Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

At køre med fremmede ? Ville du ?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:09

Ja ..

Hvis i blev stoppet af en bil af nogen unge fyre i iik kendte og de tilbød jer et lift, Ville i så turde sætte jer ind i bilen ?

Hvis i har/kunne finde på det så læs her hvordan det endte for en 15 årige pige der endda var sammen med 4 veninder.

www.fyens.dk/article/1300549: Indland-Fyn--Savner-vidner-efter- voldtaegt-af-15-aarig

Så galt kan det gå.

Vil i risikere og udsætte jer selv for den risiko, istedet for bare at gå, eller ta en taxa.

Personligt ville jeg aldrig gøre det da jeg er så godt opdraget hjemme fra af min far som har sagt:

Hvis du køre med nogen og du iik kan få sele på så bed om at bli sat af.

Du må ikke køre med fremmede du ikke kender ! Jo hvis det nogen af mine venner/veninders venner, så kan jeg godt hvis jeg ved de køre ordentligt.

Jeg synes lidt pigen er selvforskyldt i og med hun selv sætter sig ind i bilen !

Havde de voldtaget alle 5 piger hvis de andre 4 var taget med.

Hvad ville i gøre hvis en veninde gjorde det ?

Ville i stoppe hende eller tænke det må hun selv om ?

Jeg havde stoppet det øjeblikkeligt hvis det var mig.

JEg havde engang en veninde og vi skulle i byen, så blev vi stoppet af en bil med 2 unge udlændinge i og de ville gi os et lift min veninde var li på vej til at sige ja da jeg sagde det gør vi bare iik ! Og hun lyttede heldigvis på mig.

Sorry det blev så langt.

Min mening !

Lev med den , eller lad være ! ;)

0
0
Svar på denne tråd

ASDFGHJKL
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:17

Jeg ville aldrig stige ind i en fremmed bil, aldrig nogensinde!

PIRATEN

Med part på Cocktail

0
0
Svar på denne tråd

Voldtægt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:18

Man er aldrig selv skyld i en voldtægt!

Men jo, det var dumt af hende at sætte sig ind, men det lovliggør ikke det, de to mænd har udsat hende for.

Nej, jeg kører ikke med selv fremmede (Jo, venners venner)

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

Voldtægt
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:19

*selv med, mente jeg selvfølgelig.

Kom med dine venner - Så kommer jeg også alene

0
0
Svar på denne tråd

hhhhmmm
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:20

aldrig om jeg vil sætte mig ind i en bil med fremmede mennesker som slet ikke har noget at gøre med mig, venner eller bekendte.

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:20

Jeg havde ikke gjort det.

Og jeg som veninde havde stoppet min veninde.

Har én gang kørt 1 km. med et ældre ægtepar, da vores bil var gået i stykker.

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:24

MMia Svane: Nej det giver dem bestemt iik ret til at voldtage pigen, det glemte jeg at skrive.

Forstår slet iik hvad der sker oppe i de mænds hoveder.

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

hejsa.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:48

Jeg ville aldrig køre med fremmede.

Jeg har gjort det én gang - og det var fordi busserne ikke kørte om morgenen til skole og så var der jo så nogle forældre der kom og kørte deres "børn" og gav andre lift til skolen.

Jeg har prøvet engang at være på vej hjem fuld fra fest i SILENDE regn Der blev jeg stopppet af en mand, som spurgte om jeg ville have et lift - jeg sagde nej og han spurgte om jeg var sikker, ja det var jeg.

Der tænkte jeg jo lige "hold da op, selvom jeg er fuld kan jeg tage en klog beslutning". - det var så lige indtil dagen efter hvor den lokale landbetjent, som er min genbo, kom og spurgte om jeg var kommet ordenligt hjem, nu jeg ikke ville køre med ham ;-D UPS

Men jeg synes det er dumt, dem som kan finde på at køre med fremmede, jeg kunne aldrig drømme om det. De gange jeg er blevet tilbudt det, har jeg sagt nej tak og er stået ved svaret. :-) - sådan burde alle gøre.

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

hkjfehkfHDKSHFKJSD
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:50

Ville heller aldrig gøre det. To af mine veninder blaffer tit til KBH (fra Jylland), ville aldrig turde selv.

Stoler simpelthen ikke nok på fremmede mennesker og fremmede menneskers køreevner.

NUMSEFISKEN
Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 18:57

Tjaaa...ville i hvert fald aldrig køre med fremmede ALENE.

Forstår dig ikke helt Miss Joe...Inde på artiklen og her skriver du da, at det da på en måde er selvforskyldt. Det er jeg seriøst træt af at høre på. Uden tvivl er det dumt at stige ind i en bil med fremmede mænd, men om piger så tager i byen i UNDERTØJ, så ber de sgu ikke om at blive voldtaget!

Men rigtig trist historie.

Cikorie

Thousands of candles can be lighted from a single one,

and the life of that one will not be shortened.

Happiness never decreases by being shared...

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 19:03

Jeg har ikke skrevet på artiklen cikorie.

Forfatter: Michelle ♥MissJoe♥ (Præsentation) (Skriv besked) Dato: 16-08-09 18:24

MMia Svane: Nej det giver dem bestemt iik ret til at voldtage pigen, det glemte jeg at skrive.

Forstår slet iik hvad der sker oppe i de mænds hoveder.

Min mening !

Cikorie : Læs li hvad jeg efterfølgende skrev herinde !

Selvfølgelig ber de iik selv om at bli voldtaget. Det er der ingen der gør, så rolig nu !

Tværtimod. Jeg har meget ondt af den pige det gået ud over. Ja alle de piger der har været udsat for sådan et grusomt overfald .

Men jeg synes stadig det er dumt og uansvarligt at en 15 årige pige iik ved bedre end at sætte sig alene ind i bilen !

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 19:07

Underligt nok er det bare "Miss J" der har skrevet derinde, og hun har præcis den samme skrivemåde som dig. ;-)

Men jeg er skam helt rolig. Nu skrev du jo bare i dit indlæg at det var selvforskyldt, og jeg svarer. Fint at du har ændret mening siden da.

Cikorie

Thousands of candles can be lighted from a single one,

and the life of that one will not be shortened.

Happiness never decreases by being shared...

0
0
Svar på denne tråd

sætte sig ind i en fremmed bil.
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 19:46

Nej! Det ville jeg aldrig gøre. Ikke i sådan en syg verden vi lever i nu til dage!

-Bolero1

Valhallas Bolero&Gismo Silk

Mine 2 Guldklumper

- Lad os alle hylde de proff ryttere der rider med kandar og prikker deres heste til blods med spore. Og rider hesten i Rollkur. HURRA!!!! ;(

0
0
Svar på denne tråd

jisgjisg
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 19:56

Har vist gjort det et par gange efterhånden, men hver gang har der været drenge med i bilen - og det gør mig helt cool med det.

Hvis chaufføren så ikke kan køre bilen ordentlig, jamen endte så må jeg tage konsekvenserne, eller stige ud af bilen i tide.

Altså, man kan fanme altid være uheldigt.. Hvad så, når man sætter sig en i en bus? Der kører man jo også med en fremmed;-)

Det er skrækkeligt, at der sker sådan nogle ting - men det er desværre virkelighedens verden. Der er ingenting der retfærdiggøre en voldtægt, heller ikke når hun selv steg ind i bilen:-)

- Louise

When we touch
electricity gets through
It's a good trick if you can do it
to make me fall in love with you

0
0
Svar på denne tråd

køre med fremmede
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 20:03

nej så dum er jeg ikke.-

og har også stoppet en af mine veninder i at køre med fremmede...

vi gik de 3 km der var ind til byen istedet for at køre med venindens venner der sikkert havde speedometeret oppe at runde den skarpe ende på vej derind.

mvh. ida

Rosenborg dressage

vi gir' den gas!

nu med Sambuca

¤BNSLLS¤

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 20:05

L N N : Jeg bryder mig faktisk iik om at køre i bus medmindre der er andre passagere med.

Folk skal bare helst iik sætte sig ved siden af mig ihvertfald iik alkoholikere og udlændinge. OG det er IKKE forde jeg er racist men en gang har jeg prøvet at udlændige dreng sad og nussede mit lår osv og spurgte om det iik var koldt forde jeg kun havde strømpebukser på under min nederdel. Der råbte jeg godt nok højt i bussen !! SÅ bad jeg ham om at flytte sig og det gjorde han .

Cikorie: Jeg hedder Michelle Miss joe = Michelle savner joe . :-)Og kan fortælle jeg slet iik har bruger inde på Fyens. :-)

Men jeg har skam iik skiftet mening overhovedet. For selvfølgelig er der ingen piger der selv beder om at bli voldtaget. Dem der kan finde på at voldtage andre de skulle ha skåret deres ting af !! Jeg sys det klam og ækelt at man skal ødelægge folks liv på den måde !

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

fgdfgfgdfggfdfggdf
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 21:07

Kunne aldrig nogensinde finde på at sætte mig ind i en bil fyldt med fremmede mænd ALENE.

Pernille

0
0
Svar på denne tråd

At køre med fremmede ? Ville du ?
Forfatter: 
Dato:  16-08-2009 21:21

Jeg tager ikke lift med fremmede, ligesom jeg ikke giver lift til fremmede.

Jeg ville ej heller køre med fx venners venner, medmindre jeg havde en "god følelse" omkring det.

- Nægter at køre med folk som kører som idioter, hvilket gør at jeg fx ikke kører med kærestens storebror mere.

Derudover, nej der er ALDRIG (!!!) nogen undskyldning for en voldtægt, og man er IKKE selv udenom det.

- MEN! Man behøves vel for pokker ikke selv sætte sig i situationer hvor der er større risiko for det?!

Faktum er at det SKER, der er nogen som er så hjernedøde at de gør den slags mod andre, og det er bittert at måtte gøre ting anderledes, fordi ANDRE er idioter - men sådan er der mange eksempler.

- Jeg forstår ikke man tør gøre den slags! Ligesom jeg ikke forstår at man fx tør gå "letpåklædt" ned af en mørk gade en sen aften alene.

Igen, inden nogen vælger at misforstå mig, - nej man er aldrig selv udenom det, men man må jo godt undlade de situationer hvor risikoen er der, - fx at sætte sig ind i en bil med to ældre ukendte fyre!

Stakkels pigebarn!

0
0
Svar på denne tråd

ie3eriew
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 14:23

Ville heller aldrig sætte mig ind i en bil med helt fremmede, og slet ikke sådan 2 mænd.

Men det kan vel være hun har været fuld? Stakkels hende :/

.EmmaBorum

0
0
Svar på denne tråd

ughljhljhlh
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 17:07

Ville aldrig nogensinde kunne finde på at køre med fremmede unge drenge, aldrig nogensinde :)

Men har da fået et lift af fremmede et par gange. Har dog aldrig været alene, og chaufføren har altid været en kvinde jeg har ment har været pålidelig.

Bl.a. en gang mig og L N N skulle fra herning messecenter til herning st. fordi den sidste bus var gået. Så fik vi et lift af en dame der skulle hente sin datter som havde været på arbejde i en af boderne dernede. Det var til h & r, og der skete absolut ingenting. Vi fik os bare en hyggelig sludder med dem, og det endte faktisk med at de kørte os hele vejen til århus ;)

Men nej, er aldrig uforsvarlig, og passer altid på mig selv, så kunne ikke finde på at hoppe ind i sådan en bil med 4 unge mænd en fredag nat :P

.. mvh. j u l i e k r o n b o r g
KE 07/08 <3
never let the fear of striking out keep you from playing the game
0
0
Svar på denne tråd

santos
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 18:00

stakkels pige. Det er sgu noget af det mest forfærdelige man kan blive udsat for!

Men nej, jeg kunne aldrig finde på at køre med fremmede. Tror jeg heller ikke, jeg har før : )

mvh. Frederikke Sadolin.

JHN vinder af prisen ..

..årets dressurytter '09 & årets vallak '09.

amatørfotograf

0
0
Svar på denne tråd

eeeeeeeeeeee
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 18:20

Rollo: Præcis ;D

Min mening !

0
0
Svar på denne tråd

lalala
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 18:47

Jeg ville aldrig turde!
Jeg ville måske overveje det, hvis det var en kvindelig fører, og der var børn bag i bilen.

Aldrig ellers.

SOFIE

& Cappuccino (:

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  17-08-2009 19:33

Ville ALDRIG sætte mig ind hos en fremmed!!!!!!!!

Og ville stoppe min veninde hvis hun ville, hvis hun gjorde det alligevel ville jeg blive sur på hende!!!!

*Min Mening*

www.smedegaardsrideskole.dk/

sArAh...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider