Forrige weekend var jeg med mine forældrer og bror et smut oppe i det kolde nord, nærmere betegnet Nordjylland, for bla. at besøge min onkel og moster i anledning af min mosters 25 års jubilæum i banken.
For et par år siden fattede de interesse i islændere - siden da er det gået stærkt, og de har nu 10 heste og 2 føl på vej. (Det skal lige nævnes at de har STOR opbakning fra mange hestekyndige mennesker, så til trods for få år i "hestebranchen" har de imponerende godt styr på sagerne) I samme anledning besluttede de sig for at flytte fra Sæby og deres byhus til en dejlig lille gård med masser af plads.
Nu er jeg ikke så meget til det der med at gå rundt i kjole og hilse på 50 fremmede mennekser, så jeg hoppede hurtigt i et par bukser og et par kondisko og tog kameraet i lommen 
Og dette blev så resultatet:
Først hoppefolden, hvor der går 3 hopper hvoraf de to er i fol:

Alfadis

Alfadis og Menja.

Menja

...

Alfadis - jeg blev simpelthen SÅ forelsket i den hest. Uh, hun er dejlig 

Og lige et af hendes kønne hoved 

Menja og... har fuldstændig glemt hvad den brogede hedder - den er nu ellers så køn! 
Og så smuttede jeg over til vallakkerne:

Galdur til højre er min onkels ridehest - super lækker at ride på! Fangede lige dem alle midt i deres eftermiddagslur

To af de unge. Den musegrå var det største nussehoved jeg nogensinde har mødt!!

Høvding - deres nyeste ridehest, som netop havde været i tölttræning. Han havde desværre en løs bagsko, så ham kom jeg ikke ud at ride på.

Den lille gut i forgrunden var den eneste hingst - han skulle kastreres om mandagen, det lille pus 

Den forreste er Nicety (?) og min mosters ridehest - så rolig og en omgænglig en hest skal man godt nok lede længe efter!!

Galdurs kønne hoved 

Og til slut et billede af deres dejlige lille islandske fårehund Glampi på 7 mdr 
Det var det - håber i nød billederne
Læg gerne en kommentar