Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Rød eller blå hue ? (:
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:26

Ikke fordi der skal startes en større diskution - men synes det kunne være spændende at høre om i går efter den røde eller blå hue og hvorfor (der er jo også de heldige der har fået den)

Selv skal jeg starte på Handelsskolen til august og det har jeg villet siden man begyndte at tale om uddannelse efter folkeskolen.

Jeg synes selv den blå huer åbner for rigtig mange døre inden for rigtig mange brancher og at uddannelsen på mange måder er mere bred og for mig langt mere relavant end gymnasiet. Der er mange fag på gymnasiet hvor jeg virkelig tænker, hvad er det lige du vil bruge det til? (ikke en kritik) jeg har lidt den opfattelse at gymnasiet henvender jeg mere til spesifikke (staves) jobs - som fx at bliver lærer og jeg synes ikke mulighederne er lige så mange som hvis du tar en HHX. Der er også mange virkesomheder som heller vil have folk med en HHX eksamen, fordi du jo netop har haft fag som virksomhedsøkonomi og afsætning.

Men det skal lige siges igen at det er ikke for at nedgøre gymnasierne - jeg synes det er fint og man skal jo bare tage den uddannelse man synes bedst om .

Men vil da gerne høre om jeres uddannelsesvalg og en begrundelse for det?

og ups andere farver huer og også mere end velkomne.

Sagde Anna - med banditbarnet Face The Feat eller bare Findur :)

0
0
Svar på denne tråd

Bomgaardesn Baloo
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:33

Jeg blev rød student sidste år (:

Jeg valgte simpelthen gymnasiet, fordi det appelerede mere til mig, og min drøm om at blive psykolog. Siden har drømmen ændret sig lidt - og jeg ved nu ikke om jeg vil være psykolog eller jurist (dommer). Men med min gymnasiele uddannelse, og de fag jeg har valgt, opfylder jeg alle krav til begge retninger. Så det er bare om at vælge (;

Shanie&Baloo

Jeg sælger en fantastisk kat. III sporty pony på 4 år. Er du interesseret, så skriv.
0
0
Svar på denne tråd

Overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:45

RØD! : D

Jeg valgte gymnasiet, fordi jeg ikke vidste hvad jeg skulle. Jeg bliver rød student næste år. Glæder mig!

Patricia Jørgensen

Div. hestebøger sælges

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:46

Lyder spændende, ja så er gymansiet jo et godt valg min veninde går også med en lille drøm om at blive psykolog - men da hun ikke er helt sikker om det er det hun vil og om hun er "god nok" så har hun faktisk valgt handelsskolen - hvor der nemlig er kommet en psykologi linie, jeg ved ikke om den er anderledes fra gymnasiets - men der går nok også noget handelspsykologi i det, eller hvad man siger men da hun også interesere sig for handel synes hun selv at hun har mere at falde tilbage på, hvis man ombestemmer sig.

Jeg vil gerne være fotograf og ja der handelsskolen måske også lidt atypisk, når man tænker på de forskellige mediefag på et gymnasie. Men det er så fordi at jeg leger lidt med tanken om at blive selvstændig som fotograf og der er det jo godt at vide en masse om økononi og ting og sager

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:47

Patricia Jørgensen: Kan godt forstå du glæder dig - det bliver da skønt! Jeg har så lige tre år endnu før jeg kan få huen på

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:51

Jeg bliver rød student om to år..

Den er mere åben - ud fra hvad jeg tænker om min fremtid :)

++ vores handelsskole er fyldt med poptøser :P Ej, har ingen indflydelse haft på min valg ;)

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Gymnasium
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 17:57

"Der er kun en rigtig hue, den er rød"

Need I say more?? Nah bare pjat - man skal jo selvfølgelig vælge skole type alt efter, hvad man har lyst til at lave senere i livet. Jeg valgte gym fordi jeg følte, at det åbnede flest døre for mig!!

Amalie, Matematisk student, Viborg KatedralSkole, 2003.

- Amalie & Elverhesten -

... Brune, jeg savner dig...

0
0
Svar på denne tråd

HyggeHejsa
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 18:13

Jeg bliver blå student om et år - glæder mig!

Jeg valgte handelsskolen, fordi fag som virksomhedsøkonomi og afsætning interesserer mig meget mere end f.eks. fysik eller oldtidskundskab gør. ;)

Prinsessa

Der er kun ét svar på nederlag

- og det er sejr.

0
0
Svar på denne tråd

alalalalla
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 18:41

Marineblå hue (;

Jeg skal på htx, fordi de ligger vægt på de fag som interessere mig, hvad jeg ender som, aner jeg ikke ;D

- Camilla Douglas

0
0
Svar på denne tråd

Svarsvar
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:11

Jeg er på den røde. Det er der nu mange grunde til.

Har nu altid vidst at det blev den røde, men blev bekræftet i det i år. Var på uddannelsesdage, hvor jeg prøvede begge dele.

For det første, følte jeg mig OVERHOVEDET ikke velkommen på handelsskolen. Der var gravkammer stemning og alt skulle være så fint. Derudover følte jeg mig malplaceret og handelsfagene er da virkelig bare det kedeligste i hele verden

Har så også besøgt gymnasiet, hvilket tiltalte mig med det samme. En linje nærmest designet til mig, indtil de skiftede mediefag ud med samfundsfag , en stemning/atmosfære der er lige mig og en fortsat traditionel uddannelse, men stadigvæk med nye, spændende og uopdagede udfordringer.

Har minus idé om hvad jeg vil være, så derfor har det også betydet noget, hvor jeg har følt mig velkommen, og hvad der lokker mest.

Katrine

& Voodan

Når man er håbløs, så er man jo noget

0
0
Svar på denne tråd

hejsa,
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:12

Jeg ville helst have den blå (HHX) med flag (international). - Men efter 2 forsøg på denne uddannelse, må jeg nok indse at det ikke går som håbet. Interesseren for uddannelse er der, jeg har bare været frygtelig uheldig mht. sygedom, klasse og derved også skoletræthed.

Så jeg tager i stedet den blå om 2år - bare med en HG. Så må man nøjes :-) Den uddannelse burde jeg kunne klare, når jeg har gået 2½ år med HHX-niveau - og så håber jeg på at klare det denne gang. Viljen til en uddannelse er der trods alt :-)

Casual

~*You can knock me down - But I ain't staying there*~

0
0
Svar på denne tråd

hmmmmmmmmmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:12

Jeg har valgt den røde hue.

Hvorfor?

Fordi det er mere almen dannet - vi har fag som religion, billedekunst og oldtidskundskab.

Det har vi på C-niveau, så får man prøvet det af og hvis det ikke lige er een, så har man det kun i eet år.

Det er vigtigt at have et godt omfang viden om alt i verden nu til dags - hvilket stx ligger op til.

Desuden er mine interesser også spredte - overvejede htx, men da jeg også godt kan lide fag som religion og billedkunst mm. så var stx langt mere oplagt.

JHN-a-holic #1

Annsofisk

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:32

Amalie: Ej, der går jeg nu :D Også matematisk :P

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

Lalalala
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:38

Jeg vælger den røde, for den står bedst til mit hår.

...... ;D

LAURA'OG'STRAUSS
-i medgang, i modgang.
0
0
Svar på denne tråd

RØDRØDRØDRØD
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:38
Der er kun en rigtig hue den er rød!
For hvis huen den er blå,
så er den alt for nem at få
der er kun en rigtig hue den er rød!

For hvis huen er orange
er det den forkerte branche

for hvis huen den er gul
så handler det jo kun om sul

for hvis huen den er grøn
så er den ikke særlig køn

For hvis huen den er lilla
er det nog't du forestiller

N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:42

spændende at høre hvad i har valgt "problemet" med mig og gymansiet er at jeg virkelig ikke kan se hvad jeg skal bruge fag som fx billedekunst og oldtidskundskab i fremtiden. Well, selvfølgelig skal man vide lidt at vært - men den viden vil jeg mene man kan få gennem nyderheder og aviser - hvad kan man bruge at være skide god til oldtidkundskab ? jojo det er da fint hvis man interesere sig meget for det - men i en fremtidig uddannelse synes jeg bare fag som økonomi fx er langt mere relavant og vigtig for alle på en eller anden måde. Kan ikke lige se mig i en sammenhæng hvor jeg jeg kan bruge billedekunst og oldtidskundskab. Men selvfølgelig er der også andre fag end det.

På handelsskolen kan jeg kombinere det hele - handelsfag, psykologi og samfundsag som valgfag på 2. år.

0
0
Svar på denne tråd

calico
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:46

Old og billedkunst er oftest C fag på STX, og derved 1års fag.

Begge fag giver små indblik i forskellige ting.
Ting jeg har lært i old har jeg flere gange kunne bruge i dansk(og derved hæve mit standpunkt) Og det samme med billedkunst.

På min skole kan man vælge mellem billedkunst, medifag eller musik. og senere: filosofi, ervervsøkonomi og psykologi

N A N O U

0
0
Svar på denne tråd

Jamen dog..
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:51

Den rigtige hue er uden tvivl RØD!

Og det er den fordi den åbner de døre som jeg drømmer om :) Handelsskolen sir mig intet, sys fagene er kedeligere end det kedligste.

Og ja, alle ungdomsuddannelser har kedelige fag, ingen tvivl om det - jeg sys da også oldtidskundskab var kedeligt, men hvad pokker, vi hyggede os nu helt vildt i timerne alligevel.

Jeg blev RØD-student sidste år, og nøøj hvor savner man det, når man ser alle de finde huer titte frem :)

Mvh.

Regina Sørensen

0
0
Svar på denne tråd

Nanou.
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:52

der er en rigtig hue, den er blå. DEN ER BLÅ!
der er en rigtig hue, den er blå. DEN ER BLÅ!
vi skal ikke læse videre, vi skal ud og være ledere.
der er en rigtig hue, den er blå. DEN ER BLÅÅÅÅÅ!

Sådan

ej det vigtigste er jo at man er blevet student og er glad for det..

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:54

Er det ikke lidt tidligt ude, inden du overhovedet er begyndt? :)
Du ved jo aldrig om du skifter :P

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

calico
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:56

Jeg skal fandme heller ikke ud og læse videre! haha :D

N A N O U

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjk
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:56

RØØD !!! :D

Bliver selv student om to år hvor jeg tager den røde hue fra Virum Gymnasium ;)

&& Whatever &&

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 19:58

Det gør jeg med 99 % ikke - så kan vel godt begynde lidt før

begge mine søstre og min mor er handelsstudenter, så det ligger lidt til familien..

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:33

Jeg synes du glemmer HTX........

Men jeg siger som Camilla Douglas marineblå!

Jeg bliver marineblå student om 2 år :)

Grunden til jeg har valgt det? Tjah.. Jeg synes vi går mere i dybden med nogle fag i stedet for at have små fag på "kun" C-niveau, så som oldtidskundskab og billedkunst. Egentlig tror jeg ikke jeg har noget imod fagene, men vil nok bare mene det ville være spild af tid.

Da jeg skulle vælge kiggede jeg også meget på linjerne. Der var ikke en eneste linje på STX som tændte noget i mig.

HHX har jeg aldrig været inde og kigge på, da jeg aboslut ikke vil have engelsk på A og det er jo obligatorisk på HHX :)

Jeg har intet imod HHX eller STX, da det jo er forskelligt hvad man vil opnå, hvad man skal bruge og hvad man interesserer sig for :)

- Maria, som går i 1. på HTX med kom/it, design og innovation.

- Med "krikkerne" Zaco&Flicka!

Det er menneskeligt at fejle..

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

blå eller rød, hhm
Forfatter: 
Dato:  26-06-2009 22:48

Den rigtige hue for mig er blå, starter selv hhx efter sommerferien:-)

evnen til at ville giver evnen til at kunne

0
0
Svar på denne tråd

opejwrpjew
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 00:20

Saa maa jeg jo sige jeg synes jeg faar den mest blaerede.. nemlig denne her:

Men i sort :D

(Jeg tager IB uddannelsen ;) )

>>AnnaChristine.<<
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't

0
0
Svar på denne tråd

poejwrpwe
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 00:27
There is only one true hat
-and it's got flags!
-and it's got flags!
There is also red or blue
But they're too easy to get through
-and it's got flags!

:D
(Nej.. jeg keder mig slet ikke :) )

>>AnnaChristine.<<
one plus one equals everything, and two minus one equals nothing.
I do it because I can, I can because I want to, I want to because you said I couldn't

0
0
Svar på denne tråd

Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 00:56

BLÅÅÅ !

Er så træt af den diskussion,, alle huer er rigtige

- Mvh. Cecilie nu med Stella -

RIP Katja af Krogdalsgård d. 28/10 2008

ChaosPhoto.dk - Hestegalleri

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 00:59

haha Lillwprins - den er sgu fancy

Chaos - nu skrev jeg netop at det ikke skulle blive en diskution, hvilket jeg heller ikke kan læse nogen steder?

Er bare nysgerig på folks forskelige valg og hvorfor.

0
0
Svar på denne tråd

hehheheh
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 01:25

Jeg synes lige modsat dig, at det almene gymnasium åbner op for langt flere muligheder end fx. handelsgymnasiet :-) Fordi gymnasiet netop er 'almindelige' skolefag på højt niveau, hvor du på handels' allerede er drejet ind på noget mere specifikt. Jeg kan ikke umiddelbart se, hvad stx skulle sætte af begrænsninger.

Jeg startede selv på mission rød hue, men måtte forlade 2.g pga sygdom desværre. Så nu er planen en blå hue om et par år, når jeg er færdig på den HF jeg starter på her efter sommerferien :-)

- Rulammet

I'm just too good to be true. Can't take my eyes off myself.

Med parthiskene Bas og Moonlight

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 01:53

Der er naturligvis kun éen rigtig hue - og den er rød!

Jeg ved ikke hvad jeg skal efter gym - og det var egentlig grundlaget for at vælge den uddannelse. Lige præcis den linje jeg har valgt åbner aller flest muligheder efterfølgende af alle de forskellige uddannelser jeg kunne have valgt. Så nu glæder jeg mig til at få min smukke røde hue om et par år (;

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 07:20

Jeg startede først på hhx og tog 1.g og halvdelen af anden 2.g men noget gik galt og kunne ikke magte mere og trængte derfor til et sabbatår.

Jeg kunne vælge at starte i 2.g på hh igen, men jeg vælger at starte på Studenterkursus istedet for :)

Men jeg elskede fagene på hhx - såsom Afsætning og VØ, da dette var fagene jeg scorede topkarakterer i :)

{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd

thilde
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 11:49

Jeg blev rød student i mandags og var ude og køre lastbil hele dagen igår, det var fantastisk <3. denne sang blev sunget meget:

En studenter hue den skal være rød, VÆRE RØD. en studenter hue den skal være rød. VÆRE RØD, for de blå de er for lebber og for drenge der ikke knep.per, en studenter hue den skal være rød. VÆRE RØD!

den røde hue er den rigtige for mig :)

0
0
Svar på denne tråd

Lilla hue?
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:01

Min storebror er lige slut på handelskolen, han fik da en lilla hue og ikke en blå?(:

Mille Dinesen

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:14

Mille: Det er en HG så.

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

til lone
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:28

okay(: troede HG var det samme som handelskolen?:D eller er handelskolen HHX?

Mille Dinesen

0
0
Svar på denne tråd

Julemand
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 12:55

Jeg får den røde om et år.

Jeg valgte stx fordi der er det muligt at få den mest sproglige/humanistiske uddannelse og da jeg er dum til alt andet ville det jo være dumt at søge ind på andet :-P

Og så også fordi den eneste rigtige hue, den er rød ;-D

Mvh. Rikke

med Lucky Lurito DM

Årets JHN springrytter 07

Årets positive junior, sjoveste junior

og indehaver af årets sjoveste indlæg 2008

0
0
Svar på denne tråd

tamtam
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 15:20

Mille: Ja, handelskolen er oprindelidt HHX, men da HG er "flyttet ind" på handelskolen, kaldes det også handelskolen. Men HHX er 3-årig og HG 2-årig.

» Mvh. Lone

- med Camilla

0
0
Svar på denne tråd

øåæplokijuhy
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 18:29

BLÅ! ;D

den er pænest, og matcher mit hår :P

det kan godt være den røde er den ægte, men den blå er og bliver flottest :*

btw regner jeg da stærkt med at jeg får den fra Viborg Gymnasium og HF - visuel HF linjen =)

:: Louιdzæ . . . . . . . . . .

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

gggggggggg
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 18:33

jeg starter på stx efter sommer, så jeg får forhåbentligt den røde om 3 år :)

0
0
Svar på denne tråd

æplokihjuygt
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 18:39

skulle måske lige tilføje at jeg vælger den HF fordi jeg ved hvor skoletræt jeg bliver . så den er kombineret med en masse tegning og animation på the animation workshop i viborg , som jeg interesserer mig for og vil arbejde videre med. og senere søge ind på the animation workshop og blive uddannet animator :)

:: Louιdzæ . . . . . . . . . .

Uden Hále Bob & Perle de Phantomic

0
0
Svar på denne tråd

dggklgklgklkfglgklf
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 21:53

åhååhåhåhååh, jeg vælger den... SORTE ;D fordi jeg tger HTX ;)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  27-06-2009 23:46

Kristina: Båndet er ikke sort, men marineblå ;)

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

hdffhdfhhf
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:18

vi har fået at vide den er sort ;)

©©

K r i s t i n a

med Columbija

©©

0
0
Svar på denne tråd

aagagaga
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 10:58

jeg vælger gymnasiet, men kun af den simple grund at jeg ikke aner hvad jeg skal være :P

Asta
>> Positivitet er vejen frem <<

0
0
Svar på denne tråd

Rød eller blå hue ? (:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:03

Jeg er STX student '09.

Da jeg vidste, at jeg ikke skulle lave noget med handel, syntes jeg, at STX'en åbnede for flere muligheder.

Og som den nørd, jeg er, elsker jeg fagene Religion og Oldtidskundskab :)

På gymnasiet kunne jeg samtidig få samfundsfag på højniveau - Og desuden selv skræddersy min linie, så jeg derudover fik alle de fag, jeg ønskede.

Christina Buhl

Jalousi handler ikke om at være bange for at miste,

men om at være bange for at dele.

0
0
Svar på denne tråd

mille dinesen:
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:13

HG står for Handelsskolens Grunduddannelse, og HHX er Højere Handels Eksamen. Så HG er Handelskolen.

Mvh. Cecilia

- Med terroristerne og problembarnet

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Hue......
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:14

Jeg ved ikke hvad farve min studenterhue bliver, på HTX, men det er også for mig fulstændig ligegyldigt...

Mvh. Cecilia

If you wanna make the world a better place, take a look at you self, and then make a change! - Michael Jackson

0
0
Svar på denne tråd

Højere teknisk eksamen
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:16

Jeg vælger også den Marineblå - HTX.

Bliver student til næste år.

Går på EUC-Lillebælt i Fredericia på Bioteknisk linje.

Valgte HTX da jeg overhovedet ikke følte mig velkommen på gymnasiet. Desuden synes jeg det er lidt for gammeldags.

Har aldrig fortrudt at jeg valgte HTX. Jeg ved dog ikke hvad jeg skal ende med at blive.

Desuden så synes jeg det er noget pjat at nogen siger der kun findes en rigtig hue, nemlig den røde, for f.eks. HTX giver da ligeså mange muligheder, og fagene er på samme eller højere niveau som stx.

MVH Tine :)

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 11:35

Det er en misforståelse, at HHX bliver kaldt for Handelsskolen.. Dog ligger der ofte en HG afdeling på de alm. handelsgymnasier :) Derfor bliver det ofte blandet sammen.. Men HHX er handelsgymnasiet :)

Jeg har helt fra starten vidst, at jeg ville vælge den kongeblå hue (HHX) :)

Den har åbnet op for en masse muligheder - alt lige fra jura, medievidenskab, psykologi,(har jeg haft som valgfag), HA osv. ;)

På de fleste vidergående uddannelser på Handelshøjskolen og Uni er adgangskravene oftest:

Dansk A

Engelsk B eller A

Samtidshistorie/Historie/ Idéhistoriee B

Og somme tider et begyndersprog på A eller fortsætter på B

Og matematik B..

Det er de mest alm. krav, hvilket HHX skam også åbner dørene op for :)

Synes det er en skam, at almene gymnasier ikke har et fag som international økonomi, da det er meget alment.. Det er meget om landenes økonomiske og politiske samarbejde - f.eks. om vores frihandel, BNP, de samfundsøkonomiske mål og kredsløb osv. Altså en viderudbygning af samfundsfag (som vi naturligvigs også har på HHX).. Faget giver også et stort indblik i den politiske struktur :) og alle de forskellige politikker (pengepolitik, valutapolitik, finanspolitik osv. )

Kan også sagtens se, at vi måske mangler et fag som religion, men altså så har vi valgfag som kulturforståelse, hvor mange lærer om de forskellige kulturer (religioner) osv. bare i et handelsminded syn..

Synes også det er en skam, at mange STX'er ser ned på HHX'erne, da mange mener, at vi ikke har de "rigtige" fag (fysik, kemi og biologi).. Men tænker bare om alle tror, at fremtiden kun ligger i at blive læger, forskere osv.? :P

Man kan sagtens komme meget langt uden disse 3 fag :)

Så er egentligt ret træt af den evige diskussion om STX vs. HHX..

Og oftest er det desværre bare pga. uvidenhed..

Dette indlæg var bestemt ikke for at ramme nogle, er bare så irriteret over, at HHX stadig er så misforstået, bare fordi det er en nyere uddannelsesform..

Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd

Rød eller blå hue.
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:30

Tine Poulsen: Jeg tror, at det med den rigtige hue referer til, at den røde hue var den første - Jeg er faktisk lidt enig: de andre uddannelser kan da finde deres egne traditioner ;)

Mia: Jeg kan sagtens se, hvad du mener mht. international økonomi. Men det er altså også en del af samfundsfagspensum, så dem der har samfundsfag på højniveau gennemgår mange af de samme ting, som HHX'erne (min kæreste var/er HHX'er med international økonomi på A-niveau)

Så det kan man altså også godt have på gymnasiet :)

Christina Buhl

Jalousi handler ikke om at være bange for at miste,

men om at være bange for at dele.

0
0
Svar på denne tråd

Bzz Bzz
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:35

Stina: Jep, det er helt rigtigt :) Det er to dag, der supplerer hinanden ret godt :)

Mvh.

Mia-musen
;D

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-06-2009 12:45

For mig findes der ingen rigtig farve hue, man skal vælge efter, hvad der interesser en og hvad man kan bruge fagene til i fremtiden :) jeg blev selv rød student sidste år fra NAG, og selvfølgelig synger man at den rigtige hue er rød når man kører vogn, for den dag skal man jo bare have det sjovt :-)

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

lillalulla
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 00:03

HG har altså også altid været handelsskolen - det er samme uddannelse som HH, bare kortere tid ;)

Min hue bliver ikke blå alligevel, men lilla.

qlimax fall 2009

I'm going!

0
0
Svar på denne tråd

6 tegn
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 05:08

Gizmo - HG er da ikke den samme uddannelse som hh? Ja ganske rigtig du har nogenlunde de samme fag, med niveauet på hg er det niveau man starter på når man starter i 1.g på hh.

Det giver heller ikke adgang til de samme ting. Ganske vist giver de begge adgang til elevpladser etc. men der er yderst sjældent du kan starte på uni kun med en hg.

HG er desuden heller ikke lige så hårdt som selv HH'en er :)

{Gudde'licious}

At falde er ingen skam, men at blive liggende er.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 08:14

Gizmo1 (susie): HG har intet med HH at gøre udover at uddannelsen ofte sker på de samme skoler.

HG lægger op til en praktisk videreuddannelse for dem der ikke er lige så bogligt egnede som dem der går på HHX.

HHX lægger op til en enten en praktisk uddannelse kombineret med en længere videregående teoretisk, eller en ren teoretisk uddannelse. Som fx. revisor.

Du bliver altså ikke fx revisor på en HG.

Louise og Dam's Gennah <3

...man skal ikke forsøge at holde noget man ikke kan have i sine hænder...

Gråstribet hunkat på 1½ år, bortgives. Ideel muse/solsorte/regnorme-fanger!

0
0
Svar på denne tråd

hullebullu
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 11:23

Så er vi lidt uenige!

HH er gymnasiel, det ved jeg - men jeg har for eksempel c og b niveau i de fleste fag på HG, derfra ingen forskel ;)

Man kan sagtens blive revisor fra HG, Louise. HG - Handelsskolernes Grunduddannelse er det samme som HH's første år.

Det er begge handel, det handler om.

Jeg var jo også tilmeldt HH, men min vejleder bad mig blive på HG, da jeg også kunne blive indkøbsassistent dér - endnu en uddannelse HG og HH er fælles om.

qlimax fall 2009

I'm going!

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 11:28

Jeg har altid hørt at selvom HG har på C eller B niveau, så er det HG-niveau.. Altså det er C og B på deres niveau og ikke på fx HHX's niveau. Dermed er HHX's C og B højere end HG's C og B.

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

smukkezaco
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 11:53

Kan ikke svare for alle Handelsskoleafdelinger, men kun for min egen og der svarer vores høje niveauer altså til gymnasiets :)

qlimax fall 2009

I'm going!

0
0
Svar på denne tråd

asdfghjklæ
Forfatter: 
Dato:  29-06-2009 13:32

"Vores hue den er rød og hvid, og den er svær og få... men hvis du ikke er så klog, så fås den os i blå.....lololololo"

:D

&& Whatever &&

0
0
Svar på denne tråd

HANDELSSKOLE
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 19:54

FOR VI SKAL HAVE HUE PÅ, OG DEN ER KONGEBLÅ!
- Nemlig Handelsskolen: HHX. Hvor jeg bliver færdig om 2 år, glææææder mig..

Simone & Low Länder
- elsker den pony, mit liv, mit et & alt

0
0
Svar på denne tråd

Hue...............
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 23:02

Jeg så lige en med en lilla hue idag, hvor er den fra?

Mvh. Cecilia

0
0
Svar på denne tråd

nfkndjkbnfk
Forfatter: 
Dato:  01-07-2009 23:39

Øhhh hva er forskellen på en rød og blå hue??? hehe

Sagde Maria

Tænk på det positive, og kast den negative ud over Mount Everest.

0
0
Svar på denne tråd

*Overskrift*
Forfatter: 
Dato:  02-07-2009 09:40

Cecilia og smukke mig:

Lilla -> HG (handelsskolernes grunduddannelse)
Rød -> STX (studentereksamen)

Kongeblå -> HHX (højere handels eksamen, Handels Gymnasium)

Marineblå -> HTX (højere teknisk eksamen, Teknisk Gymnasium)

Rest in Peace

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider