|
|
| Hvor har I købt hund? |
|
|
Hey ænder. Jeg står i den situatioen at mine forældre desværre nok skal skilles og hvis det sker, vil min mor gerne have hund. Hun vil gerne have en fra et internat, som evt. er reddet fra noget mishandling eller lignende. Men hvor har I købt jeres hunde, kom evt. med hjemmeside  (også selvom det ikke er internat)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| eryt6u6yu56uw5 |
|
|
Ingen hjemmeside. Det var en annonce i avisen fra en mand der boede ude på Lars Tyndskids mark  Vi var lige ude på Tingskoven i dag og udvælge ny kat, det er et ret godt sted. Din mor skal nok være ret opmærksom vedr. køb af hund fra et internat... Det er ofte problemhunde.
● NUMSEFISKEN ● ● Med Equito's Litote ● ● Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på ●
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hejhej |
|
|
Vi købte vores ved en avler i Hadsund 
Mht. internat, skal i som numse siger være opmærksomme på om den evt. har nogle problemer eller andet, for det vil være træls hvis den ikke har været behandlet godt, også evt. for flash backs ved jer 
Men held og lykke,
Hilsen Annecathrine
Indehaver af jordens dejligste fjordhest Store Mads Kirk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sdfsdfsdf |
|
|
Hestenettet.dk 
-Bolero1 ♥Valhallas Bolero&Gismo Silk♥ ♥Mine 2 Guldklumper♥
- Jeg lever og ånder for hestene........
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjk |
|
|
Okay det vil jeg sige videre til min mor. Tak for jeres svar da vi ikke rigtig selv har erfaring med det er det rart at høre hvad jeres forhold til det er 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lalala |
|
|
Vi købte hund på internat, og det er den bedste hund vi nogensinde har haft. Man skal virkelig lede længe efter en mere godmodig hund. Vi har både haft hunde lige fra hvalp af og sådan, men dette har klart været den bedste hund, fordi Bella stolede ikke på nogen da hun kom til os, og så har vi også et lidt .. særligt (?) forhold til hende, og hun er meget knyttet til os.
Hun var blevet tvangsfjernet fra sit hjem og meeeeget bange for snoren og var tynd og hendes hvide plet var helt gul og sådan, men nu er hun enormt (!!!) glad, når man kommer med snoren og sådan og hun er altid glad og sådan.
Det har været en oplevelse at få sådan en hund, men virkelig .. vi har ikke fortrudt et sekund!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dansk Kennel Klub |
|
|
Well, det kommer helt an på - har I haft hund før, og er I parate til at ta' det ansvar og store arbejde det kan være at få en internathund? - Du kan få en fantastisk hund, men du kan også få en hund med mange lig i lasten. Vi har selv haft en "græsk gadehund" fx - gør vi ALDRIG igen. - Var en dejlig hund, men han havde SÅ meget bagage at det bare er SÅ synd at han overhovedet skulle til DK! - Synes heller ikke foreningen var til megen hjælp, desværre. Dernæst, så har vi lært på den hårde måde hvorfor det kan betale sig at købe en hund med stamtavle, og fra en anerkendt avler. vi har 3 hunde. - Nr 1 er fundet via DBA - Nr 2 er fundet via Guloggratis - Nr 3 er fundet via gipote.dk Men helt ærligt, så havde der været meget mere fornuft i at finde en via Dansk Kennel Klub. I må lave en liste over de krav I har til hunden, og hvilke behov I selv har. - Hvor meget tid vil I bruge dagligt på træning? Her snakker vi også om psykisk træning! - Hvor meget tid vil I bruge dagligt på at gå ture og aktivere den der? - Hvor meget vil I bruge på pelspleje? - Skal det være en hund der skal ud og lave meget, fx agility, eller skal det være en hund som kan lide at lave lidt men ellers er en god sofahund? - Skal den være utrolig nem at arbejde med, eller må der godt være lidt arbejde i det? Og så gå ind og kig racer på Dansk Kennel Klub, find en god avler hvor I kan få gode råd, og kan følge hvalpen fra lille af, og så det virkelig rart at ha' en avler som "støtte". Og får man lysten, så det sikkert super sjovt at udstille!  - Vi skal selv til vores første udstilling til august og vi GLÆDER os! Men der har været visse ulemper ved at købe en hund fra private. - Har vi kunne se på vores, og der har været en del arbejde i det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hundebørn |
|
|
Tja, vi laver dem selv  Vi købte dog en avlstæve hos Skyescott, en dejlig hund (: Jeg vil også anbefale jer at gå gennem DKK, jeg synes selv der er godt styr på det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg købte |
|
|
min dejlige brune labrador og hans bror for 2,5 år siden hos en DKK avler i Ugerløse, Vestsjælland.
Mvh. Juliette
Andels rækkehus fra 2004 med god have + 2 terasser, 12 km nord for Århus sælges
Nu med verdens største guldklump i maven, som er sat til at melde sin ankomst 4. august 2009 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hmm... |
| Forfatter:  |
NannaG |
| Dato:  |
23-07-2009 10:25 |
|
Vi har haft en vi fik fra et internat. Den var bare super dejlig, og var simpelthen SÅ beskyttende og sød overfor os. Min egen har vi købt på et marked Kan ikke huske hvilket. Men vi tog derud og kiggede, også valgte jeg ham. Ham har vi heller ikke haft problemer med. Vores anden er købt hos en kennel klub.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| halløj |
|
|
Vi købte vores dejlige Border privat, han er en omplaceringshund - der abslout IKKE har haft det godt tidligere. Som hvalp boede han sammen med mor og resten af kuldet, i en lade, uden menneskekontakt - mad var der heller ikke helt nok af, dog fik de lidt... Så kom han til et ungt par, der havde en meget dominerende ældre hund, som trynede lille usikre Dalton. Da dette par gik fra hinanden, forgik det med høje råb og mange skænderier... Dalton udviklede anfald, som man først troede var epilepsi - men viste sig at være angst/stress anfald - disse anfald har i følge dyrlægen, sat ham et ½ år tilbage i udviklingen. Væk kom han - til en sød pige der bare lod ham være hund... Der var han knapt et halvt år, inden hun måtte af med ham - vi fik en hund hjem, der ikke var meget for at være mere end 1 meter væk fra os, var vældig stresset af og til, samt ødelagde alt der var at ødelægge, hvis han blev nervøs. -Men til trods for at han ikke har haft det godt, så var han SÅ knyttet til mennesker og kunne aldrig gøre en flue fortræd. Vi har været super heldige, at overtage en hund med mange lig i lasten - der har gået at få ind på rette vej, så hurtigt som det er sket... Men vi har også ofret mange timer på ham, jeg er hjemme hos ham hver dag - han er stort set aldrig alene, selvom han nu klare det til UG og vi kommer hjem til en glad og afslappet hund. Han går frit her på vores gård og kunne ikke drømme om at gå ud fra vores grund - for her er han tryg og føler sig hjemme. Vi har fået verdens bedste og mest loyale hund - mavefornemmelsen for ham var helt rigtig, da vi mødte ham 1. gang... Ellers havde vi ikke påtaget os sådan et projekt, men skaffet os en hvalp uden lig i lasten... Man skal tænke sig rigtig, rigtig godt om - en hvalp kræver meget arbejde, men det gør en ældre omplaceringshund også. Og med hvalpen, så ved man helt præcist hvad der er sket i dens korte liv - man ved aldrig 100% med en ældre hund. Jeg afslutter med et billede eller 2, af vores dejlige hund - nu med glimt i øjet, sul på kroppen og glans i pelsen   Og verdens bedste måde at få motion på, hvis man spørger Dalton: 
Live your life to its fullest potential...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Vores hund er købt på dyreinternat og vi syntes det var en helt fantastisk oplevelse! 
Det var første gang vi valgte internat, de andre hunde vi har haft gennem tiderne har vi køb privat. Det har også fungeret fint.
» Emilie Louise Pedersen - Kaldet gud over alle :b «
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| *Overskrift* |
|
|
Som Numse nævner, Tingskoven (internat). Det er efterhånden lang tid siden jeg har været der på trods af jeg kender deres genbo, men efter hvad jeg har hørt har de ikke så mange hunde mere 
- Med "krikkerne" Zaco&Flicka! Det er menneskeligt at fejle..
† Rest in Peace †
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hund ddd |
Bianca ♥Capetown♥ |
23-07-2009 19:29 |
|
Vi har købt hund i Dronninglund ) - Engelsk miniature Bullterrier 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marked |
|
|
Jeg vil så sige at købe hund på et marked er IKKE noget jeg vil anbefale! - Hunde har intet at gøre på et marked. Så bliver det dels impulskøb, du aner ikke hvad de har været udsat for osv. :/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| someday you dancwe new your city |
|
|
synes i skulle vente med at købe hund til der er helt styr på tingene. det som de andre også skriver kræver meget at have en hund, ligemeget om det er en hvalp eller ældre hund. det er lige så forvirrende for en hvalp som en ældre hund, hvis ikke lederen på hjemmefronten/basen er i afslappet og i ro. at få hund er ligesom at få et spædbarn igen, med mange glæder men så sandelig også rigtig meget arbejde.
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjk |
|
|
Rosenborg: Ja det er nu også meningen vi venter til der er styr på alt men på et tidspunkt vil min mor gerne have en hund.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hunde kennel |
Emma-BB |
24-07-2009 19:59 |
|
Min hund købte vi for godt 9 år siden ved Kennel Barly, den ligger på Mors i Jylland. Der har vi fået alle vores hunde gennem årene fra, og det er et super sted hvor hundene ihvertfald har det godt! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 6 tegn |
|
|
Alle vores hunde er kommet fra regeistrede avlere. Enten har vi haft bestilt hos avler, ellers er de fundet på avlsforeningens hvalpeliste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ny hund |
|
|
Whatever: ok fik bare indtrykket af i ville anskaffe hund inden for den nærmeste fremtid 
mvh. ida Rosenborg dressage vi gir' den gas!
nu med Sambuca ¤BNSLLS¤
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjkl |
|
|
Rosenborg: Altså først og fremmest skal alle tingene med mine forældre først falde på plads og så skal min mor jo finde et sted at bo osv. og først derefter vil vi begynde at kigge efter en 
Men det skader jo ikke at lave lidt research på forhånd. Min mor har haft hund siden hun var barn men aldrig mens jeg har levet, grundet min far ikke bryder sig om hunde, da han tidligere er blevet angrebet af en schæfer.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Whatever... |
|
|
Så synes jeg I skal ta' et finde ud af hvilken race I vil ha', og så finde en fx DKK opdrætter, som fx skal ha' et kuld hvalpe i år, eller evt først i det nye år. Så har I god tid til at overveje det, I kan følge det hele og få god vejledning  Der kan jo nemt gå et par måneder før tæven kommer i løb, blir drægtig, skal føde, hvalpene skal vokse osv.!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lone (Camilla) |
01-08-2009 12:31 |
|
Avler på Lolland Falster (bor i midtjylland). Det er også en special race. Hvis I aldrig har haft hund før, synes jeg i skal overveje det grundigt mht. internat. De har ofte problemer (f.eks. fordi de har stået på et internat i flere måneder!). Arb. i en hundepension, og har ofte internat hunde inde. For nyligt en der var blevet mishandlet, som de havde adopteret og haft i 2-3 år. Den var stadig ikke "normal", og tør næsten sige med sikkerhed, at den heller ikke bliver det.  Min hund - almost 15 uger. (Er 8 måneder idag )
» Mvh. Lone - med Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Køb af vuffer.. |
|
|
Vi vidste ikke rigtig hvilken specifik race vi gik efter, da vi i sin tid ledte efter én. Det eneste krav var at den helst skulle være registreret i DKK. Så en dag var vi i Kvickly, og så et opslag med et rødt kuld Engelske Cocker Spaniels med DKK tavle, og den passede perfekt til hvad vi kunne tilbyde/lide ved en evt. hund, så vi ringede og kom så og kiggede på de kære små. Der var to tilbage, vi valgte den lille livlige, uden neglelak på halen(de skulle kunne se forskel) og det har vi været rigtig glade for.
Mvh. Cecilia
- Med terroristerne og problembarnet
If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjklæ |
|
|
Rollo: Vi ved at vi ikke vil have en hvalp, da vi ikke har tid til at skulle opdrage på en hvalp så vi vil gerne have en hund der er bare lidt opdraget i hvert fald så måske 1-2-3 år gammel Men tak for rådet  Lone(camilla): Som jeg skrev lidt oven for har min mor altid haft hund, dog ikke mens jeg har levet, da min far ikke bryder sig om hunde da han som ung blev angrebet af en schæfer. Og tak til jer andre også 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tamtam |
Lone (Camilla) |
01-08-2009 19:04 |
|
Whatever: Læste lige indlægget, men det var bare sådan generelt, men hvis I har erfaringen (og det lyder jo sådan) så er det da godt, at finde en hund på et internat.
Snak med internat folkene om jeres krav og forventninger til hunden, og så kan de jo afgøre om de har hundEN  Bare husk at I ikke skal vælge en hund, hvor I virkelig går på kompromis med type, motionsniveau osv. 
» Mvh. Lone - med Camilla
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| asdfghjklæ |
|
|
Lone: Ja tak for rådet. Det kan jo være vi ender med ikke at kunne finde den rigtige hund for os på et internat og så leder et andet sted. Men som du også siger har vi selvfølgelig ikke tænkt os at gå på kompromis og slet ikke når det kommer til motionsniveau 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marjan <333 |
Kathrine ♥Raija♥ |
01-08-2009 23:00 |
|
Jeg har en 5-årig Grand Danois, Cera. Og en 8-måneders papillon, Nellie (: Cera fandt min mor på en hjemmeside. Det var en kennel for Grand Danois. Så der hentede vi en sød lille hundehvalp på sydsjælland, hos en familie (; Nellie, fandt vi i en annonce på den blå avis, dagen efter hentede vi hende i helsingør C;
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Whatever... |
|
|
Så synes jeg da I skal overveje at blive fodervært for en avler  Så kan I netop få en ældre hund, samtidig med at I kan få vejledning fra avleren når det nu er første hund i mange år  - Hvis det er en race som kræver meget pelspleje, fx ligesom westien der skal rykkes, så tilbyder avleren ofte at man kan komme til dem og få det gjort. Det er ret smart at være fodervært, man får en fin, sund hund som man normalt ville skulle ud og give f.eks. 10.000kr for, men ved at avler får lov til at ha' visse rettigheder, fx trække et kuld på hunden, så får man i sidste ende en gratis hund. - Selvfølgelig skal man så afholde alle dagligdags udgifter selv, som foder, forsikring, vaccinationer og sådan. Er ikke fordi en internat hund ikke er en god ting, men som første gangs hund (Eller første hund, indenfor mange år), så synes jeg måske bare det vil være en risiko, for at man får en hund med meget bagage.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| hejhej |
|
|
Min bror kom hjem med Chicka til os  Han havde byttet hende for et tv og en dvd, og heldigvis for det Ellers havde hun nok ikke været den søde hund som hun er idag, da ham hun byttede hende med var en værre bandit og ville nok ikke bruge hende som familiehund som vi gør 
- Julie Salomonsen Zacharias Blue <3
Uden Durango 14, Évros Kærlund, Chemin & Naicon :'/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|