Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Øv, hvor er jeg sur!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 21:41

Vi havde dyrlæge til Nathalie idag (hun havde fået en bule på vb knæ) + igår havde hun fået en ekstra lille bule på kodebenet på størrelse med en 5 krone.

Han sagde at grunden til at bulen var kommet, er fordi der er for meget ledvæske i knæet. Det skulle vi så punktere og der kom dælme over 100 ml ledvæske ud derfra! Det var sindssyg nasty, for det er altså meget der kan være i sådan et knæ :P Så fik hun sprøjtet noget binyrebakhormon (tror jeg nok det hedder?) ind og så forbinding på.

Den bule hun havde på forbenet var noget med seneskeden der var hævet fordi den var blevet overbelastet, men den var han ikke så bekymret for. Vi skulle bare holde øje med den, og hvis den vokser, skal hun have ultralydsscanning. :(

Dommen er som følger: fuldstændig boksro i 2 dage (dem der kender Nathi, vil vide at hun smadrer boksen på 3. dagen og er fuldstændig hyperaktiv og lider utrolig meget af seperationsangst, når det er over længere perioder) Han sagde også at hun helst skulle stå indenfor i 3 uger og så kun komme ud og trække tur i 20 min om dagen. Det ved jeg, at det ville min hest ikke kunne, for den ville ødelægge både sig selv og boksen. Vi kom så frem til at hun kunne stå ved siden af en anden skadet hest om dagen, komme ud på ridebanen ca. 3-4 timer om dagen (hun slapper af på ridebanen, så det er der ingen problemer med). Når de 3 uger er gået kan jeg så laaaangsomt begynde at skridte hende igen. :(

Øv altså, lige når det gik godt, skulle det gå dårligt. Men det vigtigste for mig er lige nu, er at min hest bliver rask - rigtigt ;) Jeg vil hellere have en rask og sund hest, og det så tager længere tid, end en hest der bliver slidt hurtigt fordi vi kom for hurtigt igang.

Plus min mor sagde i morges, at hun synes vi skulle sætte Nathalie til salg, fordi jeg ikke får tid til hende. :( Øv, hvor blev jeg sur og gal. Meningen er at vi skal have en part til hende og så må jeg disponere min tid grundigt, når jeg går ud af 9. En ting er sikkert, hun skal ikke sælges!

Det er desuden den her skønhed vi snakker om;

Sascha & Nathalie

sn-foto.dk - stævnefotografering

Led mig ikke i fristelse

- jeg kan godt selv finde vej!

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

ddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 21:50

org hvor neder skat s;

held og lykke med hende, og god bedring<3

Isabella

Med superspringeren Amadeus

Årets springrytter kat. 1, & Årets tærrenrytter 2007!

Hubertus Ponyvinder 2008.

R.I.P mor. Jeg vil aldrig glemme dig.

0
0
Svar på denne tråd

Bella:
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 21:56

Tak smukke!

Sascha & Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

Øv, hvor er jeg sur!
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:00

Øv hvor træls, - og er bare intet værre end at skulle give en hest boksro!

Men hold op hvor jeg synes mange har skadede heste :/ Hvor må det være øv!

Har aldrig selv prøvet at ha' en skadet hest, som sådan, så må være virkelig frusterende!

0
0
Svar på denne tråd

Rollo:
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:07

Ja, det har jeg det sgu heller ikke særlig fedt med.

Ja, jeg tror det er foråret der gør det. Jeg kender 4 heste der står skadede, så det er nok sæson :P

Det er også første gang jeg står med en skadet en hest, det er ikke særlig rart.

Sascha & Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

Huhu...
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:26

Puha hvor træls :( Men jeg synes nu du skal være glad for at det er så "kort" tid. Jeg ville være lykkelig hvis min kun sku ha stået 3 uger. Hehe. Men held og lykke :)

~ Odbjergs Isabell

0
0
Svar på denne tråd

Nanna (Sina):
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 22:34

Ja, du har altså også været uheldig.

Men jeg synes tre uger er lang tid, for hvis jeg ikke rider hende i 2 dage kan jeg mærke det mega tydeligt. Så dvs hun kommer i alt til at stå i 2 måneder.

Og tak.

Sascha & Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

Epirus
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 14:12

Ih, hvor ærgeligt søde /: Håber hun hurtigt bliver klar igen.

Du skal på gym efter ferien, ikke? For altså, jeg var jo også helt sikker på at jeg ikke ville ha tid til hesten, men det går nu altså meget fint, så med en halvpart burde det saagtens kunne lade sig gøre (: Så det tror jeg nu ikke du skal være så nervøs for.

... Sofie Støjko

- nu med stjernen Robiane Elmbo

0
0
Svar på denne tråd

Støjer:
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:01

Ja, det er rigtig ærgerligt.

Jeg prøver også chancen og alt er jo ikke udlukket.

Nathalie har smadret de ellers så robuste udebokse og vi blev nød til at lukke hende ud på sygefold = ekstra længere tid uden ridning. :(

Sascha & Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

gfn cxfgjyhn
Forfatter: 
Dato:  13-05-2009 21:14

trals med Nathi:(

min pony står også med overbelastet forben (galle i scene skeden):( vi havde dyrlægen ude for en uge siden og hun sagde:

fold: ok

gå med ham 15 min. hverdag!

og så fik vi at vide at Back on Track bandager var gode så det har vi invisteret i...

bulen var stadigvæk ikke væk i weekenden, altså en uge efter, men hans taktfejl var væk nu, så vi ringede efter dr. dyrlæge igen, bare for en tjekker, og hun kunne ikke forstå bulen... hun bøjprøvede ham og han var ren i denne, men nu havde han en taktfejl på det ene bagben (nok fordi han har aflastet forbenet!):( hun synes vi skulle køre på højgård hestehospital med ham og få ham scannet og tjekket, så der skal vi ud imorgen (torsdag).... håber ikke der er noget alvorlig..

også held og lykke til dig og Nathi....

#Østerlunds Casanova#

Spring er for ryttere som endelig

har bevæget sig ud af sandkassen!

0
0
Svar på denne tråd

Knirke:
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 19:23

Øvøv, det lyder som en dyr og besværlig affære :( Det er også de dumme seneskeder! :D

Jeg håber alt godt for dig og din hest! (Y)

Sascha & Nathalie

Led mig ikke i fristelse

JHNs Championatlister!

0
0
Svar på denne tråd

srtgvdxrtg
Forfatter: 
Dato:  15-05-2009 19:43

nu har vi jo været derude....

i forbenet var det en seneskede hinde betændelse:S og en fortykket senevæg:S

i bagbenet har han, i den ene væskekapsel fået sådan en fimre tråd:S

han skulle have boksro i 3 uger, men vi ved at han ikke vil få meget ro af at stå der, så vi fik lov til at sætte ham på lille fold alene, så der går han nu.... så må jeg trække med ham ½ time hverdag i skridt og om 3 uger skal vi tilbage på højgård og have ham tjekket igen og er han klar (hvilket de mener han vil være) så for vi et genoptrænings program:)

så nu bliver det 3 uger, med hygge og forkælelse<3

blev helt varm om hjertet da jeg kom ned til idag stilte jeg mig ved hegnet og kaldte på ham, og så kom han hen til mig, han plejer at være meget optaget af sit græs:P men blev godt nok glad

elsker ham<3

håber virkelig det bliver godt med Nathi, lad os høre når du ved noget:)

#Østerlunds Casanova#

Spring er for ryttere som endelig

har bevæget sig ud af sandkassen!

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider