Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Snydt, snydt og atter snydt...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 23:18

Hvor er jeg bare træt af det!!

Jeg havde en rigtig uheldig "oplevelse" hvor jeg blev snydt af en som i forvejen var eftersøgt af politiet, på Trendsales.

Trendsales var utrolig søde og ville meget gerne hjælpe med en politianmeldelse - men jeg fik aldrig gjort noget, tænkte at jeg bare var uheldig denne éne gang!

I sidste uge blev jeg f*ndme snydt igen på hjemmesiden baboom - derinde kan man bare blokere folk og vupti så kan de ikke kontakte en, super smart for snydere!

Jeg kontakter så baboom og de sender er besked til hende tøsen, selvom baboom egentlig ikke skal gøre det.

Men hende tøsen er da p*sse smart og sletter sin bruger - dermed kan jeg ikke kontakte hende.

I weekenden lavede jeg en byttehandel og opdager så idag at hende jeg byttede med er igang med at sælge den bluse jeg har byttet med hende???! Kontakter hende så og hun siger jeg intet kan gøre osv. fordi hun stadig ikke har modtaget havd jeg sendte til hende.

Hun blokerede mig bare og så kan jeg ikke kontakte hende, men nu gider jeg sgu ikke det show længere! har lyst til at give gengæld !!!

Så vil høre om det fair/lovligt at sende et brev til hendes adresse, hvor i der står at hvis ikke denne bluse bliver sendt vil en politianmeldes blive sendt og en bøde på et ukendt beløb skal betales. Jeg vil skrive med lidt "finere ord" og lyde alvorlig som om f.eks. en politimand kunne have skrevet det. Jeg vil ikke skrive at brevet er skrevet af mig, men hellere ikke udgive mig for at være en anden.

Er det noget jeg kan tillade mig, og er det egentlig lovligt at skrive og nærmest true sådan? :) Er bare DØDtræt af det, og ehnde her pissede mig virkelig af. ved godt "sådan er det at handle over nettet", synes bare ikke folk skal slippe så let nemmere.

Zig-Zag

I love you. I swear that's true.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 23:29

Hvor irriterende!

Men lige til en anden gang, LAD VÆRE MED AT HANDLE PÅ BABOOM! Det er nok den mest useriøse side der findes, og fortår ikke folk, der bare kan finde nogen derinde en lille smule troværdige. Der er INGEN sikkerhedsgaranti, baboom har ingen oplysninger på brugerne eller noget.

Men...når det så er sagt, så synes jeg godt du kan skrive det brev, og sende det til hendes adresse. Selvfølgelig er det lovligt at sige, at du vil melde hende til politiet, når hun rent faktisk har snydt dig.

Hvis du melder det til politiet, vil du dog få varet "vi kan intet gøre"...

Men held og lykke med det, krydser fingre for, at du får dine penge tilbage. :-)

Cikorie

I en stormfuld tid bygger nogle læhegn.

Andre bygger vindmøller.

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 23:36

Cikorie: Jeg tvivler virkelig på jeg nogenside får nogen meldt, medmindre det er en "større" handel end dem jeg lige har beskevet. Det er bare pisse irriterende alligevel og kan komme helt op at ringe over det! ;)

For ikke at dømme nogle eller snakke ned til nogen så virker den sidste jeg blev snydt af "lidt væk fra vinduet" og en smule dum, så kunne et brev gøre at hun troede at muligvis at det var politiet som kontakter hende ;)

Og ja baboom er noget så useriøs, men det er "desværre" (det ved jeg ikke om man kan sige...) den side jeg har solgt flest ting på, men der er så mange folk som snyder derinde fordi der er intet at gøre for den som er blevet snydt :)

Zig-Zag

0
0
Svar på denne tråd

bvnfcbvmfbdvkfs
Forfatter: 
Dato:  22-06-2009 23:48

Do it! Dumme sæk..

Men du er altså også naiv, ked af at sige det.

Byt aldrig over nettet - byt kun fra hånd til hånd ved møde.

Og aldrig aldrig sende vare før pengene fra køber er gået ind på kontoen.

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 08:01

En af mine veninder blev snydt på trendsales for 6000 kr, hun havde købt en Mulberry taske i god tro, men da hun ville sælge den videre og skulle have den vertificeret eller hvad det nu hedder for at kunne bevise dens ægthed, da hun ikke havde fået bon med ved handel, men hun fik besked tilbage fra UK at den var falsk, bruger slettede bare sin profil og så var der ingenting at gøre :(

Hilsen

Louise

Luna og Snippe <3

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 09:50

Numsefisk: jeg sender aldrig før pengene er der, men måske er jeg lidt naiv. Har muligvis bare troet "det bedste om folk" og tænkt at de nok ikke ville snyde mig, når nu jeg ikke ville snyde dem ;) men sådan går det sgu ikke altid at tænke over nettet.

Louise: Når det er på trendsales er der mulighed for at få fat i personen, fordi trendsales (så vidt jeg ved) gemmer oplysningerne fra de brugere som er derinde ;) Men nøj hvor ærgeligt!!!

Zig-Zag

0
0
Svar på denne tråd

Snydere
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 09:53

Derfor skal man gemme ALT man kan omkring handlen, og går der noget galt - så meld det!

Ligeså meget fordi at melder DU det ikke, så fortsætter personen jo med at snyde andre også, - ville DU ikke gerne at en før dig havde meldt snyderen, så vedkommende måske ikke fortsatte!?

Det er drønærgerligt at blive snydt.

Skal ærligt indrømme at jeg lige pt. også er mega nervøs, - har 3.600kr ude og hænge til et kamera.

- Men jeg har gemt alt, printet annoncen ud, printet et billede ud fra krak hvor jeg har slået nr + adr på sælger op, gemt alle sms'er m.v.

Blir der noget, så skulle jeg gerne ha' nok til at melde det, - og det ville jeg bestemt også gøre.

Det er risikabelt at handle via nettet, og det bedste du kan gøre er dels at handle hvor der er nogen du kan melde det til fra siden, - som fx Trendsales, Heste-nettet, DBA etc. - og så gem ALT der har med handlen at gøre.

Det er bittert at blive snydt, men man må også gerne gøre sit for ikke at blive snydt, og i tilfælde af at det skulle ske - så ha' nok på dem til at anmelde dem så de ikke snyder den næste også.

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 10:30

Rollo: Hun får ikke noget ud af at melde det,politiet gider ikke gørenoget, hvis beløbet er under 3000 kr mener jeg.

Cikorie

Andre bygger vindmøller.

0
0
Svar på denne tråd

Cikorie
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 12:43

Det mener jeg nu nok de skal, - men jeg aner det helt ærligt ikke.

Men det kan jo ikke passe, at du skal snydes for 3000kr, - dvs så kan jeg bare sidde og fuske og snyde og sørge for at snyde folk for under 3.000kr hver gang, og så sker der intet!?

Arh, det lyder jo ikke rigtigt :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm.....
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 15:56

Du kunne være lidt fræk og skrive til hende at hvis du ikke modtog dine ting - ville du sætte en lille notits i hendes lokalavis. Jeg gjorde det engang - med positivt resultat. Det er alligevel de færreste der offentlig vil hænges ud som tyv ;-)

Trine

Trine

0
0
Svar på denne tråd

Tralalala
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 16:51

Jo Rollo, det er rigtigt.

Politiet kan jo intet stille op ved fx denne sag?

Cikorie

Andre bygger vindmøller.

0
0
Svar på denne tråd

calico
Forfatter: 
Dato:  23-06-2009 17:49

Jeg gemmer altid alt hvad der hedder beskeder og mails i forbindelse med salg over nettet.

er det beskeder jeg ved køber kan slette, laver jeg screenprints.

Hvis jeg køber mærke varer er det altid incl kvitt som garanti for ægthed.

Er selv ved at sælge en LV taske, og der følger kvitt, dustbag og originale papirposer med.

N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.

0
0
Svar på denne tråd

Cikorie...
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 01:00

Jamen som sagt, - jeg aner intet om lovgivningen på det punkt, men jeg synes bare ikke det på nogen måde lyder rigtigt at du kan snyde folk så længe det er under 3.000kr - og så sker der intet ved det.

Det tror jeg bare ikke på, - ikke for at sige du lyver eller noget, synes bare det lyder meget meget underligt.

Så kan enhver jo give sig til at fuske og snyde og holde beløbet på under 3.000kr - hvis du kan følge mig? :-)

Mon ikke det også har noget at gøre med hvilke beviser der ligger for handlen?

- Hvis man nu ikke rigtig har noget bevis for handlen, er det jo nemt nok at sige at folk snyder.

Jeg har da læst om sager her på HN hvor folk er blevet snydt i en handel for under 3.000kr, og uden probs har politianmeldt :-)

0
0
Svar på denne tråd

hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 11:49

Rollo: Man kan sagtens politianmelde, det er bare ikke sikkert der bliver gjort noget ved det, desværre..

Dog har jeg hørt at beløbet "kun" skal være over 600 og ikke 3000, men så kan den samme person bare snyde for 400kr uden der sker noget, og det er alligevel også penge! :)

Zig-Zag

0
0
Svar på denne tråd

calico
Forfatter: 
Dato:  24-06-2009 12:46

Politiet tager i mod alle anmeldelser self, uanset omfang.
Dog, er det jo logik, at de prioriterer store sager først(skal vi finde dronningens kronjuveler eller lille lise's håndtasle først? hm..)

der er ikke nogen officiel mindsteværdi på tingene for efterforskningen går i gang.

men som rollo siger, helt rigtigt, er det afhængig af bevismaterialer og snyderens baggrund. (har han snydt før, hvad snyder han typisk med) osv osv osv osv.

N A N O U

- stadig ikke færdigmalet.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider