|
|
| Sp |
|
|
Hey........
Jeg har 2 spøgsmål....
1. Hvis en hest væver kan den så blive skadet af det, eller noget andet...???
2. Hvad gør man hvis at ens hest ikke tør gå ud af tralieren.....??
Qnuzzer Rikke........
. Rigtige rytter rider springDen rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDITjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Re: Sp |
|
|
2 : Berolig den og sørg for at den er helt fri - altså, det er kun den person, der står oppe ved hestens hoved, der har fat i det løsthængende tov. Skub den på bringen og sørg for, at den ikke prøver at vende sig om, inden den er kommet af rampen. Det er smart at have en person stående ved hver side af rampen, så hesten ikke får en hov ud over kanten og falder.
-Sine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
2 : Berolig den og sørg for at den er helt fri - altså, det er kun den person, der står oppe ved hestens hoved, der har fat i det løsthængende tov. Skub den på bringen og sørg for, at den ikke prøver at vende sig om, inden den er kommet af rampen. Det er smart at have en person stående ved hver side af rampen, så hesten ikke får en hov ud over kanten og falder.
Åben evt. skillevæggen, så den har mere plads at bevæge sig ned på, men PAS PÅ den ikke vender sig om, for så bliver det hele tit lidt svært at styre og man risikerer at blive mast.
-Sine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
1. Boy gjorde det da han stod i boks, og han kom til at stå i løsdrift. For hesten væver jo hvis den keder sig, og det gør Boy i en boks. Han kom på løsdrift i sommer, og har ikke vævet en eneste gang derude.
Ved ikke om den kan få skader, men syens det er synd hvis den skal stå i en boks, når den væver.
2. Hmm.. det har jeg aldrig hørt om før..!?
Knus fra Carina, og vrinsk fra ♥Boy♥ & ♥Dunja♥
Næst bedste citat gætter
Mail Hjemmeside Præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svar og noget til gogo |
| Forfatter:  |
My1dream |
| Dato:  |
01-01-2003 21:09 |
|
Ja...hvis d r meget slemt, kan d skade hestens ben!
2. Hvad gør man hvis at ens hest ikke tør gå ud af tralieren...??
Tja...v d ik helt da begge min hypzer r ligeglade, men sørg for at der r masser af plads. Åben skillerummet! Snak t hesten når du trækker den ud!
Du kan oz la den gå ud selv, mens du står bagved og hjælper den!
Håber du ku bruge mine svar
TIL *gogo*: Sp står da oz for spørgsmål! Eller r jeg helt galt på den!??? §-Maya-§
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Svar og noget til gogo |
*gogo* |
01-01-2003 21:12 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Svar og noget til gogo |
*NytårZ Wezoriny* |
01-01-2003 21:13 |
|
- Ja, jeg har hørt at den kan få skader af det - hvilke ved jeg ikke
2. Hvad gør man hvis at ens hest ikke tør gå ud af tralieren...??
- Giver kloge Sine ret ♥ Knuz Nicole og Masta ♥*Gør livet til en fest - Rid en Hest !*Bordeaux staldbandager sælges, 100 kr., ALDRIG BRUGT !!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| spørgsmål.. |
|
|
Hey.........
Selvom at vi stod 1 mand og skubbede for til, og 2 til at støtte.... Ture den ikke at gå ud....
Vi flyttede også skille rummet men så prøvet den bare at vende sig...
Efter 20 min havde vi ikke flere kræfte..... Så den kom ud 2 skridt også vendte den sig, men der var en kæmpe larm da den så endelig havde fået vendt sig hjernede den ud....!!!
Det er lidt et problem, da jeg gerne vil starte stævner på den, og man ved jo ikke om den slår sig næste gang......
Qnuzzer Rikke.... Rigtige rytter rider springDen rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDITjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Gå ikke forbi dette |
|
|
Hejsa!
Det kræver jo træning bare at kunne trække den ud hvis den er bange eller hvorfor den nu ikke vil ud. det kan du gøre ved bl.a. bakke den over træpalder, bakke den, tillidstræning osv. bakke over plastik.
min horsemanship instruktør havde en hest i træning som ikke ville ud. hun toj grime af den, slog rampen ned, tog skillevæggen til siden og lod bil og trailer stå ude på en fold. Den hest gik først ud efter 3 timer.
HUSK: alt kræver tolmodighed. http://www.rebecca-hesten.subnet.dk>o< hejsa med jer... Jeg hedder Rebecca og jeg er 13 år gammel og er helt vild med heste og dyr. Jeg rider dressur, spring, laver horsemanship, løstspringer, skovture og meget mere. I kan læse om mig på min hjemmeside selvom den er gået lidt meget i krak og der er nogle ting som ikke lige er rigtige men der er da noget.B-) Ha det godt.... Vi ses.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Re: Gå ikke forbi dette |
|
|
Tak Rebecca......
Den vil jeg prøve, men nu skal den lige falde til ro, de næste par dage......
Er først lige kommet idag.....
Qnuzzer rikke
. Rigtige rytter rider springDen rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDITjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Heste-Ida* |
01-01-2003 21:24 |
|
En god idé til det med traileren er, at leje en trailer en dag, og så vænne hesten til den. Få den op i traileren, tag den ud igen. Gør det nogle gange
Går den frivilligt op i traileren??
En hest, der væver keder sig meget, og den bør nok beskæftiges (evt. løsdrift)
Jeg ved ikke om det er rigtigt, men jeg kan da godt forestille mig (som de andre skriver), at den kan få ben-problemer, når den sådan væver frem og tilbage.
Desuden kan den jo bruge alle sine kræfter på det, hvis den gør det konstant. ~Ida
Ondskaben er et bjerg. Hver og en bestiger sit eget for at udpege de andres. ~ Afrikansk ordsprog ~ Vinderen af JHN-ponygaloppen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Hey.......
Ja den går frivilligt ind i tralieren.....
Gør det kun når den står i boks......
Og har ikke mulighed for løsdrift....
Qnuzzer rikke...... Rigtige rytter rider springDen rigtig springhest hedder DRITHOLMSGÅRDS GARIBALDITjek min præsentation med masser af billeder og skriv i min gæstebog 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
*Ascha* - Happy New Year! |
02-01-2003 15:45 |
|
|
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
hm..
Smil til hesten og hesten smiler til dig!
Husk: Lig så mange hestefolk, lig så mange meninger!
tjek min præsentation med masser af billeder!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
Garibaldi : Det var lige netop, fordi den IKKE må tordne ud af traileren, at man ikke må lade den vende sig om.
Jeg kan dog godt se problemet i, at den ikke vil ud, selvom I bruger de sædvanlige metoder. Jeg ville nok også prøve med tillidsøvelser, som Rebecca foreslår - det er i hvert fald en god måde at forberede den på.
-Sine
P.S. Jamen, tak skal du have, Wez 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|