Kaniner bliver ca. 7-11år. Min storebrors kanin blev 9år for 10år siden, og hun, Ninus, havde aldrig været til dyrlægen for nogle alvorlige ting, kun når hun fx skulle have klippet negle.
Min egen dreng blev lidt over 1,5år i maj, men han måtte aflives pga. pludselige kramper, han gik i chok og fik nålen få minutter efter. Men han havde også haft en hård start, faren sad i et fuglebur, han selv var i et andet bur med 7andre, moren, ældre søskende og så dem fra hans eget kuld, uden mad, vand (de havde intet)og jeg fik ham fordi de synes det ville være synd at slagte ham! (det var okay med de store unger og de voksne åbenbart
)
Så jeg fik ham helt udmagret, udsultet og kun lige knapt en tredjedel så stor som et marsvin, så han fik en ven, mit langhårede marsvin, fordi han var for lille til at blive taget fra moren.
Så blev han større, og kom til at gå på 850kvm have i resten af sit liv, men desværre fik han en tandbyld= 2 mindre operationer og 1 stor + en masse dyrlægebesøg, og han skulle have været røngtenfotograferet dagen efter han døde for at se om det var gået videre i kraniet, eller om det var væk.
Det blev til en regning på lidt over 11tusind, men det var det værd, da han stadig havde gnisten, og ikke led før til sidst..