvertfald være rød i den brune, ellers får du herre grimt brunt hår :s.

0
0
Svar på denne tråd

Bblfbsflfjb
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:29

L Str: Blev dit hår så ikke helt smadret, når det HELE blev farvet af to omgange?

CB

0
0
Svar på denne tråd

hhhhhmmmm
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:46

Hele mit hår blev farvet :-)

0
0
Svar på denne tråd

Nej synes jeg ikke.
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 17:55

Det var ligesom før. Afblegning skader mange gange mere end farve.

0
0
Svar på denne tråd

wyjsnxdgfhgh
Forfatter: 
Dato:  12-09-2009 19:16

Jeg gik også fra blond (dog ikke platin) til mørkebrunt. Farvede hele håret på en gangog gjorde det selv (eller dvs. min veninde gjorde) og det blev et rigtig pænt resultat. Farvede det dog to gange, da vi ikke lod farven sidde helt nok tid i første gang, fordi jeg var utålmodig (;D), og så farvede den ikke helt igennem. Men mit hår blev rigtig pænt brunt, og har ikke haft grønligt skær på noget tidspunkt :)

.. mvh. j u l i e k r o n b o r g
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider