Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Spørgsmål ang. hårfarvning
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 22:12

Hej allesammen.

Da jeg endnu engang har fået for store udgroninger til jeg gider se på det mere, skal jeg til at ha' farvet mit hår igen, men har lidt et problem.

Mit hår er heeeelt lyst - næsten hvidt - naturligt, og jeg har farvet det mørkebrunt med lidt rødt skær, og skal nu have noget mere rødt i, men stadig ikke helt rødt. Jeg ved af erfaring at mine udgroninger bliver helt røde hvis jeg bare farver det oveni, hvilket jeg selvfølgelig ikke har lyst til at gå rundt med, så;

Kan man godt først farve hele håret brunt, og derefter (selvfølgelig først vaske farven ud osv.) farve det i den farve, jeg gerne vil have?

Hvis det slet ikke kan lade sig gøre, må jeg jo tage til frisøren, men synes ikke at jeg har pengene til det - og ved at det er nogenlunde samme metode hun bruger, dog i omvendt rækkefølge.

Håber I kan hjælpe mig :-)

Marlene Jensen
- You can't always get what you want.
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 22:45

Hvis du først farver dit hår i en mørkere farve end den du vil farve med 2. gang, vil 2. gangs farven ikke sidde fast, desværre. Hvis du farver det rødt først, og derefter i en mørkere farve, vil den mørkere farve også overskygge den første. Men hvordan har du gjort med resten af dit hår? Kan du ikke bare gentage det :)?

Hilsen Linnea

0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum.
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 22:52

Det var først lysebrunt, fik farvet det ved frisøren, hvor hun tog en mørkebrun og blandede en smule rødt deri - hvilket resulterede i at mine udgroninger blev en del mere røde en resten af håret, men ikke på en grim måde, hvis du forstår?

Men eftersom mit hår er en del mørkere nu, end det var da jeg fik det farvet der, tror jeg udgroningerne vil se for røde ud.

Tak for dit svar :)

Marlene Jensen
0
0
Svar på denne tråd

Lalala..
Forfatter: 
Dato:  19-06-2009 23:11

Du skal bare finde en brun farve, hvor der er røde pigmenter i :)

Det er aldrig hestens fejl
- derimod rytterens.

Mvh. Michelle
0
0
Svar på denne tråd

bumbumbum.
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 14:52

Michelle: Så er det jeg får de røde udgroninger, for det var jo det frisøren gjorde. :)

Marlene Jensen
0
0
Svar på denne tråd

Lalala..
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 15:19

Nu ved jeg heller ikke hvordan dit hår reagerer på farve :) Eller hvor mørkt det er/skal være. Men altså, hvis det er en HELT mørkebrun er det en 3'er, og så skal den hedde 3,4 eller 3,5. :) Er ikke helt sikker på hvad der skal være efter kommaet, da det er laaaaaang tid siden jeg havde farveteori på frisørskolen.

Jeg har en veninde der er helt blond, men farver sig mørkhåret, der brugte hun en fra Garnier, og der blev resultat bedre end når hun fik farvet bunden hos frisøren - der fik hun det samme problem som dig, den blev helt rød.

:)

Det er aldrig hestens fejl
- derimod rytterens.

Mvh. Michelle
0
0
Svar på denne tråd

vhfjdhgkfdhkgs
Forfatter: 
Dato:  20-06-2009 15:26

Vælg en lidt lys brun og så en mahognirød-brun til bagefter, det skulle gerne blive godt :)

Så længe farve nr. 2 er mørkere end frave nr. 1

NUMSEFISKEN
Med Equito's Litote
Et smil er en nem måde at forbedre sit udseende på

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider