Sådan en klausul gælder kun hvis man tilføjer noget med at hvis denne ikke overholdes, skal køber betaler bod på 100.000kr, fx...
Det er drønhamrende ærgerligt, og surt og skuffende, og alt muligt.
- Men faktum er, man har solgt en hest, og derved fralagt sig al ret til at vide hvor den er, hvem den bliver solgt til osv.
Det eneste du kan gøre nu er at oprette en efterlysning, - skriv fx til rideskoler i Vestjylland egnen og spørg om de vil sætte den op.
Men ved godt hvor surt det er.
I '03 solgte jeg min islandske hoppe fordi jeg skulle på efterskole. Solgte dem til et par tæt på, og vi gjorde dem det meget klart at hun var speciel på nogle punkter osv.
Tror det var i '05, hvor jeg så ville ringe og spørge dem hvordan det gik med hende.
Så havde de solgt hende! :/
Har så fundet ud af at de har købt hende, ifolet hende, hun har fået føllet, så har de solgt dem begge ret hurtigt, til en nede på Lolland som kort tid efter har solgt hoppe og føl hver for sig 
- Hoppen er endt i Sverige, og hende på Lolland som havde den ville sende mig en mail med info på den nye ejer, men hørte aldrig mere igen.
Det er bare SÅ ærgerligt, for jeg vil også godt vide hvor hun er i dag, hvordan hun har det osv. for hun var meget speciel.
- Fik jeg chancen tog jeg hende retur.
Tilgengæld er jeg SÅ glad for hvor mit "føl" (som i dag er 4 år og en stor flot pruhhest) og hans mor er endt, - begge har jeg kontakt til, og må besøge
Er SÅ dejligt at vide hvor de er, se de har det godt osv.
- Fx sidste sommer fik jeg den store oplevelse at besøge min gamle hest, og komme ud og svømme med hende, var for vildt!
Så kan sagtens forstå du er skuffet og ked af det