Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Gode råd til trailerproblem
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 10:20

Hej.

Nu skal jeg jo til store hestedag imorgen med min hest, og det er første gang hun skal i byen.

Jeg har de sidste par dage øvet med hende i at gå op i traileren, og det er hun rigtig fin til. Går op på ca. 10-20 minutter.

Dog går hun nærmest i panik når hun bliver bundet, og bakker med lynets hast ud igen.

Så hvis nogle har nogle råd til at få hende til at slappe af når hun bliver bundet, vil de blive modtaget med kyshånd. :D

Simone & Ja'thopa OX
og parten Santana
- Brøderup Ungdomsskole 06/07

Mail/msn - Foto Hjemmeside - Hestegalleri - Ja'thopas Hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Madglæde?
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 11:10

Har der været hø/mad i traileren?

- Måske det kan få hende til at falde lidt til ro?

Men mange står også uroligt når traileren står stille, men falder til ro når traileren begynder at køre.

- Så måske du skal prøve at trille en lille tur med traileren med hesten i ? Bare en kort tur, 5min agtig.

Rollo

TIL SALG

Burreol til marsvin

AVLSTJENESTE

DKK West Highland White Terrier Hanhund

Tell-Mann Westie :: Marsvine Info

0
0
Svar på denne tråd

TRAILER
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 11:20

Low gjorde altid det samme som det du skriver, når han var kommet op, og så blev bundet fast begyndte han altid at bakke bagud.
- Vi gav ham altid godt med æbler og alt muligt ligeså snart han stod fast, så hurtigt som muligt, så blev der ellers lukket hurtigt og så kørte vi. Så var der ikke nogen problemer, for som Rollo siger de falder for det meste til ro når man køre.

Simone & Low Länder
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 14:19

Min gamle hest ville os hurtigst muligt ud af den trailer, så vi lukkede også lige efter hun var kommet op :)

Hvis vi så holder lidt for længe inden vi kører, gør hun sit for at smadre traileren Men ja, de falder for det meste til ro når man kører :)

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 15:09

Du må aldrig binde før rampen er lukket!!!

Så luk rampen først og så binde, så burde det heller ikke være noget problem ;-)

Mvh. Rikke

med Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

Årets positive junior, sjoveste junior

og indehaver af årets sjoveste indlæg 2008

0
0
Svar på denne tråd

klaskom
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 18:19

ja, jeg vill sige det samme som rikke. Det kan gå grusomt galt, hvis hesten er bundet også den løber ud. Har set heste der blev aflivet pga, brækket hals eller ben. Andre slider alt pels omkring nakke og grime af, og det er aldrig rart at kigge på et åbent kødsår:(

hvis du er selv og du ikke har mulighed for at få hjælp af en veninde eller hvad det kan være. Kunne du måske kun give den halvdelen af sin morgenmad, og den anden halvdel når du har fået ham op, så den er opmærksom på maden mens du lukker bagtil. jeg har ikke selv prøvet det( da vi altid er to til at læsse), så jeg ved ikke om det kunne hjælpe. :)

Ponny sælges :)

0
0
Svar på denne tråd

hejhej:b
Forfatter: 
Dato:  05-09-2009 22:13

Førstelektion i trailerlæsning er da absolut, at der skal lukkes før hesten bliver bundet

Godt det ikke er gået galt endnu!

Men som de andre har skrevet, masser af belønning, når hun lige er kommet derop. Tit hjælper det også, når de har været afsted nogen gange :)

07/05-1992 - 05/01-2005

F L A S H D A N C E

10/05-1999-29/08-2007

G O V A

-nu med Zsa Zsa

PART SØGES

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider