Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Juniornettet

Besøg i Nordjylland - islændere
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 09:26

Forrige weekend var jeg med mine forældrer og bror et smut oppe i det kolde nord, nærmere betegnet Nordjylland, for bla. at besøge min onkel og moster i anledning af min mosters 25 års jubilæum i banken.

For et par år siden fattede de interesse i islændere - siden da er det gået stærkt, og de har nu 10 heste og 2 føl på vej. (Det skal lige nævnes at de har STOR opbakning fra mange hestekyndige mennesker, så til trods for få år i "hestebranchen" har de imponerende godt styr på sagerne) I samme anledning besluttede de sig for at flytte fra Sæby og deres byhus til en dejlig lille gård med masser af plads.

Nu er jeg ikke så meget til det der med at gå rundt i kjole og hilse på 50 fremmede mennekser, så jeg hoppede hurtigt i et par bukser og et par kondisko og tog kameraet i lommen

Og dette blev så resultatet:

Først hoppefolden, hvor der går 3 hopper hvoraf de to er i fol:

Alfadis

Alfadis og Menja.

Menja

...

Alfadis - jeg blev simpelthen SÅ forelsket i den hest. Uh, hun er dejlig

Og lige et af hendes kønne hoved

Menja og... har fuldstændig glemt hvad den brogede hedder - den er nu ellers så køn! :)

Og så smuttede jeg over til vallakkerne:

Galdur til højre er min onkels ridehest - super lækker at ride på! Fangede lige dem alle midt i deres eftermiddagslur

To af de unge. Den musegrå var det største nussehoved jeg nogensinde har mødt!!

Høvding - deres nyeste ridehest, som netop havde været i tölttræning. Han havde desværre en løs bagsko, så ham kom jeg ikke ud at ride på.

Den lille gut i forgrunden var den eneste hingst - han skulle kastreres om mandagen, det lille pus

Den forreste er Nicety (?) og min mosters ridehest - så rolig og en omgænglig en hest skal man godt nok lede længe efter!!

Galdurs kønne hoved :)

Og til slut et billede af deres dejlige lille islandske fårehund Glampi på 7 mdr

Det var det - håber i nød billederne :) Læg gerne en kommentar :P

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

sdasdadad
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 09:47

Sikke nogle dejlige heste, hvor er de bare skønne. Er bare helt forelsket i Alfadis' farve, mums ;D

Gid det var mig som boede på en gård haha :D

- Josefine & Miré

Horses are not our whole lives, but they make our lives whole

0
0
Svar på denne tråd

halløj
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 10:07

Fine billeder - de ser så dejligt afslappede ud, men hvem ville ikke også det, på de skønne folde

Mon ikke Nicety, hedder Neisti ;D

Live your life to its fullest potential...

0
0
Svar på denne tråd

tralala
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 13:41

Hvor ser de bare skønne ud :D Alfadis er godt nok pæn. Hvad hedder din moster og onkel (Hvis du har lyst til at fortælle ;)) Kunne være jeg havde hørt om dem.. Og hvad hedder deres stutteri? :P (Er nysgerrig :P)

-It's hard to lead a cavalry charge if you think you look funny on a horse.

NannaHildgaardLarsen

*Team Midgaard*

0
0
Svar på denne tråd

bummelum
Forfatter: 
Dato:  12-05-2009 14:21

Takker for de fine kommentare - de sendes videre til min moster og onkel :)

Josefine: Ja, det ku' være lækkert. Dog en tand for blæsende for mig deroppe nordpå, jeg holder mig til Fyn ;)

SBM: Nemmerlig! Det er sådan det staves

Nanna: Det hedder Lisbeth og Arne Ugilt - men det er nu ikke noget stutteri, bare "hyggeheste". En smule hobbyavl går der nok i det, men umiddelbart har de bare hestene for fornøjelsens skyld :)

*Anne*

~ Hestens fejl er rytterens fejl ~

Verden ændres af kendsgerninger - VÆR en kendsgerning

Man har ikke omvendt en mand, blot fordi man har bragt ham til tavshed.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider